Storm en hagel

In geval van storm en hagel doet u allereerst dit:

Tijdens de storm:

  1. Blijf zoveel mogelijk binnen.
  2. Sluit ramen en deuren.
  3. Schakel computers en televisietoestellen uit.
  4. Trek stekkers van elektrische apparaten uit het stopcontact.
  5. Telefoneer niet met een vast toestel.
  6. Blijf binnenshuis uit de buurt van stromend water. Neem dus zeker geen bad of douche.
  7. Raak geen elektrische snoeren aan die op de grond liggen (elektriciteitsstoringen zijn mogelijk).
  8. Indien u buiten bent: schuil bij onweer nooit onder een boom in een open vlakte.

Na de storm:

  1. Bel bij dringende gevallen de brandweer via het algemeen nummer 112.
  2. Neem foto's van de schade (voor uw verzekeringsdossier).
  3. Ruim op wat gevaar oplevert of nog meer schade kan veroorzaken.
  4. Stel de herstelling van een beschadigd dak niet uit om nieuwe problemen te vermijden.
  5. Start geen herstellingswerken zonder overleg met uw verzekeraar.

Goed om weten

Algemene voorzorgsmaatregelen:

  • Zorg dat u steeds een eerstehulpkit, batterijen en noodverlichting (geen kaarsen) in huis hebt. Voorzie ook een veiligheidslamp.
  • Zorg voor een goed onderhouden dak (geen losliggende dakpannen).
  • Maak dakgoten regelmatig vrij.
  • Controleer op tijd de staat van de schoorstenen.
  • Haal losse of dode takken van bomen weg zodat ze tijdens een storm geen schade kunnen toebrengen aan uw woning.
  • Controleer de bevestiging van uw zonnescherm/rolluik (en voorkom dat het tijdens een storm van de muur loskomt).
  • Maak stookolietanks goed vast en dicht de openingen.

Bij de aankondiging van een storm:

  1. Haal alles binnen wat de wind kan meevoeren.
  2. Sluit ramen en deuren.
  3. Schakel computers en televisietoestellen uit.
  4. Trek stekkers van elektrische apparaten uit het stopcontact.

Op welke bijstand kunt u rekenen?

Dringende maatregelen

U hebt een Top Woning-verzekering van BNP Paribas Fortis? Dan kan uw bijstandsverlener TeleClaims u helpen met:

- beveiliging van uw woning;

- tijdelijke huisvesting;

- bewaring van goederen;

- oppas voor uw kinderen;

- bewaking huisdieren.

 

  • Bel naar TeleClaims op 0800 96 040.
  • Neem uw polisnummer erbij. U vindt alle polisnummers van uw verzekeringen bij BNP Paribas Fortis:
    • op het handige TeleClaims-kaartje;
    • in PC banking (rubriek 'verzekeringen');
    • op uw polis(sen).
  
Tip: noteer uw polisnummers in een makkelijk toegankelijke folder op uw pc. Zo hoeft u nooit ver te zoeken.

 

Contactgegevens hersteller

Hebt u een Top Woning-verzekering van BNP Paribas Fortis, dan kan uw bijstandsverlener TeleClaims u de gegevens van een hersteller bezorgen (24u/24).

 

  • Bel naar TeleClaims op 0800 96 040.
  • Neem uw polisnummer erbij.

 

Vakman ter plaatse

Hebt u een Top Woning-verzekering van BNP Paribas Fortis met de waarborg Home Assist? Uw bijstandsverlener TeleClaims kan een vakman ter plaatse sturen.

 

  • Bel naar TeleClaims op 0800 96 040.
  • Neem uw polisnummer erbij.

Hoe geeft u de schade aan?

U hebt een Top Woning-verzekering bij BNP Paribas Fortis? Geef uw schade aan bij TeleClaims.

 

  • Doe uw aangifte online.
  • Bel naar TeleClaims (houd uw polisnummer bij de hand):
    • in België: naar het gratis nummer 0800 96 040.
    • in het buitenland: naar +32 2 664 99 00.

Een andere noodsituatie in verband met uw woning?

Kies de noodsituatie waarvoor u hulp wilt:

 

 

Hulp bij andere noodgevallen:

Zoek hier

Uw schade aangeven?

Bel TeleClaimsBel TeleClaims op
0800 96 040

Afdrukken