Menu

Veelgestelde vragen

Hoe kan ik een contract Easy Banking Web openen?

Via onze website:  

  1. Klik bovenaan rechts op Aanmelden.
  2. Geef uw kaartnummer en klantnummer in.
  3. De pagina zal automatisch naar het ondertekenen van een Easy Banking-contract gaan.

Hebt u nog geen kaartlezer? Dan kan u online een bestellen. U kan ook een kaartlezer vragen aan het onthaal van een van onze kantoren.

Telefonisch via ons Easy Banking Centre.

Hoe kan ik een profiel aanmaken in Easy Banking Web?

Een eerste profiel aanmaken:

  1. Bezoek onze website en klik rechtsboven op Aanmelden
  2. Voer uw klantnummer en kaartnummer in.
  3. Vink, indien u dit wenst, het vak bij Dit profiel bewaren aan en geef een profielnaam in. Zo zullen uw gegevens op dit toestel bewaard worden.
  4. Klik op Volgende.

Een bijkomend profiel aanmaken:

  1. Bezoek onze website en klik rechtsboven op Aanmelden
  2. Klik onder uw profielnaam op Aanmelden met een ander profiel.
  3. Op dit scherm kan u een profiel selecteren door erop te klikken. U kan ook een profiel verwijderen en een nieuw profiel aanmaken.
Hoe kan ik inloggen op Easy Banking Web?
  1. Bezoek onze website en klik bovenaan rechts op Aanmelden.
  2. Meld u voor het eerst aan? Vul dan uw klantnummer en kaartnummer in in het 
  3. Kies hoe u zich wilt aanmelden: Met kaartlezer of met itsme.
  4. Voer de stappen uit die op het scherm staan of open de itsme-app op uw smartphone.
Hoe lang blijven verrichtingen opgeslagen in Mijn Handtekeningen zichtbaar?

Verrichtingen opgeslagen in Mijn Handtekeningen blijven 2 maanden zichtbaar. Als de verrichtingen binnen deze tijd niet ondertekend zijn, dan verdwijnen ze automatisch.

Ik krijg de foutmelding : de code is vervallen (EBA0001). Wat moet ik doen?

Deze foutmelding heeft te maken met uw browser (bijvoorbeeld: Internet Explorer, Google Chrome, Mozilla Firefox of Microsoft Edge).

Het volstaat om alle openstaande vensters te sluiten en opnieuw te openen.

Indien u met een Macbook of iMac werkt, dient u in de linkerbovenhoek van het scherm te klikken op de naam van uw browser (bijvoorbeeld: Safari) en te klikken op Stop+browsernaam.

Helpt dit niet, dan neemt u best contact op met ons Easy Banking Centre wanneer u in de buurt van uw computer bent.

Waar in Easy Banking Web vind ik de waarde van de effecten op mijn effectenrekening?
  1. Identificeer u.
  2. Klik op Sparen en beleggen (Bevindt u zich op de site Private banking? Dan kiest u voor Beleggen) en kies voor Mijn beleggingen.
  3. Klik op het nummer van uw effectenrekening.
  4. U ziet nu een lijst van uw effecten met hun huidige waarde.
  5. Wenst u meer info? Klik dan op de naam van het effect. 
Waarom is mijn bewaarde profiel verdwenen?

Als u de cookies verwijdert, wordt ook de cookie met uw gebruikersgegevens verwijderd. Weet ook dat de meeste anti-spyware-programma's cookies verwijderen. Ook in dat geval moet u opnieuw uw gebruikersgegevens ingeven.

Waarom kan ik mij niet aanmelden?

Dit zijn mogelijke oorzaken:

  1. U hebt een verkeerd klantnummer ingevoerd: het klantnummer bevat 10 cijfers; u vindt dit nummer op uw bankkaart naast het woord Client.
  2. U hebt een verkeerd kaartnummer ingevoerd: het kaartnummer bestaat uit 17 cijfers en staat naast het woord Card; het begint met 6703
  3. U hebt een kredietkaart of vervallen kaart gebruikt.
  4. U hebt een verkeerde elektronische handtekening ingevoerd.

Voor meer info kunt u terecht bij ons Easy Banking Centre.

Waarom kan ik me niet aanmelden met mijn vingerafdruk?
  1. Uw toestel ondersteunt geen vingerafdrukken.
  2. Uw toestel werkt met verouderde software. U hebt minimum iOS 9.0 of Android 6.0 nodig.
  3. U gebruikt een tablet. Easy Banking App ondersteunt vingerafdrukken enkel op smartphone.
  4. Uw vingerafdruk werd nog niet geregistreerd op uw toestel.
  5. U gebruikt de verkeerde vinger.
  6. De vinger die u gebruikt is vuil, waardoor deze niet herkend wordt.
  7. Als u meerdere vingerafdrukken bewaard hebt op uw toestel, dan moet u er wissen tot u er maar een overhoudt.
  8. Er zijn krassen op de sensor voor uw vingerafdruk.

U kan ook steeds Easy Banking App verwijderen en opnieuw installeren om eventuele problemen op te lossen.

Hebt u nog vragen? U kan steeds terecht bij ons Easy Banking Centre.

Hoe activeer ik mijn vingerafdruk of touch ID?

Als u Easy Banking App voor het eerst gebruikt, wordt u gevraagd om Touch ID of aanmelden met vingerafdruk te activeren.

Wilt u het later pas doen, dan kan het zo:

  1. Meld u aan op onze app.
  2. Druk onderaan rechts op de horizontale strepen en kies Instellingen.
  3. Kies voor Touch ID of Vingerafdruk .
Hoe kan ik aanmelden in de Easy Banking App (met mijn smartphone of tablet)?

U hebt verschillende mogelijkheden om u aan te melden:

  1. Met uw vingerafdruk (enkel voor smartphone: via iPhone vanaf het model 5S en met iOS 9 of via Android 6.0).
  2. Met uw wachtwoord.
  3. Met uw kaartlezer (als u uw wachtwoord vergeten bent).
  4. Met ITSME.
Hoe kan ik een contract Easy Banking App openen?

Enkel als u al beschikt over een contract Easy Banking Web kunt u een contract Easy Banking App afsluiten.

  1. Download de app in de App Store (iPhone, iPad) of op Google Play (Android)
  2. Maak een profiel aan met uw debetkaart en kaartlezer.

Bekijk alvast onze instructies om een eerste keer aan te melden.

Hoe kan ik een profiel aanmaken in Easy Banking App?
  1. Download de app in de App store of in Google Play.
  2. Open de app en druk op Aan de slag.
  3. Voer uw klantnummer en kaartnummer in.
  4. U kan (optioneel) een foto toevoegen, tik dan op Volgende.
  5. Bevestig uw profiel via elektronische handtekening met uw bankkaart en kaartlezer.
  6. Is dit de eerste keer dat u Easy Banking gebruikt? Dan wordt u ook gevraagd om een paswoord te kiezen en om de algemene voorwaarden te aanvaarden.
  7. U wordt nu gevraagd of u aanmelden met vingerafdruk wilt activeren. Dit is optioneel.
  8. Bevestig tot slot nog eenmaal met uw bankkaart en kaartlezer.
Hoe kan ik mijn minderjarig kind toestemming geven om de Easy Banking App te gebruiken?

U geeft als ouder zelf toestemming voor uw kinderen via uw Easy Banking Web contract. Dit kan van zodra ze de leeftijd van 15 jaar hebben bereikt.

  1. Identificeer u.
  2. Klik bovenaan rechts op Instellingen en kies Mijn kinderen.
  3. Klik op de naam van uw zoon of dochter.
  4. Klik op Easy Banking App.
  5. Bevestig met uw bankkaart en kaartlezer.
  6. U kan de toegang langs dezelfde weg ook blokkeren.
Ik ben mijn wachtwoord voor de Easy Banking app vergeten. Hoe kies ik een nieuw wachtwoord?
  1. Klik op Aanmelden in de app en kies Ik ben mijn paswoord vergeten.
  2. Volg de stappen met uw kaartlezer.
  3. Kies een nieuw wachtwoord en bevestig met uw kaartlezer.
Ik krijg een foutmelding dat een app boven Easy Banking komt te staan. Wat moet ik doen?

Het gaat om een waarschuwing die verschijnt wanneer Easy Banking App detecteert dat een andere app uw beeldscherm aanpast. Om te voorkomen dat een andere app uw scherm kan lezen of informatie aanpast, zal Easy Banking zichzelf blokkeren. 

Meestal gaat het om apps die de lichtsterkte van uw scherm regelen, bijvoorbeeld om een blauwlichtfilter te activeren. U dient deze apps volledig te sluiten.

Afhankelijk van uw Android-toestel kan dit zo:

  1. Sluit alle achtergrond apps via shortcut (een toets die meestal links onderaan het toestel staat). Deze toets heeft meestal een icoon van twee overlappende vierkanten.
  2. Ga naar de instellingen van uw toestel, vervolgens naar Applicaties en kies in de instellingen van de blokkerende app voor Geforceerd sluiten.

Lukt het niet, dan kunt u terecht bij ons Easy Banking Centre.

Kan ik twee profielen aanmaken in Easy Banking App?

Dit kan enkel op een tablet, omdat een smartphone geacht wordt persoonlijk te zijn.

Een nieuw profiel toevoegen kan door na het openen van de app rechtsboven te drukken op de drie punten en te kiezen voor profiel toevoegen.

Waar in Easy Banking App vind ik de waarde van de effecten op mijn effectenrekening?
  1. Meld u aan op onze app.
  2. Tik onderaan rechts op de drie punten en kies voor Beleggingen.  
  3. Selecteer de effectenrekening (indien de effectenrekening deel uitmaakt van een contract selecteert u eerst het contract).
  4. U ziet nu de totale waarde van uw effectenrekening. Om de waarde van een specifieke belegging te kennen, tikt u op de gewenste categorie.
  5. Druk op de naam van het effect waarover u meer info wenst.
Werkt Easy Banking App op mijn toestel?

De volgende mobiele besturingssystemen zijn compatibel met de meest recente versies van de app:

  1. Android 4.4 of hoger
  2. iOS 9 of hoger
Hoe activeer ik ITSME in Easy Banking Web?
  1. Vul uw klantnummer en kaartnummer in op het aanmeldscherm van Easy Banking.
  2. Kies voor Aanmelden met ITSME.
  3. Volg de stappen met uw kaartlezer.
  4. Uw naam zal verschijnen. Klik nu op Volgende..
  5. Volg opnieuw de stappen met uw kaartlezer.

Bekijk ook dit filmpje om aan te melden met de applicatie ITSME.

Hoe meld ik me met ITSME aan op Easy Banking Web?

U hebt ITSME al geactiveerd voor Easy Banking Web:

  1. Ga naar Easy Banking Web.
  2. Kies voor Aanmelden met ITSME.
  3. Open de ITSME-app op uw smartphone en volg de stappen op uw scherm.
  4. U wordt nu automatisch aangemeld op Easy Banking.
Hoe kan ik mijn geblokkeerde itsme-account opnieuw activeren?

U kan uw itsme-account opnieuw activeren via de itsme-app. Hiervoor hebt u om veiligheidsredenen uw kaartlezer nodig. U kunt ook contact opnemen met itsme via hun website of via de itsme-helpdesk op het nummer +32 (0)2 657 32 13 (ma - vrij van 8u tot 18 uur).

BNP Paribas Fortis heeft geen toegang tot de itsme-accounts.

Ik heb mijn smartphone verloren. Hoe blokkeer ik mijn itsme account?

Dat kan via de website van itsme of via de itsme-helpdesk op het nummer +32 (0)2 657 32 13 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 18 uur).

Gebruik u ook Easy Banking App? Neem dan contact op met ons Easy Banking Centre om ook Easy Banking App te laten blokkeren.

Kan iedereen gebruik maken van itsme?

Bent u ouder dan 18 jaar en hebt u een Belgisch eID, een Belgische simkaart en een gsm, dan kunt u gebruik maken van itsme.

U hebt ook een smartphone nodig met minimaal Android 5.0 of minimaal iOS 9.0.

Hoe activeer ik mijn code Easy Banking Phone?

Via Easy Banking Web:

  1. Meld u aan op Easy Banking Web.
  2. Klik rechts bovenaan op Instellingen en kies Easy Banking Phone.
  3. Klik op de groene knop Activeren of Wijzigen.
  4. Aanvaard indien nodig de algemene voorwaarden en klik op volgende.
  5. Kies uw code van 5 cijfers, klik op volgende en bevestig met uw kaartlezer.

Via Easy Banking App:

  1. Meld aan op onze app.
  2. Druk onderaan op Contacteer ons.
  3. Klik op de afbeelding van een telefoon om ons beveiligd te bellen.

U kan ook ons Easy Banking Centre contacteren. Uw code wordt dan naar uw domicilieadres gestuurd.

Hoe bestel ik een kaartlezer?
  1. U kan online een kaartlezer aanvragen. U ontvangt ze binnen een week.
  2. U kan een kaartlezer vragen in een van onze kantoren.
Welke kaart moet ik met de kaartlezer gebruiken?

Aanmelden op Easy Banking kan enkel met een actieve debetkaart.

Overschrijvingen kan u vervolgens enkel bevestigen met de debetkaart die u gebruikte om aan te melden of om uw profiel aan te maken, ongeacht de rekening waarvan u overschrijft.

Wilt u betaling via een webshop, dan dient u de kaart waarvan u het kaartnummer invoerde in uw kaartlezer te gebruiken. Koos u ervoor om met kredietkaart te betalen, dan dient u ook die kredietkaart in te kaartlezer te gebruiken.

Wat moet ik doen als mijn kaartlezer niet meer werkt?

Uw kaartlezer is defect? Of de melding Battery low verschijnt?

Bestel dan gratis een nieuwe kaartlezer..

  1. Vraag online een nieuwe kaartlezer aan.
  2. Ga langs in een van onze kantoren indien u onmiddellijk een kaartlezer wenst.
Welke kaart moet ik met de kaartlezer gebruiken?

Aanmelden op Easy Banking kan enkel met een actieve debetkaart.

Overschrijvingen kan u vervolgens enkel bevestigen met de debetkaart die u gebruikte om aan te melden of om uw profiel aan te maken, ongeacht de rekening waarvan u overschrijft.

Wilt u betaling via een webshop, dan dient u de kaart waarvan u het kaartnummer invoerde in uw kaartlezer te gebruiken. Koos u ervoor om met kredietkaart te betalen, dan dient u ook die kredietkaart in te kaartlezer te gebruiken.

Gelieve uw toestel te draaien.

Om een optimale gebruikerservaring te garanderen, is deze functie alleen beschikbaar in portretmodus.

Motorverzekeringen

Voorzichtigheid troef

Motorrijden is een niet te evenaren ervaring. U geniet met volle teugen van het landschap en u voelt zich vrij. Almaar meer mensen kiezen voor de motor, u bent immers ook veel mobieler dan de automobilisten. Een motor kan echter ook gevaarlijk zijn. Zo zijn niet alle automobilisten altijd even aandachtig en verkeren onze wegen soms in slechte staat.

Dit zijn redenen genoeg om voorzichtig te rijden en tegelijk ook prima verzekerd te zijn tegen de risico's van het motorrijden.

Profiteer van een fikse korting

U rijdt met de motor en u hebt ook een autoverzekering? Als u aan bepaalde voorwaarden voldoet, kunt u 75% korting genieten op uw premies Burgerlijke Aansprakelijkheid en Rechtsbijstand. Een omniumverzekering voor een volledige bescherming van uw motor is ook mogelijk. U leest de voorwaarden hierna.

BA Moto

De Burgerlijke Aansprakelijkheid Moto is verplicht om met uw tweewieler de baan op te mogen. Ze beschermt u zich tegen schade die u aan derden berokkent.

De BA Moto is een burgerlijke aansprakelijkheidsverzekering van AG Insurance, aangeboden door BNP Paribas Fortis. Dit verzekeringscontract naar Belgisch recht wordt gesloten voor één jaar met stilzwijgende verlenging.

Wat zijn de voornaamste gedekte risico's?

  • Vergoeding van de stoffelijke en lichamelijke schade die derden lijden door een verkeersongeval veroorzaakt door een chauffeur die het in het contract omschreven voertuig mocht besturen.
  • Onmiddellijke bijstand: indien uw voertuig door een ongeval (incl. platte band) geïmmobiliseerd is in België of tot 30 km over de grens, kunt u 24u/24 beroep doen op een gratis bijstandsdienst.
  • Vergoeding van lichamelijke schade aan de zwakke weggebruikers: fietsers, voetgangers en passagiers van een motorvoertuig.

Wat zijn de belangrijkste niet-gedekte risico's?

  • Ongevallen die met opzet veroorzaakt zijn.
  • Rijden onder invloed van alcohol, drugs of roesmiddelen.
  • Schade veroorzaakt door bestuurders zonder geldig rijbewijs.  

De verzekering vergoedt in de laatste 2 gevallen wel de schade aan derden maar verhaalt de schade naderhand op de verantwoordelijke van het ongeval.

  • Voertuigen waarvan het vermogen of de kenmerken niet overeenstemmen met het opgegeven risico en die, indien zij bekend waren geweest, het risico en dus de premie verhoogd zouden hebben.

Rechtsbijstand

Sommige schadegevallen of problemen, bijvoorbeeld met uw garagehouder, kunnen tot een geschil leiden waarvoor geen minnelijke schikking mogelijk is. Het dossier kan dan alleen worden afgesloten door verhaal uit te oefenen bij de bemiddelingsdienst of de rechtbank. De rechtsbijstandsverzekering helpt u om verhaal uit te oefenen tegen de aansprakelijke derde en zal de kosten om uw lichamelijke schade bij verwondingen te evalueren (honoraria van de deskundigen, artsen, advocaten) ten laste nemen.

De Uitgebreide Rechtsbijstandsverzekering is een rechtsbijstandsverzekering van AG Insurance, aangeboden door BNP Paribas Fortis. Het betreft een verzekeringscontract naar Belgisch recht dat optioneel wordt onderschreven bij een verzekering BA Moto voor een duur van één jaar met stilzwijgende verlenging.

Wat zijn de voornaamste gedekte risico's?

  • Strafrechtelijke verdediging als de verzekerde vervolgd wordt voor feiten in verband met het gebruik van het voertuig.
  • Burgerrechtelijk verhaal als de verzekerde zelf het slachtoffer is van schade die een derde veroorzaakte.
  • Contractuele geschillen (bijv. met de garagist na een herstelling).
  • Is een derde onvermogend (insolvabel) om de schade aan u te vergoeden? Bij stoffelijke schade vergoedt de waarborg tegen 100%; voor alle andere schade geldt een maximum van 15.000 EUR.

Wat zijn de belangrijkste niet-gedekte risico's?

  • Kosten en honoraria voor prestaties die de verzekerde liet uitvoeren zonder voorafgaandelijk de tussenkomst/het akkoord van de verzekering te vragen (uitgezonderd gerechtvaardigde dringende gevallen).
  • Geldboetes, opdeciemen en akkoorden gesloten met het openbaar ministerie.
  • Schade op een ogenblik dat u het verzekerde voertuig verhuurde of dat het opgevorderd was.
  • Opzettelijk veroorzaakte schade.

Omniumverzekering Top Voertuig Moto

Of u nu dagelijks of slechts nu en dan rijdt, u bent wellicht erg gehecht aan uw motor. Met een Top Voertuig Moto is uw trouwe tweewieler ultra beschermd en gaat u veilig de weg op. Die dekking is uitsluitend bestemd voor personen die in aanmerking komen voor de 75% korting.

Wilt u uw motor optimaal beschermen? Als u in aanmerking komt voor de 75% korting op de premie van uw BA Moto (zie hierna), dan kunt u een omniumverzekering Top Voertuig Moto nemen. Een dekking die maar weinig verzekeraars aanbieden! Zo rijdt u met een gerust gemoed met uw motor en vrijwaart u uzelf bij schade van de opgelopen kosten, zelfs als u de schade zelf veroorzaakt.

De omniumverzekering Top Voertuig Moto is een omniumverzekering van AG Insurance, aangeboden door BNP Paribas Fortis. Dit verzekeringscontract naar Belgisch recht wordt afgesloten voor een looptijd van één jaar met stilzwijgende verlenging en wordt aangeboden in combinatie met de verzekering BA Moto. U kunt alleen een omniumverzekering Top Voertuig Moto nemen indien u voldoet aan de voorwaarden (zie verder).

Wat zijn de voornaamste gedekte risico's?

Waarborg Multirisk:

  • diefstal;
  • brand;
  • glasbreuk;
  • schade veroorzaakt door natuurgeweld of door een aanrijding met een dier.

Optie Materiële Schade mogelijk voor een voertuig van minder dan 24 maanden oud:

  • aanrijding met derden (voertuig of geïdentificeerde voetganger) of
  • alle ongevallen (bijvoorbeeld slippen, botsing tegen boom of vandalisme, …).

Wat zijn de voornaamste niet-gedekte risico's?

  • Rijden in staat van dronkenschap, in staat van alcoholintoxicatie van meer dan 1,5 gram per liter bloed (0,65 mg/l uitgeademde alveolaire lucht) of onder invloed van drugs.
  • Schade aan onderdelen als gevolg van slijtage, een constructie- of materiaalfout, een duidelijk gebrek aan onderhoud van de onderdelen.
  • Bij materiële schade zal geen vergoeding worden uitgekeerd als het voertuig niet door de in het contract aangewezen bestuurder wordt bestuurd.
  • Diefstal of poging tot diefstal waarvan een verzekerde of begunstigde de dader of medeplichtige is.

De bovenstaande opsommingen zijn niet beperkend

De exacte omvang van de waarborgen vindt u in de algemene voorwaarden van deze producten, die gratis verkrijgbaar zijn in uw kantoor of op www.bnpparibasfortis.be. Voor een offerte kunt u terecht in uw kantoor of kunt u bellen met het Easy Banking Centre op tel. 02 762 60 00.

Hoe kunt u een korting van 75% genieten ?

Hebt u al een autoverzekering bij AG Insurance via BNP Paribas Fortis en wilt u ook uw motor verzekeren? Dan kunt u 75% korting genieten op de premies BA Moto en Rechtsbijstand. U moet aan drie extra voorwaarden voldoen:

  • U bent minstens 30 jaar;
  • U bent de hoofdbestuurder van de wagen waarvoor u via BNP Paribas Fortis bij AG Insurance een BA Auto hebt;
  • U hebt een bonus-malus van maximaal 4 (beperkt gebruik) en van maximaal 7 (onbeperkt gebruik).

Als u met een bedrijfswagen rijdt, worden de tweede en derde voorwaarde vervangen door het bezit van een brandverzekering voor uw woning en een BA Privéleven voor uw familie, aangegaan bij AG Insurance via BNP Paribas Fortis.

Een klacht?

Klachten kunnen worden ingediend bij de dienst Klachtenmanagement van BNP Paribas Fortis (1QB1D), Warandeberg 3, 1000 Brussel, fax: 02 228 72 00

U kunt uw klacht ook richten aan de Ombudsman van de Verzekeringen, de Meeûssquare 35, 1000 Brussel. Tel.: 02 547 58 71 – Fax: 02 547 59 75 - www.ombudsman.as.

U wenst uw motor goed te verzekeren?

Wettelijke informatie

BNP Paribas Fortis nv, Warandeberg 3, 1000 Brussel – RPR Brussel – btw BE 0403.199.702, is ingeschreven onder het nr. 25.879A bij de FSMA, Congresstraat 12-14, 1000 Brussel, en handelt als verbonden verzekeringsagent voor AG Insurance nv.

AG Insurance nv – Jacqmainlaan 53, 1000 Brussel – RPR Brussel – btw BE 0404.494.849 – www.aginsurance.be. Belgische verzekeringsonderneming toegelaten onder code 0079, onder toezicht van de Nationale Bank van België, de Berlaimontlaan 14, 1000 Brussel.