Dankzij Assist weet u in geval van nood steeds wat te doen en wie te contacteren.

Problemen met uw bank

Back

Bankkantoor gesloten

Back

Vind de openingsuren van uw agentschap.

PC banking buiten gebruik

Back

Voor technische vragen en problemen kunt u elke werkdag van 7 tot 22u. en op zaterdag van 9 tot 17u, terecht bij de Helpdesk van PC banking op 02 433 45 20.

Neem een kijkje op de FAQ over PC banking - mogelijk vindt u hier de oplossing voor uw probleem.

Self banking buiten gebruik

Back

Zoek met behulp van onze kantorenzoeker naar een ander bankkantoor of een andere automaat van Fintro / BNP Paribas Fortis.

U bent het slachtoffer van fraude

Back

Vermoeden frauduleuze operaties

Back

Meld de (potentiële) fraude bij de politie via het algemeen nummer

101.

Misbruik via internet

Back

Bij verrichting met bank- of kredietkaart:

  1. Blokkeer uw kaart via Card Stop op 070 344 344 (24 uur op 24).
  2. Neem contact met uw Fintro agent.
  3. Meld het misbruik van uw kaart binnen de 24 uur bij de politie.

Bij verrichting met PC banking of Fintro Easy banking:

  1. Neem contact met uw Fintro agent.
  2. Meld de mogelijke fraude binnen de 24 uur bij de politie.

Bij verrichting met bank- of kredietkaart:

  1. Neem contact met uw Fintro agent.
  2. Meld de mogelijke fraude binnen de 24 uur bij de politie.

Vals geld of vervalste cheque

Back

Vals geld:

Indien u een vals of verdacht bankbiljet in uw bezit heeft, dient u:

Het biljet zal door de bevoegde diensten van de Nationale Bank worden onderzocht en worden terugbetaald als blijkt dat het echt is.

Let op: het in omloop of opnieuw in omloop brengen van valse coupures is wettelijk strafbaar.

Vervalste cheque:

  1. Als u twijfelt over de betrouwbaarheid van de cheque of van de uitschrijver: laat u betalen met een ander betaalmiddel.
  2. Vraag uw bank de authenticiteit van de ontvangen cheque te controleren. De bank controleert dan of de cheque echt, geldig en gedekt is.
  3. Als blijkt dat het om een valse cheque gaat: doe aangifte bij de politie.

Problemen met uw betaalkaarten

Back

Kaart gestolen of zoek

Back

Uw bankkaart

  1. Blokkeer uw kaart via Card Stop op 070 344 344 (24 uur op 24).
  2. Geef het verlies/de diefstal van uw kaart binnen de 24 uur aan bij de politie.
  3. Elk Fintro-agentschap kan u onmiddellijk een tijdelijke kaart afleveren in afwachting van een nieuwe bankkaart. Breng zeker uw originele identificatiedocumenten mee naar het kantoor.
  4. Bestel uw nieuwe bankkaart in uw Fintro-agentschap.
  5. Uw nieuwe kaart wordt u per post opgestuurd of u kunt ze zelf ophalen in uw Fintro-agentschap (u wordt verwittigd wanneer u uw nieuwe kaart kunt ophalen).

Uw kredietkaart

Uw Visa- of MasterCard-kredietkaart:

  1. Blokkeer uw kaart via Card Stop op 070 344 344 (24 uur op 24).
  2. Vraag Card Stop wie de uitgever is van uw kredietkaart: ATOS Worldline of International Card Services (ICS).
  3. Geef het verlies/de diefstal van uw kaart binnen de 24 uur aan bij de politie.
  4. Er wordt automatisch een nieuwe kaart besteld – de leveringstijd is max. 5 bankwerkdagen.
  5. Plaats levering kaart:
    • Visa of MasterCard uitgegeven door ATOS Worldline: uw nieuwe kaart wordt in uw Fintro-agentschap geleverd.
    • Visa of MasterCard uitgegeven door ICS: U krijgt uw nieuwe kaart thuisgestuurd.

Uw American Express kredietkaart:

  1. Bel onmiddellijk naar het telefoonnummer verbonden aan uw kaart:
    • American Express Blue: 02 676 22 33
    • American Express Personal Card: 02 676 21 21
    • American Express Gold: 02 676 28 28
    • American Express Business: 02 676 25 25
  2. Geef het verlies/de diefstal van uw kaart binnen de 24 uur aan bij de politie.

Kaart ingeslikt

Back

Uw bankkaart

Blokkeer uw kaart via Card Stop op 070 344 344 (24 uur op 24).

Indien uw kaart werd ingeslikt in een Fintro of BNP Paribas Fortis-automaat in een kantoor:

Bezoek het kantoor in kwestie om uw kaart te recupereren.

Indien uw kaart werd ingeslikt in een andere automaat:

  1. Elk Fintro-agentschap kan u onmiddellijk een tijdelijke kaart afleveren in afwachting van een nieuwe bankkaart. Breng zeker uw originele identificatiedocumenten mee naar het kantoor.
  2. Bestel uw nieuwe bankkaart in uw Fintro-agentschap.
  3. Uw nieuwe kaart wordt u per post opgestuurd of u kunt ze zelf ophalen in uw Fintro-agentschap (u wordt verwittigd wanneer u uw nieuwe kaart kunt ophalen).

Uw kredietkaart

Uw Visa- of MasterCard-kredietkaart: 

  1. Blokkeer uw kaart via Card Stop op 070 344 344 (24 uur op 24).
  2. Vraag Card Stop wie de uitgever is van uw kredietkaart: ATOS Worldline of International Card Services (ICS).
  3. Er wordt automatisch een nieuwe kaart besteld – de leveringstijd is max. 5 bankwerkdagen.
  4. Plaats levering kaart:
    • Visa of MasterCard uitgegeven door ATOS Worldline: uw nieuwe kaart wordt in uw Fintro-agentschap geleverd.
    • Visa of MasterCard uitgegeven door ICS: u krijgt uw nieuwe kaart thuisgestuurd.

Uw American Express kredietkaart:

Bel onmiddellijk naar het telefoonnummer verbonden aan uw kaart:

Kaart geweigerd

Back

Uw bankkaart

Neem contact met uw Fintro agent.

Uw kredietkaart

Uw Visa- of MasterCard-kredietkaart:

Controleer de uitgever van uw kredietkaart:

 a. Kredietkaarten uitgegeven door ATOS Worldline:

  1. Bel de klantendienst van ATOS Worldline op 02 205 85 85.
  2. Surf eventueel naar www.mijnkaart.be voor meer info.

b. Kredietkaarten uitgegeven door ICS:

Bel de klantendienst van ICS:

Uw American Express kredietkaart:

Bel onmiddellijk naar het telefoonnummer verbonden aan uw kaart:

Code vergeten

Back

Uw bankkaart

Neem contact met uw Fintro agent.

Uw kredietkaart

Uw Visa- of MasterCard-kredietkaart:

Controleer de uitgever van uw kredietkaart:

a. Kredietkaarten uitgegeven door ATOS Worldline:

b. Kredietkaarten uitgegeven door ICS:

Bel de klantendienst van ICS:

Uw American Express kredietkaart:

Bel onmiddellijk naar het telefoonnummer verbonden aan uw kaart:

Na 3 foutieve codes

Back

Uw bankkaart

Ga langs in een Fintro agentschap om uw kaart weer operationeel te maken.

Uw kredietkaart

Uw Visa- of MasterCard-kredietkaart:

Controleer de uitgever van uw kredietkaart:

a. Kredietkaarten uitgegeven door ATOS Worldline:

Ga langs in een Fintro agentschap om uw kaart weer operationeel te maken.

 b. Kredietkaarten uitgegeven door ICS:

Bel de klantendienst van ICS:

Uw American Express kredietkaart:

Bel onmiddellijk naar het telefoonnummer verbonden aan uw kaart:

Defecte of beschadigde kaart

Back

Uw bankkaart

  1.  Elk Fintro agentschap  kan u onmiddellijk een tijdelijke kaart afleveren in afwachting van een nieuwe bankkaart. Breng zeker uw originele identificatiedocumenten mee naar het kantoor.
  2. Bestel uw nieuwe bankkaart in uw Fintro agent.
  3. Uw nieuwe kaart wordt u per post opgestuurd of u kunt ze zelf ophalen in uw Fintro agentschap (u wordt verwittigd wanneer u uw nieuwe kaart kunt ophalen. Leveringstijd: max. 5 bankwerkdagen).

Uw kredietkaart

Uw Visa- of MasterCard-kredietkaart:

Controleer de uitgever van uw kredietkaart:

 a. Kredietkaarten uitgegeven door ATOS Worldline:

Neem contact met uw Fintro agent.

b. Kredietkaarten uitgegeven door ICS:

Bel de klantendienst van ICS:

Uw American Express kredietkaart:

Bel onmiddellijk naar het telefoonnummer verbonden aan uw kaart:

Vermoeden van misbruik kaart

Back

Uw bankkaart

  1. Blokkeer uw kaart via Card Stop op 070 344 344 (24 uur op 24).
  2. Indien u dringend een kaart nodig hebt, kan elk Fintro agentschap u een tijdelijke kaart bezorgen. Breng zeker uw originele identificatiedocumenten mee naar het kantoor.
  3. Leg klacht neer bij de politie. Die zal een proces-verbaal opstellen.
  4. Bezorg het proces-verbaal aan uw Fintro agentschap. Uw kantoor zal een nieuwe bankkaart voor u bestellen.
  5. Uw nieuwe kaart wordt u per post opgestuurd of u kunt ze zelf ophalen in uw Fintro agentschap (u wordt verwittigd wanneer u uw nieuwe kaart kunt ophalen).

Uw kredietkaart

Uw Visa- of MasterCard-kredietkaart:

Controleer de uitgever van uw kredietkaart:

 a. Kredietkaarten uitgegeven door ATOS Worldline:

  1. Blokkeer uw kaart via Card Stop op 070 344 344 (24 uur op 24).
  2. Er wordt automatisch een nieuwe kaart besteld - de leveringstijd is max. 5 bankwerkdagen; uw nieuwe kaart wordt in uw Fintro agentschap geleverd.
  3. Leg klacht neer bij de politie. Die zal een proces-verbaal opstellen.
  4. Bel de klantendienst van ATOS Worldline op 02 205 85 85.
  5. Bezorg het proces-verbaal aan ATOS Worldline of aan uw Fintro agentschap.
  6. Surf eventueel naar www.mijnkaart.be voor meer info.

 b. Kredietkaarten uitgegeven door ICS:

  1. Blokkeer uw kaart via Card Stop op 070 344 344 (24 uur op 24).
  2. Er wordt automatisch een nieuwe kaart besteld - de leveringstijd is max. 5 bankwerkdagen; uw nieuwe kaart wordt thuis geleverd.
  3. Leg klacht neer bij de politie. Die zal een proces-verbaal opstellen.
  4. Bel de klantendienst van ICS:
    • Voor MasterCard op 02 416 16 72.
    • Voor Visa op: 02 416 16 73.
  5. Bezorg het proces-verbaal aan ICS of aan uw Fintro agentschap.

Uw American Express kredietkaart:

Bel onmiddellijk naar het telefoonnummer verbonden aan uw kaart: