Menu

Veelgestelde vragen

Hoe start ik met Easy Banking Web?
  1. Bezoek Easy Banking Web en klik op Aanmelden.
  2. Vul uw klantnummer en kaartnummer in.
  3. Vink Dit profiel onthouden aan om uw gegevens te bewaren en voer een naam in.
  4. Vul een naam in en klik op Volgende.
  5. Gebruik de itsme® app op uw smartphone of gebruik uw kaartlezer.

Nog geen kaartlezer? Bestel hem online.

Hoe kan ik een profiel aanmaken in Easy Banking Web?

Een eerste profiel aanmaken:

  1. Bezoek onze website en klik rechtsboven op Aanmelden
  2. Voer uw klantnummer en kaartnummer in.
  3. Vink het vak Dit profiel bewaren aan en voer een profielnaam in.
  4. Klik op Volgende en meld u aan.

Een bijkomend profiel aanmaken:

  1. Bezoek onze website en klik rechtsboven op Aanmelden
  2. Klik onder uw profielnaam op Aanmelden met een ander profiel.
  3. Op dit scherm kan u een profiel selecteren door erop te klikken. U kan ook een profiel verwijderen en een nieuw profiel aanmaken.
Hoe kan ik inloggen op Easy Banking Web?
  1. Bezoek onze website en klik bovenaan rechts op Aanmelden.
  2. Meld u zich voor het eerst aan? Vul dan uw klantnummer en kaartnummer in. 
  3. Meld u aan met itsme of met uw kaartlezer.
Hoelang blijven betalingen bewaard in Mijn Handtekeningen?

Betalingen bewaard in Mijn Handtekeningen blijven 2 maanden beschikbaar. Als u een betaling niet binnen deze tijd ondertekent, dan verdwijnt ze automatisch.

Waar in Easy Banking Web vind ik de waarde van de effecten op mijn effectenrekening?
  1. Ga naar het overzicht van uw beleggingen.
  2. Kies uw effectenrekening.
  3. U ziet de waarde van uw effecten.
  4. Klik op een effect voor meer info. 
Waarom is mijn Easy Banking Web-profiel verdwenen?

Verwijdert u de cookies of websitegegevens van uw browser, dan verwijdert u ook uw aanmeldgegevens van Easy Banking Web.

Verwijderde u deze gegevens niet zelf, dan maakt u mogelijk gebruik van een antivirusprogramma of andere software dat ingesteld werd om deze data automatisch te wissen.

Ik kan mijn elektronische handtekening niet invullen. Wat nu?

,

Mijn vingerafdruk werkt niet in Easy Banking App. Wat nu?

Mogelijke redenen:

  1. Uw toestel ondersteunt geen vingerafdrukken.
  2. U registreerde uw vingerafdruk nog niet.
  3. U gebruikt de verkeerde vinger.
  4. Er zijn krassen op de vingerafdruksensor.

Als deze redenen niet de oorzaak zijn, probeer Easy Banking App opnieuw te installeren.

Hoe gebruik ik mijn vingerafdruk of FaceID in Easy Banking App?

U kan het gebruik van uw vingerafdruk of FaceID activeren tijdens de installatie van Easy Banking App.

Nadien kan u de instelling in Easy Banking App beheren via Instellingen en Beveiliging.

Hoe kan ik aanmelden in de Easy Banking App (met mijn smartphone of tablet)?

U hebt verschillende mogelijkheden om u aan te melden:

  1. Met uw vingerafdruk of Face ID.
  2. Met uw Easy Banking-code
  3. Met uw kaartlezer (als u uw Easy Banking-code vergeten bent).
Hoe start ik met Easy Banking App?

Hou uw smartphone en/of tablet, uw debetkaart en uw kaartlezer bij de hand

Download Easy Banking App in de App Store of in Google Play. Open de app, ga naar Aan de slag en volg de instructies om Easy Banking App te activeren.

Hoe kan ik een profiel aanmaken in Easy Banking App?
  1. Download Easy Banking App in de App Store of in Google Play.
  2. Open de app en druk op Aanmelden.
  3. Voer uw klantnummer en kaartnummer in.
  4. Bevestig met uw debetkaart en kaartlezer
  5. Voer uw telefoonnummer in en druk op Een sms ontvangen. U ontvangt een activatiecode die u dient in te geven in Easy Banking App.
  6. Kies uw Easy Banking-code van 5 cijfers en bevestig ze.
  7. Activeer het gebruik van uw vingerafdruk indien u dit wilt..
Hoe kan mijn kind Easy Banking App gebruiken?

In Easy Banking App of Easy Banking Web, beheert u de toegang van uw kinderen ouder dan 12 jaar.

In Easy Banking App

  1. Meld u aan in Easy Banking App.
  2. Ga naar Instellingen.
  3. Tik op Toegang voor kinderen.
  4. Tik op Easy Banking App toestaan.
  5. Bevestig met je kaartlezer.

In Easy Banking Web ga naar Instellingen. Klik op de naam van uw kind en kies Easy Banking App. Bevestig met uw kaartlezer.

Ik ben mijn Easy Banking-code vergeten. Wat nu?
  1. Kies in Easy Banking App voor Aanmelden en kies Code vergeten.
  2. Volg de stappen met uw kaartlezer.
  3. Kies een nieuwe Easy Banking-code en bevestig met uw kaartlezer.
Een foutmelding zegt mij dat een app boven Easy Banking komt te staan. Wat nu?

Sluit alle andere geopende apps of herstart uw toestel.

Bel het Easy Banking Centre als u de app nog steeds niet kan gebruiken.

Kan ik twee profielen aanmaken in Easy Banking App?

Op dit ogenblik is het niet mogelijk om meerdere profielen aan te maken in Easy Banking App.

Waar vind ik de waarde van mijn beleggingen?
  1. Meld u aan in Easy Banking App.
  2. Tik op Mijn diensten en op Beleggingen.  
  3. Kies uw effectenrekening. U hebt een Adviserend Beheer? Tik dan eerst op het contractnummer.
  4. Kies een categorie en tik op een effect voor meer details.
Werkt Easy Banking App op mijn toestel?

Easy Banking App werkt op toestellen met Android 7 en iOS 14 of recenter.

U kan de app niet gebruiken op een 'rooted' Android-toestel of op een 'jailbroken' iPhone of iPad.

Rooten en jailbreaken omzeilt de standaardbeveiliging van het besturingssysteem van een smartphone of tablet. Het stelt het toestel meer bloot aan virussen en malware.

Hoe gebruik ik itsme in Easy Banking Web?
  1. Vul uw klant- en kaartnummer in op het aanmeldscherm van Easy Banking Web.
  2. Kies voor Aanmelden met itsme.
  3. Volg de stappen met uw kaartlezer.
  4. Klik op Volgende.
  5. Bevestig nogmaals met uw kaartlezer.
Hoe meld ik me met itsme aan in Easy Banking Web?
  1. Ga naar Easy Banking Web op een computer of tablet.
  2. Kies voor Aanmelden met itsme.
  3. Open de itsme®-app en volg de instructies.
  4. U krijgt automatisch toegang tot Easy Banking Web.
Hoe heractiveer ik mijn itsme®-profiel?

Maak een nieuw profiel aan in de itsme®-app of neem contact op met itsme®

Hoe blokkeer ik mijn itsme® account?

Dat kan via de itsme®-website. Klik op Mijn account.

Wilt u ook Easy Banking App blokkeren?

  1. Ga op computer of tablet naar www.bnpparibasfortis.be en kies Aanmelden.
  2. Kies Instellingen en dan Toegang tot onze apps.
  3. Schrap uw toestel uit de lijst.

U kan ook bellen naar het Easy Banking Centre.

Hoe installeer ik itsme®?

Download de itsme®-app via de App Store of Google Play en maak een profiel aan met uw debetkaart en kaartlezer.

Itsme® is beschikbaar vanaf 16 jaar.

Wil u een profiel aanmaken met uw identiteitskaart? Dan kan dat via www.itsme.be (enkel mogelijk vanaf 18 jaar).

Hoe kies ik mijn Easy Banking Phone-code?

Dat kan in Easy Banking Web

  1. Ga naar www.bnpparibasfortis.be en kies Aanmelden.
  2. Kies Instellingen en dan Easy Banking Phone.
  3. Klik op Activeren of Wijzigen.
  4. Kies uw code van 5 cijfers.
  5. Klik op Volgende en bevestig met uw kaartlezer.
Hoe bestel ik een kaartlezer?

In Easy Banking App

  1. Meld u aan in Easy Banking App.
  2. Tik op Aanbod.
  3. Ga naar Handige diensten.
  4. Tik op Kaartlezer aanvragen en vervolgens op Online aanvragen.

In Easy Banking Web op een computer of tablet

  1. Bezoek www.bnpparibasfortis.be/.
  2. Klik op Aanmelden maar meld u niet aan.
  3. Kies voor Aanmelden met kaartlezer.
  4. Kies voor Bestel een kaartlezer.
Welke kaart moet ik met de kaartlezer gebruiken?

Aanmelden op Easy Banking Web met een kaartlezer kan enkel in combinatie met een actieve debetkaart. De kaart waarmee u aanmeldt, hebt u ook nodig om overschrijvingen te bevestigen. Ongeacht de rekening waarvan u overschrijft.

Wilt u online betalen? Gebruik de kaart waarvan u het kaartnummer opgaf. Betaalt u met een kredietkaart? Steek dan die kredietkaart in de kaartlezer.

Mijn kaartlezer werkt niet meer. Wat nu?

U kan online gratis een nieuwe kaartlezer aanvragen.

In Easy Banking App

  1. Meld u aan in Easy Banking App.
  2. Tik op Aanbod.
  3. Kies bij Handige diensten voor Kaartlezer aanvragen.
  4. Kies voor Online aanvragen en volg de instructies.

U kan ook een kaartlezer bestellen via Easy Banking Web via pc of tablet.

Welke kaart moet ik met de kaartlezer gebruiken?

Aanmelden op Easy Banking Web met een kaartlezer kan enkel in combinatie met een actieve debetkaart. De kaart waarmee u aanmeldt, hebt u ook nodig om overschrijvingen te bevestigen. Ongeacht de rekening waarvan u overschrijft.

Wilt u online betalen? Gebruik de kaart waarvan u het kaartnummer opgaf. Betaalt u met een kredietkaart? Steek dan die kredietkaart in de kaartlezer.

Gelieve uw toestel te draaien.

Om een optimale gebruikerservaring te garanderen, is deze functie alleen beschikbaar in portretmodus.

Cashbackactie tak 23-beleggingsverzekeringen

Afsluiting op 30 september

Deze campagne werd afgesloten op 30 september 2022. Gelieve uw Private Banker te contacteren voor meer informatie.

Ontdek de voorwaarden van onze tijdelijke cashbackactie

Tot en met 30 september profiteert u van onze cashbackactie voor tak-23-beleggingsverzekeringen van AG. Daarbij kunt u de helft van de taks op levensverzekeringen teruggestort krijgen.

Ontdek hier alle voorwaarden

Deelnemen is heel eenvoudig

Intekenen op een nieuw tak 23-contract

Indien u van 13 juni tot en met 30 september 2022 intekent op een nieuwe tak 23-beleggingsverzekering, dan kan u in aanmerking komen voor een terugstorting van de helft van de premietaks. (behalve bij vervroegde afsluiting van de actie).

Neem contact met ons op en dan gaan we samen na of een tak 23-beleggingsverzekering geschikt is voor u.

Storten naar een bestaand tak 23-contract

Indien u van 13 juni tot en met 30 september 2022 een aanvullende storting doet in een bestaand tak 23-contract, dan kan u in aanmerking komen voor een terugstorting van de helft van de premietaks. (behalve bij vervroegde afsluiting van de actie).

Bijstorten kan via Easy Banking Web en Easy Banking App.

Beleggingsverzekeringen Tak 23

Wat is Tak 23?

  • Het gaat om een levensverzekeringscontract zonder eindvervaldag waarbij u belegt in een of meer onderliggende beleggingsfondsen met het doel een potentieel hoger rendement te ontvangen.
  • Het rendement is niet gewaarborgd, evenmin als het belegde kapitaal (in de meeste gevallen), maar u kunt u profiteren van een eventuele stijgende markttendens.
  • Sommige oplossingen genieten een terugbetaling van het minimum kapitaal op termijn, waarbij het eventuele marktrendement geoptimaliseerd wordt.
  • U betaalt geen roerende voorheffing op de afkoop of op het kapitaal bij overlijden. Er is geen fiscaal voordeel op de gestorte premies. De premie is onderworpen aan een taks van 2%. In geval van overlijden kunnen successierechten verschuldigd zijn. De fiscale behandeling hangt af van de individuele situatie van iedere klant en kan in de toekomst gewijzigd worden.

Aan deze verzekeringen zijn bepaalde risico's verbonden

  • Liquiditeitsrisico: in bepaalde uitzonderlijke omstandigheden kan de vereffening van de eenheden van het fonds worden vertraagd of opgeschort.
  • Kapitaalrisico: tak 23 houdt voor de verzekeringsnemer onder andere het risico in om eventueel het volledig belegde bedrag niet terug te krijgen.
  • Faillissement van de verzekeraar: de activa van het fonds verbonden aan het levensverzekeringscontract afgesloten door de verzekeringsnemer worden afzonderlijk beheerd in een speciaal vermogen in de activa van de verzekeraar. Bij faillissement van de verzekeraar wordt dit vermogen prioritair aangewend voor de uitvoering van de verbintenissen tegenover de verzekeringsnemers of begunstigden van het fonds.
  • Risico's verbonden aan het beheer van de fondsen: de fondsen worden blootgesteld aan verschillende risico's die variëren volgens het beleggingsdoel en -beleid van die fondsen en hun onderliggende fondsen. Om dit beleggingsdoel te bereiken, kunnen de beheerders van elk fonds beleggen in verschillende activaklassen en -stijlen in variabele verhoudingen volgens de marktvoorwaarden en het beleggingsbeleid van het betrokken fonds. Aangezien het rendement niet is gewaarborgd, is er altijd een risico dat de verrichte beleggingen niet de verhoopte resultaten opleveren, ondanks de expertise van de beheerders.

Wettelijke informatie

Deze actie betreft tak 23-verzekeringsproducten naar Belgisch recht van AG Insurance die u aangeboden worden door BNP Paribas Fortis.

AG Insurance nv, E. Jacqmainlaan 53, 1000 Brussel – RPR Brussel – Btw BE 0404.494.849 – www.aginsurance.be. Belgische verzekeringsonderneming toegelaten onder codenummer 0079, onder toezicht van de Nationale Bank van België, de Berlaimontlaan 14, 1000 Brussel.

Tussenpersoon: BNP Paribas Fortis nv, Warandeberg 3, B-1000 Brussel - RPR Brussel - BTW BE 0403.199.702, is ingeschreven onder dit nummer bij de FSMA, Congresstraat 12-14, 1000 Brussel, en handelt als verbonden agent, vergoed door commissies, voor AG Insurance nv. BNP Paribas Fortis nv bezit een deelneming van meer dan 10% in AG Insurance nv.

Voor elke inschrijving dient u kennis te nemen van het essentiële informatiedocument,  het document nuttige informatie, het beheersreglement en de algemene voorwaarden van elk product. Die zijn gratis beschikbaar in uw BNP Paribas Fortis Private Banking Centre en op de website www.bnpparibasfortis.be. Het minimale inschrijvingsbedrag, de minimale looptijd en de kosten en taksen kunt u in deze documenten terugvinden.

U kunt de netto-inventariswaarde altijd raadplegen op www.aginsurance.be en in de financiële pers.Bij tak 23-levensverzekeringscontracten belegt u in een fonds (via een gestructureerd product of een open fonds) met het doel een potentieel hoger rendement te ontvangen. Een tak 23-product houdt echter het risico in dat de verzekeringsnemer het belegde bedrag misschien niet volledig terugkrijgt.

U kunt met al uw vragen in eerste instantie terecht in uw Private Banking Centre. Klachten kunnen worden ingediend bij:

  • BNP Paribas Fortis NV, Klachtenmanagement, Warandeberg 3, B-1000 Brussel;
  • AG Insurance NV, Dienst klachtenbeheer, E. Jacqmainlaan 53, B-1000 Brussel, tel. 02 664 02, e-mail: customercomplaints@aginsurance.be.

Als de oplossing die BNP Paribas Fortis of AG Insurance voorstelt, u geen voldoening schenkt, kunt u uw klacht voorleggen aan de ombudsman van de Verzekeringen: