Wat moet ik doen bij een vermoeden van frauduleus gebruik van mijn debetkaart?

Bent u het slachtoffer van frauduleuze verrichtingen met uw debetkaart? U kan uw debetkaart eenvoudig definitief blokkeren via Easy Banking App.

  1. Meld u aan in Easy Banking App.
  2. Tik op Mijn diensten, vervolgens Rekeningen en kaarten en kies de debetkaart die u wilt vervangen.
  3. Tik op Definitief blokkeren of vervangen.
  4. Geef aan dat fraude werd gepleegd met uw kaart.
  5. Bevestig de definitieve blokkering van uw kaart.
  6. Bel het Easy Banking Centre via Communicatie, dan Hulp en contact in de app zodat zij u kunnen begeleiden voor de vervanging van de kaart.

Maakt u geen gebruik van Easy Banking App?

  1. Contacteer het Easy Banking Centre.
  2. Buiten de openingsuren van het Easy Banking Centre en enkel bij een vermoeden van fraude, kunt u het nummer 02 433 43 80 bellen.
  3. Bel naar Card Stop op 078 170 170 om onmiddellijk uw bankkaart(en) te blokkeren.
  4. Doe aangifte bij de politie en bezorg een kopie van het verhoorblad aan uw BNP Paribas Fortis-kantoor.
  5. Ga via Easy Banking Web (Instellingen > Toegang tot onze apps) na op welke toestellen uw bankapp is geïnstalleerd en verwijder de toestellen die verdacht lijken of die u niet kent.

Kies uit meerdere onderwerpen

Kies een onderwerp uit de lijst met de meest voorkomende vragen en antwoorden

Nog steeds hulp nodig?

Het delen van uw scherm Easy Banking Web
Als u op dit moment telefonisch of via chat contact heeft met een Easy Banking adviseur, kunt u beginnen met het delen van uw scherm Easy Banking Web.
Het delen van het sessienummer
Om het delen van uw scherm Easy Banking Web te activeren, kunt u het onderstaande sessienummer doorgeven aan de Easy Banking adviseur met wie u contact heeft.

Sessienummer: