23/12/2015

Herman Van de Velde nieuwe voorzitter van Vlajo

 

Vlajo heeft als doel de ondernemingszin bij jongeren te stimuleren en hun ondernemende vaardigheden te ontwikkelen. Met ondertussen meer dan 100.000 ondernemende jongeren wijst Vlajo jongeren de weg naar ondernemen in Vlaanderen. Zopas koos Vlajo een nieuwe voorzitter: Herman Van de Velde. Hij

leidde 34 jaar het succesvolle lingeriebedrijf 'Van de Velde'. Als voorzitter van dit familiebedrijf kent hij als geen ander het belang van ondernemerschap en ondernemingszin.

 

Herman Van de Velde: 'Vlajo heeft in het verleden haar toegevoegde waarde al bewezen en daarop wil ik nu verder bouwen. Ik wil vooral de bedrijfswereld bewustmaken dat onderwijsprojecten rond ondernemerschap en ondernemingszin ontzettend belangrijk zijn. We hebben meer dan ooit ondernemers en ondernemende werknemers nodig om onze toekomstige welvaart te behouden. Ik wil bedrijven stimuleren om hun steentje bij te dragen. Ook Vlajo zal nog meer aandacht besteden aan de niet-economische richtingen in het onderwijs. Ondernemers worden niet enkel geboren, ze worden ook gemaakt.'

 

De ondersteuning van BNP Paribas Fortis aan Vlajo dateert al van 1977 (!) toen onze bank structurele sponsor werd. Wij onderschrijven maar wat graag het motto van Vlajo: Dromen, Doen, Durven, Doorzetten.