Veelgestelde vragen
Hoe kan ik een betaling die werd uitgevoerd met een kredietkaart betwisten?
U hebt betaald met uw Visa Classic:
- Controleer de betalingsdatum (op een onkostennota wordt dit de transactiedatum genoemd). Hebt u op dat moment een betaling gedaan? Het kan ook om een oudere betaling gaan die tot nu toe niet betaald werd.
- Gebruikt iemand anders uw kaart wel eens? Zo ja, heeft deze persoon recent iets gekocht?
- Hebt u een lopend abonnement dat uw met uw kredietkaart betaald?
- Zoek naar de naam van de handelaar. De informatie die u vindt, kan u helpen de betaling te herkennen.
- Vindt u geen reden voor de betaling, neem dan contact op met de handelaar en vraag hen om u terug te betalen.
- Weigert de handelaar om het geld terug te storten, dan kunt u via de website www.mijnkaart.be de transactie betwisten.
U hebt betaald met uw MasterCard Gold:
- Controleer de betalingsdatum (op een onkostennota wordt dit de transactiedatum genoemd). Hebt u op dat moment een betaling gedaan? Het kan ook om een oudere betaling gaan die tot nu toe niet betaald werd.
- Gebruikt iemand anders uw kaart wel eens? Zo ja, heeft deze persoon recent iets gekocht?
- Hebt u een lopend abonnement dat uw met uw kredietkaart betaald?
- Zoek naar de naam van de handelaar. De informatie die u vindt, kan u helpen de betaling te herkennen.
- Vindt u geen reden voor de betaling, neem dan contact op met de handelaar en vraag hen om u terug te betalen.
- Weigert de handelaar om het geld terug te storten, dan kunt u via de website www.mijnkaart.be de transactie betwisten.
- U kunt ook de verzekering "Aankoopgarantie Internet" of de verzekering Aankoopgarantie aanspreken. Deze zit inbegrepen bij dit type kredietkkaart. Neem contact op met de dienst Gold Card Insurance op 02 664 45 25 (bereikbaar van 8u tot 18u30) en vul het aangifteformulier in.