Hoe bewaar ik mijn inloggegevens?

Back

U kunt uw inloggegevens (uw gebruikers- of uw klantnummer en het nummer van uw bankkaart) in Easy banking bewaren met behulp van een cookie, door in het aanmeldscherm de optie 'Profiel bewaren' aan te vinken en u succesvol aan te melden (zonder tikfouten of onderbreking bv. door lege batterij). De volgende keer dat u zich aanmeldt, vult de applicatie die gegevens dan automatisch voor u in.

Als u uw cookies verwijdert, zult u de eerstvolgende keer dat u zich aanmeldt, uw gebruikersgegevens opnieuw moeten invullen.

Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen of een nieuw gsm-nummer toevoegen?

Back

Wanneer moet ik een overschrijving ondertekenen?

Back

Als u in Easy banking een overschrijving invoert naar een nieuwe begunstigde, dan dient u die overschrijving te ondertekenen. Dat doet u met behulp van de kaartlezer en de M2-handtekening.

Ook wanneer u uw weeklimiet (standaard 2.500 EUR per week) overschreden hebt, zult u elke overschrijving moeten ondertekenen met de M2-handtekening.

Opgelet! Gebruik nooit een M2-handtekening om u aan te melden. De M2-handtekening dient uitsluitend om een verrichting te bevestigen die u zelf hebt aangevraagd. U aanmelden doet u alleen met een M1-handtekening of een sms-code.

Kan ik een overschrijving die ik gedaan heb via Easy banking, ongedaan maken?

Back

Wanneer u een overschrijving hebt ingevoerd in Easy banking zonder memodatum of uitvoeringsdatum, dan kunt u die niet meer herroepen zodra de bank die ontvangen heeft.

Overschrijvingen met memodatum of uitvoeringsdatum kunnen herroepen worden tot ten laatste de dag vóór de geplande overschrijving. Die herroeping doet u via PC banking. Meld u aan in PC banking en klik in het linkermenu op 'Overschrijvingen met memodatum'.

Hoe weet ik zeker dat mijn overschrijving via Easy banking effectief zal worden uitgevoerd?

Back

Zodra u via Easy banking een overschrijving hebt ingevuld en bevestigd, krijgt u meteen de melding of uw aanvraag al dan niet aanvaard is (behalve bij technische onderbreking van de verrichting, bv omdat uw toestel uitvalt).

U kunt via Easy banking de verrichtingen op uw rekening nakijken. Zelfs pas ingevoerde overschrijvingen via Easy banking zullen onmiddellijk zichtbaar zijn.

Wat gebeurt er als mijn toestel uitvalt terwijl ik net een overschrijving aan het doen ben in Easy banking?

Back

Wanneer uw toestel uitvalt vooraleer u bevestiging gekregen hebt van de overschrijving die u aan het invoeren was, dan is de transactie niet doorgegaan. U dient u de gegevens opnieuw in te voeren.

Hoe veilig is Easy banking?

Back

Bij Fintro Easy banking staat veiligheid voorop. We waken erover dat de verbinding tussen uw toestel en Fintro Easy banking veilig verloopt. We vermijden ook te grote geldstromen door het totale bedrag aan overschrijvingen te beperken tot 2.500 EUR per week. Voor meer informatie, bel ons gerust op het nummer 02 433 45 10.

Ook ú kunt bijdragen tot een veilig gebruik door enkele basisregels toe te passen: 

Wat moet ik doen als ik mijn toestel kwijt ben?

Back

Laat om veiligheidsredenen uw Easy banking-contract onmiddellijk blokkeren:

Tips om veilig te bankieren via tablet of smartphone

Back

Fintro zorgt voor een maximale beveiliging van Fintro Easy banking. Maar u draagt ook zelf bij tot veiligheid. Twee belangrijke aandachtspunten:

1. Uw toestel

Het besturingssysteem en de browser van uw toestel updaten

2. Surfen met uw toestel naar Fintro Easy banking

De Fintro Easy banking-website controleren

Ga er niet zomaar vanuit dat u op een authentieke website van Fintro surft. Er bestaan nu eenmaal vervalste websites. Die lijken soms bedrieglijk goed op de sites van Fintro.

Controleer dus snel of u zich wel degelijk op een site van Fintro bevindt:

Een goede tip:

De Fintro Easy banking-applicatie

Download de applicatie enkel via de erkende iTunes van Apple.

Kijk goed na of de maker van de applicatie Fintro is.

Toegang tot Fintro Easy banking verkrijgen via sms

Bij gebruik van het eenmalige paswoord om via sms toegang te krijgen tot Fintro Easy banking, doet u het volgende:

Toegang tot Fintro Easy banking verkrijgen via kaartlezer

Bij gebruik van de kaartlezer let u op volgende zaken:

3. Verdachte signalen bij gebruik van Fintro Easy banking

Wees alert voor onaangekondigde en ongewone zaken:

Iets verdacht opgemerkt?

Wanneer treedt (een wijziging aan) mijn Easy banking-abonnement in werking?

Back

Elke wijziging aan uw Easy banking-abonnement (wijziging, opschorting, re-activering, opzegging) treedt onmiddellijk in werking.

Hoe kan ik de taal van de applicatie wijzigen?

Back

U kunt de taal van het publieke deel wijzigen via de instellingen van uw toestel. Selecteer 'settings', swipe naar beneden, selecteer 'Fintro Easy banking', selecteer 'wijzigen taal' en kies de taal van uw voorkeur.

Eenmaal aangemeld, toont de applicatie uw gegevens in de taal van uw PC banking-contract. Als u die wenst te wijzigen, neem dan contact op met onze helpdesk op het nummer 02 433 45 10 of wend u tot uw kantoor.

Hoeveel kost Easy banking?

Back

Easy banking is een aanvullende dienst op PC banking. Het is dus toegankelijk voor klanten met een PC banking-overeenkomst. U kunt via PC banking zonder verdere kosten inschrijven op Easy banking. U hebt daarna gratis toegang, ongeacht de manier waarop u zich aanmeldt: via uw kaartlezer of een sms. Gebruikt u Easy banking via een WiFi-verbinding of via het netwerk van uw gsm-operator? Dan zijn bijkomende kosten mogelijk. Informeer zeker bij uw gsm-operator naar de kosten voor 'mobiele-dataverbindingen', met name in het buitenland.