Menu

Veelgestelde vragen

Hoe start ik met Easy Banking Web?
  1. Bezoek Easy Banking Web en klik op Aanmelden.
  2. Vul uw klantnummer en kaartnummer in.
  3. Vink Dit profiel onthouden aan om uw gegevens te bewaren en voer een naam in.
  4. Vul een naam in en klik op Volgende.
  5. Gebruik de itsme® app op uw smartphone of gebruik uw kaartlezer.

Nog geen kaartlezer? Bestel hem online.

Hoe kan ik een profiel aanmaken in Easy Banking Web?

Een eerste profiel aanmaken:

  1. Bezoek onze website en klik rechtsboven op Aanmelden
  2. Voer uw klantnummer en kaartnummer in.
  3. Vink het vak Dit profiel bewaren aan en voer een profielnaam in.
  4. Klik op Volgende en meld u aan.

Een bijkomend profiel aanmaken:

  1. Bezoek onze website en klik rechtsboven op Aanmelden
  2. Klik onder uw profielnaam op Aanmelden met een ander profiel.
  3. Op dit scherm kan u een profiel selecteren door erop te klikken. U kan ook een profiel verwijderen en een nieuw profiel aanmaken.
Hoe kan ik inloggen op Easy Banking Web?
  1. Bezoek onze website en klik bovenaan rechts op Aanmelden.
  2. Meld u zich voor het eerst aan? Vul dan uw klantnummer en kaartnummer in. 
  3. Meld u aan met itsme of met uw kaartlezer.
Hoelang blijven betalingen bewaard in Mijn Handtekeningen?

Betalingen bewaard in Mijn Handtekeningen blijven 2 maanden beschikbaar. Als u een betaling niet binnen deze tijd ondertekent, dan verdwijnt ze automatisch.

Waar in Easy Banking Web vind ik de waarde van de effecten op mijn effectenrekening?
  1. Ga naar het overzicht van uw beleggingen.
  2. Kies uw effectenrekening.
  3. U ziet de waarde van uw effecten.
  4. Klik op een effect voor meer info. 
Waarom is mijn Easy Banking Web-profiel verdwenen?

Verwijdert u de cookies of websitegegevens van uw browser, dan verwijdert u ook uw aanmeldgegevens van Easy Banking Web.

Verwijderde u deze gegevens niet zelf, dan maakt u mogelijk gebruik van een antivirusprogramma of andere software dat ingesteld werd om deze data automatisch te wissen.

Ik kan mijn elektronische handtekening niet invullen. Wat nu?
  1. Kijk na of de NumLock-toets van uw computer ingeschakeld werd. Staat ze uit, dan kan u geen cijfers typen.
  2. Klik in het vak waarin u uw elektronische handtekening moet invullen en probeer opnieuw.
Mijn vingerafdruk werkt niet in Easy Banking App. Wat nu?

Mogelijke redenen:

  1. Uw toestel ondersteunt geen vingerafdrukken.
  2. U registreerde uw vingerafdruk nog niet.
  3. U gebruikt de verkeerde vinger.
  4. Er zijn krassen op de vingerafdruksensor.

Als deze redenen niet de oorzaak zijn, probeer Easy Banking App opnieuw te installeren.

Hoe gebruik ik mijn vingerafdruk of FaceID in Easy Banking App?

U kan het gebruik van uw vingerafdruk of FaceID activeren tijdens de installatie van Easy Banking App.

Nadien kan u de instelling in Easy Banking App beheren via Instellingen en Beveiliging.

Hoe kan ik aanmelden in de Easy Banking App (met mijn smartphone of tablet)?

U hebt verschillende mogelijkheden om u aan te melden:

  1. Met uw vingerafdruk of Face ID.
  2. Met uw Easy Banking-code
  3. Met uw kaartlezer (als u uw Easy Banking-code vergeten bent).
Hoe start ik met Easy Banking App?

Hou uw smartphone en/of tablet, uw debetkaart en uw kaartlezer bij de hand

Download Easy Banking App in de App Store of in Google Play. Open de app, ga naar Aan de slag en volg de instructies om Easy Banking App te activeren.

Hoe kan ik een profiel aanmaken in Easy Banking App?
  1. Download Easy Banking App in de App Store of in Google Play.
  2. Open de app en druk op Aanmelden.
  3. Voer uw klantnummer en kaartnummer in.
  4. Bevestig met uw debetkaart en kaartlezer
  5. Voer uw telefoonnummer in en druk op Een sms ontvangen. U ontvangt een activatiecode die u dient in te geven in Easy Banking App.
  6. Kies uw Easy Banking-code van 5 cijfers en bevestig ze.
  7. Activeer het gebruik van uw vingerafdruk indien u dit wilt..
Hoe kan mijn kind Easy Banking App gebruiken?

In Easy Banking App of Easy Banking Web, beheert u de toegang van uw kinderen ouder dan 12 jaar.

In Easy Banking App

  1. Meld u aan in Easy Banking App.
  2. Ga naar Instellingen.
  3. Tik op Toegang voor kinderen.
  4. Tik op Easy Banking App toestaan.
  5. Bevestig met je kaartlezer.

In Easy Banking Web ga naar Instellingen. Klik op de naam van uw kind en kies Easy Banking App. Bevestig met uw kaartlezer.

Ik ben mijn Easy Banking-code vergeten. Wat nu?
  1. Kies in Easy Banking App voor Aanmelden en kies Code vergeten.
  2. Volg de stappen met uw kaartlezer.
  3. Kies een nieuwe Easy Banking-code en bevestig met uw kaartlezer.
Een foutmelding zegt mij dat een app boven Easy Banking komt te staan. Wat nu?

Sluit alle andere geopende apps of herstart uw toestel.

Bel het Easy Banking Centre als u de app nog steeds niet kan gebruiken.

Kan ik twee profielen aanmaken in Easy Banking App?

Op dit ogenblik is het niet mogelijk om meerdere profielen aan te maken in Easy Banking App.

Waar vind ik de waarde van mijn beleggingen?
  1. Meld u aan in Easy Banking App.
  2. Tik op Mijn diensten en op Beleggingen.  
  3. Kies uw effectenrekening. U hebt een Adviserend Beheer? Tik dan eerst op het contractnummer.
  4. Kies een categorie en tik op een effect voor meer details.
Werkt Easy Banking App op mijn toestel?

Easy Banking App werkt op toestellen met Android 7 en iOS 14 of recenter.

U kan de app niet gebruiken op een 'rooted' Android-toestel of op een 'jailbroken' iPhone of iPad.

Rooten en jailbreaken omzeilt de standaardbeveiliging van het besturingssysteem van een smartphone of tablet. Het stelt het toestel meer bloot aan virussen en malware.

Hoe gebruik ik itsme in Easy Banking Web?
  1. Vul uw klant- en kaartnummer in op het aanmeldscherm van Easy Banking Web.
  2. Kies voor Aanmelden met itsme.
  3. Volg de stappen met uw kaartlezer.
  4. Klik op Volgende.
  5. Bevestig nogmaals met uw kaartlezer.
Hoe meld ik me met itsme aan in Easy Banking Web?
  1. Ga naar Easy Banking Web op een computer of tablet.
  2. Kies voor Aanmelden met itsme.
  3. Open de itsme®-app en volg de instructies.
  4. U krijgt automatisch toegang tot Easy Banking Web.
Hoe heractiveer ik mijn itsme®-profiel?

Maak een nieuw profiel aan in de itsme®-app of neem contact op met itsme®

Hoe blokkeer ik mijn itsme® account?

Dat kan via de itsme®-website. Klik op Mijn account.

Wilt u ook Easy Banking App blokkeren?

  1. Ga op computer of tablet naar www.bnpparibasfortis.be en kies Aanmelden.
  2. Kies Instellingen en dan Toegang tot onze apps.
  3. Schrap uw toestel uit de lijst.

U kan ook bellen naar het Easy Banking Centre.

Hoe installeer ik itsme®?

Download de itsme®-app via de App Store of Google Play en maak een profiel aan met uw debetkaart en kaartlezer.

Itsme® is beschikbaar vanaf 16 jaar.

Wil u een profiel aanmaken met uw identiteitskaart? Dan kan dat via www.itsme.be (enkel mogelijk vanaf 18 jaar).

Hoe kies ik mijn Easy Banking Phone-code?

Dat kan in Easy Banking Web

  1. Ga naar www.bnpparibasfortis.be en kies Aanmelden.
  2. Kies Instellingen en dan Easy Banking Phone.
  3. Klik op Activeren of Wijzigen.
  4. Kies uw code van 5 cijfers.
  5. Klik op Volgende en bevestig met uw kaartlezer.
Hoe bestel ik een kaartlezer?

In Easy Banking App

  1. Meld u aan in Easy Banking App.
  2. Tik op Aanbod.
  3. Ga naar Handige diensten.
  4. Tik op Kaartlezer aanvragen en vervolgens op Online aanvragen.

In Easy Banking Web op een computer of tablet

  1. Bezoek www.bnpparibasfortis.be/.
  2. Klik op Aanmelden maar meld u niet aan.
  3. Kies voor Aanmelden met kaartlezer.
  4. Kies voor Bestel een kaartlezer.
Welke kaart moet ik met de kaartlezer gebruiken?

Aanmelden op Easy Banking Web met een kaartlezer kan enkel in combinatie met een actieve debetkaart. De kaart waarmee u aanmeldt, hebt u ook nodig om overschrijvingen te bevestigen. Ongeacht de rekening waarvan u overschrijft.

Wilt u online betalen? Gebruik de kaart waarvan u het kaartnummer opgaf. Betaalt u met een kredietkaart? Steek dan die kredietkaart in de kaartlezer.

Mijn kaartlezer werkt niet meer. Wat nu?

U kan online gratis een nieuwe kaartlezer aanvragen.

In Easy Banking App

  1. Meld u aan in Easy Banking App.
  2. Tik op Aanbod.
  3. Kies bij Handige diensten voor Kaartlezer aanvragen.
  4. Kies voor Online aanvragen en volg de instructies.

U kan ook een kaartlezer bestellen via Easy Banking Web via pc of tablet.

Welke kaart moet ik met de kaartlezer gebruiken?

Aanmelden op Easy Banking Web met een kaartlezer kan enkel in combinatie met een actieve debetkaart. De kaart waarmee u aanmeldt, hebt u ook nodig om overschrijvingen te bevestigen. Ongeacht de rekening waarvan u overschrijft.

Wilt u online betalen? Gebruik de kaart waarvan u het kaartnummer opgaf. Betaalt u met een kredietkaart? Steek dan die kredietkaart in de kaartlezer.

Gelieve uw toestel te draaien.

Om een optimale gebruikerservaring te garanderen, is deze functie alleen beschikbaar in portretmodus.

Modulis voor uw verzekeringen: handig en overzichtelijk

Bescherming op maat

Alle schadeverzekeringen  van uw onderneming gebundeld in één dossier … En voor bepaalde beroepen een pack op maat, met waarborgen specifiek ontwikkeld voor uw activiteit: dat is de flexibiliteit van Modulis!

Maak een afspraak

De Modulis verzekeringsoplossing biedt tal van voordelen: één betaling voor al uw polissen, volgens een spreiding die u zelf kiest, en mogelijk met een jaarlijkse ‘Goedeklant’ bonus van 10% op het bedrag van de totale premie.  

Maak een afspraak

U wenst meer informatie of een voorstel op maat voor uw professionele verzekeringen of uw Modulis Pack? Contacteer uw adviseur of bel het Easy Banking Center op 02 433 43 31 voor een videogesprek.

Eenvoudig, volledig en op maat

Als zelfstandige zijn uw verzekeringen een van de vele zaken die bij het ondernemen komen kijken. Eenvoud en efficiëntie zijn dan ook goed meegenomen: de kracht van Modulis! Wat uw activiteit ook is, alle schadeverzekeringen van uw onderneming – auto, ongevallen, BA, brand – zijn gebundeld in één enkel dossier. U geniet van een bescherming op maat, met de Modulis Packs en hun waarborgen op maat voor huisartsen, boekhouders, kapsalons, restaurants …

Maak het uzelf gemakkelijk en geniet van tal van voordelen!

Modulis, dat is uw verzekeringen in één pakket: eenvoudig en duidelijk!

Eenvoudig te beheren

Al uw verzekeringen voor mobiliteit, ongevallen, brand en BA, gebundeld in één enkel Modulis dossier, wat uw beroepsactiviteit ook is? Dat betekent ook één premie en één vervaldatum.

10% bonus op uw premie

Zijn al uw professionele verzekeringen gebundeld in één Modulis dossier, dan kunt u jaarlijks een ‘Goedeklant’ bonus van 10% krijgen op de volledige premie.

Inning van onbetaalde facturen

Uw klanten wachten met het betalen van hun factuur? Win tijd en gemoedsrust dankzij de schuldvorderingsdienst aan voordeeltarief van een gespecialiseerd incassobureau.

Om de 3, 6 of 12 maanden

De jaarpremie van uw Modulis dossier betalen op uw eigen ritme? Vraag een spreiding en betaal drie- of zesmaandelijks, zonder extra kosten.

Uitgebreide waarborgen op maat

U groepeert uw verzekeringen in een Modulis dossier? Dan heeft u toegang tot het Modulis Pack met waarborgen op maat van uw beroepsactiviteit.

Pack Restaurant

Een verplichte sluiting van uw restaurant, een ongeval waardoor u niet meer achter uw fornuis kunt staan, beschadigde koopwaar of materieel, diefstal in uw wijnkelder … Een pakket waarborgen exclusief voor restaurants.

Pack Bakker-Banketbakker

Schade aan uw broodautomaat, voedsel dat u moet weggooien na een elektriciteitspanne, de verplichte sluiting van uw zaak, een hogere vergoeding in geval van invaliditeit … Bescherm uw activiteit als bakker met waarborgen op maat.

Pack Voedingswinkel

U kunt uw winkel niet uitbaten door een elektriciteitspanne, u ontving valse biljetten of slachtoffer van diefstal van cash, uw materieel of koopwaar raakt beschadigd …  Bescherm uw voedingswinkel tegen tal van risico’s.

Pack Huisarts

Bescherming in geval van agressie, vergoeding van schade aan of diefstal van uw dokterstas … Specifieke waarborgen om uw dokterspraktijk optimaal te beschermen

Pack Kinesitherapeut

Een hogere vergoeding bij blijvende invaliditeit, een uitgebreide bescherming van uw materieel, de wedersamenstelling van uw IT-gegevens … Een specifieke bescherming voor u en uw kinepraktijk.

Pack Tandarts

Agressie, beschadiging van uw materieel door een patiënt, schade aan de bril of kledij van uw patiënten … Met deze waarborgen zijn u, uw praktijk en uw patiënten uitstekend beschermd.

Pack Apotheek

Agressie of een overval, diefstal van geneesmiddelen of medisch materiaal, verlies van koopwaar door temperatuursverandering, wedersamenstelling van IT-gegevens … Met dit Pack is uw apotheek beschermd.

Pack Boekhouder-Accountant

Een vervangkantoor na een schadegeval, bijstand bij computerpiraterij, wedersamenstelling van uw IT-gegevens … Oefen uw beroep uit zonder zorgen met deze bescherming op maat!

Pack Kapsalon

De sluiting van uw salon door een water- of elektriciteitspanne, een klant struikelt, het haar van een klant raakt beschadigd na een behandeling, beschadiging van uw materieel … Dit Pack biedt de geknipte bescherming voor uzelf, uw klanten en uw salon.

Pack Landbouw

De bescherming van uw kinderen, uw materieel in nieuwwaarde verzekerd, een vergoeding wanneer uw vee sterft door verstikking of verdrinking, een hoge vergoeding bij blijvende invaliditeit … Een bescherming op maat van uw landbouwbedrijf.

Niet tevreden?

Voor klachten kunt u terecht bij BNP Paribas Fortis nv, Klachtenmanagement JQABD, Warandeberg 3, 1000 Brussel, tel. 02 228 72 18, klachtenmanagement@bnpparibasfortis.com of via www.bnpparibasfortis.be > suggesties of klachten > online formulier.

Bent u niet tevreden met de voorgestelde oplossing, dan kunt u een klacht indienen bij de Ombudsman van de Verzekeringen, de Meeûssquare 35, 1000 Brussel, tel. 02 547 58 71, fax 02 547 59 75, www.ombudsman.as.

Wat bij een schadegeval?

U heeft dringende bijstand nodig, u wilt een schadegeval aangeven … Kortom, u heeft onze hulp nodig? Ons team staat voor u klaar!

Neem contact op met uw adviseur of bel het Easy Banking Center voor een videogesprek.

De verzekeringen van uw onderneming

Burgerlijke aansprakelijkheid, gebouw en inhoud, mobiliteit, ongevallen: al deze verzekeringen kunt u bundelen in één enkel Modulis dossier.

Doe een check-up van uw professionele verzekeringen

Is uw zaak voldoende beschermd?

Starter of ervaren ondernemer? Ontdek via onze handige tool welke professionele verzekeringen wettelijk verplicht, onmisbaar of nuttig zijn voor uw (toekomstige) activiteit en ontvang uw persoonlijk verslag via mail.