Menu

Veelgestelde vragen

Hoe start ik met Easy Banking Web?
  1. Bezoek Easy Banking Web en klik op Aanmelden.
  2. Vul uw klantnummer en kaartnummer in.
  3. Vink Dit profiel onthouden aan om uw gegevens te bewaren en voer een naam in.
  4. Vul een naam in en klik op Volgende.
  5. Gebruik de itsme® app op uw smartphone of gebruik uw kaartlezer.

Nog geen kaartlezer? Bestel hem online.

Hoe kan ik een profiel aanmaken in Easy Banking Web?

Een eerste profiel aanmaken:

  1. Bezoek onze website en klik rechtsboven op Aanmelden
  2. Voer uw klantnummer en kaartnummer in.
  3. Vink het vak Dit profiel bewaren aan en voer een profielnaam in.
  4. Klik op Volgende en meld u aan.

Een bijkomend profiel aanmaken:

  1. Bezoek onze website en klik rechtsboven op Aanmelden
  2. Klik onder uw profielnaam op Aanmelden met een ander profiel.
  3. Op dit scherm kan u een profiel selecteren door erop te klikken. U kan ook een profiel verwijderen en een nieuw profiel aanmaken.
Hoe kan ik inloggen op Easy Banking Web?
  1. Bezoek onze website en klik bovenaan rechts op Aanmelden.
  2. Meld u zich voor het eerst aan? Vul dan uw klantnummer en kaartnummer in. 
  3. Meld u aan met itsme of met uw kaartlezer.
Hoelang blijven betalingen bewaard in Mijn Handtekeningen?

Betalingen bewaard in Mijn Handtekeningen blijven 2 maanden beschikbaar. Als u een betaling niet binnen deze tijd ondertekent, dan verdwijnt ze automatisch.

Waar in Easy Banking Web vind ik de waarde van de effecten op mijn effectenrekening?
  1. Ga naar het overzicht van uw beleggingen.
  2. Kies uw effectenrekening.
  3. U ziet de waarde van uw effecten.
  4. Klik op een effect voor meer info. 
Waarom is mijn Easy Banking Web-profiel verdwenen?

Verwijdert u de cookies of websitegegevens van uw browser, dan verwijdert u ook uw aanmeldgegevens van Easy Banking Web.

Verwijderde u deze gegevens niet zelf, dan maakt u mogelijk gebruik van een antivirusprogramma of andere software dat ingesteld werd om deze data automatisch te wissen.

Ik kan mijn elektronische handtekening niet invullen. Wat nu?

,

Mijn vingerafdruk werkt niet in Easy Banking App. Wat nu?

Mogelijke redenen:

  1. Uw toestel ondersteunt geen vingerafdrukken.
  2. U registreerde uw vingerafdruk nog niet.
  3. U gebruikt de verkeerde vinger.
  4. Er zijn krassen op de vingerafdruksensor.

Als deze redenen niet de oorzaak zijn, probeer Easy Banking App opnieuw te installeren.

Hoe gebruik ik mijn vingerafdruk of FaceID in Easy Banking App?

U kan het gebruik van uw vingerafdruk of FaceID activeren tijdens de installatie van Easy Banking App.

Nadien kan u de instelling in Easy Banking App beheren via Instellingen en Beveiliging.

Hoe kan ik aanmelden in de Easy Banking App (met mijn smartphone of tablet)?

U hebt verschillende mogelijkheden om u aan te melden:

  1. Met uw vingerafdruk of Face ID.
  2. Met uw Easy Banking-code
  3. Met uw kaartlezer (als u uw Easy Banking-code vergeten bent).
Hoe start ik met Easy Banking App?

Hou uw smartphone en/of tablet, uw debetkaart en uw kaartlezer bij de hand

Download Easy Banking App in de App Store of in Google Play. Open de app, ga naar Aan de slag en volg de instructies om Easy Banking App te activeren.

Hoe kan ik een profiel aanmaken in Easy Banking App?
  1. Download Easy Banking App in de App Store of in Google Play.
  2. Open de app en druk op Aanmelden.
  3. Voer uw klantnummer en kaartnummer in.
  4. Bevestig met uw debetkaart en kaartlezer
  5. Voer uw telefoonnummer in en druk op Een sms ontvangen. U ontvangt een activatiecode die u dient in te geven in Easy Banking App.
  6. Kies uw Easy Banking-code van 5 cijfers en bevestig ze.
  7. Activeer het gebruik van uw vingerafdruk indien u dit wilt..
Hoe kan mijn kind Easy Banking App gebruiken?

In Easy Banking App of Easy Banking Web, beheert u de toegang van uw kinderen ouder dan 12 jaar.

In Easy Banking App

  1. Meld u aan in Easy Banking App.
  2. Ga naar Instellingen.
  3. Tik op Toegang voor kinderen.
  4. Tik op Easy Banking App toestaan.
  5. Bevestig met je kaartlezer.

In Easy Banking Web ga naar Instellingen. Klik op de naam van uw kind en kies Easy Banking App. Bevestig met uw kaartlezer.

Ik ben mijn Easy Banking-code vergeten. Wat nu?
  1. Kies in Easy Banking App voor Aanmelden en kies Code vergeten.
  2. Volg de stappen met uw kaartlezer.
  3. Kies een nieuwe Easy Banking-code en bevestig met uw kaartlezer.
Een foutmelding zegt mij dat een app boven Easy Banking komt te staan. Wat nu?

Sluit alle andere geopende apps of herstart uw toestel.

Bel het Easy Banking Centre als u de app nog steeds niet kan gebruiken.

Kan ik twee profielen aanmaken in Easy Banking App?

Op dit ogenblik is het niet mogelijk om meerdere profielen aan te maken in Easy Banking App.

Waar vind ik de waarde van mijn beleggingen?
  1. Meld u aan in Easy Banking App.
  2. Tik op Mijn diensten en op Beleggingen.  
  3. Kies uw effectenrekening. U hebt een Adviserend Beheer? Tik dan eerst op het contractnummer.
  4. Kies een categorie en tik op een effect voor meer details.
Werkt Easy Banking App op mijn toestel?

Easy Banking App werkt op toestellen met Android 7 en iOS 14 of recenter.

U kan de app niet gebruiken op een 'rooted' Android-toestel of op een 'jailbroken' iPhone of iPad.

Rooten en jailbreaken omzeilt de standaardbeveiliging van het besturingssysteem van een smartphone of tablet. Het stelt het toestel meer bloot aan virussen en malware.

Hoe gebruik ik itsme in Easy Banking Web?
  1. Vul uw klant- en kaartnummer in op het aanmeldscherm van Easy Banking Web.
  2. Kies voor Aanmelden met itsme.
  3. Volg de stappen met uw kaartlezer.
  4. Klik op Volgende.
  5. Bevestig nogmaals met uw kaartlezer.
Hoe meld ik me met itsme aan in Easy Banking Web?
  1. Ga naar Easy Banking Web op een computer of tablet.
  2. Kies voor Aanmelden met itsme.
  3. Open de itsme®-app en volg de instructies.
  4. U krijgt automatisch toegang tot Easy Banking Web.
Hoe heractiveer ik mijn itsme®-profiel?

Maak een nieuw profiel aan in de itsme®-app of neem contact op met itsme®

Hoe blokkeer ik mijn itsme® account?

Dat kan via de itsme®-website. Klik op Mijn account.

Wilt u ook Easy Banking App blokkeren?

  1. Ga op computer of tablet naar www.bnpparibasfortis.be en kies Aanmelden.
  2. Kies Instellingen en dan Toegang tot onze apps.
  3. Schrap uw toestel uit de lijst.

U kan ook bellen naar het Easy Banking Centre.

Hoe installeer ik itsme®?

Download de itsme®-app via de App Store of Google Play en maak een profiel aan met uw debetkaart en kaartlezer.

Itsme® is beschikbaar vanaf 16 jaar.

Wil u een profiel aanmaken met uw identiteitskaart? Dan kan dat via www.itsme.be (enkel mogelijk vanaf 18 jaar).

Hoe kies ik mijn Easy Banking Phone-code?

Dat kan in Easy Banking Web

  1. Ga naar www.bnpparibasfortis.be en kies Aanmelden.
  2. Kies Instellingen en dan Easy Banking Phone.
  3. Klik op Activeren of Wijzigen.
  4. Kies uw code van 5 cijfers.
  5. Klik op Volgende en bevestig met uw kaartlezer.
Hoe bestel ik een kaartlezer?

In Easy Banking App

  1. Meld u aan in Easy Banking App.
  2. Tik op Aanbod.
  3. Ga naar Handige diensten.
  4. Tik op Kaartlezer aanvragen en vervolgens op Online aanvragen.

In Easy Banking Web op een computer of tablet

  1. Bezoek www.bnpparibasfortis.be/.
  2. Klik op Aanmelden maar meld u niet aan.
  3. Kies voor Aanmelden met kaartlezer.
  4. Kies voor Bestel een kaartlezer.
Welke kaart moet ik met de kaartlezer gebruiken?

Aanmelden op Easy Banking Web met een kaartlezer kan enkel in combinatie met een actieve debetkaart. De kaart waarmee u aanmeldt, hebt u ook nodig om overschrijvingen te bevestigen. Ongeacht de rekening waarvan u overschrijft.

Wilt u online betalen? Gebruik de kaart waarvan u het kaartnummer opgaf. Betaalt u met een kredietkaart? Steek dan die kredietkaart in de kaartlezer.

Mijn kaartlezer werkt niet meer. Wat nu?

U kan online gratis een nieuwe kaartlezer aanvragen.

In Easy Banking App

  1. Meld u aan in Easy Banking App.
  2. Tik op Aanbod.
  3. Kies bij Handige diensten voor Kaartlezer aanvragen.
  4. Kies voor Online aanvragen en volg de instructies.

U kan ook een kaartlezer bestellen via Easy Banking Web via pc of tablet.

Welke kaart moet ik met de kaartlezer gebruiken?

Aanmelden op Easy Banking Web met een kaartlezer kan enkel in combinatie met een actieve debetkaart. De kaart waarmee u aanmeldt, hebt u ook nodig om overschrijvingen te bevestigen. Ongeacht de rekening waarvan u overschrijft.

Wilt u online betalen? Gebruik de kaart waarvan u het kaartnummer opgaf. Betaalt u met een kredietkaart? Steek dan die kredietkaart in de kaartlezer.

Gelieve uw toestel te draaien.

Om een optimale gebruikerservaring te garanderen, is deze functie alleen beschikbaar in portretmodus.

Verzeker uw bedrijfsfiets

CONTEXT

Zakelijke fietsverzekering

Zakelijke verzekering Top Fiets* is er voor u en uw team: bij een ongeval, vandalisme, diefstal en pech met bedrijfsfiets, stadsfiets of e-bike, koersfiets of mountainbike. Ook met step of segway, monowheel of hoverboard. 

TROEF

Gerust onderweg

Deze zakelijke verzekering dekt kosten bij diefstal, schade wereldwijd of pech onderweg in Europa**. Mountainbike of koersfiets? Dan vult u aan met waarborg Schade en/of waarborg Diefstal naar keuze. 

AANVRAGEN

Vraag onze offerte

Eenmanszaak, vrij beroep of bedrijfsleider? Wat is de juiste zakelijke fietsverzekering voor uw team en u? Vraag het aan uw adviseur of bel het Easy Banking Centre op 02 433 43 31 voor een videogesprek.

*Top Fiets is een omniumverzekering van AG Insurance nv, vennootschap naar Belgisch recht, aangeboden door BNP Paribas Fortis nv. Deze verzekering wordt voor 1 jaar afgesloten en stilzwijgend verlengd.

**Waarborg Bijstand geldt vanaf 1 km van uw domicilie tot in de Europese Unie (behalve Estland, Cyprus, Letland enLitouwen) en in het Verenigd Koninkrijk, Monaco, San Marino, Andorra, Liechtenstein, Vaticaanstad, Zwitserland,Montenegro, Bosnië Herzegovina, Kosovo, IJsland, Macedonië, Noorwegen en Servië. Waarborg Bijstand geldt niet inTurkije, niet op Madeira, niet op de Canarische Eilanden, niet op de Spaanse enclaves Ceuta en Melilla in Afrika, enniet op Frans grondgebied buiten Frankrijk.

Voor fiets, step, segway of … 

Filevrij, fiscaal gunstig en gezond voor uw team. Neemt u -naast firmawagens- ook bedrijfsfietsen, steps of segways voor klantenbezoek, on-site verplaatsing en woon-werkverkeer?

Dan is de zakelijke fietsverzekering net wat u nodig hebt om uw team te beschermen tegen onverwachte kosten bij een ongeluk, vandalisme, diefstal, schade of pech onderweg. Niet alleen tijdens de rit, ook tijdens het transport van de filevrije voertuigen.

Bedrijfsfiets? Kies uw waarborg.

Kies uw waarborgen in functie van uw team en type voertuig.

Waarborg Bijstand

Elektrische step kapot, segway in panne of lekke fietsband? We helpen u met pechhulp ter plaatse, vervangfiets of een taxi. Vanaf 1 km van uw adres tot bijna overal in Europa.**

Waarborg Schade

Dek uw kosten bij materiele schade: bij vallen, botsen, een ongeval en schade door natuurkrachten. Wereldwijd. Bescherm uw bedrijfsfiets, step of segway , met fietsgerief naar keuze. 

Waarborg Diefstal

Dek uw kosten door vandalisme of diefstal aan uw bedrijfsfietsen of andere filevrije voertuigen en verzekerd fietsgerief. Waarborg Diefstal beschermt jullie wereldwijd. 

Fietsgerief

Alles wat vast aan of op uw bedrijfsfiets, hoverboard of monowheel zit, is gedekt. Wat u nadien bijkoopt, is voor 10% van de waarde verzekerd, tot € 500. Ook uw fietshelm wordt tot € 100 terugbetaald.

Goed om te weten

Wat is wel, wat is niet gedekt? 

De zakelijke fietsverzekering dekt

    • alle ongevallen: onderweg, tijdens transport of in- en uitladen.
    • inbraak in een garage of fietsenstalling, op de openbare weg, van een fietsendragerof uit een auto.

    • diefstal bij een open, gebroken of geforceerd slot*** van uw bedrijfsfiets, step, segway,hoverboard of monowheel aan een vaste bevestiging, fietsendrager op een auto ofaan een andere fiets.
    • vandalisme, diefstal en poging tot diefstal, met en zonder inbraak.

    • diefstal van mountainbike, koersfiets, monowheel of hoverboard, tussen 22 en 6uur op slot, in afgesloten voertuig of binnenruimte, of buiten achter een omheining.

De zakelijke fietsverzekering dekt geen

    • schade aan uw bedrijfsfiets, step, segway, hoverboard of monowheelen fietsgerief door een gebrek, slecht onderhoud, verkeerd gebruik.
    • diefstal van enkel en alleen het fietsgerief als uw bedrijfsfiets, step, segway, hoverboard of monowheel niet gestolen is.

    • diefstal van mountainbike, koersfiets, monowheel of hoverboard, als die niet tussen 22 en 6 uur in een afgesloten voertuig of gebouw of ruimte binnen of achter omheining buiten op slot geparkeerd staat.

    • schade door een te zware lading.

Ontdek alle gedekte en niet-gedekte risico’s

*** Waarborg Diefstal geldt bij het gebruik van een gecertificeerd en ART 2-sterren gekeurd ketting-, U- of plooibaarslot, twv. min. € 60. Hiermee bevestigt u het kader van uw bedrijfsfiets of ander filevrij voertuig aan een vast punt.Dit punt is hard met een deel in steen, metaal of hout, en onbeweeglijk, vast aan de grond of aan een stevige muur,zodat uw bedrijfsfiets of ander filevrij voertuig niet los kan komen of opgetild worden. Het slot is verzekerd door dewaarborgen Schade en Diefstal.

Meer weten?

Voor u het contract van Top Fiets afsluit, lees a.u.b. eerst onze

Niet tevreden?

Voor klachten kunt u terecht bij BNP Paribas Fortis nv, Klachtenmanagement JQABD, Warandeberg 3, 1000 Brussel, tel. 02 228 72 18, klachtenmanagement@bnpparibasfortis.com of via het online formulier beschikbaar op www.bnpparibasfortis.be > suggesties of klachten >online formulier.

Indien u niet tevreden bent met de voorgestelde oplossing, dan kunt u een klacht indienen bij de Ombudsman van de Verzekeringen, de Meeûssquare 35, 1000 Brussel, tel. 02 547 58 71, fax 02 547 59 75, www.ombudsman.as

Wat in geval van schade?

Schade-aangifte doen? Pechhulp of dringende bijstand na een ongeval nodig? Ons team staat voor u klaar.

Vraag uw adviseur naar deze verzekering of bel het Easy Banking Centre voor een videogesprek.

Ook aanbevolen voor u

Wettelijke informatie

AG Insurance nv – Jacqmainlaan 53, 1000 Brussel – RPR Brussel – btw BE 0404.494.849 – www.aginsurance.be. Verzekeringsonderneming toegelaten onder codenummer 0079, onder controle van de Nationale Bank van België, de Berlaimontlaan 14, 1000 Brussel.

Tussenpersoon: BNP Paribas Fortis nv – Warandeberg 3, 1000 Brussel – RPR Brussel – btw BE 0403.199.702, is ingeschreven onder dit nummer bij de FSMA, Congresstraat 12-14, 1000 Brussel, en handelt als verbonden agent, vergoed door commissies, voor AG Insurance nv. BNP Paribas Fortis nv bezit een deelneming van meer dan 10% in AG Insurance nv.