Hoe annuleer ik een overschrijving?
In de Easy Banking App en Easy Banking Web kunnen niet-uitgevoerde overschrijvingen met een uitvoeringsdatum worden geannuleerd via 'Gepland' in de rekeninghistorie van uw account in de Easy Banking App en Easy Banking Web. Overschrijvingen die al zijn uitgevoerd, kunnen niet worden geannuleerd. Neem contact op met de begunstigde als u een terugbetaling wilt ontvangen. Als het niet mogelijk is een regeling met de begunstigde te treffen, kan een verzoek tot terugvordering van de gelden worden ingediend, maar houd er rekening mee dat deze procedure kosten met zich meebrengt (zie tarievenlijst) en dat dit geen garantie biedt voor het terugkrijgen van de gelden. We zullen namelijk contact opnemen met de begunstigdenbank (of met de rekeninghouder als deze zelf klant is bij BNP Paribas Fortis) om te vragen of hij bereid is de gelden terug te sturen, waar hij nu wettelijk over beschikt, aangezien u zelf de uitvoering van de transactie heeft goedgekeurd.
Een overschrijving naar een afgesloten rekening
Een overschrijving naar een afgesloten rekening wordt automatisch teruggeboekt naar de rekening van de opdrachtgever.
Als u echter binnen de gebruikelijke termijn van 10 werkdagen geen terugstorting van de gelden heeft ontvangen, kan het zijn dat de rekening van de begunstigde niet daadwerkelijk is afgesloten of dat er een probleem is met de status ervan.
Wij raden u aan contact op te nemen met de begunstigde zodat deze contact kan opnemen met zijn/haar bankkantoor om enkele controles uit te voeren.
Een overboeking naar een huurwaarborgrekening
In dat geval belt u het Easy Banking Centre via Hulp en contact en vervolgens Info en contact in de Easy Banking App. U wordt dan onmiddellijk doorverwezen naar een adviseur met de juiste expertise.
Gebruikt u de app niet? Neem dan contact met ons op via 02 762 20 00 met uw 5-cijferige Easy Banking Phone-code. Wij zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 7.00 tot 22.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur.
