Ik heb mijn openingscontract en inschrijvingsfiche verloren. Wat nu?

Back

Deze documenten zaten bij de 2de bevestigingsmail die je hebt ontvangen. Kijk na of je ze bewaard hebt. Bel naar je Hello Team op het nummer 02 433 41 41, van maandag tot vrijdag van 7 tot 22 uur en op zaterdag van 9 tot 17 uur als je ze niet vindt.

Ik heb de Hello box niet gekregen. Wat nu?

Back

Heel eenvoudig! Bel naar je Hello Team op het nummer 02 433 41 41, van maandag tot vrijdag van 7 tot 22 uur en op zaterdag van 9 tot 17 uur. Eén van de teamleden zal je de in te vullen documenten bezorgen om Hello bank!-klant te worden.

Mijn kaartlezer werkt niet meer. Wat nu?

Back

Bel naar je Hello Team op het nummer 02 433 41 41, van maandag tot vrijdag van 7 tot 22 uur en op zaterdag van 9 tot 17 uur. Als je niet onmiddellijk kan vaststellen waarom hij niet werkt, zal de adviseur van je Hello Team je voorstellen om de kaartlezer te vervangen.

Hoe schrijf ik in op de app Hello bank!?

Back

Na de inschrijving op het gratis aanbod Hello bank!, zal de app Hello bank! je tijdens je eerste login vragen om het app contract te tekenen.

Met de app Hello bank! krijg je toegang tot de Hello bank!-producten, waarmee je je rekeningen kunt beheren.

Hoe log ik in op de app Hello bank!?

Back

Je hebt twee mogelijkheden:

Waar vind ik mijn klantnummer?

Back

Je klantnummer bestaat uit tien cijfers en staat op de voorkant van je Hello Bankkaart.

Hoe kan ik mijn app Hello bank!-wachtwoordwijzigen of een nieuw gsm-nummer aan mijn app-contract toevoegen?

Back

De leden van je Hello Team hebben het antwoord op je vragen! Bel gerust naar het nummer 02 433 41 41, van maandag tot vrijdag van 7 tot 22 uur en op zaterdag van 9 tot 17 uur.

Hoe kan ik inloggen? Met een wachtwoord?

Back

Wanneer je de app Hello bank! voor het eerst gebruikt, log je in met de activeringscode die je per sms of op je kaartlezer hebt ontvangen. Zodra je ingelogd bent, krijg je de infoschermen met de nieuwe functies en worden de kenmerken van je toestel geregistreerd. Zodra de registrering is gelukt, kan je inloggen met je wachtwoord.

Welk wachtwoord moet ik gebruiken?

Back

Het wachtwoord dat je nodig hebt om in te loggen, is het wachtwoord dat je invoerde bij de activering van je app Hello bank!

Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?

Back

Je hebt twee mogelijkheden:

Wat als ik een fout wachtwoord intoets?

Back

Wanneer je een fout wachtwoord invoert, heb je nog twee kansen. Na drie verkeerde wachtwoorden wordt de toegang tot de app Hello bank! om veiligheidsredenen automatisch geblokkeerd. Je contract wordt dan opgeschort.

Je kunt de toegang tot de app Hello bank! opnieuw activeren via je Hello Team waarvan de adviseurs bereikbaar zijn op het nummer 02 433 41 41, van maandag tot vrijdag van 7 tot 22 uur en op zaterdag van 9 tot 17 uur.

Ben je je wachtwoord vergeten? Geen probleem, je kunt er een nieuw aanmaken door contact op te nemen met je Hello Team.

Ik heb de activeringscode om in te loggen op de app Hello bank! niet per sms ontvangen. Wat nu?

Back

Stuur jezelf een (blanco) sms op het nummer 2211. Enkele minuten later kan je opnieuw een sms-code aanvragen.

Lukt het niet? Enkele mogelijke oorzaken:

Je kunt met je vragen altijd terecht bij het Hello Team op het nummer 02 433 41 41.
Natuurlijk kan je ook altijd teruggrijpen naar de andere inlogmethode: via de kaartlezer en de Hello Bankkaart.

Hoe log ik de eerste keer in via sms op de app Hello bank!?

Back

Volg deze stappen:




 

 

Wat als ik een verkeerd wachtwoord invoer wanneer ik per sms inlog?

Back

Wanneer je een fout wachtwoord intoetst, heb je nog twee kansen. Na drie verkeerde wachtwoorden wordt de toegang tot de app Hello bank! om veiligheidsredenen automatisch geblokkeerd. Je contract wordt dan opgeschort.

Je kunt de app Hello bank! opnieuw activeren via je Hello Team op het nummer 02 433 41 41, van maandag tot vrijdag van 7 tot 22 uur en op zaterdag van 9 tot 17 uur.

Ben je je wachtwoord vergeten? Geen probleem, neem contact op met je Hello Team.

Kan ik een bestaande sms-code opnieuw gebruiken om in te loggen in de app Hello bank! ?

Back

Nee. Een sms-code blijft maar tien minuten geldig. Daarna moet je een nieuwe sms-code aanvragen.
Elke sms-code is uniek. Zodra je met deze code ingelogd bent, kan je ze niet meer hergebruiken.

Hoe log ik in de app Hello bank! in met de kaartlezer?

Back

Volg deze stappen:
 

Voor je veiligheid moet je deze stappen herhalen bij elk gebruik.

Opgelet: gebruik nooit een M2-handtekening (met de blauwe knop van uw kaartlezer) om in te loggen. De M2-handtekening dient uitsluitend om een verrichting te bevestigen die je zelf hebt aangevraagd. Je kunt alleen inloggen met de M1-handtekening (rode knop) of een sms-code.

Welke kaart moet ik met de kaartlezer gebruiken?

Back

Om in te loggen of verrichtingen te ondertekenen met een kaartlezer, dien je altijd een geldige Hello Bankkaart bij de hand te hebben.

Let wel: het is NIET mogelijk om in te loggen met een kredietkaart.

Ik heb drie foute "pincodes" ingevoerd en er verschijnt "PIN blocked" op het scherm van de kaartlezer. Wat nu?

Back

Als je driemaal een foute pincode hebt ingevoerd, wordt je Hello Bankkaart geblokkeerd.

Bel naar je Hello Team op het nummer 02 433 41 41, van maandag tot vrijdag van 7 tot 22 uur en op zaterdag van 9 tot 17 uur om je kaart te deblokkeren.

Ben je de pincode van je bankkaart vergeten, dan moet je een nieuwe pincode aanvragen bij je Hello Team. Enkele dagen later ontvang je thuis een nieuwe pincode.

Wanneer moet ik een overschrijving tekenen?

Back

Wanneer je in de app Hello bank! een overschrijving naar een nieuwe begunstigde invoert, moet je ze tekenen. Je kunt dat doen met de M2-handtekening die je krijgt via de blauwe knop van je kaartlezer.

Let wel: gebruik nooit een M2-handtekening om in te loggen. De M2-handtekening dient uitsluitend om een verrichting te bevestigen die je zelf hebt aangevraagd.

Kan ik een overschrijving die ik via de app Hello bank! heb ingevoerd, ongedaan maken?

Back

Bel naar je Hello Team op het nummer 02 433 41 41, van maandag tot vrijdag van 7 tot 22 uur en op zaterdag van 9 tot 17 uur om een nog niet-uitgevoerde overschrijving ongedaan te maken.

Hoe weet ik zeker dat de overschrijving die ik via de app Hello bank! heb ingetoetst, effectief zal worden uitgevoerd?

Back

Wanneer je via de app Hello bank! een overschrijving hebt ingevuld en bevestigd, ontvang je onmiddellijk een bevestiging of je aanvraag al dan niet is aanvaard (tenzij de verrichting wordt afgebroken door een technisch probleem, bijvoorbeeld als je smartphone of tablet uitvalt).
Je kan via de app Hello bank! de verrichtingen op je rekening nakijken. De pas ingevoerde overschrijvingen via de app Hello bank! zullen hierop ook zichtbaar zijn.

Wat gebeurt er als mijn toestel uitvalt terwijl ik net een overschrijving aan het doen ben inde app Hello bank!?

Back

Wanneer je toestel uitvalt tijdens een transactie en je hebt van deze transactie geen bevestiging gekregen, dan betekent dit dat de transactie niet is doorgegaan. In dat geval moet je de transactie opnieuw invoeren.

Wat is Easy transfer?

Back

Met Easy transfer voer je een overschrijving uit via om het even welk Belgisch gsm-nummer dat aan een rekeningnummer is gekoppeld. Je hoeft het rekeningnummer van de begunstigde dus niet te kennen.
Zodra er een Belgisch gsm-nummer aan een Belgisch rekeningnummer is gekoppeld, kan je via dit nummer Easy transfer-betalingen verzenden of ontvangen.

Wie kan Easy transfer gebruiken?

Back

Hoe activeer ik Easy transfer?

Back

Tijdens het eerste gebruik van de app Hello bank! moet je Easy transfer activeren.
Je moet een Belgisch gsm-nummer en een rekeningnummer vermelden. Standaard wordt het gsm-nummer gebruikt dat je opgaf bij de activering van de app Hello bank!, maar je kan dit altijd wijzigen.
Om de activering van de Easy transfer-functie te beëindigen dien je te tekenen met een M2-handtekening (via de blauwe knop van je kaartlezer).

Welke bedragen kan ik overschrijven via Easy transfer?

Back

Met Easy transfer kan je betalingen doen tot 250 EUR per dag.

Kan ik een Easy transfer sturen naar een vriend die nog geen Easy transfer gebruikt?

Back

Ja, de begunstigde ontvangt dan een sms waarin hem wordt gevraagd om zich via www.easytransfer.be op Easy transfer in te schrijven.

Krijgt de begunstigde van de betaling een bericht?

Back

Als de begunstigde nog geen Easy transfer gebruikt, krijgt hij een sms waarin hem wordt gevraagd om zich in te schrijven als begunstigde van Easy transfer via www.easytransfer.be.

Als de begunstigde Easy transfer al activeerde, krijgt hij geen bericht meer per sms. Maar als je hem een betaling toestuurde, kan je hem altijd zelf een bericht bezorgen.

Welke rekeningnummers kan ik aan mijn gsm-nummer koppelen?

Back

Je kunt enkel een Hello Zichtrekening koppelen waarvan je houder of medehouder bent.

Wat als de begunstigde van een Easy transfer zich niet inschrijft?

Back

Als de begunstigde zich na vijf dagen nog niet heeft ingeschreven, wordt de betalingsopdracht automatisch geannuleerd.
Zolang de begunstigde niet is ingeschreven, kan de opdrachtgever zijn overschrijving altijd zelf annuleren in de app Hello bank!

Kan ik een Easy transfer-overschrijving annuleren?

Back

Zolang de overschrijving niet is uitgevoerd, kan de opdrachtgever zijn overschrijving altijd zelf annuleren in de app Hello bank!

Hoe veilig is de app Hello bank!?

Back

De bank doet alles voor een optimale veiligheid van de app Hello bank!
Wij zien erop toe dat de verbinding tussen jouw toestel en de app Hello bank! veilig verloopt en vermijden te grote geldstromen door het totale bedrag aan overschrijvingen te beperken tot 2.500 EUR per week. Bovendien kan je alleen met je vooraf geregistreerde toestellen op de app Hello bank! inloggen. Neem gerust contact op met je Hello Team voor meer informatie.
Ook jij kan mee de veiligheid garanderen door enkele richtlijnen op te volgen:

Wat als ik mijn smartphone of tablet verlies?

Back

Je kunt je app-contract onmiddellijk blokkeren via je Hello Team.

Bel naar je Hello Team als je problemen hebt om in te loggen met je wachtwoord en de erkenning van je toestel. Je moet je gebruikers- of klantnummer en de naam van je mobiel toestel meedelen (die je tijdens de configuratie van je toestel hebt gekozen). Je kunt contact opnemen met je Hello Team op het nummer 02 433 41 41, van maandag tot vrijdag van 7 tot 22 uur en op zaterdag van 9 tot 17 uur.

Hoeveel kost de app Hello bank! ?

Back

De app Hello bank! is inbegrepen in het gratis aanbod Hello bank!Je hebt gratis toegang, welke methode je ook gebruikt: met de kaartlezer, een wachtwoord met sms-code of een wachtwoord met erkenning van het toestel. Als je de app Hello bank! gebruikt via een wifi-verbinding of via het netwerk van je gsm-operator, kunnen er extra kosten zijn. Informeer zeker bij je gsm-operator naar de kosten voor "mobiele-dataverbindingen", vooral in het buitenland.