Mijn Easy Banking
Beheer mijn rekeningen en kaarten
Ontdek
Producten en diensten voor uw dagelijks bankieren
Mijn Easy Banking
Beheer mijn spaarrekeningen en beleggingen
Ontdek
Onze producten en diensten om te sparen en te beleggen
Mijn Easy Banking
Beheer mijn leningen
Ontdek
Producten en diensten om te lenen
Mijn Easy Banking
Beheer mijn verzekeringen
Ontdek
Onze producten voor verzekeren
Via onze website:
Hebt u nog geen kaartlezer? Dan kan u online een bestellen. U kan ook een kaartlezer vragen aan het onthaal van een van onze kantoren.
Telefonisch via ons Easy Banking Centre.
Een eerste profiel aanmaken:
Een bijkomend profiel aanmaken:
Dit zijn mogelijke oorzaken:
Voor meer info kunt u terecht bij ons Easy Banking Centre.
U kan ook steeds Easy Banking App verwijderen en opnieuw installeren om eventuele problemen op te lossen.
Hebt u nog vragen? U kan steeds terecht bij ons Easy Banking Centre.
Als u Easy Banking App voor het eerst gebruikt, wordt u gevraagd om Touch ID/ Vingerafdruk of FaceID te activeren.
Wilt u het later pas doen, dan kan het zo:
Enkel als u al toegang hebt tot Easy Banking Web, kunt u ook Easy Banking App gebruiken.
Bekijk alvast onze instructies om een eerste keer aan te melden.
U geeft als ouder zelf toestemming voor uw kinderen via uw eigen Easy Banking Web. Dit kan van zodra ze de leeftijd van 15 jaar hebben bereikt.
Het gaat om een waarschuwing die verschijnt wanneer Easy Banking App detecteert dat een andere app uw beeldscherm aanpast. Om te voorkomen dat een andere app uw scherm kan lezen of informatie aanpast, zal Easy Banking zichzelf blokkeren.
Meestal gaat het om apps die de lichtsterkte van uw scherm regelen, bijvoorbeeld om een blauwlichtfilter te activeren. U dient deze apps volledig te sluiten.
Afhankelijk van uw Android-toestel kan dit zo:
Lukt het niet, dan kunt u terecht bij ons Easy Banking Centre.
Bekijk ook dit filmpje om aan te melden met de applicatie ITSME.
U hebt ITSME al geactiveerd voor Easy Banking Web:
U kan uw itsme-account opnieuw activeren via de itsme-app. Hiervoor hebt u om veiligheidsredenen uw kaartlezer nodig. U kunt ook contact opnemen met itsme via hun website of via de itsme-helpdesk op het nummer +32 (0)2 657 32 13 (ma - vrij van 8u tot 18 uur).
BNP Paribas Fortis heeft geen toegang tot de itsme-accounts.
Dat kan via de website van itsme of via de itsme-helpdesk op het nummer +32 (0)2 657 32 13 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 18 uur).
Gebruik u ook Easy Banking App? Neem dan contact op met ons Easy Banking Centre om ook Easy Banking App te laten blokkeren.
Via Easy Banking Web:
Via Easy Banking App:
U kan ook ons Easy Banking Centre contacteren. Uw code wordt dan naar uw domicilieadres gestuurd.
Aanmelden op Easy Banking kan enkel met een actieve debetkaart.
Overschrijvingen kan u vervolgens enkel bevestigen met de debetkaart die u gebruikte om aan te melden of om uw profiel aan te maken, ongeacht de rekening waarvan u overschrijft.
Wilt u betaling via een webshop, dan dient u de kaart waarvan u het kaartnummer invoerde in uw kaartlezer te gebruiken. Koos u ervoor om met kredietkaart te betalen, dan dient u ook die kredietkaart in te kaartlezer te gebruiken.
Uw kaartlezer is defect? Of de melding Battery low verschijnt?
Bestel dan gratis een nieuwe kaartlezer..
Aanmelden op Easy Banking kan enkel met een actieve debetkaart.
Overschrijvingen kan u vervolgens enkel bevestigen met de debetkaart die u gebruikte om aan te melden of om uw profiel aan te maken, ongeacht de rekening waarvan u overschrijft.
Wilt u betaling via een webshop, dan dient u de kaart waarvan u het kaartnummer invoerde in uw kaartlezer te gebruiken. Koos u ervoor om met kredietkaart te betalen, dan dient u ook die kredietkaart in te kaartlezer te gebruiken.
Geen resultaten gevonden
Gelieve uw toestel te draaien.
Om een optimale gebruikerservaring te garanderen, is deze functie alleen beschikbaar in portretmodus.
Geef uw klant- en kaartnummer in op de Easy banking-welkomstpagina. Volg de aanwijzingen op uw scherm en geef uw e-handtekening in.
Meld volgende keer sneller aan en vink ‘Bewaar de gegevens voor de volgende aanmelding’ aan.
Bent u slechtziend of blind? Vraag uw kantoor een gratis kaartlezer met extra grote toetsen, lcd-scherm en stemondersteuning.
Meer info via 'Aanmelden met kaartlezer Comfort Voice' spraaksynthese en 'Aanmelden met kaartlezer Comfort Voice' grootletterdruk.
Meld u alleen aan met een kaartlezer.
Vraag hem gratis aan in uw BNP Paribas Fortis-kantoor of hier online. U hebt hem binnen de week.
Kijk op uw bankkaart, via Easy banking onder ‘Rekeningen’ of onderaan uw rekeninguittreksels.
Het IBAN of ‘International Bank Account Number’ is een internationaal bankrekeningnummer. In België bestaat een IBAN uit 16 tekens: de letters ‘BE’ gevolgd door 2 cijfers en daarna de 12 cijfers van het nationaal rekeningnummer.
Bereken zelf het IBAN op basis van een Belgisch rekeningnummer.
Gebruik M2-handtekeningen om verrichtingen te bevestigen. Geef alleen een M2-handtekening in als u zelf een verrichting hebt gestart. Elke andere vraag naar een M2-handtekening is verdacht.
Let wel, u hoeft niet altijd een M2-handtekening in te geven wanneer u iets koopt op internet. Dit hangt af van de betaalmogelijkheden van de website of webshop.
Overschrijvingen die u bevestigd hebt zonder uitvoeringsdatum in te geven, worden uitgevoerd op de eerstvolgende bankwerkdag en kunt u niet ongedaan maken. Contacteer a.u.b. de begunstigde als u het geld wilt terugkrijgen.
Geplande overschrijvingen kunt u verwijderen tot 1 dag op voorhand om 19 uur.
Ga naar ‘Rekeningen’, kies de zichtrekening waarmee de overschrijving zal uitgevoerd worden en ‘Gepland’. Selecteer de overschrijving die u wilt verwijderen en kies ‘Verwijderen’. Bevestig met uw kaartlezer.
Gebruik uw bankkaart of ‘debetkaart’ met nummer xxxx xxxx xxxx xxxx x.
Let wel, uw kaart moet gekoppeld zijn aan een Easy banking-contract en moet voor de eerste keer gebruikt worden aan een geldautomaat of voor een betaling in een winkel.
Met uw kredietkaart kunt u zich niet aanmelden op Easy banking.
Met sommige kaartlezers van andere banken kunt u zich aanmelden en verrichtingen uitvoeren met uw BNP Paribas Fortis-rekening.
Wel kan het zijn dat u bij gebruik van die andere kaartlezer een elektronische handtekening krijgt van minder dan 8 cijfers.
Als u die handtekening zo invoert, zal ze niet worden aanvaard.
Om dat te verhelpen, voert u aan het begin van de elektronische handtekening gewoon zoveel nullen toe als er nodig zijn om 8 cijfers te verkrijgen.
Copyright © 2020 BNP Paribas Fortis
Laden
Deze website maakt gebruik van cookies. Meer informatie over de cookies, het verwijderen ervan en de parameterinstellingen, vindt u in het cookiebeleid. Door verder te surfen geeft u BNP Paribas Fortisde toelating om de cookies te gebruiken. Die kunnen dienen voor het gebruik van de site of om marketingcontent aan te bieden die aangepast is aan uw interesses op deze website en op andere via de cookies van partners. Opgelet, als u bepaalde cookies blokkeert, belemmert dat de correcte werking van de website.
SluitenSessienummer:
2:00 Seconden
1:50 Seconden
Wilt u aangemeld blijven?
U bent succesvol afgemeld voor de cookie en uw status is ingesteld op ‘complete opt-out’. Celebrus zal bijgevolg geen data meer verzamelen over uw interacties met onze website.