BNP Paribas Fortis engageert zich voor digitale inclusie in België

In het kader van onze pioniersrol in het bevorderen van digitale inclusie, ondersteunen we actief de bewustmakingscampagne van de DigitAll-coalitie. Samen met alle stakeholders engageren we ons om de groeiende digitale kloof in België te overbruggen. Ontdek hoe BNP Paribas Fortis concrete initiatieven implementeert om haar klanten een vlotte digitale ervaring te bieden.

Met DigitAll naar een digitaal inclusief België

De DigitAll-coalitie, bestaande uit honderd bedrijven, organisaties en overheidsdiensten, mobiliseert zich deze zomer opnieuw om de groeiende digitale kloof in België te bestrijden. Volgens de recente "Digital Inclusion Barometer 2022" van de Koning Boudewijnstichting is het percentage Belgen dat is blootgesteld aan het risico op digitale uitsluiting tussen 2019 en 2021 gestegen van 40% naar 46%. Dit cijfer onderstreept de urgentie om actie te ondernemen.

Als stichtend lid van DigitAll speelt BNP Paribas Fortis een sleutelrol in dit initiatief. Laurent Loncke, Managing Director Retail Banking bij BNP Paribas Fortis, benadrukt het belang om deze maatschappelijke uitdaging aan te gaan: "De digitale wereld evolueert razendsnel en wordt een steeds belangrijker onderdeel van ons dagelijks leven. Dankzij het uitgebreide netwerk van DigitAll kunnen we projecten met impact uitvoeren.”

De sensibilisatiecampagne van DigitAll vertelt de pakkende verhalen van vier mensen die in hun leven en hun basisrechten worden getroffen door de digitale kloof. Deze getuigenissen vertellen de hindernissen die ze ondervinden bij hun toegang tot digitale oplossingen en illustreren de noodzaak om actie te ondernemen om digitale inclusie te bevorderen.

Concrete acties

Maar de actie stopt niet bij het sensibiliseren. Onze bank engageert zich om niemand achter te laten en de digitale kloof in België te overbruggen. Naast het ondersteunen van de DigitAll-campagne, rolt BNP Paribas Fortis ook verschillende initiatieven uit om digitale inclusie bij zijn klanten te bevorderen.

Zo neemt de bank vanaf september nieuwe initiatieven om meer ondersteuning te bieden aan klanten die hulp nodig hebben bij het dagelijks gebruiken van online en mobiel bankieren. Indien gewenst, kunnen ze ook gebruik maken van onze digitale coaches en zo in alle vertrouwen starten met Easy Banking Web en/of Easy Banking App.