DAGELIJKS BANKIEREN

Informatie over de tarieven en voorwaarden van uw bankdiensten

Het tarief van geweigerde verrichtingen

U hebt een Premium Pack, onze meest complete oplossing voor uw dagelijkse geldzaken. Het biedt u heel wat voordelen: het Premium Bonus-getrouwheidsprogramma, de Mastercard Gold-kredietkaart* met 4 bijhorende verzekeringen …

Een van de diensten inbegrepen in uw Premium Pack wijzigt binnenkort van tarief. Het gaat over verrichtingen zoals overschrijvingen, doorlopende opdrachten of domiciliëringen aan derden, die niet uitgevoerd kunnen worden omdat er onvoldoende saldo op de betaalrekening staat.

Deze tariefwijziging werd ook al via de rekeninguittreksels meegedeeld.

Wat verandert er concreet voor u?

Vanaf 1 juli 2021 wordt een bedrag van 7,26 euro inclusief btw ingehouden voor elke definitief geweigerde verrichting door onvoldoende saldo op de betaalrekening.
De maandelijkse bijdrage voor het Premium Pack blijft ongewijzigd. 

Wanneer worden de kosten geïnd?

De kosten worden in de loop van de maand die volgt op de datum van de geweigerde verrichting van uw rekening afgehouden en vermeld op uw rekeninguittreksels.

Hoe vermijd ik een geweigerde verrichting?

Vóór de verrichting definitief geweigerd wordt, staat ze eerst een tijd ‘in wacht’. Als u uw rekening in deze tijdspanne voorziet van voldoende saldo, worden er geen kosten aangerekend.

  • Voor overschrijvingen en doorlopende opdrachtenhebt u tot 4 werkdagen (inclusief de dag van de uitvoering) de tijd. Bijvoorbeeld: is de dag van de uitvoering een donderdag, dan hebt u tot dinsdag de tijd om uw rekening aan te vullen. Op woensdag wordt de verrichting definitief geweigerd.
  • Voor domiciliëringenhebt u tijd tot 19 uur op de dag van uitvoering.

Via het tabblad ‘Gepland’ in het overzicht van uw rekening op Easy Banking Web of Easy Banking App kunt u gemakkelijk al uw geplande verrichtingen raadplegen.

Vous souhaitez être informé·e ?

Staat er bij u een verrichting in wacht en wilt u hiervan een melding ontvangen? Dat kan! Abonneer u op onze i-message-dienst, en u ontvangt een sms bij elke verrichting in wacht.

Zo stelt u de melding in: meld u aan op Easy Banking Web > Instellingen > i-message > Nieuw abonnement* > selecteer ‘Verrichting in wacht’.

Binnenkort zullen we u ook per mail of via een notificatie op uw smartphone verwittigen.

Meer weten over alle voordelen van het Premium Pack? Ontdek er alles over op Easy Banking Web.

Het delen van uw scherm Easy Banking Web
Als u op dit moment telefonisch of via chat contact heeft met een Easy Banking adviseur, kunt u beginnen met het delen van uw scherm Easy Banking Web.
Het delen van het sessienummer
Om het delen van uw scherm Easy Banking Web te activeren, kunt u het onderstaande sessienummer doorgeven aan de Easy Banking adviseur met wie u contact heeft.

Sessienummer: