Menu

Veelgestelde vragen

Hoe krijg ik toegang tot Easy Banking Web?

Via onze website:  

  1. Klik bovenaan rechts op Aanmelden.
  2. Geef uw kaartnummer en klantnummer in.
  3. Vink indien u dit wenst het vak bij Dit profiel onthouden aan en voer een gebruikersnaam in. Bijvoorbeeld uw voornaam. Hierdoor moet u niet elke keer uw klant- en kaartnummer opnieuw invullen.
  4. Klik op Volgende.
  5. Kies of u zich aan wilt melden via Itsme of via uw debetkaart of kaartlezer en volg de stappen.

Hebt u nog geen kaartlezer? Dan kan u online een bestellen. U kan ook een kaartlezer vragen aan het onthaal van een van onze kantoren.

Hoe kan ik een profiel aanmaken in Easy Banking Web?

Een eerste profiel aanmaken:

  1. Bezoek onze website en klik rechtsboven op Aanmelden
  2. Voer uw klantnummer en kaartnummer in.
  3. Vink, indien u dit wenst, het vak bij Dit profiel bewaren aan en geef een profielnaam in. Zo zullen uw gegevens op dit toestel bewaard worden.
  4. Klik op Volgende.

Een bijkomend profiel aanmaken:

  1. Bezoek onze website en klik rechtsboven op Aanmelden
  2. Klik onder uw profielnaam op Aanmelden met een ander profiel.
  3. Op dit scherm kan u een profiel selecteren door erop te klikken. U kan ook een profiel verwijderen en een nieuw profiel aanmaken.
Hoe kan ik inloggen op Easy Banking Web?
  1. Bezoek onze website en klik bovenaan rechts op Aanmelden.
  2. Meld u voor het eerst aan? Vul dan uw klantnummer en kaartnummer in in het 
  3. Kies hoe u zich wilt aanmelden: Met kaartlezer of met itsme.
  4. Voer de stappen uit die op het scherm staan of open de itsme-app op uw smartphone.
Hoelang blijven verrichtingen opgeslagen in Mijn Handtekeningen zichtbaar?

Verrichtingen opgeslagen in Mijn Handtekeningen blijven 2 maanden zichtbaar. Als de verrichtingen binnen deze tijd niet ondertekend zijn, dan verdwijnen ze automatisch.

Waar in Easy Banking Web vind ik de waarde van de effecten op mijn effectenrekening?
  1. Ga naar het overzicht van uw beleggingen.
  2. Klik op het nummer van uw effectenrekening.
  3. U ziet nu een lijst van uw effecten met hun huidige waarde.
  4. Wenst u meer info? Klik dan op de naam van het effect. 
Waarom is mijn bewaarde profiel verdwenen?

Als u de cookies verwijdert, wordt ook de cookie met uw gebruikersgegevens verwijderd. Verwijderde u niet zelf de door uw browser bewaarde cookies en andere gegevens, dan maakt u mogelijk gebruik van software, zoals een antivirusprogramma, dat ingesteld werd om deze data automatisch te wissen.

Waarom kan ik mijn elektronische handtekening niet invullen?
  1. Kijk na of de NumLock toets van uw computer ingeschakeld werd. Staat deze uit, dan kan u geen cijfers typen via het numeriek klavier, rechts op uw toetsenbord.
  2. U activeerde het veld waarin u uw elektronische handtekening dient in te vullen nog niet. Dit kan u doen door erin te klikken.
Waarom kan ik me niet aanmelden met mijn vingerafdruk?
  1. Uw toestel ondersteunt geen vingerafdrukken.
  2. Uw toestel werkt met verouderde software. U hebt minimum iOS 12 of Android 6.0 nodig.
  3. Uw vingerafdruk werd nog niet geregistreerd op uw toestel.
  4. U gebruikt de verkeerde vinger.
  5. Er zijn krassen op de sensor voor uw vingerafdruk.

U kunt ook steeds Easy Banking App verwijderen en opnieuw installeren om eventuele problemen op te lossen.

Hoe activeer ik mijn vingerafdruk, Touch ID of Face ID?

Als u Easy Banking App voor het eerst gebruikt, wordt u gevraagd om Touch ID/ Vingerafdruk of FaceID te activeren.

Wilt u het later pas doen, dan kan het zo:

  1. Meld u aan op onze app.
  2. Druk onderaan rechts op Instellingen en kies Beveiliging.
  3. Kies voor Touch ID/Vingerafdruk of Face ID.
Hoe kan ik aanmelden in de Easy Banking App (met mijn smartphone of tablet)?

U hebt verschillende mogelijkheden om u aan te melden:

  1. Met uw vingerafdruk of Face ID.
  2. Met uw Easy Banking-code
  3. Met uw kaartlezer (als u uw Easy Banking-code vergeten bent).
Hoe krijg ik toegang tot Easy Banking App?
  1. Download Easy Banking App in de App Store (iPhone, iPad) of op Google Play (Android)
  2. Maak een profiel aan met uw debetkaart en kaartlezer.
  3. Tijdens het aanmaken van een profiel zal u een bijkomende bevestigingscode via sms ontvangen. Nadien zal u gevraagd worden om een persoonlijke Easy Banking-code van 5 cijfers te kiezen. Deze code moet verschillen van de code die u per sms ontving.
  4. Indien uw toestel dit ondersteunt, zal u tijdens de creatie van uw profiel ook gevraagd worden of u uw vingerafdruk of Face ID wilt activeren voor gebruik op Easy Banking App.

Bekijk alvast onze instructies om een eerste keer aan te melden.

Hoe kan ik een profiel aanmaken in Easy Banking App?
  1. Download de app in de App store of in Google Play.
  2. Open de app en druk op Aanmelden.
  3. Voer uw klantnummer en kaartnummer in.
  4. Bevestig met een M1-handtekening, hiervoor hebt u een kaart en kaartlezer nodig.
  5. Geef uw telefoonnummer in en druk op Een sms ontvangen. U ontvangt een activatiecode die u dient in te geven in Easy Banking App.
  6. Hierna kunt u uw Easy Banking-code van 5 cijfers kiezen. Deze dient u nogmaals te bevestigen.
  7. U wordt nu gevraagd of u aanmelden met vingerafdruk wilt activeren. Dit is optioneel.
  8. Bevestig tot slot met uw Easy Banking-code van 5 cijfers.
Hoe kan ik mijn minderjarig kind toestemming geven om de Easy Banking App te gebruiken?

U geeft als ouder zelf toestemming voor uw kinderen via uw eigen Easy Banking Web. Dit kan van zodra ze de leeftijd van 15 jaar hebben bereikt.

  1. Beheer de toegangen voor uw kinderen.
  2. Klik op de naam van uw zoon of dochter.
  3. Klik op Easy Banking App.
  4. Bevestig met uw debetkaart en kaartlezer.
  5. U kan de toegang langs dezelfde weg ook blokkeren.
Ik ben mijn Easy Banking-code vergeten. Hoe kies ik een nieuwe code?
  1. Klik in de app op Aanmelden en kies Code vergeten?
  2. Volg de stappen met uw kaartlezer.
  3. Kies een nieuwe Easy Banking-code en bevestig met uw kaartlezer.
Ik krijg een foutmelding dat een app boven Easy Banking komt te staan. Wat moet ik doen?

Het gaat om een waarschuwing die verschijnt wanneer Easy Banking App detecteert dat een andere app uw beeldscherm aanpast. Om te voorkomen dat een andere app uw scherm kan lezen of informatie aanpast, zal Easy Banking zichzelf blokkeren. 

Meestal gaat het om apps die de lichtsterkte van uw scherm regelen, bijvoorbeeld om een blauwlichtfilter te activeren. U dient deze apps volledig te sluiten.

Afhankelijk van uw Android-toestel kan dit zo:

  1. Sluit alle achtergrond apps via shortcut (een toets die meestal links onderaan het toestel staat). Deze toets heeft meestal een icoon van twee overlappende vierkanten.
  2. Ga naar de instellingen van uw toestel, vervolgens naar Applicaties en kies in de instellingen van de blokkerende app voor Geforceerd sluiten.

Lukt het niet, dan kunt u terecht bij ons Easy Banking Centre.

Kan ik twee profielen aanmaken in Easy Banking App?

Op dit ogenblik is het niet mogelijk om meerdere profielen aan te maken in Easy Banking App.

Waar in Easy Banking App vind ik de waarde van de effecten op mijn effectenrekening?
  1. Meld u aan op onze app.
  2. Tik onderaan Mijn diensten en kies voor Beleggingen.  
  3. Selecteer de effectenrekening (indien de effectenrekening deel uitmaakt van een contract selecteert u eerst het contract).
  4. U ziet nu de totale waarde van uw effectenrekening. Om de waarde van een specifieke belegging te kennen, tikt u op de gewenste categorie.
  5. Druk op de naam van het effect waarover u meer info wenst.
Werkt Easy Banking App op mijn toestel?

U kunt Easy Banking App gebruiken op toestellen die beschikken over minstens Android 6.0 of minstens iOS 12.

Hoe activeer ik itsme in Easy Banking Web?
  1. Vul uw klantnummer en kaartnummer in op het aanmeldscherm van Easy Banking.
  2. Kies voor Aanmelden met itsme.
  3. Volg de stappen met uw kaartlezer.
  4. Uw naam zal verschijnen. Klik nu op Volgende.
  5. Volg opnieuw de stappen met uw kaartlezer.

Bekijk ook dit filmpje om aan te melden met de applicatie itsme.

Hoe meld ik me met itsme aan op Easy Banking Web?

U hebt itsme al geactiveerd voor Easy Banking Web:

  1. Ga naar Easy Banking Web.
  2. Kies voor Aanmelden met itsme.
  3. Open de itsme-app op uw smartphone en volg de stappen op uw scherm.
  4. U wordt nu automatisch aangemeld op Easy Banking.
Hoe kan ik mijn geblokkeerde itsme-account opnieuw activeren?

U kan uw itsme-account opnieuw activeren via de itsme-app. Hiervoor hebt u om veiligheidsredenen uw kaartlezer nodig. U kunt ook contact opnemen met itsme via hun website.

BNP Paribas Fortis heeft geen toegang tot de itsme-accounts.

Ik heb mijn smartphone verloren. Hoe blokkeer ik mijn itsme account?

Dat kan via de website van Itsme.

Gebruikt u ook Easy Banking App? Neem dan contact op met ons Easy Banking Centre om ook Easy Banking App te laten blokkeren.

Kan iedereen gebruik maken van itsme?

Bent u ouder dan 18 jaar en hebt u een smartphone en een Belgische of Nederlandse eID, dan kunt u gebruik maken van Itsme.

Hoe activeer ik mijn Easy Banking Phone-code?

Via Easy Banking Web:

  1. Bezoek onze pagina over Easy Banking Phone.
  2. Klik op de groene knop Activeren of Wijzigen.
  3. Kies uw code van 5 cijfers, klik op volgende en bevestig met uw kaartlezer.

Via Easy Banking App:

  1. Meld u aan op onze app.
  2. Druk onderaan op Communicatie.
  3. kies voor Easy Banking Centre. Op deze manier belt u beveiligd zonder dat u zelf een code moet ingeven.

U kunt ook ons Easy Banking Centre contacteren. Uw code wordt dan naar uw domicilieadres gestuurd.

Hoe bestel ik een kaartlezer?

Via Easy Banking App

  1. Meld u aan in Easy Banking App.
  2. Druk onderaan op Aanbod.
  3. Scroll naar beneden tot u Handige diensten ziet.
  4. Druk op Kaartlezer aanvragen en tik vervolgens bovenaan op Online aanvragen.
  5. Vervolledig het aanvraagformulier.

Via Easy Banking Web

  1. Ga via pc of laptop naar https://www.bnpparibasfortis.be/.
  2. Klik bovenaan op Aanmelden maar meld niet aan.
  3. Klik op Aanmelden met kaartlezer.
  4. Klik vervolgens onder het kader op Bestel een kaartlezer.
  5. Vervolledig het aanvraagformulier.
Welke kaart moet ik met de kaartlezer gebruiken?

Aanmelden op Easy Banking Web kan enkel met een actieve debetkaart.

Overschrijvingen kan u vervolgens enkel bevestigen met de debetkaart die u gebruikte om aan te melden of om uw profiel aan te maken, ongeacht de rekening waarvan u overschrijft.

Wilt u betalen via een webshop, dan dient u de kaart waarvan u het kaartnummer invoerde in uw kaartlezer te gebruiken. Koos u ervoor om met kredietkaart te betalen, dan dient u ook die kredietkaart in te kaartlezer te gebruiken.

Wat moet ik doen als mijn kaartlezer niet meer werkt?

Uw kaartlezer is defect? U kunt online gratis een nieuwe kaartlezer aanvragen.

Via Easy Banking App

  1. Meld u aan in Easy Banking App.
  2. Druk onderaan op Aanbod.
  3. Scroll naar beneden tot u Handige diensten ziet.
  4. Druk op Kaartlezer aanvragen en tik vervolgens bovenaan op Online aanvragen.
  5. Vervolledig het aanvraagformulier.

Via Easy Banking Web

  1. Ga via pc of laptop naar https://www.bnpparibasfortis.be/.
  2. Klik bovenaan op Aanmelden maar meld niet aan.
  3. Klik op Aanmelden met kaartlezer.
  4. Klik vervolgens onder het kader op Bestel een kaartlezer.
  5. Vervolledig het aanvraagformulier.
Welke kaart moet ik met de kaartlezer gebruiken?

Aanmelden op Easy Banking Web kan enkel met een actieve debetkaart.

Overschrijvingen kan u vervolgens enkel bevestigen met de debetkaart die u gebruikte om aan te melden of om uw profiel aan te maken, ongeacht de rekening waarvan u overschrijft.

Wilt u betalen via een webshop, dan dient u de kaart waarvan u het kaartnummer invoerde in uw kaartlezer te gebruiken. Koos u ervoor om met kredietkaart te betalen, dan dient u ook die kredietkaart in te kaartlezer te gebruiken.

Gelieve uw toestel te draaien.

Om een optimale gebruikerservaring te garanderen, is deze functie alleen beschikbaar in portretmodus.

Bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering

CONTEXT

Uw aansprakelijkheid verzekerd

U heeft iemand schade berokkend tijdens het uitoefenen van uw professionele activiteit en u wordt aansprakelijk gesteld?

De verzekering BA Onderneming vergoedt de persoon die schade heeft geleden en beschermt zo het vermogen van uw bedrijf.

TROEF

Met drie BA waarborgen

Hoge verzekerde kapitalen, aangevuld met een erg ruime dekking dankzij de verschillende BA waarborgen. Alles in één enkel contract, op maat van uw beroepsactiviteit.

AANVRAGEN

Vraag uw offerte

Op zoek naar advies op maat  om uw bedrijfsaansprakelijkheid te verzekeren?

Contacteer uw persoonlijke adviseur of bel het Easy Banking Centre op 02 433 43 31 voor een videogesprek.

Uw aansprakelijkheid verzekerd

Het is soms snel gebeurd: u berokkent anderen schade tijdens het uitoefenen van uw activiteit. Heeft u een fout gemaakt, dan kunt u hiervoor aansprakelijk gesteld worden.

U moet de schade vergoeden, een kost die aardig kan oplopen en zwaar kan doorwegen op het vermogen van uw bedrijf.

Gelukkig is er de verzekering BA Onderneming, die u hiertegen beschermt en die de persoon die schade heeft geleden vergoedt in uw plaats.

BA waarborgen voor een maximale dekking

Eén enkele bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering die tal van situaties dekt en hoge maximumbedragen: onderneem met een gerust gemoed.

Een BA verzekering op maat

Bovenop de waarborg BA Uitbating, standaard inbegrepen in uw contract, kiest u de bescherming die u echt nodig heeft, met de waarborgen BA Toevertrouwde goederen, Na levering of BA Beroep.

In tal van situaties

Schade aan dienstvoertuigen, beschadiging door brand of verontreiniging, diefstal door een medewerker… Uw aansprakelijkheid is gedekt door de BA Onderneming.

Voor nevenactiviteiten

Uw BA verzekering dekt ook alle nevenactiviteiten die verband houden met uw hoofdactiviteit, zoals de organisatie van en deelname aan markten of beurzen. Van voorbereiding tot afbraak.

Hoge verzekerde kapitalen

Dankzij een hoge basisdekking op maat van uw activiteit bent u optimaal beschermd. En u kunt steeds, indien u dit nodig acht, de verzekerde bedragen optrekken.

Dekkingen en waarborgen

BA Uitbating

Deze waarborg is standaard inbegrepen in uw contract BA Onderneming en dekt uw extracontractuele burgerrechtelijke aansprakelijkheid voor schade berokkend aan derden door u of diegenen die voor u werken.

BA Toevertrouwde goederen

Gereedschap dat u heeft gehuurd, liep schade op? U heeft een voorwerp dat men u heeft toevertrouwd voor werken, beschadigd? De waarborg Toevertrouwde goederen dekt de kosten van deze schade.

BA Na levering

U heeft uw producten geleverd of uw werken uitgevoerd en na afloop is er sprake van schade? De waarborg Na levering dekt uw contractuele en extracontractuele aansprakelijkheid.

BA Beroep

U biedt een eerder intellectuele dienstverlening, zonder levering van goederen of uitvoering van materiële werken? Met deze waarborg dekt uw extracontractuele aansprakelijkheid voor schade berokkend aan derden.

BA Onderneming: enkele voorbeelden

Een reclamepaneel blesseert een voorbijganger

U plaatst een reclamepaneel. Echter, een onderdeel valt naar beneden en blesseert een voorbijganger.

De waarborg Uitbating dekt de medische kosten en de kosten ten gevolge van een eventuele werkonderbreking.

Een gedwongen evacuatie

U installeert een kraan om een machine te verplaatsen en ze dreigt om te vallen.De omgeving wordt geëvacueerd.

De waarborg Uitbating dekt het inkomstenverlies van de naburige winkels die hun deuren moeten sluiten.

Een beschadigde machine

U bent aan het werk bij een klant en beschadigt een machine nodig voor de productie.

De waarborg Uitbating dekt de herstelling van de machine en de kosten ten gevolge van de stilstand.

Een smartphone valt en is stuk

Een klant heeft u zijn of haar smartphone toevertrouwd om een onderdeel te vervangen. Het toestel glijdt uit uw handen, valt op de grond en is stuk.

De waarborg BA Toevertrouwde goederen dekt de vergoeding van het toestel.

Waterschade na installatie van een vaatwas

U installeert een vaatwasmachine bij een klant. Enige tijd later komt de wateraansluiting los, waardoor een deel van het huis onder water komt te staan.

De waarborg BA Na levering vergoedt de opgelopen waterschade.

Een software fout

Bij de ontwikkeling van software op maat sluipt een fout waardoor de dienstverlening van de klant hinder ondervindt. De waarborg BA Beroep komt tussen als de klant een vergoeding eist.

Uw verzekering in detail

Wat is wel en wat is niet gedekt?

De verzekering BA Onderneming dekt:

    • schade berokkend aan derden door goederen of werknemers in het kader van uw professionele activiteit;
    • schade wereldwijd, maar voor de Verenigde Staten en Canada heeft u vooraf een formele goedkeuring nodig.

    • schade aan goederen die u werden toevertrouwd, bijvoorbeeld voor onderhoud of als gereedschap;

    • schade veroorzaakt door uw producten na levering of door uw werken na uitvoering;

De verzekering BA Onderneming dekt geen:

    • schade met opzet veroorzaakt door een bedrijfsleider of veroorzaakt in een staat van dronkenschap of een gelijkaardige toestand;
    • schade, bij BA Toevertrouwde goederen, aan goederen die op dit moment nog steeds feitelijk in uw bezit zijn.

    • schade, bij BA Uitbating, door goederen van uw onderneming die niet dienen voor de exploitatie, bijv. een onroerend goed aangekocht als belegging;

    • vervanging of herstelling, bij BA Na levering, van producten of geleverde producten of werken die een gebrek vertonen;

Ontdek alle gedekte en niet-gedekte risico’s

Meer weten?

Vooraleer u uw contract BA Onderneming afsluit, lees eerst deze documenten:

Niet tevreden?

U kunt uw klacht indienen bij BNP Paribas Fortis nv, Klachtenmanagement, Warandeberg 3, 1000 Brussel, tel. 02 228 72 18, klachtenmanagement@bnpparibasfortis.com of via het online formulier op www.bnpparibasfortis.be > suggesties of klachten > online formulier.

Indien u niet tevreden bent met de voorgestelde oplossing, kunt u een klacht indienen per post bij de Ombudsman van de Verzekeringen, De Meeûssquare 35, 1000 Brussel. Tel. +32 2 547 58 71, fax +32 2 547 59 75, www.ombudsman.as.

En wat bij schade?

Schade aangeven? Ons team staat voor u klaar. We helpen u graag.

Bescherm uw onderneming

Sluit uw bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering af in drie stappen.

1

 Bekijk uw dekking. Maak een inventaris van de verzekeringen die uw onderneming heeft.

2

Contacteer ons. We bekijken samen hoe we de BA van uw onderneming kunnen beschermen, volgens uw specifieke activiteiten en behoeften.

3

Vraag uw offerte. Ontvang een persoonlijk voorstel van een contract BA Onderneming op maat van uw bedrijf.

Vraag uw adviseur naar deze verzekering of bel het Easy Banking Centre voor een videogesprek.

Ook interessant voor u

Wettelijke informatie

De BA Ondernemingen is een burgerlijke aansprakelijkheidsverzekering volgens Belgisch recht van AG Insurance verdeeld door BNP Paribas Fortis. Ze wordt ondergeschreven voor een periode van één of drie jaar en wordt stilzwijgend verlengd voor eenzelfde duur.

AG Insurance nv – Jacqmainlaan 53, 1000 Brussel – RPR Brussel – BTW BE 0404.494.849 – www.aginsurance.be, is een Belgische verzekeringsonderneming toegelaten onder codenummer 0079, onder toezicht van de Nationale Bank van België, de Berlaimontlaan 14, 1000 Brussel.

Tussenpersoon: BNP Paribas Fortis nv, Warandeberg 3, 1000 Brussel – RPR Brussel – BTW BE 0403.199.702, is ingeschreven onder dit nummer bij de FSMA, Congresstraat 12-14, 1000 Brussel, en handelt als verbonden verzekeringsagent, vergoed door commissies, voor AG Insurance nv. BNP Paribas Fortis nv bezit een deelneming van meer dan 10% in AG Insurance nv.