Charter voor klantvriendelijkheid

BNP Paribas Fortis voert klantentevredenheid hoog in het vaandel. Daarom ondertekenden wij in juni 2011, samen met toenmalig Minister van Ondernemen Vincent Van Quickenborne, Test-Aankoop en 20 andere bedrijven het charter voor klantvriendelijkheid. Het charter trad op 1 januari 2012 in werking.

Met de ondertekening van dit charter wil BNP Paribas Fortis de nadruk leggen op het belang van klantentevredenheid, de behandeling van klachten van haar klanten, alsook de bereikbaarheid voor haar klanten en dit via de verschillende kanalen: kantoren, telefoon, PC banking. Jaarlijks heeft de bank 270 miljoen contacten met klanten over deze verschillende kanalen.

 

Bekijk het charter (pdf).

Ontdek de resultaten van uw Bank in verband met de Charter voor klantvriendelijkheid (pdf).

 

Febelfin lanceert gedragscode voor banken

 

Febelfin, de Belgische federatie van de financiële sector, lanceert een gedragscode.

Ook BNP Paribas Fortis onderschrijft deze code.

 

Daarmee engageert onze bank zich de waarden die de sector als geheel vooropzet, heel concreet te vertalen in haar handelen van elke dag. Centraal in de gedragscode staan volgende 7 pijlers:

1. openheid en duidelijke communicatie;

2. dialoog;

3. discretie, vertrouwelijkheid en bescherming van persoonsgegevens;

4. vaardigheid en bekwaamheid;

5. veiligheid en betrouwbaarheid;

6. integriteit van het banksysteem;

7. respect voor evenwicht van belangen.

 

Lees de Gedragscode voor banken, opgesteld door Febelfin (pdf).