Problemen met aanmelden?

Hoe schrijf ik in op Fintro Easy banking?

Back

Fintro Easy banking is een aanvullende dienst op PC banking. Iedere klant met een PC banking-contract kan in principe dus ook mobiel bankieren via iPad, iPhone en iPod Touch.

Zo activeert u de dienst:

1. Surf naar PC banking.

2. Klik in het linkermenu op de link ‘Fintro Easy banking'.

3. Klik op de knop 'Nieuwe inschrijving'.

4. Voer het gsm-nummer in dat u wilt gebruiken voor Fintro Easy banking. Op dat nummer zult u de sms'en ontvangen met een code om u aan te melden. Voorwaarden:

- Het toestel moet een sms kunnen ontvangen.

- Het moet een Belgisch gsm-nummer zijn.

5. Voer een uniek wachtwoord in dat u strikt reserveert voor Easy banking. Het moet minstens 5 tekens bevatten. Minimaal 1 teken dient een letter te zijn.

6. Kies de rekeningen (uw rekeningen en die van uw begunstigden) die u binnen Fintro Easy banking wilt gebruiken. U kunt uw keuze op elk moment wijzigen binnen PC banking.

7. Accepteer de voorwaarden en voer uw elektronische handtekening in (aangemaakt met uw kaartlezer).

8. U krijgt een sms ter bevestiging van uw inschrijving.

U kunt nu meteen op uw iPad, iPhone en iPod Touch:

- overschrijvingen doen;

- het saldo van uw rekeningen raadplegen;

- grafieken bekijken van de evolutie van o.a. uw rekeningsaldo's (beperkt via iPhone & iPod Touch).

Waar kan ik mijn gebruikersnummer of klantnummer vinden?

Back

Om u aan te melden in PC banking of Fintro Easy banking, hebt u uw gebruikersnummer of uw klantnummer nodig.

Uw gebruikersnummer vindt u op uw PC banking-contract (of op de bevestiging die u kreeg bij het online aanvragen van uw PC banking-contract). Het nummer bestaat uit 6 cijfers of uit de combinatie E + 7 cijfers.

Voortaan kunt u zich ook met uw klantnummer aanmelden in PC banking. Dat nummer bestaat uit 10 cijfers. U vindt het in de regel op de voorkant van uw bankkaart. Is dat niet het geval, dan kunt u het via dit formulier opvragen.

Hoe bewaar ik mijn inloggegevens?

Back

U kunt uw inloggegevens (uw gebruikers- of uw klantnummer en het nummer van uw bankkaart) in Fintro Easy banking bewaren met behulp van een cookie, door in het aanmeldscherm de optie 'Profiel bewaren' aan te vinken en u succesvol aan te melden (zonder tikfouten of onderbreking bv. door lege batterij). De volgende keer dat u zich aanmeldt, vult de applicatie die gegevens dan automatisch voor u in.

Als u uw cookies verwijdert, zult u de eerstvolgende keer dat u zich aanmeldt, uw gebruikersgegevens opnieuw moeten invullen.

Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen of een nieuw gsm-nummer toevoegen?

Back

- Surf naar PC banking.

- Klik op de link 'Fintro Easy banking' in het linkermenu.

- Klik op 'Extra'. In het uitrolmenu klikt u vervolgens op 'Wijzigen'.

- Volg de instructies op het scherm.

Hoe meld ik me aan bij Fintro Easy banking via sms?

Back

1. Open de applicatie.

2. Selecteer een bestaand profiel. Of tik op 'Verdergaan zonder profiel' en voer uw gebruikers- of uw klantnummer in, evenals het nummer van uw bankkaart, dat bestaat uit 17 cijfers.

3. Tik op 'Sms-code aanvragen.

4. U krijgt een code via sms op uw gsm-toestel(via het gsm-nummer dat u ingegeven hebt bij de inschrijving via PC banking).

5. Geef uw wachtwoord (dat u gekozen hebt bij de inschrijving via PC banking) en uw sms-code in.

6. Tik op 'Aanmelden'.

Om veiligheidsredenen dient u die stappen te doorlopen bij elk gebruik.

Wat gebeurt er als ik een foutief wachtwoord intik?

Back

Als u een foutief wachtwoord intikt, hebt u nog twee kansen. Na drie foutieve wachtwoorden wordt de toegang tot Fintro Easy banking om veiligheidsredenen automatisch geblokkeerd. Meteen wordt ook uw contract opgeschort.

U kunt de toegang tot Fintro Easy banking opnieuw activeren via PC banking:

- Meld u aan bij PC banking.

- Klik in het linkermenu op 'Alle functies'.

- Klik in de rubriek 'Gsm- en telefoondiensten' op 'Uw Fintro Easy banking-contract beheren'.

- Geef een nieuw wachtwoord in.

Bent u uw wachtwoord vergeten? Ook dan kunt u een nieuw wachtwoord aanmaken via PC banking.

Kan ik een bestaande sms-code opnieuw gebruiken om mij aan te melden bij Fintro Easy banking?

Back

Neen. Een sms-code blijft maar 10 minuten geldig. Na die tijd dient u een nieuwe sms-code aan te vragen.

Elke sms-code is een unieke code. Eenmaal aangemeld met die code, kunt u ze niet opnieuw gebruiken.

Ik heb geen sms gekregen. Wat moet ik doen?

Back

Als u geen sms gekregen hebt, kan dat verschillende oorzaken hebben:

- Uw gsm heeft geen netwerkontvangst. Controleer of u correct verbonden bent met uw gsm-netwerk en probeer opnieuw.

- olgens uw gsm-abonnement kunt u geen betalende sms'en ontvangen. Die functie kan geblokkeerd zijn door uw werkgever of door uzelf.

- Er is een technische storing bij uw gsm-operator.

- Er is een technische storing bij Fintro.

Voor vragen kunt u altijd terecht bij onze helpdesk via het nummer 02 433 41 55.

Hoe meld ik me aan bij Fintro Easy banking met een kaartlezer?

Back

1. Open de applicatie.

2. Selecteer een bestaand profiel. Of tik op 'Verdergaan zonder profiel' en voer uw gebruikers- of uw klantnummer in, evenals het nummer van uw bankkaart, dat bestaat uit 17 cijfers.

3. Tik op 'Kaartlezer gebruiken'.

4. olg de stappen op het scherm.

5. oer de elektronische handtekening in.

6. Tik op 'Aanmelden'.

Om veiligheidsredenen dient u die stappen te doorlopen bij elk gebruik.

Welke kaart moet ik met de kaartlezer gebruiken?

Back

Om u aan te melden of verrichtingen te ondertekenen met de kaartlezer, hebt u een geldige bankkaart van Fintro nodig. Die kaart dient gekoppeld te zijn aan de tariferingsrekening van uw PC banking-contract. Dat wil zeggen: een debetkaart waar u als PC banking-contractant houder van bent.

Vooraleer u uw kaart met een kaartlezer kunt gebruiken, dient u ze al minstens een keer gebruikt te hebben om geld op te nemen aan een automaat of om te betalen bij een handelaar.

Opgelet: Het is NIET mogelijk om u aan te melden met een kredietkaart.

Ik heb 3 keer de verkeerde pincode ingevoerd en er verschijnt 'PIN blocked' op het scherm van mijn kaartlezer. Wat moet ik doen?

Back

Hebt u 3 foutieve pogingen gedaan om de geheime pincode van uw Fintro-bankkaart in te voeren? Dan wordt uw kaart automatisch geblokkeerd. Om uw bankkaart opnieuw te deblokkeren, bel ons op het nummer 02 433 41 55 of wend u tot uw kantoor.

Bent u de pincode van uw bankkaart vergeten? Dan dient u een nieuwe pincode aan te vragen op 02 762 60 00 of in uw kantoor. Een paar dagen later krijgt u een nieuwe geheime pincode in de bus.