BattleKart wil nog meer fun bieden
3 min
Het kostte Sébastien Millecam een flinke dosis lef en overtuigingskracht om het BattleKart-concept in 2014 te verkopen. Aangezien het bedrijf vandaag meer dan 50 centra op de teller staan heeft, is het duidelijk dat de CEO van het bedrijf gelijk had. En hij is niet van plan gas te minderen. Met BNP Paribas Fortis als financiële partner ziet de ondernemer het groots.
De combinatie van pittig karten en een augmented reality die herinnert aan een beroemd videospel: dat is het concept dat Sébastien Millecam in 2010 bedacht toen hij nog ingenieursstudent was. Vijf jaar later was de financiering rond en BattleKart een feit.
De keuze van een betrouwbare partner
Sébastien Millecam koos voor BNP Paribas Fortis om hem te begeleiden bij zijn ontwikkeling. "Eerst en vooral voor de interessante voorwaarden, dat klopt", lacht hij. Maar ook voor de praktische kant van de tools die hij aangereikt kreeg. “Met Easy Banking Business heb ik een globaal en duidelijk zicht op mijn cashflow en kan ik al mijn verrichtingen eenvoudig uitvoeren."
Al snel bouwde hij een vertrouwensrelatie op met zijn bankadviseur Pierre Decneut. "Die was gauw gewonnen voor ons ietwat bijzondere idee", zegt Sébastien Millecam. "De bank begeleidde ons vanaf de eerste kapitaalophalingen via aangepaste oplossingen. Zo konden we onze eerste centra openen, kantoren en uitrusting kopen, onze voorraad financieren enzovoort."
"Sébastien heeft een langetermijnvisie, hij weet waar hij naartoe wil", voegt Pierre Decneut toe. "Zijn businessmodel heeft ons snel overtuigd."
Een spectaculaire groei
Het begon allemaal met een kartcentrum in Moeskroen. Inmiddels zijn er al ruim 50 centra, sommige als filiaal, maar de meeste als franchise. In België, maar ook in Duitsland, Oostenrijk en zelfs Saoedi-Arabië en Australië.
De ambitie van Sébastien Millecam? "We zijn van plan om dit jaar 40 extra centra te openen en tot 160 openingen per jaar te realiseren. Ik denk dat we op termijn 2.500 centra over de hele wereld kunnen bereiken", zegt hij.
De internationale uitdaging
Een internationale expansie die uiteraard niet kan gebeuren zonder de hulp van BNP Paribas Fortis. "Omdat we deel uitmaken van een grote Europese groep kunnen we BattleKart ondersteunen bij deze internationalisering", verduidelijkt Pierre Decneut. "Het is bijvoorbeeld cruciaal om de lokale regelgeving te kennen als je in het buitenland actief wilt zijn, en wij staan klaar om hen te begeleiden. Met zo'n ambitieuze klant samenwerken is uiteraard heel motiverend, maar ook een grote verantwoordelijkheid."
"De bank begeleidde ons vanaf de eerste kapitaalophalingen via aangepaste oplossingen."
Sébastien Millecam, CEO van BattleKart
Plannen voor de volgende stap van uw bedrijf?
Vraag een gesprek aan met een relatiebeheerder in uw regio. Wij begeleiden u graag.




