Menu

Veelgestelde vragen

Hoe krijg ik toegang tot Easy Banking Web?

Via onze website:  

  1. Klik bovenaan rechts op Aanmelden.
  2. Geef uw kaartnummer en klantnummer in.
  3. Vink indien u dit wenst het vak bij Dit profiel onthouden aan en voer een gebruikersnaam in. Bijvoorbeeld uw voornaam. Hierdoor moet u niet elke keer uw klant- en kaartnummer opnieuw invullen.
  4. Klik op Volgende.
  5. Kies of u zich aan wilt melden via Itsme of via uw debetkaart of kaartlezer en volg de stappen.

Hebt u nog geen kaartlezer? Dan kan u online een bestellen. U kan ook een kaartlezer vragen aan het onthaal van een van onze kantoren.

Hoe kan ik een profiel aanmaken in Easy Banking Web?

Een eerste profiel aanmaken:

  1. Bezoek onze website en klik rechtsboven op Aanmelden
  2. Voer uw klantnummer en kaartnummer in.
  3. Vink, indien u dit wenst, het vak bij Dit profiel bewaren aan en geef een profielnaam in. Zo zullen uw gegevens op dit toestel bewaard worden.
  4. Klik op Volgende.

Een bijkomend profiel aanmaken:

  1. Bezoek onze website en klik rechtsboven op Aanmelden
  2. Klik onder uw profielnaam op Aanmelden met een ander profiel.
  3. Op dit scherm kan u een profiel selecteren door erop te klikken. U kan ook een profiel verwijderen en een nieuw profiel aanmaken.
Hoe kan ik inloggen op Easy Banking Web?
  1. Bezoek onze website en klik bovenaan rechts op Aanmelden.
  2. Meld u voor het eerst aan? Vul dan uw klantnummer en kaartnummer in in het 
  3. Kies hoe u zich wilt aanmelden: Met kaartlezer of met itsme.
  4. Voer de stappen uit die op het scherm staan of open de itsme-app op uw smartphone.
Hoe lang blijven verrichtingen opgeslagen in Mijn Handtekeningen zichtbaar?

Verrichtingen opgeslagen in Mijn Handtekeningen blijven 2 maanden zichtbaar. Als de verrichtingen binnen deze tijd niet ondertekend zijn, dan verdwijnen ze automatisch.

Waar in Easy Banking Web vind ik de waarde van de effecten op mijn effectenrekening?
  1. Ga naar het overzicht van uw beleggingen.
  2. Klik op het nummer van uw effectenrekening.
  3. U ziet nu een lijst van uw effecten met hun huidige waarde.
  4. Wenst u meer info? Klik dan op de naam van het effect. 
Waarom is mijn bewaarde profiel verdwenen?

Als u de cookies verwijdert, wordt ook de cookie met uw gebruikersgegevens verwijderd. Verwijderde u niet zelf de door uw browser bewaarde cookies en andere gegevens, dan maakt u mogelijk gebruik van software, zoals een antivirusprogramma, dat ingesteld werd om deze data automatisch te wissen.

Waarom kan ik mijn elektronische handtekening niet invullen?
  1. Kijk na of de NumLock toets van uw computer ingeschakeld werd. Staat deze uit, dan kan u geen cijfers typen via het numeriek klavier, rechts op uw toetsenbord.
  2. U activeerde het veld waarin u uw elektronische handtekening dient in te vullen nog niet. Dit kan u doen door erin te klikken.
Waarom kan ik me niet aanmelden met mijn vingerafdruk?
  1. Uw toestel ondersteunt geen vingerafdrukken.
  2. Uw toestel werkt met verouderde software. U hebt minimum iOS 12 of Android 6.0 nodig.
  3. Uw vingerafdruk werd nog niet geregistreerd op uw toestel.
  4. U gebruikt de verkeerde vinger.
  5. Er zijn krassen op de sensor voor uw vingerafdruk.

U kunt ook steeds Easy Banking App verwijderen en opnieuw installeren om eventuele problemen op te lossen.

Hoe activeer ik mijn vingerafdruk, Touch ID of Face ID?

Als u Easy Banking App voor het eerst gebruikt, wordt u gevraagd om Touch ID/ Vingerafdruk of FaceID te activeren.

Wilt u het later pas doen, dan kan het zo:

  1. Meld u aan op onze app.
  2. Druk onderaan rechts op de horizontale strepen en kies Instellingen.
  3. Kies voor Touch ID/Vingerafdruk of Face ID.
Hoe kan ik aanmelden in de Easy Banking App (met mijn smartphone of tablet)?

U hebt verschillende mogelijkheden om u aan te melden:

  1. Met uw vingerafdruk of Face ID.
  2. Met uw Easy Banking-code
  3. Met uw kaartlezer (als u uw Easy Banking-code vergeten bent).
Hoe krijg ik toegang tot Easy Banking App?
  1. Download Easy Banking App in de App Store (iPhone, iPad) of op Google Play (Android)
  2. Maak een profiel aan met uw debetkaart en kaartlezer.
  3. Tijdens het aanmaken van een profiel zal u een bijkomende bevestigingscode via sms ontvangen. Nadien zal u gevraagd worden om een persoonlijke Easy Banking-code van 5 cijfers te kiezen. Deze code moet verschillen van de code die u per sms ontving.
  4. Indien uw toestel dit ondersteunt, zal u tijdens de creatie van uw profiel ook gevraagd worden of u uw vingerafdruk of Face ID wilt activeren voor gebruik op Easy Banking App.

Bekijk alvast onze instructies om een eerste keer aan te melden.

Hoe kan ik een profiel aanmaken in Easy Banking App?
  1. Download de app in de App store of in Google Play.
  2. Open de app en druk op Aanmelden.
  3. Voer uw klantnummer en kaartnummer in.
  4. Bevestig met een M1-handtekening, hiervoor hebt u een kaart en kaartlezer nodig.
  5. Geef uw telefoonnummer in en druk op Een sms ontvangen. U ontvangt een activatiecode die u dient in te geven in Easy Banking App.
  6. Hierna kunt u uw Easy Banking-code van 5 cijfers kiezen. Deze dient u nogmaals te bevestigen.
  7. U wordt nu gevraagd of u aanmelden met vingerafdruk wilt activeren. Dit is optioneel.
  8. Bevestig tot slot met uw Easy Banking-code van 5 cijfers.
Hoe kan ik mijn minderjarig kind toestemming geven om de Easy Banking App te gebruiken?

U geeft als ouder zelf toestemming voor uw kinderen via uw eigen Easy Banking Web. Dit kan van zodra ze de leeftijd van 15 jaar hebben bereikt.

  1. Beheer de toegangen voor uw kinderen.
  2. Klik op de naam van uw zoon of dochter.
  3. Klik op Easy Banking App.
  4. Bevestig met uw debetkaart en kaartlezer.
  5. U kan de toegang langs dezelfde weg ook blokkeren.
Ik ben mijn Easy Banking-code vergeten. Hoe kies ik een nieuwe code?
  1. Klik in de app op Aanmelden en kies Code vergeten?
  2. Volg de stappen met uw kaartlezer.
  3. Kies een nieuwe Easy Banking-code en bevestig met uw kaartlezer.
Ik krijg een foutmelding dat een app boven Easy Banking komt te staan. Wat moet ik doen?

Het gaat om een waarschuwing die verschijnt wanneer Easy Banking App detecteert dat een andere app uw beeldscherm aanpast. Om te voorkomen dat een andere app uw scherm kan lezen of informatie aanpast, zal Easy Banking zichzelf blokkeren. 

Meestal gaat het om apps die de lichtsterkte van uw scherm regelen, bijvoorbeeld om een blauwlichtfilter te activeren. U dient deze apps volledig te sluiten.

Afhankelijk van uw Android-toestel kan dit zo:

  1. Sluit alle achtergrond apps via shortcut (een toets die meestal links onderaan het toestel staat). Deze toets heeft meestal een icoon van twee overlappende vierkanten.
  2. Ga naar de instellingen van uw toestel, vervolgens naar Applicaties en kies in de instellingen van de blokkerende app voor Geforceerd sluiten.

Lukt het niet, dan kunt u terecht bij ons Easy Banking Centre.

Kan ik twee profielen aanmaken in Easy Banking App?

Op dit ogenblik is het niet mogelijk om meerdere profielen aan te maken in Easy Banking App.

Waar in Easy Banking App vind ik de waarde van de effecten op mijn effectenrekening?
  1. Meld u aan op onze app.
  2. Tik onderaan rechts op de drie punten en kies voor Beleggingen.  
  3. Selecteer de effectenrekening (indien de effectenrekening deel uitmaakt van een contract selecteert u eerst het contract).
  4. U ziet nu de totale waarde van uw effectenrekening. Om de waarde van een specifieke belegging te kennen, tikt u op de gewenste categorie.
  5. Druk op de naam van het effect waarover u meer info wenst.
Werkt Easy Banking App op mijn toestel?

U kunt Easy Banking App gebruiken op toestellen die beschikken over minstens Android 6.0 of minstens iOS 12.

Hoe activeer ik itsme in Easy Banking Web?
  1. Vul uw klantnummer en kaartnummer in op het aanmeldscherm van Easy Banking.
  2. Kies voor Aanmelden met itsme.
  3. Volg de stappen met uw kaartlezer.
  4. Uw naam zal verschijnen. Klik nu op Volgende.
  5. Volg opnieuw de stappen met uw kaartlezer.

Bekijk ook dit filmpje om aan te melden met de applicatie itsme.

Hoe meld ik me met itsme aan op Easy Banking Web?

U hebt itsme al geactiveerd voor Easy Banking Web:

  1. Ga naar Easy Banking Web.
  2. Kies voor Aanmelden met ITSME.
  3. Open de itsme-app op uw smartphone en volg de stappen op uw scherm.
  4. U wordt nu automatisch aangemeld op Easy Banking.
Hoe kan ik mijn geblokkeerde itsme-account opnieuw activeren?

U kan uw itsme-account opnieuw activeren via de itsme-app. Hiervoor hebt u om veiligheidsredenen uw kaartlezer nodig. U kunt ook contact opnemen met itsme via hun website.

BNP Paribas Fortis heeft geen toegang tot de itsme-accounts.

Ik heb mijn smartphone verloren. Hoe blokkeer ik mijn itsme account?

Dat kan via de website van Itsme.

Gebruikt u ook Easy Banking App? Neem dan contact op met ons Easy Banking Centre om ook Easy Banking App te laten blokkeren.

Kan iedereen gebruik maken van itsme?

Bent u ouder dan 18 jaar en hebt u een smartphone en een Belgische of Nederlandse eID, dan kunt u gebruik maken van Itsme.

Hoe activeer ik mijn code Easy Banking Phone?

Via Easy Banking Web:

  1. Bezoek onze pagina over Easy Banking Phone.
  2. Klik op de groene knop Activeren of Wijzigen.
  3. Kies uw code van 5 cijfers, klik op volgende en bevestig met uw kaartlezer.

Via Easy Banking App:

  1. Meld aan op onze app.
  2. Druk onderaan op Contact.
  3. kies voor Easy Banking Centre. Op deze manier belt u beveiligd zonder dat zelf een code moet ingeven.

U kunt ook ons Easy Banking Centre contacteren. Uw code wordt dan naar uw domicilieadres gestuurd.

Hoe bestel ik een kaartlezer?
  1. U kunt online een kaartlezer aanvragen.
  2. U kunt ook een kaartlezer vragen in een van onze kantoren.
Welke kaart moet ik met de kaartlezer gebruiken?

Aanmelden op Easy Banking Web kan enkel met een actieve debetkaart.

Overschrijvingen kan u vervolgens enkel bevestigen met de debetkaart die u gebruikte om aan te melden of om uw profiel aan te maken, ongeacht de rekening waarvan u overschrijft.

Wilt u betalen via een webshop, dan dient u de kaart waarvan u het kaartnummer invoerde in uw kaartlezer te gebruiken. Koos u ervoor om met kredietkaart te betalen, dan dient u ook die kredietkaart in te kaartlezer te gebruiken.

Wat moet ik doen als mijn kaartlezer niet meer werkt?

Uw kaartlezer is defect?

U kunt online gratis een nieuwe kaartlezer aanvragen.

Welke kaart moet ik met de kaartlezer gebruiken?

Aanmelden op Easy Banking Web kan enkel met een actieve debetkaart.

Overschrijvingen kan u vervolgens enkel bevestigen met de debetkaart die u gebruikte om aan te melden of om uw profiel aan te maken, ongeacht de rekening waarvan u overschrijft.

Wilt u betalen via een webshop, dan dient u de kaart waarvan u het kaartnummer invoerde in uw kaartlezer te gebruiken. Koos u ervoor om met kredietkaart te betalen, dan dient u ook die kredietkaart in te kaartlezer te gebruiken.

Gelieve uw toestel te draaien.

Om een optimale gebruikerservaring te garanderen, is deze functie alleen beschikbaar in portretmodus.

Stilstaan bij uw mobiliteit, da’s vooruitgaan!

Mobiliteitsoplossingen voor ondernemers

Onze mobiliteit verandert snel. De vraag naar flexibele en duurzame alternatieven wordt steeds groter, ook vanuit de overheid. Welke keuzes maakt u vandaag best voor morgen? Onze experts adviseren u graag over de nieuwe mobiliteit en helpen u de juiste financierings- en verzekeringsoplossingen te vinden voor uw behoeften. Zowel voor uw professionele als uw privéverplaatsingen.

Financier uw voertuigen zoals u wilt

Voertuig kopen met een krediet

Een auto, bestelwagen, heftruck, tractor ...? Nieuw of tweedehands? Financier uw rollend materieel al vanaf 2.500 euro met een krediet op afbetaling. U kunt de btw tot 50% meefinancieren. De interesten mag u aftrekken als beroepskost.

Tip: vraag uw krediet online aan via Easy Banking Web of Easy Banking Business. U kent onmiddellijk de beslissing en ondertekent uw contract eenvoudig online. Makkelijker kan niet! Bovendien geniet u een extra voordelig tarief.

Ontdek en simuleer uw krediet

Voertuig leasen met aankoopoptie

Bij financiële leasing kiest u zelf de leverancier en onderhandelt u over de prijs. En wij kopen het voertuig voor u. De btw zit inbegrepen in uw vaste aflossingen. Op het einde van het contract kunt u het voertuig afkopen tegen de vooraf bepaalde restwaarde.

Een financiële leasing aanvragen kan nu ook snel en voordelig online.

Ontdek onze financiële leasing

Voertuig leasen met volledige service

Verzekeringen, taksen, onderhoud, herstellingen, pechverhelping, vervangwagen … Bij operationele leasing zit zowat alles in uw maandelijkse huurprijs inbegrepen.

U kiest uw (bestel)wagen, wij doen de rest. U vindt trouwens steeds meer elektrische en hybride modellen tegen aantrekkelijke prijzen in ons aanbod.

Ontdek ons leasingaanbod

Kiezen voor zachte mobiliteit

Files en parkeerproblemen vermijden? Uw werknemers duurzame alternatieven bieden voor hun woon-werkverkeer? Met ons krediet op afbetaling en financiële leasing financiert u ook elektrische scooters, fietsen, steps , monowheels ...

Uw financieringsmogelijkheden

Geïnteresseerd ?

Zorg dat u goed verzekerd bent

Meer weten over de nieuwe mobiliteit

Professionele verplaatsingen

Waar vindt u duurzame alternatieven voor uw auto of zakenreizen voor u of uw medewerkers? Wat zijn de geschikte financieringsformules? In deze artikels ontdekt u de toekomst van mobiliteit voor bedrijven.

Privéverplaatsingen

Hoe verplaatsen wij Belgen ons en welke hap neemt mobiliteit uit ons huishoudbudget? Wat zijn de voor-en nadelen van de hippe nieuwe transport­toestellen? Welke elektrische fiets past bij u? …

Mobiliteit in het Advice Pro-aanbod

Nog méér slimme mobiliteitsoplossingen

Hebt u een Advice Pro-overeenkomst en bent u klant bij onze leasingdochter Arval? Dan kunt u, naargelang uw Advice Pro-formule, tot drie elektrische fietsen bij uw auto leasen.

Voor klanten met Advice Pro Plus of Advice Pro Exclusive is er ook de mobiliteitskaart: de handige alles-in-één betaalkaart voor het openbaar vervoer, deelauto’s en fietsen, taxiritten, tank- of laadbeurten, parkeertickets, carwash …

Raadpleeg de Advice Pro-brochure voor meer mobiliteitsoplossingen.

Nog geen Advice Pro?

Contacteer ons voor advies

U hebt Advice Pro?

U kunt met al uw vragen over uw mobiliteit van morgen terecht op bij uw persoonlijke adviseur. Hij of zij begeleidt u van A tot Z bij het maken van duurzame en fiscaalvriendelijke mobiliteitskeuzes voor uw zaak of praktijk.

U hebt geen Advice Pro?

Het adviesteam van het Easy Banking Centre voor ondernemers staat voor u klaar op 02 433 43 77, elke maandag tot vrijdag van 7 tot 22 uur en op zaterdag van 9 tot 17 uur.

Op afstand en toch dicht bij u

Ontmoet onze adviseurs eenvoudig online. Met een videogesprek via een beveiligde verbinding kunt u met elkaar praten en documenten uitwisselen alsof u in dezelfde ruimte zit.

Hebt u een vraag of wilt u een afspraak? Bel ons via ‘Contacteer ons’ in Easy Banking App, en u wordt meteen naar de juiste adviseur doorgeschakeld. Of maak een afspraak via ‘Contacteer ons’ in Easy Banking Web.

Wettelijke informatie

Krediet op afbetaling - Kredietverstrekker: BNP Paribas Fortis nv - Warandeberg 3, 1000 Brussel - RPR Brussel - BTW BE 0403.199.702. Onder voorbehoud van aanvaarding van uw aanvraag. De aangeboden inlichtingen worden u louter ter informatie meegedeeld en houden in geen geval een aanbod of belofte tot krediet in. Ze worden u meegedeeld met het oog op verdere onderhandeling. De bank behoudt zich het recht voor om de aangeboden informatie op haar website op elk moment te wijzigen zonder voorafgaand overleg en zonder de (potentiële) klanten hierover in te lichten.

Financiële leasing - Leasinggever: ES Finance nv (commerciële benaming: BNP Paribas Leasing Solutions) - Gentsesteenweg 1440, 1082 Brussel - RPR Brussel - BTW BE 0430.506.289. Onder voorbehoud van aanvaarding van uw aanvraag.

Operationele leasing - Leasinggever: Arval Belgium nv - Ikaroslaan 99, 1930 Zaventem - RPR Brussel - BTW BE 0436.781.102. Onder voorbehoud van aanvaarding van uw aanvraag.

Autoverzekering - De BA Auto is een verzekeringsproduct van AG Insurance, vennootschap naar Belgisch recht, aangeboden door BNP Paribas Fortis. Ze wordt afgesloten voor één jaar met stilzwijgende verlenging.

AG Insurance nv – Jacqmainlaan 53, 1000 Brussel – RPR Brussel – btw BE 0404.494.849 – www.aginsurance.be. Verzekeringsonderneming toegelaten onder codenummer 0079, onder controle van de Nationale Bank van België, de Berlaimontlaan 14, 1000 Brussel.

Tussenpersoon: BNP Paribas Fortis nv – Warandeberg 3, 1000 Brussel – RPR Brussel – btw BE 0403.199.702, is ingeschreven onder dit nummer bij de FSMA, Congresstraat 12-14, 1000 Brussel, en handelt als verbonden agent, vergoed door commissies, voor AG Insurance nv. BNP Paribas Fortis nv bezit een deelneming van meer dan 10% in AG Insurance nv.