Bij het aanmelden in PC banking krijg ik een wit scherm of de pagina reageert niet

Beschrijving van het probleem

 

Het is mogelijk dat sommige klanten een van de volgende problemen ondervinden wanneer zij PC banking van BNP Paribas Fortis   proberen te gebruiken:

  • u krijgt een wit scherm wanneer u via de homepage https://www.bnpparibasfortis.be/)     via een snelkoppeling (shortcut) de aanmeldpagina oproept;of
  • u ziet een deel van onze PC banking-site maar een deel van het scherm blijft wit. U ziet bijvoorbeeld wel logo's of een menu maar niet hoe en waar u zich kunt aanmelden;
  • de knop 'Aanmelden' is niet zichtbaar op de aanmeldpagina;
  • er gebeurt niets wanneer u op de aanmeldpagina op de knop 'Aanmelden' klikt.

 

Wat is de oorzaak?

  • Weet dat deze problemen niet het gevolg zijn van een technisch probleem met PC banking.
  • Problemen met aanmelden zijn vaak het gevolg van de aanwezigheid op uw pc van zgn. ad/spyware. Deze kleine applicaties nestelen zich op de pc of in de browser van de gebruiker. In de meeste gevallen hebt u daar helemaal geen erg in.
  • Enkele voorbeelden van dergelijke applicaties die het correct laden van de pagina's van PC banking verhinderen:
    • AddLyrics
    • SaveAs
    • ZeroAccess

 

Hoe kunt u dit probleem oplossen?

Naar alle waarschijnlijkheid zijn uw pc en/of browser 'geïnfecteerd' met ad/spyware. Het probleem kan dus opgelost worden door:

  • de schuldige applicatie(s) te identificeren en;
  • ze te verwijderen van uw pc.

 

Let wel: er zijn verschillende ad/spyware applicaties bekend die voor problemen zorgen bij het aanmelden in PC banking. De bank kan u bijgevolg geen eenduidige oplossing aanreiken voor deze individuele problemen.

  1. Ons advies: laat uw pc nakijken door een betrouwbare professional, gespecialiseerd in computers en computerbeveiliging. Hij is het beste geplaatst om u te helpen bij het verwijderen van de ad/spyware.  BNP Paribas Fortis   draagt niet bij in de kosten voor dergelijke dienstverlening door derden.
  2. In afwachting van een grondige oplossing door een specialist, kunt u de volgende tijdelijke oplossingen proberen. Klanten die geconfronteerd werden met identieke problemen, melden ons dat deze oplossingen meestal uitkomst brachten:
      • u wilt aan PC banking doen? Start dan uw browser op zonder 'add-ons' of invoegtoepassingen. Lees hier u uw browser opstart zonder add-ons.
      • gebruik een andere browser om aan PC banking te doen;
      • wijk tijdelijk uit naar een andere, betrouwbare pc in het huishouden als die voorradig is.
  3. Een goed alternatief voor PC banking is onze mobiele applicatie  Easy banking om uw rekeningen te beheren vanaf uw smartphone / tablet.   Easy banking is trouwens een aanvullende dienst op PC banking. Het is wel nodig dat u al beschikt over een actief contract.
  4. U bent ook zelf vertrouwd met applicaties voor het verwijderen van ad/spyware? Dan kunt u proberen om zelf 1 of meer betrouwbaar gebleken toepassingen uit te proberen om reeds gekende ad/spywares te verwijderen. Let wel:  BNP Paribas Fortis    kan niet worden verantwoordelijk gesteld voor schade of ongemakken als gevolg van het downloaden, installeren en gebruiken van software van derden.

Hoe kunt u dit probleem vermijden in de toekomst?

Installeer betrouwbare anti-malware/spyware software, en volg zeker onze richtlijnen voor veilig internetgebruik: Veilig internetbankieren.

 

Terug naar vaak gestelde vragen