Waterschade - lekkend dak

In geval van waterschade door een lekkend dak doet u allereerst dit:

  1. Neem foto's van de schade.
  2. Neem de eerste maatregelen, zodat het lek niet nog meer schade veroorzaakt (bv. noodreparatie, afdekken dak, …).
  3. Start geen herstellingswerken zonder overleg met uw verzekeraar.

Op welke bijstand kunt u rekenen?

Contactgegevens hersteller

Hebt u een Top Woning-verzekering bij BNP Paribas Fortis, dan kan uw bijstandsverlener TeleClaims u de gegevens van een hersteller bezorgen (24u/24).

 

  • Bel naar TeleClaims op 0800 96 040.
  • Neem uw polisnummer erbij. U vindt alle polisnummers van uw verzekeringen bij BNP Paribas Fortis:
    • op het handige TeleClaims-kaartje;
    • in PC banking (rubriek 'verzekeringen');
    • op uw polis(sen).

 

Tip: noteer uw polisnummers in een makkelijk toegankelijke folder op uw pc. Zo hoeft u nooit ver te zoeken.


Hersteller ter plaatse

Hebt u een Top Woning-verzekering bij BNP Paribas Fortis met de waarborg 'Home Assist'? Uw bijstandsverlener TeleClaims kan een hersteller ter plaatse sturen.

 

  • Bel naar TeleClaims op 0800 96 040.
  • Neem uw polisnummer erbij.

 

Hoe geeft u de schade aan?

U hebt een Top Woning-verzekering bij BNP Paribas Fortis? Geef uw schade aan bij TeleClaims.

 

  • Doe uw aangifte online.
  • Bel naar TeleClaims (houd uw polisnummer bij de hand):
    • in België: naar het gratis nummer 0800 96 040.
    • in het buitenland: naar +32 2 664 99 00.

 

Een andere noodsituatie in verband met uw woning?

Kies de noodsituatie waarvoor u hulp wilt:

 

 

Hulp bij andere noodgevallen:

Zoek hier

Uw schade aangeven?

Bel TeleClaimsBel TeleClaims op
0800 96 040

Afdrukken