

Digitale toegankelijkheid
We willen dat onze online bank- en verzekeringsdiensten binnen ieders bereik liggen, ongeacht hun situatie. Daarom zetten we in op eenvoud, efficiëntie en toegankelijkheid van onze websites en applicaties.
DAGELIJKS BANKIEREN
Bij BNP Paribas Fortis staat elke klant centraal. We willen een bank zijn die voor iedereen toegankelijk is, in elke levensfase. We verbinden ons ertoe respectvolle, inclusieve en gebruiksvriendelijke diensten aan te bieden, in het kantoor, online, mobiel of via onze betalingsoplossingen. Omdat we vinden dat iedereen de vrijheid moet hebben om zelfstandig te kunnen bankieren, ook mensen met specifieke behoeften.

We willen dat onze online bank- en verzekeringsdiensten binnen ieders bereik liggen, ongeacht hun situatie. Daarom zetten we in op eenvoud, efficiëntie en toegankelijkheid van onze websites en applicaties.

Onze kantoren zijn zo ontworpen dat al onze klanten er vlot toegang toe hebben: brede doorgangen, oprijplaten voor rolstoelgebruikers, aangepaste gespreksruimtes ... Bovendien zijn de CASH-punten uitgerust met spraakbegeleiding en zijn de meeste ook toegankelijk voor mensen met beperkte mobiliteit.
Digitaal toegankelijk betekent dat iedereen, inclusief mensen met een beperking, in staat zijn onze digitale tools op een eenvoudige, vlotte en autonome manier te gebruiken.
Daarom verbinden we ons ertoe om te voldoen aan de vereisten van de European Accessibility Act (EAA) over de toegankelijkheid van producten en diensten. Onze acties zijn afgestemd op de WCAG 2.2 niveau AA van de Web Content Accessibility Guidelines, een internationale referentienorm.
We zorgen er ook voor dat de informatie op onze sites en in onze applicaties zo duidelijk en begrijpelijk mogelijk is. We passen taalniveau B2 (bovengemiddeld) toe van het Gemeenschappelijk Europees Referentiekader voor Talen van de Raad van Europa.
Uiteraard hebben we nog wat verbeterpunten om volledig aan die eisen te voldoen. Hieronder vindt u een overzicht van de aspecten waar we actief aan werken.

Hoewel de basisfuncties op onze sites en in onze apps al toegankelijk zijn, werken we er voortdurend aan om ze steeds inclusiever te maken.
We verbeteren onder andere:
Bovenstaande ontwikkelingen worden geïntegreerd in de volgende versies van Easy Banking App en Easy Banking Web.
We werken actief aan:
Voor blinden:
Voor slechtzienden:

We stellen alles in het werk om de toegang tot onze BNP Paribas Fortis-kantoren te vergemakkelijken voor iedereen, dus ook voor mensen met een beperking, mensen met een rolstoel, rollator, kinderwagen …
We ontwikkelen een nieuw kantoormodel dat voldoet aan de toegankelijkheidscriteria. De meeste van onze andere kantoren, ook al maken ze nog geen deel uit van dat nieuwe model, zijn al ontworpen om voor zoveel mogelijk mensen toegankelijk te zijn.
Die kantoren hebben onder meer:
Vind onze kantoren via onze kantorenzoeker
De CASH-punten zijn uitgerust met gebruiksvriendelijke aanraakschermen. Ze hebben bovendien een spraakbegeleidingssysteem waardoor ook slechtzienden geld kunnen afhalen. De meeste CASH-punten zijn eveneens toegankelijk voor mensen met beperkte mobiliteit.
Onze adviseurs van het Easy Banking Centre staan voor u klaar van 7 tot 22 uur op weekdagen en van 9 tot 17 uur op zaterdag voor al uw vragen, ook over toegankelijkheid. Ze kunnen u onder meer begeleiden voor afspraken via videogesprekken, rekeninguittreksels in braille en aangepaste kaartlezers.
BNP Paribas Fortis stuurt u uw rekeninguittreksels in braille. U kunt dat aanvragen via uw kantoor of via het Easy Banking Centre.
We bieden gratis een aangepaste kaartlezer aan met een groter scherm, grotere toetsen en tekens, en een spraakmodule. U kunt die bestellen via uw BNP Paribas Fortis-kantoor of via een postkantoor.
Onze debet- en kredietkaarten zijn zo ontworpen dat ze bij aanraking herkenbaar aanvoelen. De gebruiksrichting van de kaart is duidelijk waarneembaar doordat de chip makkelijk te detecteren is. Bovendien maakt het weldoordachte kleurencontrast de kaartgegevens goed leesbaar.
Voor telefonische contacten en face-to-faceadviesgesprekken kunt u gebruikmaken van een gebarentolkapp. Er wordt een videosignaal gestuurd naar een gebarentolk, die uw gebaren mondeling vertaalt voor uw gesprekspartner.
Neem gerust contact met ons: toegankelijke.bank@bnpparibasfortis.com
Sessienummer: