Menu

Veelgestelde vragen

Wat is Easy banking?

Easy banking is het nieuwe PC banking. Regel met Easy banking uw bankzaken altijd en overal. Mobiel en thuis. Easy banking past zich aan al uw toestellen aan (computers, smartphones en tablets) en is ook beschikbaar als app voor uw mobiele toestellen (iOS en Android).

Hoe aanmelden?

Geef uw klant- en kaartnummer in op de Easy banking-welkomstpagina. Volg de aanwijzingen op uw scherm en geef uw e-handtekening in.
Meld volgende keer sneller aan en vink ‘Bewaar de gegevens voor de volgende aanmelding’ aan.

Bent u slechtziend of blind? Vraag uw kantoor een gratis kaartlezer met extra grote toetsen, lcd-scherm en stemondersteuning.
Meer info via 'Aanmelden met kaartlezer Comfort Voice' spraaksynthese en 'Aanmelden met kaartlezer Comfort Voice' grootletterdruk.

Waar vind ik mijn klantnummer?

Kijk op de voorkant van uw bankkaart.
Uw klantnummer bestaat uit 10 cijfers. Verwar niet met uw kaartnummer (dit zijn 17 cijfers en staat ook op de voorkant van uw kaart).

Let op, met uw kredietkaart kunt u zich niet aanmelden op Easy banking.

Wat te doen bij "PIN BLOCKED", 3 keer foute pincode?

Contacteer a.u.b. uw kantoor om de kaart te deblokkeren. Bij 3 foute pincodes wordt uw bankkaart geblokkeerd.

Pincode van uw kaart vergeten? Vraag een nieuwe code aan uw kantoor (die u dan na een paar dagen thuis ontvangt).

Aanmelden in Easy banking

Meld u alleen aan met een kaartlezer.
Vraag hem gratis aan in uw BNP Paribas Fortis-kantoor of hier online. U hebt hem binnen de week.

Waar vind ik het IBAN van mijn rekening?

Kijk op uw bankkaart, via Easy banking onder ‘Rekeningen’ of onderaan uw rekeninguittreksels.
Het IBAN of ‘International Bank Account Number’ is een internationaal bankrekeningnummer. In België bestaat een IBAN uit 16 tekens: de letters ‘BE’ gevolgd door 2 cijfers en daarna de 12 cijfers van het nationaal rekeningnummer.
Bereken zelf het IBAN op basis van een Belgisch rekeningnummer.

Wanneer gebruik ik een M2-handtekening?

Gebruik M2-handtekeningen om verrichtingen te bevestigen. Geef alleen een M2-handtekening in als u zelf een verrichting hebt gestart. Elke andere vraag naar een M2-handtekening is verdacht.

Let wel, u hoeft niet altijd een M2-handtekening in te geven wanneer u iets koopt op internet. Dit hangt af van de betaalmogelijkheden van de website of webshop.

Overschrijving ongedaan maken?

Overschrijvingen die u bevestigd hebt zonder uitvoeringsdatum in te geven, worden uitgevoerd op de eerstvolgende bankwerkdag en kunt u niet ongedaan maken. Contacteer a.u.b. de begunstigde als u het geld wilt terugkrijgen.

Geplande overschrijvingen kunt u verwijderen tot 1 dag op voorhand om 19 uur.
Ga naar ‘Rekeningen’, kies de zichtrekening waarmee de overschrijving zal uitgevoerd worden en ‘Gepland’. Selecteer de overschrijving die u wilt verwijderen en kies ‘Verwijderen’. Bevestig met uw kaartlezer.

CVC van mijn kredietkaart?

De CVC of ‘Card Verification Code’ van uw kredietkaart bestaat uit 3 cijfers en vindt u op de achterkant van uw kaart.
Ze wordt soms gevraagd als extra veiligheidscontrole.

Welke kaart gebruik ik met de kaartlezer?

Gebruik uw bankkaart of ‘debetkaart’ met nummer xxxx xxxx xxxx xxxx x.
Let wel, uw kaart moet gekoppeld zijn aan een Easy banking-contract en moet voor de eerste keer gebruikt worden aan een geldautomaat of voor een betaling in een winkel.

Met uw kredietkaart kunt u zich niet aanmelden op Easy banking.

Kan ik een kaartlezer van een andere bank gebruiken om mij aan te melden en verrichtingen uit te voeren met mijn rekening?

Met sommige kaartlezers van andere banken kunt u zich aanmelden en verrichtingen uitvoeren met uw BNP Paribas Fortis-rekening.

Wel kan het zijn dat u bij gebruik van die andere kaartlezer een elektronische handtekening krijgt van minder dan 8 cijfers.

Als u die handtekening zo invoert, zal ze niet worden aanvaard.

Om dat te verhelpen, voert u aan het begin van de elektronische handtekening gewoon zoveel nullen toe als er nodig zijn om 8 cijfers te verkrijgen.

  • Home on the spot,

    De sleutel tot uw toekomstige huis.

    Meer weten
  • Top Omnium

    Win de terugbetaling van uw eerste jaarlijkse premie

    Meer weten
  • Groene Lening

    De Groene Lening nu aan 1,95%*

    Meer weten
  • Niets is wat het lijkt.

    Factuurfraude gebeurt vaker dan u denkt.

    Voorkom fraude
Of

24/7 via deze website

Dagelijks bankieren

Uw dagelijkse bankzaken zijn voortaan snel en efficiënt geregeld. Waar en wanneer u dat wilt. Van zichtrekening over betaalkaart tot online diensten, comfortabel bankieren begint hier. Lees meer

Sparen en beleggen

Risico, fiscaliteit, looptijd,... de kenmerken van een spaar- of beleggingsproduct moeten best helemaal aan uw verwachtingen voldoen. Wij helpen u op weg naar een maximaal rendement. Lees meer

Lenen

Dromen realiseren kost geld. Veel geld. Of het nu gaat om een woning of een nieuwe auto, bij ons vindt u de lening die het best bij uw aankoop past. Lees meer

Verzekeren

U wilt alles wat u dierbaar is zo goed mogelijk beschermen. Maar hoe goed bent u verzekerd? Met onze transparante formules krijgen onvoorziene risico's geen enkele kans. Lees meer

Priority Banking: meer gepersonaliseerd advies vanaf 85.000 EUR

Wie minstens 85.000 EUR spaart of belegt, maakt gratis gebruik van onze Priority Banking-dienstverlening. Met Priority Banking maken we u het leven makkelijker. Uw persoonlijke adviseur behartigt al uw bankzaken en begeleidt u in uw projecten met de nodige expertise. Zo haalt u meer uit uw vermogen en uw toekomst. Als Priority Banking-klant geniet u bovendien van allerlei privileges.

Ons jongerenaanbod: de ideale manier om met geld te leren omgaan!

Het Welcome Pack is de gratis zichtrekening voor jongeren jonger dan 18 jaar met een persoonlijke bankkaart, een prepaidkaart om gemakkelijk je budget te beheren (vanaf 15 jaar), en toegang tot Easy Banking Web . Jongeren van 18 tot 28 jaar genieten van ons gratis aanbod Hello4You, inclusief prepaidkaart, Visa-kaart* gedurende het eerste jaar gratis, toegang tot hun bankzaken via app en web, en tot de boeiende wereld van Hello bank!.

*Onder voorbehoud van aanvaarding van de aanvraag.

Dé leidraad voor uw woonplannen

Wilt u een woning (ver)kopen, (ver)bouwen of verhuren? Dat doet u niet in 1-2-3. Welke stappen moet u ondernemen, waar houdt u best rekening mee, hoe pakten anderen het aan, ... Het zijn slechts enkele van de vragen die de revue passeren tijdens het uitvoeren van uw woonplannen. Ontdek alles wat u moet weten om uw woonwensen te realiseren!

Zo komt u de winter warm en veilig door

In de winter is het opletten geblazen voor vrieskou en gladde wegen. Maar ook voor inbrekers! Want die profiteren extra van de donkere dagen om hun slag te slaan. We geven u graag enkele tips om de winter in alle omstandigheden comfortabel en veilig door te komen. Zowel in huis als in de auto.

Vind een kantoor in uw buurt

Wat is uw postcode?