Veelgestelde vragen
Ik heb mijn nieuwe debetkaart ontvangen. Moet ik nog iets doen?
Uw oude debetkaart komt te vervallen of werd vervangen als defect:
- Uw pincode en kaartnummer blijven hetzelfde.
- Activeer uw nieuwe debetkaart door te betalen in een winkel. Gebruik hiervoor eenmaal uw chip een geheime pincode. Een contactloze betaling is niet voldoende. U kunt uw debetkaart ook activeren door geld op te nemen aan een geldautomaat.
U verloor uw oude debetkaart, ze werd gestolen, of u bestelde een volledig nieuwe debetkaart:
- U ontving bij de vervanging of bestelling een sms om uw pincode te kiezen. Koos u deze niet binnen de 7 dagen, dan ontvangt u per post een pincode.
- Werd de code per post opgestuurd, dan dient u na ontvangst van uw kaart te bellen naar het nummer 0800 180 21 en de activatiecode in te toetsen die u per sms ontving.
- Activeer uw nieuwe debetkaart door te betalen in een winkel. Gebruik hiervoor eenmaal uw chip een geheime pincode. Een contactloze betaling is niet voldoende. U kunt uw debetkaart ook activeren door geld op te nemen aan een geldautomaat.