Ik ontvang geen sms'en meer om via sms-code in te loggen. Wat moet ik doen?

 

Mogelijke oorzaken

  • U bent van gsm-nummer veranderd en u hebt dit nog niet aangepast in PC banking > log in in PC banking. Ga via linkermenu naar de dienst Easy banking om uw gsm-nummer te wijzigen.
  • Indien u van operator veranderd bent of als us gsm een tijdje uit heeft gestaan of als uw operator zijn tariefplan gewijzigd heeft, kan het dat u geen sms'en meer ontvangt. Een week na deze wijzigen zou u terug sms'en moeten ontvangen.
  • Uw gsm heeft geen netwerkontvangst? Controleer of u correct verbonden bent met uw gsm-netwerk en probeer opnieuw.
  • Volgens uw gsm-abonnement kunt u geen betalende sms'en ontvangen. Die functie kan geblokkeerd zijn door uw werkgever of door uzelf.
  • Er kan sprake zijn van een tijdelijke blokkering, stuur hiervoor zelf een (lege) sms naar 2211.
  • Er is een technische storing bij uw gsm-operator.
  • Er is een technische storing bij BNP Paribas Fortis.

 

U kunt zich uiteraard ook altijd aanmelden met de kaartlezer.

 

Voor vragen kunt u terecht bij onze Helpdesk op het nummer 02 433 41 90.
 

Vanaf Easy banking v 2 heeft u geen sms-code of kaartlezer meer nodig om u aan te melden.

De eerste keer dat u Easy banking v2 gebruikt, dient u zich nog wel aan te melden met een sms-code of met de kaartlezer. Eenmaal aangemeld, worden de karakteristieken van uw toestel geregistreerd. Vanaf een volgende login kunt u zich vlot aanmelden met alleen uw paswoord. De app herkent de smartphone of tablet waarop u zich aanmeldt.

 

Terug naar veelgestelde vragen