Lukt het niet om aan te loggen in PC banking?

Onze excuses als u moeilijkheden ondervindt om u aan te loggen in PC banking. Het probleem zit hem evenwel niet in PC banking maar in de gebruikte browser (Internet Explorer, Safari, …). Er zijn een aantal oorzaken bekend. Helaas veroorzaken ze problemen op bepaalde sites maar doen ze zich nooit of uiterst zelden voor op andere websites.

 

Vanwaar de problemen om in te loggen op PC banking?

Mogelijke verklaringen zijn:

  • recent geïnstalleerde add-ons of automatische invoegtoepassingen voor de browser. Die kunnen ertoe leiden dat de browser instabiel wordt, vastloopt of gewoon niet reageert;
  • andere software.

 

De oplossing

Voor u de meer doortastende oplossing hieronder uitvoert, kunt u ook deze snelle tip proberen. Veel mensen lanceren hun favoriete websites via een bewaarde 'Favoriet', een snelkoppeling, die ze vaak in hun 'Favorites Bar' opnemen. Hebt u problemen om aan te melden, maak dan geen gebruik van de snelkoppeling maar tik het volledige adres van PC banking in uw browser in: https://www.bnpparibasfortis.be.

 

De oplossing bestaat er doorgaans in uw internetbrowser te resetten. Daartoe volgt u de onderstaande instructies. U drukt misschien het best deze boodschap af en u legt die naast uw computer. Let wel: van browser tot browser kunnen de benamingen licht wijzigen. Hieronder geven wij de stappen voor Internet Explorer, de meest gebruikte browser. De benamingen zijn afhankelijk van de taalversie van uw browser: Nederlands of (Engels).

 

  • U opent Internet Explorer.
  • U gaat bovenaan naar 'Extra' (Tools)
  • Daar kiest u 'Internet opties' (Internet Options).
  • Indien u deze menu-onderdelen niet ziet, kunt u het menu alsnog openen door op de 'Alt' toets te drukken. U vindt die toets links onderaan in de buurt van de spatiebalk.
  • U gaat naar het tabblad 'Geavanceerd' (Advanced).
  • U kijkt niet naar het venster met de verschillende settings maar u gaat meteen door naar de knop onderaan rechts 'Opnieuw instellen' (Reset). U klikt op deze knop.
  • Een nieuw venster gaat open. Binnen dit venster klikt u andermaal op 'Opnieuw instellen'.
    Sommige browsers zullen u vragen om eerst alle open vensters en programma's te sluiten.
  • Uw browser voert nu een reset uit, d.w.z. hij zet zijn instellingen terug naar de instellingen op het ogenblik dat u het programma installeerde op uw computer. Op die manier worden een aantal toevoegingen van latere datum die eventueel verantwoordelijk zijn voor de instabiliteit van uw browser, gedeletet.
  • Uw browser is klaar met resetten? Sluit dan het kleine venster door de knop "Sluiten" (Close) aan te klikken. Nu hoeft u nog maar twee zaken te doen:
      • sluit alle nog openstaande toepassingen af en;
      • meld u opnieuw aan bij PC banking.