Wat moet ik doen als ik mijn kaart verlies of als ze gestolen is?

Als u uw kaart definitief wilt blokkeren, is het essentieel om de juiste stappen te volgen om de veiligheid van uw rekeningen en financiële informatie te waarborgen. Hieronder vindt u de te volgen procedure.

U kunt uw debet- en kredietkaart rechtstreeks blokkeren en vervangen in uw Easy Banking App:

1.       Log in op de Easy Banking App

2.       Tik op Mijn diensten en vervolgens op Rekening en kaarten.

3.       Tik op de kaarten die aan de rekening zijn gekoppeld en kies de debet- of kredietkaart die u wilt vervangen.

4.       Tik op Definitief blokkeren of vervangen.

5.       Geef aan of de kaart verloren of gestolen is.

6.       Bevestig de blokkering en kies vervolgens de pincode van uw nieuwe kaart.

7.       Bevestig de vervanging van de kaart.

Gebruikt u de Easy Banking App niet of wilt u een kredietkaart blokkeren en vervangen?

  • Bel onmiddellijk Card Stop op +32 78 170 170 (24/7).
  • Meld verlies of diefstal bij de politie binnen 24 uur (ook in het buitenland).
  • Is het een kredietkaart met Optiline? Bel daarna het Easy Banking Centre.

U ontvangt automatisch een nieuwe kaart.

U ontvangt een nieuwe pincode per post.

Ontvangst van de nieuwe kaart en activatie

Na het aanvragen van een vervanging ontvangt u automatisch een nieuwe kaart. U ontvangt ook een nieuwe pincode per post, apart, om veiligheidsredenen.

  • Kaartactivatie: Om uw nieuwe kaart te activeren, hoeft u deze slechts eenmaal in een fysieke winkel te gebruiken. Dit bevestigt dat u de kaart hebt ontvangen en activeert de betalingsmogelijkheden.
  • Verandering van de pincode: Zodra de kaart is geactiveerd, kunt u uw pincode wijzigen bij een geldautomaat naar een persoonlijkere en veiligere code.

 Als u niet weet waar uw kaart zich bevindt en u wilt deze nog steeds zoeken, kunt u deze tijdelijk blokkeren in de Easy Banking App.

  1. Log in op de Easy Banking App
  2. Klik onderaan op Mijn diensten en kies Rekening en kaarten.
  3.  Tik op de aan de rekening gekoppelde kaarten en kies uw kaart. Heeft u een kredietkaart gekozen? Klik op het tandwiel om de instellingen te openen.
  4. (Tijdelijke) blokkering in- of uitschakelen.

Kies uit meerdere onderwerpen

Kies een onderwerp uit de lijst met de meest voorkomende vragen en antwoorden

Nog steeds hulp nodig?