Menu

Veelgestelde vragen

Hoe starten met Easy Banking Web?
  1. Bezoek Easy Banking Web en klik op Aanmelden.
  2. Vul uw klantnummer en kaartnummer in.
  3. Vink Dit profiel onthouden aan om uw gegevens te bewaren en voer een naam in.
  4. Klik op Volgende.
  5. Gebruik de itsme app op uw smartphone of uw kaartlezer.

Nog geen kaartlezer? Bestel ze online.

Hoe kan ik een profiel aanmaken in Easy Banking Web?

Een eerste profiel aanmaken:

  1. Bezoek onze website en klik rechtsboven op Aanmelden
  2. Voer uw klantnummer en kaartnummer in.
  3. Vink het vak Dit profiel bewaren aan en voer een profielnaam in.
  4. Klik op Volgende en meld u aan.

Een bijkomend profiel aanmaken:

  1. Bezoek onze website en klik rechtsboven op Aanmelden
  2. Klik onder uw profielnaam op Aanmelden met een ander profiel.
  3. Op dit scherm kan u een profiel selecteren door erop te klikken. U kan ook een profiel verwijderen en een nieuw profiel aanmaken.
Hoe kan ik inloggen op Easy Banking Web?
  1. Bezoek onze website en klik bovenaan rechts op Aanmelden.
  2. Meld u zich voor het eerst aan? Vul dan uw klantnummer en kaartnummer in. 
  3. Meld u aan met itsme of met uw kaartlezer.
Hoelang blijven verrichtingen opgeslagen in Mijn Handtekeningen zichtbaar?

Verrichtingen opgeslagen in Mijn Handtekeningen blijven 2 maanden zichtbaar. Als u een verrichting niet binnen deze tijd ondertekend, dan verdwijnt ze automatisch.

Waar in Easy Banking Web vind ik de waarde van de effecten op mijn effectenrekening?
  1. Ga naar het overzicht van uw beleggingen.
  2. Kies uw effectenrekening.
  3. U ziet de waarde van uw effecten.
  4. Klik op een effect voor meer info. 
Waarom is mijn Easy Banking Web-profiel verdwenen?

Als u de cookies of websitegegevens van uw browser verwijdert, dan verwijdert u ook uw aanmeldgegevens van Easy Banking Web.

Verwijderde u deze gegevens niet zelf, dan maakt u mogelijk gebruik van een antivirusprogramma of andere software dat ingesteld werd om deze data automatisch te wissen.

Waarom kan ik mijn elektronische handtekening niet invullen?
  1. Kijk na of de NumLock toets van uw computer ingeschakeld werd. Staat deze uit, dan kan u geen cijfers typen via het numeriek klavier rechts op uw toetsenbord.
  2. U activeerde het vak waarin u uw elektronische handtekening moet invullen nog niet. Klik in het vak.
Mijn vingerafdruk werkt niet op Easy Banking App. Wat is er aan de hand?

Mogelijke redenen:

  1. Uw toestel ondersteunt geen vingerafdrukken.
  2. U registreerde uw vingerafdruk nog niet.
  3. U gebruikt de verkeerde vinger.
  4. Er zijn krassen op de vingerafdruksensor.

Herinstalleer Easy Banking App en herstart uw toestel als u nog steeds problemen hebt.

Hoe activeer ik mijn vingerafdruk of FaceID voor Easy Banking App?

U kan het gebruik van uw vingerafdruk of FaceID activeren tijdens de installatie van Easy Banking App.

Nadien kan u de instelling in Easy Banking App beheren via Instellingen en Beveiliging.

Hoe kan ik aanmelden in de Easy Banking App (met mijn smartphone of tablet)?

U hebt verschillende mogelijkheden om u aan te melden:

  1. Met uw vingerafdruk of Face ID.
  2. Met uw Easy Banking-code
  3. Met uw kaartlezer (als u uw Easy Banking-code vergeten bent).
Hoe starten met Easy Banking App?

Hou uw smartphone en/of tablet, uw debetkaart en uw kaartlezer bij de hand

Download Easy Banking App in de App Store of in Google Play. Open de app, ga naar Aan de slag en volg de instructies om Easy Banking App te activeren.

Hoe kan ik een profiel aanmaken in Easy Banking App?
  1. Download Easy Banking App in de App Store of in Google Play.
  2. Open de app en druk op Aanmelden.
  3. Voer uw klantnummer en kaartnummer in.
  4. Bevestig met uw debetkaart en kaartlezer
  5. Voer uw telefoonnummer in en druk op Een sms ontvangen. U ontvangt een activatiecode die u dient in te geven in Easy Banking App.
  6. Kies uw Easy Banking-code van 5 cijfers en bevestig ze.
  7. Activeer het gebruik van uw vingerafdruk indien u dit wilt..
Hoe geef ik mijn kind toestemming om Easy Banking App te gebruiken?

Via uw eigen Easy Banking Web beheert u de toegang van uw kinderen ouder dan 12 jaar. Klik op de naam van uw kind en kies Easy Banking App. Bevestig met uw kaartlezer.

Ik ben mijn Easy Banking-code vergeten. Hoe kies ik een nieuwe code?
  1. Kies in Easy Banking App voor Aanmelden en kies Code vergeten.
  2. Volg de stappen met uw kaartlezer.
  3. Kies een nieuwe Easy Banking-code en bevestig met uw kaartlezer.
Ik krijg een foutmelding dat een app boven Easy Banking komt te staan. Wat moet ik doen?

Sluit alle andere geopende apps of herstart uw toestel.

Deze waarschuwing verschijnt wanneer Easy Banking App opmerkt dat een andere app uw beeldscherm aanpast. Om te voorkomen dat een andere app persoonlijke informatie kan lezen, zal Easy Banking App u toegang weigeren. 

Kan ik twee profielen aanmaken in Easy Banking App?

Op dit ogenblik is het niet mogelijk om meerdere profielen aan te maken in Easy Banking App.

Waar vind ik de waarde van mijn aandelen en andere effecten?
  1. Meld u aan in Easy Banking App.
  2. Tik op Mijn diensten en op Beleggingen.  
  3. Kies uw effectenrekening. Uw beleggingen vallen onder Adviserend Beheer? Selecteer dan eerst het contractnummer.
  4. U ziet de totale waarde van uw effectenrekening.
  5. Kies een categorie en een effect voor meer info.
Werkt Easy Banking App op mijn toestel?

Easy Banking App ondersteunt Android 6 en iOS 13 of recenter.

Het is niet mogelijk om Easy Banking App te gebruiken op een 'rooted' Android-toestel of op een 'jailbroken' iPhone of iPad.

Rooten en jailbreaken omzeilt de standaardbeveiliging van het besturingssysteem van een smartphone of tablet. Het stelt het toestel meer bloot aan virussen en malware.

Hoe activeer ik itsme in Easy Banking Web?
  1. Vul uw klant- en kaartnummer in op het aanmeldscherm van Easy Banking Web.
  2. Kies voor Aanmelden met itsme.
  3. Volg de stappen met uw kaartlezer.
  4. Klik op Volgende.
  5. Bevestig nogmaals met uw kaartlezer.
Hoe meld ik me met itsme aan op Easy Banking Web?
  1. Ga naar Easy Banking Web via pc of tablet.
  2. Kies voor Aanmelden met itsme.
  3. Open de itsme-app en volg de stappen op het scherm.
  4. U krijgt automatisch toegang tot Easy Banking Web.
Hoe heractiveer ik mijn itsme-profiel?

Activeer uw itsme-profiel via de itsme-app of contacteer itsme.

Hoe blokkeer ik mijn itsme account?

Dat kan via de itsme-website.

Gebruikt u ook Easy Banking App? Blokkeer de app door het Easy Banking Centre te bellen via Communicatie in Easy Banking App of bel 02 762 60 00 en identificeer u met uw klantnummer en Easy Banking Phone-code.

Hoe installeer ik itsme?

Itsme is beschikbaar vanaf 16 jaar.

Download de itsme-app via de App Store of Google Play en activeer de app met uw debetkaart en kaartlezer.

Wilt u itsme activeren met uw identiteitskaart, dan kan dat via www.itsme.be (enkel mogelijk vanaf 18 jaar).

Hoe activeer ik mijn Easy Banking Phone-code?

Via Easy Banking Web via pc of tablet:

  1. Bezoek onze pagina over Easy Banking Phone.
  2. Kies voor Activeren of Wijzigen.
  3. Kies uw code van 5 cijfers, klik op volgende en bevestig met uw kaartlezer.

Via Easy Banking App belt u het Easy Banking Centre beveiligd via Communicatie

Hoe bestel ik een kaartlezer?

Via Easy Banking App

  1. Meld u aan in Easy Banking App.
  2. Tik op Aanbod.
  3. Ga naar Handige diensten.
  4. Tik op Kaartlezer aanvragen en vervolgens op Online aanvragen.

Via Easy Banking Web via pc of tablet

  1. Bezoek https://www.bnpparibasfortis.be/.
  2. Klik op Aanmelden maar meld u niet aan.
  3. Kies voor Aanmelden met kaartlezer.
  4. Kies voor Bestel een kaartlezer.
Welke kaart moet ik met de kaartlezer gebruiken?

Aanmelden op Easy Banking Web met een kaartlezer kan enkel in combinatie met een actieve debetkaart. De kaart waarmee u aanmeldt, hebt u ook nodig om overschrijvingen te bevestigen. Ongeacht de rekening waarvan u overschrijft.

Wilt u online betalen? Gebruik de kaart waarvan u het kaartnummer opgaf. Betaalt u met een kredietkaart? Steek dan die kredietkaart in de kaartlezer.

Wat moet ik doen als mijn kaartlezer niet meer werkt?

U kan online gratis een nieuwe kaartlezer aanvragen.

Via Easy Banking App

  1. Meld u aan in Easy Banking App.
  2. Tik op Aanbod.
  3. Kies bij Handige diensten voor Kaartlezer aanvragen.
  4. Kies voor Online aanvragen en volg de instructies.

U kan ook een kaartlezer bestellen via Easy Banking Web via pc of tablet.

Welke kaart moet ik met de kaartlezer gebruiken?

Aanmelden op Easy Banking Web met een kaartlezer kan enkel in combinatie met een actieve debetkaart. De kaart waarmee u aanmeldt, hebt u ook nodig om overschrijvingen te bevestigen. Ongeacht de rekening waarvan u overschrijft.

Wilt u online betalen? Gebruik de kaart waarvan u het kaartnummer opgaf. Betaalt u met een kredietkaart? Steek dan die kredietkaart in de kaartlezer.

Gelieve uw toestel te draaien.

Om een optimale gebruikerservaring te garanderen, is deze functie alleen beschikbaar in portretmodus.

Diefstalverzekering voor uw bedrijf

CONTEXT

Diefstal en vandalisme

Uw kantoor, winkel, magazijn… Met deze facultatieve waarborg binnen uw professionele brandverzekering beschermt u de inhoud van uw bedrijfspand en uw handelswaren tegen diefstal en vandalisme.

TROEF

Een uitgebreide dekking

Een tussenkomst bij elk type inbraak of inbraakpoging, gratis nieuwe sloten bij de diefstal van sleutels, ook bij diefstal met geweld buiten uw gebouwen… Deze waarborg biedt u een erg uitgebreide dekking.

AANVRAGEN

Vraag uw offerte

Op zoek naar advies op maat om uw bedrijf te beschermen tegen diefstal? Contacteer uw persoonlijke adviseur of bel het Easy Banking Centre op 02 433 43 31 voor een videogesprek.

Bescherming tegen diefstal

U bent het slachtoffer van diefstal in uw kantoor, winkel, magazijn of uw huis dat u gebruikt voor professionele doeleinden? Met deze facultatieve waarborg binnen uw professionele brandverzekering Gebouw en inhoud beschermt u uw meubels, materieel, handelswaren… en ontvangt u een vergoeding voor wat gestolen werd. Ook de schade die inbrekers toebrengen aan uw gebouw en inhoud is gedekt, net als schade door vandalisme.

Een verzekering die uw bedrijf beschermt tegen diefstal

Met deze facultatieve waarborg beschermt u uw bedrijf tegen diefstal in tal van situaties.

In elke situatie

Hoe inbrekers ook te werk gaan: zowel wat ze stelen als de schade die ze veroorzaken, zijn gedekt. Ook bij poging tot inbraak. Zo bent u altijd gerust.

Buiten uw bedrijf

Cash geld, beursmateriaal… Ook de diefstal van uw professionele spullen buiten uw gebouwen, onder bedreiging of met geweld, is gedekt.

Sleutel gestolen = gratis nieuwe sloten

De sleutels of afstandsbediening van uw bedrijfsgebouw werden gestolen? Dan worden de sloten gratis vervangen, om zo toekomstige inbraken te vermijden.

Preventie loont

Beveiligt u uw gebouw met een erkend alarmsysteem (met INCERT of BOSEC-certificaat en onderhoudscontract), dan krijgt u korting op uw verzekeringspremie.

Uw verzekering in detail

Wat is wel en wat is niet gedekt?

De facultatieve waarborg Diefstal dekt:

    • de verdwijning van inhoud verzekerd door de brandverzekering Gebouw en inhoud als gevolg van een diefstal in de lokalen verzekerd door deze verzekering;

    • schade aan de verzekerde inhoud veroorzaakt door diefstal, poging tot diefstal, vandalisme of kwaadwilligheid gepleegd in de omstandigheden vermeld voor deze waarborg. Ook de kosten voor het vervangen van de sloten van buitendeuren van uw bedrijfsgebouw na diefstal van de sleutels of afstandsbedieningen, zijn gedekt. 

De facultatieve waarborg Diefstal dekt niet:

    • die situaties waarin de preventieve maatregelen vermeld in het brandverzekeringscontract Gebouw en inhoud niet gerespecteerd werden, bijvoorbeeld het sluiten van de buitendeuren bij afwezigheid;

    • de gevallen waarbij de diefstal gepleegd werd door of met de medeplichtigheid van de verzekerde.

Ontdek alle gedekte en niet-gedekte risico’s

Meer weten?

Vooraleer u uw contract afsluit, lees eerst de algemene voorwaarden (pdf).

Niet tevreden?

Voor klachten kunt u terecht bij BNP Paribas Fortis NV Klachtenmanagement (JQABD), Warandeberg 3, 1000 Brussel. Tel. +32 2 228 72 18, e-mail klachtenmanagement@bnpparibasfortis.com of via het online formulier dat beschikbaar is op www.bnpparibasfortis.be > Suggesties of klachten > onlineformulier

Indien u niet tevreden bent met de voorgestelde oplossing, kunt u een klacht indienen bij de Ombudsman van de Verzekeringen, de Meeûssquare 35, 1000 Brussel, tel. 02 547 58 71, fax 02 547 59 75, www.ombudsman.as

En wat bij schade?

Dringende bijstand 24/7, aangifte van een schadegeval… We staan voor u klaar en helpen u graag verder!

Vraag uw adviseur naar deze verzekering of bel het Easy Banking Centre voor een videogesprek.

Vervolledig uw dekking

Een nog completere bescherming van uw bedrijfspand? Vervolledig de dekking van uw contract Gebouw en inhoud met onderstaande waarborgen.

Wettelijke informatie

De waarborg Diefstal is een facultatieve aanvulling binnen de brandverzekering Gebouw en inhoud volgens Belgisch recht van AG Insurance verdeeld door BNP Paribas Fortis. Ze wordt onderschreven voor eenzelfde periode als die van het hoofdcontract brandverzekering Gebouw en inhoud. Dit hoofdcontract wordt onderschreven voor een periode van één jaar met stilzwijgende verlenging voor eenzelfde looptijd.

AG Insurance nv – Jacqmainlaan 53, 1000 Brussel – RPR Brussel – BTW BE 0404.494.849 – www.aginsurance.be, is een Belgische verzekeringsonderneming toegelaten onder codenummer 0079, onder toezicht van de Nationale Bank van België, de Berlaimontlaan 14, 1000 Brussel.

Tussenpersoon: BNP Paribas Fortis nv, Warandeberg 3, 1000 Brussel – RPR Brussel – BTW BE 0403.199.702, is ingeschreven onder dit nummer bij de FSMA, Congresstraat 12-14, 1000 Brussel, en handelt als verbonden verzekeringsagent, vergoed door commissies, voor AG Insurance nv. BNP Paribas Fortis nv bezit een deelneming van meer dan 10% in AG Insurance nv.