Wanneer moet ik een overschrijving ondertekenen?

Back

Als u in Easy banking een overschrijving invoert naar een nieuwe begunstigde, dan dient u die overschrijving te ondertekenen. Dat doet u met behulp van de kaartlezer en de M2-handtekening.

Ook wanneer u uw weeklimiet (standaard 2.500 EUR per week) overschreden hebt, zult u elke overschrijving moeten ondertekenen met de M2-handtekening.

Opgelet! Gebruik nooit een M2-handtekening om u aan te melden. De M2-handtekening dient uitsluitend om een verrichting te bevestigen die u zelf hebt aangevraagd. U aanmelden doet u alleen met een M1-handtekening of een sms-code.

Kan ik een overschrijving die ik gedaan heb via Easy banking, ongedaan maken?

Back

Wanneer u een overschrijving hebt ingevoerd in Easy banking zonder memodatum of uitvoeringsdatum, dan kunt u die niet meer herroepen zodra de bank die ontvangen heeft.

Overschrijvingen met memodatum of uitvoeringsdatum kunnen herroepen worden tot ten laatste de dag vóór de geplande overschrijving. Die herroeping doet u via PC banking. Meld u aan in PC banking en klik in het linkermenu op 'Overschrijvingen met memodatum'.

Hoe weet ik zeker dat mijn overschrijving via Easy banking effectief zal worden uitgevoerd?

Back

Zodra u via Easy banking een overschrijving hebt ingevuld en bevestigd, krijgt u meteen de melding of uw aanvraag al dan niet aanvaard is (behalve bij technische onderbreking van de verrichting, bv omdat uw toestel uitvalt).

U kunt via Easy banking de verrichtingen op uw rekening nakijken. Zelfs pas ingevoerde overschrijvingen via Easy banking zullen onmiddellijk zichtbaar zijn.

Wat gebeurt er als mijn toestel uitvalt terwijl ik net een overschrijving aan het doen ben in Easy banking?

Back

Wanneer uw toestel uitvalt vooraleer u bevestiging gekregen hebt van de overschrijving die u aan het invoeren was, dan is de transactie niet doorgegaan. U dient u de gegevens opnieuw in te voeren.