Menu

Veelgestelde vragen

Hoe start ik met Easy Banking Web?
  1. Bezoek Easy Banking Web en klik op Aanmelden.
  2. Vul uw klantnummer en kaartnummer in.
  3. Vink Dit profiel onthouden aan om uw gegevens te bewaren en voer een naam in.
  4. Vul een naam in en klik op Volgende.
  5. Gebruik de itsme® app op uw smartphone of gebruik uw kaartlezer.

Nog geen kaartlezer? Bestel hem online.

Hoe kan ik een profiel aanmaken in Easy Banking Web?

Een eerste profiel aanmaken:

  1. Bezoek onze website en klik rechtsboven op Aanmelden
  2. Voer uw klantnummer en kaartnummer in.
  3. Vink het vak Dit profiel bewaren aan en voer een profielnaam in.
  4. Klik op Volgende en meld u aan.

Een bijkomend profiel aanmaken:

  1. Bezoek onze website en klik rechtsboven op Aanmelden
  2. Klik onder uw profielnaam op Aanmelden met een ander profiel.
  3. Op dit scherm kan u een profiel selecteren door erop te klikken. U kan ook een profiel verwijderen en een nieuw profiel aanmaken.
Hoe kan ik inloggen op Easy Banking Web?
  1. Bezoek onze website en klik bovenaan rechts op Aanmelden.
  2. Meld u zich voor het eerst aan? Vul dan uw klantnummer en kaartnummer in. 
  3. Meld u aan met itsme of met uw kaartlezer.
Hoelang blijven betalingen bewaard in Mijn Handtekeningen?

Betalingen bewaard in Mijn Handtekeningen blijven 2 maanden beschikbaar. Als u een betaling niet binnen deze tijd ondertekent, dan verdwijnt ze automatisch.

Waar in Easy Banking Web vind ik de waarde van de effecten op mijn effectenrekening?
  1. Ga naar het overzicht van uw beleggingen.
  2. Kies uw effectenrekening.
  3. U ziet de waarde van uw effecten.
  4. Klik op een effect voor meer info. 
Waarom is mijn Easy Banking Web-profiel verdwenen?

Verwijdert u de cookies of websitegegevens van uw browser, dan verwijdert u ook uw aanmeldgegevens van Easy Banking Web.

Verwijderde u deze gegevens niet zelf, dan maakt u mogelijk gebruik van een antivirusprogramma of andere software dat ingesteld werd om deze data automatisch te wissen.

Ik kan mijn elektronische handtekening niet invullen. Wat nu?

,

Mijn vingerafdruk werkt niet in Easy Banking App. Wat nu?

Mogelijke redenen:

  1. Uw toestel ondersteunt geen vingerafdrukken.
  2. U registreerde uw vingerafdruk nog niet.
  3. U gebruikt de verkeerde vinger.
  4. Er zijn krassen op de vingerafdruksensor.

Als deze redenen niet de oorzaak zijn, probeer Easy Banking App opnieuw te installeren.

Hoe gebruik ik mijn vingerafdruk of FaceID in Easy Banking App?

U kan het gebruik van uw vingerafdruk of FaceID activeren tijdens de installatie van Easy Banking App.

Nadien kan u de instelling in Easy Banking App beheren via Instellingen en Beveiliging.

Hoe kan ik aanmelden in de Easy Banking App (met mijn smartphone of tablet)?

U hebt verschillende mogelijkheden om u aan te melden:

  1. Met uw vingerafdruk of Face ID.
  2. Met uw Easy Banking-code
  3. Met uw kaartlezer (als u uw Easy Banking-code vergeten bent).
Hoe start ik met Easy Banking App?

Hou uw smartphone en/of tablet, uw debetkaart en uw kaartlezer bij de hand

Download Easy Banking App in de App Store of in Google Play. Open de app, ga naar Aan de slag en volg de instructies om Easy Banking App te activeren.

Hoe kan ik een profiel aanmaken in Easy Banking App?
  1. Download Easy Banking App in de App Store of in Google Play.
  2. Open de app en druk op Aanmelden.
  3. Voer uw klantnummer en kaartnummer in.
  4. Bevestig met uw debetkaart en kaartlezer
  5. Voer uw telefoonnummer in en druk op Een sms ontvangen. U ontvangt een activatiecode die u dient in te geven in Easy Banking App.
  6. Kies uw Easy Banking-code van 5 cijfers en bevestig ze.
  7. Activeer het gebruik van uw vingerafdruk indien u dit wilt..
Hoe kan mijn kind Easy Banking App gebruiken?

In Easy Banking App of Easy Banking Web, beheert u de toegang van uw kinderen ouder dan 12 jaar.

In Easy Banking App

  1. Meld u aan in Easy Banking App.
  2. Ga naar Instellingen.
  3. Tik op Toegang voor kinderen.
  4. Tik op Easy Banking App toestaan.
  5. Bevestig met je kaartlezer.

In Easy Banking Web ga naar Instellingen. Klik op de naam van uw kind en kies Easy Banking App. Bevestig met uw kaartlezer.

Ik ben mijn Easy Banking-code vergeten. Wat nu?
  1. Kies in Easy Banking App voor Aanmelden en kies Code vergeten.
  2. Volg de stappen met uw kaartlezer.
  3. Kies een nieuwe Easy Banking-code en bevestig met uw kaartlezer.
Een foutmelding zegt mij dat een app boven Easy Banking komt te staan. Wat nu?

Sluit alle andere geopende apps of herstart uw toestel.

Bel het Easy Banking Centre als u de app nog steeds niet kan gebruiken.

Kan ik twee profielen aanmaken in Easy Banking App?

Op dit ogenblik is het niet mogelijk om meerdere profielen aan te maken in Easy Banking App.

Waar vind ik de waarde van mijn beleggingen?
  1. Meld u aan in Easy Banking App.
  2. Tik op Mijn diensten en op Beleggingen.  
  3. Kies uw effectenrekening. U hebt een Adviserend Beheer? Tik dan eerst op het contractnummer.
  4. Kies een categorie en tik op een effect voor meer details.
Werkt Easy Banking App op mijn toestel?

Easy Banking App werkt op toestellen met Android 7 en iOS 14 of recenter.

U kan de app niet gebruiken op een 'rooted' Android-toestel of op een 'jailbroken' iPhone of iPad.

Rooten en jailbreaken omzeilt de standaardbeveiliging van het besturingssysteem van een smartphone of tablet. Het stelt het toestel meer bloot aan virussen en malware.

Hoe gebruik ik itsme in Easy Banking Web?
  1. Vul uw klant- en kaartnummer in op het aanmeldscherm van Easy Banking Web.
  2. Kies voor Aanmelden met itsme.
  3. Volg de stappen met uw kaartlezer.
  4. Klik op Volgende.
  5. Bevestig nogmaals met uw kaartlezer.
Hoe meld ik me met itsme aan in Easy Banking Web?
  1. Ga naar Easy Banking Web op een computer of tablet.
  2. Kies voor Aanmelden met itsme.
  3. Open de itsme®-app en volg de instructies.
  4. U krijgt automatisch toegang tot Easy Banking Web.
Hoe heractiveer ik mijn itsme®-profiel?

Maak een nieuw profiel aan in de itsme®-app of neem contact op met itsme®

Hoe blokkeer ik mijn itsme® account?

Dat kan via de itsme®-website. Klik op Mijn account.

Wilt u ook Easy Banking App blokkeren?

  1. Ga op computer of tablet naar www.bnpparibasfortis.be en kies Aanmelden.
  2. Kies Instellingen en dan Toegang tot onze apps.
  3. Schrap uw toestel uit de lijst.

U kan ook bellen naar het Easy Banking Centre.

Hoe installeer ik itsme®?

Download de itsme®-app via de App Store of Google Play en maak een profiel aan met uw debetkaart en kaartlezer.

Itsme® is beschikbaar vanaf 16 jaar.

Wil u een profiel aanmaken met uw identiteitskaart? Dan kan dat via www.itsme.be (enkel mogelijk vanaf 18 jaar).

Hoe kies ik mijn Easy Banking Phone-code?

Dat kan in Easy Banking Web

  1. Ga naar www.bnpparibasfortis.be en kies Aanmelden.
  2. Kies Instellingen en dan Easy Banking Phone.
  3. Klik op Activeren of Wijzigen.
  4. Kies uw code van 5 cijfers.
  5. Klik op Volgende en bevestig met uw kaartlezer.
Hoe bestel ik een kaartlezer?

In Easy Banking App

  1. Meld u aan in Easy Banking App.
  2. Tik op Aanbod.
  3. Ga naar Handige diensten.
  4. Tik op Kaartlezer aanvragen en vervolgens op Online aanvragen.

In Easy Banking Web op een computer of tablet

  1. Bezoek www.bnpparibasfortis.be/.
  2. Klik op Aanmelden maar meld u niet aan.
  3. Kies voor Aanmelden met kaartlezer.
  4. Kies voor Bestel een kaartlezer.
Welke kaart moet ik met de kaartlezer gebruiken?

Aanmelden op Easy Banking Web met een kaartlezer kan enkel in combinatie met een actieve debetkaart. De kaart waarmee u aanmeldt, hebt u ook nodig om overschrijvingen te bevestigen. Ongeacht de rekening waarvan u overschrijft.

Wilt u online betalen? Gebruik de kaart waarvan u het kaartnummer opgaf. Betaalt u met een kredietkaart? Steek dan die kredietkaart in de kaartlezer.

Mijn kaartlezer werkt niet meer. Wat nu?

U kan online gratis een nieuwe kaartlezer aanvragen.

In Easy Banking App

  1. Meld u aan in Easy Banking App.
  2. Tik op Aanbod.
  3. Kies bij Handige diensten voor Kaartlezer aanvragen.
  4. Kies voor Online aanvragen en volg de instructies.

U kan ook een kaartlezer bestellen via Easy Banking Web via pc of tablet.

Welke kaart moet ik met de kaartlezer gebruiken?

Aanmelden op Easy Banking Web met een kaartlezer kan enkel in combinatie met een actieve debetkaart. De kaart waarmee u aanmeldt, hebt u ook nodig om overschrijvingen te bevestigen. Ongeacht de rekening waarvan u overschrijft.

Wilt u online betalen? Gebruik de kaart waarvan u het kaartnummer opgaf. Betaalt u met een kredietkaart? Steek dan die kredietkaart in de kaartlezer.

Gelieve uw toestel te draaien.

Om een optimale gebruikerservaring te garanderen, is deze functie alleen beschikbaar in portretmodus.

Geavanceerde telefonische assistent

Uw telefonisch onthaal evolueert

Wilt u ons bellen voor advies of voor een vraag over uw bankzaken, kredieten of verzekeringen? Uw telefonisch onthaal wordt naar een hoger niveau getild met een spraakassistent.

Intuïtieve telefonische assistent

Gedaan met meerkeuzemenu's! Uw nieuwe, intuïtievere telefonische assistent luistert naar u en verwerkt uw vragen nauwkeuriger. Zoals altijd even makkelijk, snel en veilig!

Bel onze experts

Bel naar het Easy Banking Centre op het nummer 02 762 60 00. Stel uw vraag rechtstreeks aan de telefonische assistent. Hij antwoordt en verwijst u door naar de juiste expert of naar Easy Banking Phone.

Technologie tot uw dienst

Omdat wij het beste voor u willen, evolueert onze telefonische ondersteuning. Dankzij artificiële intelligentie is ze in staat om:

  • de reden van uw oproep te achterhalen;
  • u door te verwijzen naar de juiste expert of naar Easy Banking Phone.

De voordelen op een rijtje

We zijn altijd op zoek naar manieren om u het leven makkelijker te maken. Ontdek de voordelen van het nieuwe telefonisch onthaal.

Verbeterde belervaring

  • Een persoonlijke service, die onze experts perfect aanvult.
  • Een efficiëntere en snellere afhandeling dankzij innovatieve technologie die de reden van uw oproep achterhaalt.

Gemakkelijk en gebruiksvriendelijk

  • Een intuïtieve service die het meerkeuzemenu vervangt door spraak.
  • Stel uw vraag, de assistent luistert en begrijpt uw vraag.
  • Eenvoudige taal.

Veiligheid gegarandeerd

  • Nog altijd hetzelfde veiligheidsniveau!
  • Voer uw klantnummer en uw geheime code voor Easy Banking Phone in.
  • De verwerkte gegevens zijn altijd vertrouwelijk en veilig.

Toekomstbestendige technologie

  • De spraakassistent leert en verwerkt steeds meer vragen en wint tegelijkertijd aan kwaliteit.
  • Door hem te gebruiken, draagt u rechtstreeks bij aan zijn verdere ontwikkeling.

Enkele voorbeelden en tips

Afhankelijk van uw vraag zijn er twee oplossingen mogelijk: Easy Banking Phone of een expert aan de lijn. U kunt ook een aangepaste oplossing krijgen.

Voorbeelden

  • “Ik wil Phone Banking gebruiken."
  • “Ik wil een woonlening aanvragen.”
  • Ik ben mijn kaart kwijt.”

Tips en tricks

  • Maak eenvoudige zinnen, max. 1 of 2.
  • Misschien wordt u gevraagd om te bevestigen.
  • Aarzel niet om te herformuleren.

Hoe werkt het?

1

Bel 02 762 60 00. Een vraag? Advies? Bel naar het Easy Banking Centre. De telefonische assistent zal u uitnodigen om uw vraag te formuleren.

2

Stel uw vraag. Formuleer in een paar woorden de reden van uw oproep. Bijvoorbeeld: "Ik heb hulp nodig met mijn app."

3

Praat met de juiste persoon. Afhankelijk van uw vraag wordt u doorverwezen naar een expert of naar Easy Banking Phone.

Hebt u nog vragen?

Uw bank is er voor u

Item

Veelgestelde vragen

Geen resultaten gevonden

Geen resultaten gevondenGeen resultaten gevondenZoekresultaten

In welke taal kan ik de telefonische assistent aanspreken?

De spraakassistent op nationale lijnen alleen beschikbaar in het Frans (02 762 20 00) en het Nederlands (02 762 60 00) . Het Easy Banking Centre blijft de vragen in het Engels en het Duits behandelen.

Is de nieuwe spraakassistent beveiligd?

Ja. Hij biedt dezelfde veiligheid als het meerkeuzemenu. U wordt verzocht om de oproep te beveiligen via uw klantnummer en uw Easy Banking Phone-code of via de veiligheidsvragen. Uw gegevens worden altijd vertrouwelijk behandeld.

Worden de gesprekken met de telefonische assistent opgenomen?

Wanneer u met de spraakassistent communiceert, kunnen uw gesprekken worden opgenomen. Zoals bij elk op AI gebaseerd systeem, worden soms interacties (ongeveer 1%) gebruikt om de tool te trainen en te verbeteren.

Hiervoor gebruiken we alleen interacties met de spraakassistent en geen gesprekken met onze experts.

De gegevens worden geanonimiseerd en gecategoriseerd. Voor de ontwikkeling van de spraakassistent doen we beroep op een externe partner die wereldleider is op dit vlak. Het is onmogelijk voor hen om te weten wie een gesprek voerde.

Uw gegevens worden altijd vertrouwelijk behandeld en respect voor uw privacy is dan ook gegarandeerd.

Wat als ik liever met een adviseur praat dan met de telefonische assistent?

Dat hoeft u niet te verduidelijken. De spraakassistent verwijst u sowieso door naar een medewerker, tenzij u toegang wenst tot Easy Banking Phone. Het volstaat om de reden van uw oproep te vermelden.

Wat gebeurt er als ik ophang terwijl de telefonische assistent met me praat?

Als u ophangt, beëindigt u het gesprek. U moet ons dan terugbellen als u met een van onze experts wilt praten.

Wat gebeurt er als de telefonische assistent mijn vraag niet begrijpt?

Als de assistent uw vraag na enkele pogingen niet heeft begrepen, blijf dan aan de lijn. Uw oproep wordt dan automatisch doorgeschakeld naar het meerkeuzemenu.

Hoe kan ik het saldo van mijn rekening raadplegen of mijn verrichtingen uitvoeren via Easy Banking Phone met de telefonische assistent?

Om vlot toegang te krijgen tot het menu van Easy Banking Phone zoals u het kent (om het saldo van uw rekening te raadplegen of een overschrijving uit te voeren), raden wij u aan om uw vraag te stellen met vermelding van de dienst ‘Phone Banking’. Bijvoorbeeld: “Ik wil Phone Banking gebruiken.”