DAGELIJKS BANKIEREN

Overstromingen: u hebt onze steun

  • Gebruik uw Top Woning verzekering

  • Een speciale lijn

  • Maartregelen hypothecair krediet voor particuliere klanten

  • Kredietmaatregelen voor ondernemingen en zelfstandigen

Met u

Ons land maakt moeilijke tijden door, maar er ontstaat spontaan een ongelooflijke solidariteit. Ook wij willen onze klanten, gezinnen en getroffen ondernemers steunen waar we kunnen. Het Rode Kruis, dat in deze moeilijke tijden essentieel werk verricht, krijgt ook steun vanuit de hele BNP Paribas Groep.

Gebruik uw Top Woning verzekering

Schade online aangeven

De uitzonderlijke weersomstandigheden zorgen jammer genoeg voor heel wat aangiftes van schadegevallen. De collega’s die de schadegevallen behandelen, doen al het mogelijke om uw dossier binnen een redelijke termijn te behandelen. Door het grote aantal oproepen zal het bovendien bijzonder moeilijk zijn om uw aangifte telefonisch te doen. Wij raden u aan om uw aangifte online in te dienen.

Wij danken u voor uw begrip en geduld.

Hebt u een aangifte gedaan? Hoe volgt u uw dossier op?

  1. U geeft het schadegeval aan;
  2. u ontvangt een bevestiging;
  3. uw schadebeheerder (Teleclaims) volgt uw dossier op en houdt u op de hoogte. Natuurlijk kunt u ook op uw adviseur van BNP Paribas Fortis rekenen.

Overstroming in uw huis: wat doen?

Hevige regenval, buiten zijn oevers getreden rivieren, overstromende riolen... Een overstroming is verwoestend voor uw huis en inboedel.

Als uw huis, uw meubels en andere goederen in uw huis verzekerd zijn, dekt uw brandverzekering automatisch de schade die door dit soort natuurrampen wordt veroorzaakt. Uw Top Woning verzekering vergoedt de schade aan uw woning, de inboedel én de opruimingskosten.

U hoeft niet te wachten tot de overheid de overstroming als ramp erkent of een beroep doet op het Rampenfonds.

Schade aan uw huis? U krijgt hulp

Hebt u een Top Woning verzekering? Dan nemen wij bij schade snel de nodige maatregelen. We komen tussen zodra u de schade aangeeft.

  • Afhankelijk van de ernst van de situatie zal een expert de schade opmeten. Hij zal u ook advies geven over hoe u de schade kunt beperken.
  • Indien u dit wenst, zorgt uw verzekering voor de bewaking en de bewaring van uw huis en/of uw persoonlijke bezittingen om diefstal te voorkomen.

Nog vragen?

U heeft grote kosten te maken om uw woning zo snel mogelijk opnieuw te kunnen betrekken en u heeft hiervoor middelen nodig? Wat mag u weggooien? Wat te doen indien uw wagen getroffen werd? Heeft u een vervangvoertuig nodig ? De antwoorden op deze en nog veel meer vragen vindt u in deze FAQ.

Een speciale lijn

Hebt u andere vragen dan een schadeaangifte?

Er is een speciaal noodnummer: 02 433 42 56. Experts die de materie rond deze uitzonderlijke situatie zeer goed kennen, doen er alles aan om u efficiënt te begeleiden. Hebt u een overstromingsgerelateerde vraag?

De experts zijn telefonisch bereikbaar:

  • maandag tot vrijdag van 7 tot 22 uur
  • zaterdag van 9 tot 17 uur

Deze speciale lijn is uitsluitend bestemd voor door de overstromingen getroffen personen, gezinnen en bedrijven. Gelieve deze niet te gebruiken voor andere vragen, zodat de lijnen beschikbaar blijven voor onze getroffen klanten.

Bel 02 433 42 56

 

Maatregelen hypothecair krediet voor particuliere klanten

Terugbetaling van uw hypothecair krediet

Bent u getroffen door de overstromingen en kunt u uw hypothecair krediet moeilijk aflossen? Als u aan de voorwaarden voor aanvaarding voldoet, kunt u een verzoek indienen om de kapitaalsaflossingen voor een bepaalde periode op te schorten. Spreek erover met uw adviseur of bel ons op 02 433 42 56.

Terwijl u wacht op uitbetaling van uw schadevergoeding

Als u andere moeilijkheden ondervindt, neem dan contact op met uw adviseur of bel het speciale nummer. Hij of zij zal uw situatie analyseren en u begeleiden om voor u passende oplossingen te vinden.

Kredietmaatregelen voor ondernemingen en zelfstandigen

Ligt uw activiteit stil of is ze ernstig verstoord door de overstromingen? Of het nu gaat om een tijdelijke lening tot uw verzekering uitbetaalt, de financiering van stockaankopen of een oplossing voor uw bedrijfswagens*... u krijgt de steun en de service die u nodig hebt.

Onze adviseurs zullen, afhankelijk van uw situatie, met u bespreken welke de meest geschikte oplossingen zijn. Neem contact op met uw contactpersoon of bel de speciale lijn: 02 433 42 56.

Maatregelen voor Wallonië

Zelfstandigen en kmo’s die door de overstromingen zijn getroffen, kunnen een voorschot aanvragen bij SOWALFIN. De voorwaarden voor de toekenning van een voorschot vindt u op de site van SOWALFIN.

Bescherm uzelf tegen online fraude

De gelegenheid maakt de dief

De huidige situatie kan beangstigend zijn. En dat weten cybercriminelen ook. E-mails, sms’en, WhatsApp-berichten, Facebook, ... cybercriminaliteit komt steeds vaker voor. Wees voorzichtig voordat u op een link of een bijlage klikt of de instructies in een brief volgt.

Uw bank zal u nooit vragen om uw bankkaart op te sturen of om vertrouwelijke informatie te geven - telefonisch, per mail, per post of op een andere manier. Uw geheime codes, handtekening van de kaartlezer, itsme-code, uw Easy Banking Web-wachtwoord en uw Easy Banking-code... geef ze nooit door aan derden!

Hebt u twijfels? Bel 02 762 620 00 en stuur het verdachte bericht naar phishing@bnpparibasfortis.com.

Het delen van uw scherm Easy Banking Web
Als u op dit moment telefonisch of via chat contact heeft met een Easy Banking adviseur, kunt u beginnen met het delen van uw scherm Easy Banking Web.
Het delen van het sessienummer
Om het delen van uw scherm Easy Banking Web te activeren, kunt u het onderstaande sessienummer doorgeven aan de Easy Banking adviseur met wie u contact heeft.

Sessienummer: