Hoe een geldopname aanvragen voor uw hypothecair krediet in Easy Banking Web?
- Meld u aan in Easy Banking Web.
- Klik op Leningen en vervolgens Mijn leningen om een overzicht van al uw leningen te krijgen.
- Selecteer de lening waarvoor u een geldopname wil aanvragen door op de horizontale strepen rechts te klikken en kies voor Opname.
- Klik op Nieuwe opname. U komt terecht op een pagina met instructies waar er bijvoorbeeld vermeld wordt dat u een elektronische versie nodig hebt van alle bewijsstukken om bij uw aanvraag te voegen. Indien u deze instructiepagina een volgende keer niet meer wil zien, vink dan onderaan de pagina Niet meer weergeven aan.
- Ga verder naar Een factuur toevoegen. Geef eerst aan of u de factuur reeds zelf betaalde en het geld wenst te recupereren via uw lening of indien de factuur nog moet betaald worden.
- Geef dan de gegevens van uw factuur in:
- - Factuurdatum
- - Totaalbedrag van de factuur
- - Het bedrag dat u aan de leverancier wenst te betalen
- - Het bedrag dat u via het krediet wenst te betalen. Het is immers mogelijk dat uw krediet het niet toelaat om de volledige factuur te betalen.
- - In dat geval kan u ervoor kiezen om het saldo van uw zichtrekening te halen.
- - De begunstigde en het rekeningnummer van de leverancier.
- - De mededeling.
- Vervolgens kan u de factuur en een eventueel betalingsbewijs toevoegen. Klik op Een bewijsstuk uploaden en selecteer het document dat u voorheen reeds bewaard hebt op uw computer of tablet. Klik op Open om het document toe te voegen.
- Via Contactgegevens en commentaar toevoegen kan u uw contactgegevens nakijken en aanpassen en eventueel een opmerking toevoegen.
- Als laatste stap hoeft u enkel nog op Versturen te klikken en uw aanvraag te bevestigen met een elektronische handtekening. In uw lijst met opnames kan u steeds de status van uw aanvraag raadplegen.U wordt zo spoedig mogelijk op de hoogte gebracht over de beslissing..
