Menu

Veelgestelde vragen

Hoe start ik met Easy Banking Web?
  1. Bezoek Easy Banking Web en klik op Aanmelden.
  2. Vul uw klantnummer en kaartnummer in.
  3. Vink Dit profiel onthouden aan om uw gegevens te bewaren en voer een naam in.
  4. Vul een naam in en klik op Volgende.
  5. Gebruik de itsme® app op uw smartphone of gebruik uw kaartlezer.

Nog geen kaartlezer? Bestel hem online.

Hoe kan ik een profiel aanmaken in Easy Banking Web?

Een eerste profiel aanmaken:

  1. Bezoek onze website en klik rechtsboven op Aanmelden
  2. Voer uw klantnummer en kaartnummer in.
  3. Vink het vak Dit profiel bewaren aan en voer een profielnaam in.
  4. Klik op Volgende en meld u aan.

Een bijkomend profiel aanmaken:

  1. Bezoek onze website en klik rechtsboven op Aanmelden
  2. Klik onder uw profielnaam op Aanmelden met een ander profiel.
  3. Op dit scherm kan u een profiel selecteren door erop te klikken. U kan ook een profiel verwijderen en een nieuw profiel aanmaken.
Hoe kan ik inloggen op Easy Banking Web?
  1. Bezoek onze website en klik bovenaan rechts op Aanmelden.
  2. Meld u zich voor het eerst aan? Vul dan uw klantnummer en kaartnummer in. 
  3. Meld u aan met itsme of met uw kaartlezer.
Hoelang blijven betalingen bewaard in Mijn Handtekeningen?

Betalingen bewaard in Mijn Handtekeningen blijven 2 maanden beschikbaar. Als u een betaling niet binnen deze tijd ondertekent, dan verdwijnt ze automatisch.

Waar in Easy Banking Web vind ik de waarde van de effecten op mijn effectenrekening?
  1. Ga naar het overzicht van uw beleggingen.
  2. Kies uw effectenrekening.
  3. U ziet de waarde van uw effecten.
  4. Klik op een effect voor meer info. 
Waarom is mijn Easy Banking Web-profiel verdwenen?

Verwijdert u de cookies of websitegegevens van uw browser, dan verwijdert u ook uw aanmeldgegevens van Easy Banking Web.

Verwijderde u deze gegevens niet zelf, dan maakt u mogelijk gebruik van een antivirusprogramma of andere software dat ingesteld werd om deze data automatisch te wissen.

Ik kan mijn elektronische handtekening niet invullen. Wat nu?

,

Mijn vingerafdruk werkt niet in Easy Banking App. Wat nu?

Mogelijke redenen:

  1. Uw toestel ondersteunt geen vingerafdrukken.
  2. U registreerde uw vingerafdruk nog niet.
  3. U gebruikt de verkeerde vinger.
  4. Er zijn krassen op de vingerafdruksensor.

Als deze redenen niet de oorzaak zijn, probeer Easy Banking App opnieuw te installeren.

Hoe gebruik ik mijn vingerafdruk of FaceID in Easy Banking App?

U kan het gebruik van uw vingerafdruk of FaceID activeren tijdens de installatie van Easy Banking App.

Nadien kan u de instelling in Easy Banking App beheren via Instellingen en Beveiliging.

Hoe kan ik aanmelden in de Easy Banking App (met mijn smartphone of tablet)?

U hebt verschillende mogelijkheden om u aan te melden:

  1. Met uw vingerafdruk of Face ID.
  2. Met uw Easy Banking-code
  3. Met uw kaartlezer (als u uw Easy Banking-code vergeten bent).
Hoe start ik met Easy Banking App?

Hou uw smartphone en/of tablet, uw debetkaart en uw kaartlezer bij de hand

Download Easy Banking App in de App Store of in Google Play. Open de app, ga naar Aan de slag en volg de instructies om Easy Banking App te activeren.

Hoe kan ik een profiel aanmaken in Easy Banking App?
  1. Download Easy Banking App in de App Store of in Google Play.
  2. Open de app en druk op Aanmelden.
  3. Voer uw klantnummer en kaartnummer in.
  4. Bevestig met uw debetkaart en kaartlezer
  5. Voer uw telefoonnummer in en druk op Een sms ontvangen. U ontvangt een activatiecode die u dient in te geven in Easy Banking App.
  6. Kies uw Easy Banking-code van 5 cijfers en bevestig ze.
  7. Activeer het gebruik van uw vingerafdruk indien u dit wilt..
Hoe kan mijn kind Easy Banking App gebruiken?

In Easy Banking App of Easy Banking Web, beheert u de toegang van uw kinderen ouder dan 12 jaar.

In Easy Banking App

  1. Meld u aan in Easy Banking App.
  2. Ga naar Instellingen.
  3. Tik op Toegang voor kinderen.
  4. Tik op Easy Banking App toestaan.
  5. Bevestig met je kaartlezer.

In Easy Banking Web ga naar Instellingen. Klik op de naam van uw kind en kies Easy Banking App. Bevestig met uw kaartlezer.

Ik ben mijn Easy Banking-code vergeten. Wat nu?
  1. Kies in Easy Banking App voor Aanmelden en kies Code vergeten.
  2. Volg de stappen met uw kaartlezer.
  3. Kies een nieuwe Easy Banking-code en bevestig met uw kaartlezer.
Een foutmelding zegt mij dat een app boven Easy Banking komt te staan. Wat nu?

Sluit alle andere geopende apps of herstart uw toestel.

Bel het Easy Banking Centre als u de app nog steeds niet kan gebruiken.

Kan ik twee profielen aanmaken in Easy Banking App?

Op dit ogenblik is het niet mogelijk om meerdere profielen aan te maken in Easy Banking App.

Waar vind ik de waarde van mijn beleggingen?
  1. Meld u aan in Easy Banking App.
  2. Tik op Mijn diensten en op Beleggingen.  
  3. Kies uw effectenrekening. U hebt een Adviserend Beheer? Tik dan eerst op het contractnummer.
  4. Kies een categorie en tik op een effect voor meer details.
Werkt Easy Banking App op mijn toestel?

Easy Banking App werkt op toestellen met Android 7 en iOS 14 of recenter.

U kan de app niet gebruiken op een 'rooted' Android-toestel of op een 'jailbroken' iPhone of iPad.

Rooten en jailbreaken omzeilt de standaardbeveiliging van het besturingssysteem van een smartphone of tablet. Het stelt het toestel meer bloot aan virussen en malware.

Hoe gebruik ik itsme in Easy Banking Web?
  1. Vul uw klant- en kaartnummer in op het aanmeldscherm van Easy Banking Web.
  2. Kies voor Aanmelden met itsme.
  3. Volg de stappen met uw kaartlezer.
  4. Klik op Volgende.
  5. Bevestig nogmaals met uw kaartlezer.
Hoe meld ik me met itsme aan in Easy Banking Web?
  1. Ga naar Easy Banking Web op een computer of tablet.
  2. Kies voor Aanmelden met itsme.
  3. Open de itsme®-app en volg de instructies.
  4. U krijgt automatisch toegang tot Easy Banking Web.
Hoe heractiveer ik mijn itsme®-profiel?

Maak een nieuw profiel aan in de itsme®-app of neem contact op met itsme®

Hoe blokkeer ik mijn itsme® account?

Dat kan via de itsme®-website. Klik op Mijn account.

Wilt u ook Easy Banking App blokkeren?

  1. Ga op computer of tablet naar www.bnpparibasfortis.be en kies Aanmelden.
  2. Kies Instellingen en dan Toegang tot onze apps.
  3. Schrap uw toestel uit de lijst.

U kan ook bellen naar het Easy Banking Centre.

Hoe installeer ik itsme®?

Download de itsme®-app via de App Store of Google Play en maak een profiel aan met uw debetkaart en kaartlezer.

Itsme® is beschikbaar vanaf 16 jaar.

Wil u een profiel aanmaken met uw identiteitskaart? Dan kan dat via www.itsme.be (enkel mogelijk vanaf 18 jaar).

Hoe kies ik mijn Easy Banking Phone-code?

Dat kan in Easy Banking Web

  1. Ga naar www.bnpparibasfortis.be en kies Aanmelden.
  2. Kies Instellingen en dan Easy Banking Phone.
  3. Klik op Activeren of Wijzigen.
  4. Kies uw code van 5 cijfers.
  5. Klik op Volgende en bevestig met uw kaartlezer.
Hoe bestel ik een kaartlezer?

In Easy Banking App

  1. Meld u aan in Easy Banking App.
  2. Tik op Aanbod.
  3. Ga naar Handige diensten.
  4. Tik op Kaartlezer aanvragen en vervolgens op Online aanvragen.

In Easy Banking Web op een computer of tablet

  1. Bezoek www.bnpparibasfortis.be/.
  2. Klik op Aanmelden maar meld u niet aan.
  3. Kies voor Aanmelden met kaartlezer.
  4. Kies voor Bestel een kaartlezer.
Welke kaart moet ik met de kaartlezer gebruiken?

Aanmelden op Easy Banking Web met een kaartlezer kan enkel in combinatie met een actieve debetkaart. De kaart waarmee u aanmeldt, hebt u ook nodig om overschrijvingen te bevestigen. Ongeacht de rekening waarvan u overschrijft.

Wilt u online betalen? Gebruik de kaart waarvan u het kaartnummer opgaf. Betaalt u met een kredietkaart? Steek dan die kredietkaart in de kaartlezer.

Mijn kaartlezer werkt niet meer. Wat nu?

U kan online gratis een nieuwe kaartlezer aanvragen.

In Easy Banking App

  1. Meld u aan in Easy Banking App.
  2. Tik op Aanbod.
  3. Kies bij Handige diensten voor Kaartlezer aanvragen.
  4. Kies voor Online aanvragen en volg de instructies.

U kan ook een kaartlezer bestellen via Easy Banking Web via pc of tablet.

Welke kaart moet ik met de kaartlezer gebruiken?

Aanmelden op Easy Banking Web met een kaartlezer kan enkel in combinatie met een actieve debetkaart. De kaart waarmee u aanmeldt, hebt u ook nodig om overschrijvingen te bevestigen. Ongeacht de rekening waarvan u overschrijft.

Wilt u online betalen? Gebruik de kaart waarvan u het kaartnummer opgaf. Betaalt u met een kredietkaart? Steek dan die kredietkaart in de kaartlezer.

Gelieve uw toestel te draaien.

Om een optimale gebruikerservaring te garanderen, is deze functie alleen beschikbaar in portretmodus.

Bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering

CONTEXT

Uw aansprakelijkheid verzekerd

U heeft iemand schade berokkend tijdens het uitoefenen van uw professionele activiteit en u wordt aansprakelijk gesteld?

De verzekering BA Onderneming vergoedt de persoon die schade heeft geleden en beschermt zo het vermogen van uw bedrijf.

TROEF

Met drie BA waarborgen

Hoge verzekerde kapitalen, aangevuld met een erg ruime dekking dankzij de verschillende BA waarborgen. Alles in één enkel contract, op maat van uw beroepsactiviteit.

AANVRAGEN

Vraag uw offerte

Op zoek naar advies op maat  om uw bedrijfsaansprakelijkheid te verzekeren?

Contacteer uw persoonlijke adviseur of bel het Easy Banking Centre op 02 433 43 31 voor een videogesprek.

Uw aansprakelijkheid verzekerd

Het is soms snel gebeurd: u berokkent anderen schade tijdens het uitoefenen van uw activiteit. Heeft u een fout gemaakt, dan kunt u hiervoor aansprakelijk gesteld worden.

U moet de schade vergoeden, een kost die aardig kan oplopen en zwaar kan doorwegen op het vermogen van uw bedrijf.

Gelukkig is er de verzekering BA Onderneming, die u hiertegen beschermt en die de persoon die schade heeft geleden vergoedt in uw plaats.

BA waarborgen voor een maximale dekking

Eén enkele bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering die tal van situaties dekt en hoge maximumbedragen: onderneem met een gerust gemoed.

Een BA verzekering op maat

Bovenop de waarborg BA Uitbating, standaard inbegrepen in uw contract, kiest u de bescherming die u echt nodig heeft, met de waarborgen BA Toevertrouwde goederen, Na levering of BA Beroep.

In tal van situaties

Schade aan dienstvoertuigen, beschadiging door brand of verontreiniging, diefstal door een medewerker… Uw aansprakelijkheid is gedekt door de BA Onderneming.

Voor nevenactiviteiten

Uw BA verzekering dekt ook alle nevenactiviteiten die verband houden met uw hoofdactiviteit, zoals de organisatie van en deelname aan markten of beurzen. Van voorbereiding tot afbraak.

Hoge verzekerde kapitalen

Dankzij een hoge basisdekking op maat van uw activiteit bent u optimaal beschermd. En u kunt steeds, indien u dit nodig acht, de verzekerde bedragen optrekken.

Dekkingen en waarborgen

BA Uitbating

Deze waarborg is standaard inbegrepen in uw contract BA Onderneming en dekt uw extracontractuele burgerrechtelijke aansprakelijkheid voor schade berokkend aan derden door u of diegenen die voor u werken.

BA Toevertrouwde goederen

Gereedschap dat u heeft gehuurd, liep schade op? U heeft een voorwerp dat men u heeft toevertrouwd voor werken, beschadigd? De waarborg Toevertrouwde goederen dekt de kosten van deze schade.

BA Na levering

U heeft uw producten geleverd of uw werken uitgevoerd en na afloop is er sprake van schade? De waarborg Na levering dekt uw contractuele en extracontractuele aansprakelijkheid.

BA Beroep

U biedt een eerder intellectuele dienstverlening, zonder levering van goederen of uitvoering van materiële werken? Met deze waarborg dekt uw extracontractuele aansprakelijkheid voor schade berokkend aan derden.

BA Onderneming: enkele voorbeelden

Een reclamepaneel blesseert een voorbijganger

U plaatst een reclamepaneel. Echter, een onderdeel valt naar beneden en blesseert een voorbijganger.

De waarborg Uitbating dekt de medische kosten en de kosten ten gevolge van een eventuele werkonderbreking.

Een gedwongen evacuatie

U installeert een kraan om een machine te verplaatsen en ze dreigt om te vallen.De omgeving wordt geëvacueerd.

De waarborg Uitbating dekt het inkomstenverlies van de naburige winkels die hun deuren moeten sluiten.

Een beschadigde machine

U bent aan het werk bij een klant en beschadigt een machine nodig voor de productie.

De waarborg Uitbating dekt de herstelling van de machine en de kosten ten gevolge van de stilstand.

Een smartphone valt en is stuk

Een klant heeft u zijn of haar smartphone toevertrouwd om een onderdeel te vervangen. Het toestel glijdt uit uw handen, valt op de grond en is stuk.

De waarborg BA Toevertrouwde goederen dekt de vergoeding van het toestel.

Waterschade na installatie van een vaatwas

U installeert een vaatwasmachine bij een klant. Enige tijd later komt de wateraansluiting los, waardoor een deel van het huis onder water komt te staan.

De waarborg BA Na levering vergoedt de opgelopen waterschade.

Een software fout

Bij de ontwikkeling van software op maat sluipt een fout waardoor de dienstverlening van de klant hinder ondervindt. De waarborg BA Beroep komt tussen als de klant een vergoeding eist.

Uw verzekering in detail

Wat is wel en wat is niet gedekt?

De verzekering BA Onderneming dekt:

    • schade berokkend aan derden door goederen of werknemers in het kader van uw professionele activiteit;
    • schade wereldwijd, maar voor de Verenigde Staten en Canada heeft u vooraf een formele goedkeuring nodig.

    • schade aan goederen die u werden toevertrouwd, bijvoorbeeld voor onderhoud of als gereedschap;

    • schade veroorzaakt door uw producten na levering of door uw werken na uitvoering;

De verzekering BA Onderneming dekt geen:

    • schade met opzet veroorzaakt door een bedrijfsleider of veroorzaakt in een staat van dronkenschap of een gelijkaardige toestand;
    • schade, bij BA Toevertrouwde goederen, aan goederen die op dit moment nog steeds feitelijk in uw bezit zijn.

    • schade, bij BA Uitbating, door goederen van uw onderneming die niet dienen voor de exploitatie, bijv. een onroerend goed aangekocht als belegging;

    • vervanging of herstelling, bij BA Na levering, van producten of geleverde producten of werken die een gebrek vertonen;

Ontdek alle gedekte en niet-gedekte risico’s

Meer weten?

Vooraleer u uw contract BA Onderneming afsluit, lees eerst deze documenten:

Niet tevreden?

U kunt uw klacht indienen bij BNP Paribas Fortis nv, Klachtenmanagement, Warandeberg 3, 1000 Brussel, tel. 02 228 72 18, klachtenmanagement@bnpparibasfortis.com of via het online formulier op www.bnpparibasfortis.be > suggesties of klachten > online formulier.

Indien u niet tevreden bent met de voorgestelde oplossing, kunt u een klacht indienen per post bij de Ombudsman van de Verzekeringen, De Meeûssquare 35, 1000 Brussel. Tel. +32 2 547 58 71, fax +32 2 547 59 75, www.ombudsman.as.

En wat bij schade?

Schade aangeven? Ons team staat voor u klaar. We helpen u graag.

Bescherm uw onderneming

Sluit uw bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering af in drie stappen.

1

 Bekijk uw dekking. Maak een inventaris van de verzekeringen die uw onderneming heeft.

2

Contacteer ons. We bekijken samen hoe we de BA van uw onderneming kunnen beschermen, volgens uw specifieke activiteiten en behoeften.

3

Vraag uw offerte. Ontvang een persoonlijk voorstel van een contract BA Onderneming op maat van uw bedrijf.

Vraag uw adviseur naar deze verzekering of bel het Easy Banking Centre voor een videogesprek.

Ook interessant voor u

Wettelijke informatie

De BA Ondernemingen is een burgerlijke aansprakelijkheidsverzekering volgens Belgisch recht van AG Insurance verdeeld door BNP Paribas Fortis. Ze wordt ondergeschreven voor een periode van één of drie jaar en wordt stilzwijgend verlengd voor eenzelfde duur.

AG Insurance nv – Jacqmainlaan 53, 1000 Brussel – RPR Brussel – BTW BE 0404.494.849 – www.aginsurance.be, is een Belgische verzekeringsonderneming toegelaten onder codenummer 0079, onder toezicht van de Nationale Bank van België, de Berlaimontlaan 14, 1000 Brussel.

Tussenpersoon: BNP Paribas Fortis nv, Warandeberg 3, 1000 Brussel – RPR Brussel – BTW BE 0403.199.702, is ingeschreven onder dit nummer bij de FSMA, Congresstraat 12-14, 1000 Brussel, en handelt als verbonden verzekeringsagent, vergoed door commissies, voor AG Insurance nv. BNP Paribas Fortis nv bezit een deelneming van meer dan 10% in AG Insurance nv.