Menu

Veelgestelde vragen

Hoe start ik met Easy Banking Web?
  1. Bezoek Easy Banking Web en klik op Aanmelden.
  2. Vul uw klantnummer en kaartnummer in.
  3. Vink Dit profiel onthouden aan om uw gegevens te bewaren en voer een naam in.
  4. Vul een naam in en klik op Volgende.
  5. Gebruik de itsme® app op uw smartphone of gebruik uw kaartlezer.

Nog geen kaartlezer? Bestel hem online.

Hoe kan ik een profiel aanmaken in Easy Banking Web?

Een eerste profiel aanmaken:

  1. Bezoek onze website en klik rechtsboven op Aanmelden
  2. Voer uw klantnummer en kaartnummer in.
  3. Vink het vak Dit profiel bewaren aan en voer een profielnaam in.
  4. Klik op Volgende en meld u aan.

Een bijkomend profiel aanmaken:

  1. Bezoek onze website en klik rechtsboven op Aanmelden
  2. Klik onder uw profielnaam op Aanmelden met een ander profiel.
  3. Op dit scherm kan u een profiel selecteren door erop te klikken. U kan ook een profiel verwijderen en een nieuw profiel aanmaken.
Hoe kan ik inloggen op Easy Banking Web?
  1. Bezoek onze website en klik bovenaan rechts op Aanmelden.
  2. Meld u zich voor het eerst aan? Vul dan uw klantnummer en kaartnummer in. 
  3. Meld u aan met itsme of met uw kaartlezer.
Hoelang blijven betalingen bewaard in Mijn Handtekeningen?

Betalingen bewaard in Mijn Handtekeningen blijven 2 maanden beschikbaar. Als u een betaling niet binnen deze tijd ondertekent, dan verdwijnt ze automatisch.

Waar in Easy Banking Web vind ik de waarde van de effecten op mijn effectenrekening?
  1. Ga naar het overzicht van uw beleggingen.
  2. Kies uw effectenrekening.
  3. U ziet de waarde van uw effecten.
  4. Klik op een effect voor meer info. 
Waarom is mijn Easy Banking Web-profiel verdwenen?

Verwijdert u de cookies of websitegegevens van uw browser, dan verwijdert u ook uw aanmeldgegevens van Easy Banking Web.

Verwijderde u deze gegevens niet zelf, dan maakt u mogelijk gebruik van een antivirusprogramma of andere software dat ingesteld werd om deze data automatisch te wissen.

Ik kan mijn elektronische handtekening niet invullen. Wat nu?

,

Mijn vingerafdruk werkt niet in Easy Banking App. Wat nu?

Mogelijke redenen:

  1. Uw toestel ondersteunt geen vingerafdrukken.
  2. U registreerde uw vingerafdruk nog niet.
  3. U gebruikt de verkeerde vinger.
  4. Er zijn krassen op de vingerafdruksensor.

Als deze redenen niet de oorzaak zijn, probeer Easy Banking App opnieuw te installeren.

Hoe gebruik ik mijn vingerafdruk of FaceID in Easy Banking App?

U kan het gebruik van uw vingerafdruk of FaceID activeren tijdens de installatie van Easy Banking App.

Nadien kan u de instelling in Easy Banking App beheren via Instellingen en Beveiliging.

Hoe kan ik aanmelden in de Easy Banking App (met mijn smartphone of tablet)?

U hebt verschillende mogelijkheden om u aan te melden:

  1. Met uw vingerafdruk of Face ID.
  2. Met uw Easy Banking-code
  3. Met uw kaartlezer (als u uw Easy Banking-code vergeten bent).
Hoe start ik met Easy Banking App?

Hou uw smartphone en/of tablet, uw debetkaart en uw kaartlezer bij de hand

Download Easy Banking App in de App Store of in Google Play. Open de app, ga naar Aan de slag en volg de instructies om Easy Banking App te activeren.

Hoe kan ik een profiel aanmaken in Easy Banking App?
  1. Download Easy Banking App in de App Store of in Google Play.
  2. Open de app en druk op Aanmelden.
  3. Voer uw klantnummer en kaartnummer in.
  4. Bevestig met uw debetkaart en kaartlezer
  5. Voer uw telefoonnummer in en druk op Een sms ontvangen. U ontvangt een activatiecode die u dient in te geven in Easy Banking App.
  6. Kies uw Easy Banking-code van 5 cijfers en bevestig ze.
  7. Activeer het gebruik van uw vingerafdruk indien u dit wilt..
Hoe kan mijn kind Easy Banking App gebruiken?

In Easy Banking App of Easy Banking Web, beheert u de toegang van uw kinderen ouder dan 12 jaar.

In Easy Banking App

  1. Meld u aan in Easy Banking App.
  2. Ga naar Instellingen.
  3. Tik op Toegang voor kinderen.
  4. Tik op Easy Banking App toestaan.
  5. Bevestig met je kaartlezer.

In Easy Banking Web ga naar Instellingen. Klik op de naam van uw kind en kies Easy Banking App. Bevestig met uw kaartlezer.

Ik ben mijn Easy Banking-code vergeten. Wat nu?
  1. Kies in Easy Banking App voor Aanmelden en kies Code vergeten.
  2. Volg de stappen met uw kaartlezer.
  3. Kies een nieuwe Easy Banking-code en bevestig met uw kaartlezer.
Een foutmelding zegt mij dat een app boven Easy Banking komt te staan. Wat nu?

Sluit alle andere geopende apps of herstart uw toestel.

Bel het Easy Banking Centre als u de app nog steeds niet kan gebruiken.

Kan ik twee profielen aanmaken in Easy Banking App?

Op dit ogenblik is het niet mogelijk om meerdere profielen aan te maken in Easy Banking App.

Waar vind ik de waarde van mijn beleggingen?
  1. Meld u aan in Easy Banking App.
  2. Tik op Mijn diensten en op Beleggingen.  
  3. Kies uw effectenrekening. U hebt een Adviserend Beheer? Tik dan eerst op het contractnummer.
  4. Kies een categorie en tik op een effect voor meer details.
Werkt Easy Banking App op mijn toestel?

Easy Banking App werkt op toestellen met Android 7 en iOS 14 of recenter.

U kan de app niet gebruiken op een 'rooted' Android-toestel of op een 'jailbroken' iPhone of iPad.

Rooten en jailbreaken omzeilt de standaardbeveiliging van het besturingssysteem van een smartphone of tablet. Het stelt het toestel meer bloot aan virussen en malware.

Hoe gebruik ik itsme in Easy Banking Web?
  1. Vul uw klant- en kaartnummer in op het aanmeldscherm van Easy Banking Web.
  2. Kies voor Aanmelden met itsme.
  3. Volg de stappen met uw kaartlezer.
  4. Klik op Volgende.
  5. Bevestig nogmaals met uw kaartlezer.
Hoe meld ik me met itsme aan in Easy Banking Web?
  1. Ga naar Easy Banking Web op een computer of tablet.
  2. Kies voor Aanmelden met itsme.
  3. Open de itsme®-app en volg de instructies.
  4. U krijgt automatisch toegang tot Easy Banking Web.
Hoe heractiveer ik mijn itsme®-profiel?

Maak een nieuw profiel aan in de itsme®-app of neem contact op met itsme®

Hoe blokkeer ik mijn itsme® account?

Dat kan via de itsme®-website. Klik op Mijn account.

Wilt u ook Easy Banking App blokkeren?

  1. Ga op computer of tablet naar www.bnpparibasfortis.be en kies Aanmelden.
  2. Kies Instellingen en dan Toegang tot onze apps.
  3. Schrap uw toestel uit de lijst.

U kan ook bellen naar het Easy Banking Centre.

Hoe installeer ik itsme®?

Download de itsme®-app via de App Store of Google Play en maak een profiel aan met uw debetkaart en kaartlezer.

Itsme® is beschikbaar vanaf 16 jaar.

Wil u een profiel aanmaken met uw identiteitskaart? Dan kan dat via www.itsme.be (enkel mogelijk vanaf 18 jaar).

Hoe kies ik mijn Easy Banking Phone-code?

Dat kan in Easy Banking Web

  1. Ga naar www.bnpparibasfortis.be en kies Aanmelden.
  2. Kies Instellingen en dan Easy Banking Phone.
  3. Klik op Activeren of Wijzigen.
  4. Kies uw code van 5 cijfers.
  5. Klik op Volgende en bevestig met uw kaartlezer.
Hoe bestel ik een kaartlezer?

In Easy Banking App

  1. Meld u aan in Easy Banking App.
  2. Tik op Aanbod.
  3. Ga naar Handige diensten.
  4. Tik op Kaartlezer aanvragen en vervolgens op Online aanvragen.

In Easy Banking Web op een computer of tablet

  1. Bezoek www.bnpparibasfortis.be/.
  2. Klik op Aanmelden maar meld u niet aan.
  3. Kies voor Aanmelden met kaartlezer.
  4. Kies voor Bestel een kaartlezer.
Welke kaart moet ik met de kaartlezer gebruiken?

Aanmelden op Easy Banking Web met een kaartlezer kan enkel in combinatie met een actieve debetkaart. De kaart waarmee u aanmeldt, hebt u ook nodig om overschrijvingen te bevestigen. Ongeacht de rekening waarvan u overschrijft.

Wilt u online betalen? Gebruik de kaart waarvan u het kaartnummer opgaf. Betaalt u met een kredietkaart? Steek dan die kredietkaart in de kaartlezer.

Mijn kaartlezer werkt niet meer. Wat nu?

U kan online gratis een nieuwe kaartlezer aanvragen.

In Easy Banking App

  1. Meld u aan in Easy Banking App.
  2. Tik op Aanbod.
  3. Kies bij Handige diensten voor Kaartlezer aanvragen.
  4. Kies voor Online aanvragen en volg de instructies.

U kan ook een kaartlezer bestellen via Easy Banking Web via pc of tablet.

Welke kaart moet ik met de kaartlezer gebruiken?

Aanmelden op Easy Banking Web met een kaartlezer kan enkel in combinatie met een actieve debetkaart. De kaart waarmee u aanmeldt, hebt u ook nodig om overschrijvingen te bevestigen. Ongeacht de rekening waarvan u overschrijft.

Wilt u online betalen? Gebruik de kaart waarvan u het kaartnummer opgaf. Betaalt u met een kredietkaart? Steek dan die kredietkaart in de kaartlezer.

Gelieve uw toestel te draaien.

Om een optimale gebruikerservaring te garanderen, is deze functie alleen beschikbaar in portretmodus.

Schade aangeven

U krijgt te maken met schade, brand of diefstal, u bent het slachtoffer van een verkeersongeval, u berokkent schade aan derden, u raakt uw sleutel kwijt of u wordt geconfronteerd met een overlijden… We zijn er voor u en helpen u stap voor stap op weg.

Een doorgedreven expertise voor wat echt telt

Samen met onze partners bieden we u de juiste begeleiding en een compleet pakket aan verzekeringsoplossingen. Voor vandaag en morgen.

We zijn er voor u, ook wanneer het misgaat

Bij schade kunt u steeds rekenen op de hulp van uw BNP Paribas Fortis adviseur én de schadebeheerder verantwoordelijk voor uw dossier. Van aangifte tot opvolging.

Aangifte van uw schadegeval: snel en eenvoudig

Een schadegeval aangeven doet u eenvoudig online of telefonisch.

Bijstand nodig? Onze partners staan ook telefonisch voor u klaar, en dat 24/7.

Stormen 

De stormen hebben mogelijk schade aan uw woning veroorzaakt. Hoe meldt u een schade?

  • Via een online aangifte toegankelijk via uw Easy Banking Web of via uw Easy Banking App op uw Android-smartphone. Uw voordelen: 24/7, geen wachttijden aan de telefoon, onmiddellijke opening van een dossier, gemakkelijk foto's bijvoegen om het beheer van uw schade te versnellen.
  • Telefonisch via het nummer 0800 96 040 tussen 8.00 en 18.30 uur (24/24 indien noodmaatregelen nodig zijn).

Uw woning

Brand, waterschade, vandalisme, natuurramp

  • Er is een leiding gesprongen in uw badkamer en u heeft waterschade?
  • Het dak van uw woning raakte beschadigd tijdens een storm?
  • Men heeft bij u ingebroken?
  • Er brak brand uit in uw woning?

Heeft u een Top Woning verzekering, dan doet u aangifte van uw schadegeval bij Teleclaims, de schadeafdeling van AG Insurance:

  • via het online formulier (u voegt eenvoudig foto’s en documenten toe aan uw dossier om de afhandeling te versnellen);
  • telefonisch via het gratis nummer 0800 960 40 (in België) of +32 2 664 99 00 (vanuit het buitenland).

Dringende bijstand en herstellingen (indien u over het Pack Woning & Assist+ beschikt)

  • U kunt uw garagepoort niet meer sluiten?
  • Uw gootsteen is verstopt?
  • U heeft geen warm water meer?

Bel het gratis nummer 0800 960 40 (in België) of +32 2 664 99 00 (vanuit het buitenland) en kies de optie Bijstand.

Uzelf, uw gezin en uw huisgenoten

U berokkent schade aan derden

  • De voetbal van uw zoon of dochter heeft een raam bij de buren gebroken?
  • Uw huisdier is ontsnapt en heeft een ongeluk veroorzaakt?
  • Tijdens het inladen van uw boodschappen is uw winkelkar tegen een andere wagen gerold?

Heeft u een Top Familiale verzekering, dan doet u aangifte van uw schadegeval bij Teleclaims, de schadeafdeling van AG Insurance:

  • via het online formulier (u voegt eenvoudig foto’s en documenten toe aan uw dossier om de afhandeling te versnellen);
  • telefonisch via het gratis nummer 0800 960 40 (in België) of +32 2 664 99 00 (vanuit het buitenland).

Een persoonlijk ongeval met lichamelijke schade

  • U raakte gewond bij een verkeersongeval?
  • U bent gevallen tijdens het klussen in huis?
  • Uw zoon of dochter is gestruikeld op de speelplaats?

Heeft u een Top Ongevallen verzekering? Neem dan contact op met Teleclaims, de schadeafdeling van AG Insurance, via het gratis nummer 0800 960 40 (in België) of +32 2 664 99 00 (vanuit het buitenland).

Uw juridische bescherming

U heeft een Providis Globale Rechtsbijstand verzekering en:

  • u bent het slachtoffer van een medische fout?
  • u gaat niet akkoord met een verkeersboete?
  • u bent net verhuisd naar uw nieuwe woning en ontdekt een fout door de aannemer?
  • u heeft iets gekocht, maar dat komt niet overeen met wat de verkoper u heeft beloofd?

Of u bent gedekt door de Rechtsbijstand binnen uw Autoverzekering, Top Familiale of Top Woning en u wil een beroep doen op deze verzekeringen voor de risico’s die zij specifiek dekken?

Dan doet u aangifte:

  • via e-mail naar info@providis.be met vermelding van uw contractnummer;
  • telefonisch via het nummer 02 664 42 20.

Uw werk en inkomen

  • Bent u uw job kwijtgeraakt?
  • Kunt u niet meer aan de slag na invaliditeit door ziekte of ongeval?

Heeft u een verzekering Vaste Kosten? Contacteer Life Claims:

  • via e-mail naar claims@aginsurance.be met vermelding van uw contractnummer;
  • telefonisch via het nummer 02 664 90 70.

Mastercard Gold, Mastercard World Platinum en Mastercard World Elite kredietkaart

U heeft een Mastercard Gold kredietkaart

  • U moet uw reis noodgedwongen annuleren?
  • Uw online aankoop werd niet geleverd of komt niet overeen met uw bestelling?
  • Een aankoop met uw kaart is beschadigd of werd gestolen?

Dan doet u aangifte:

  • via het online aangifteformulier, dat u hier terugvindt;
  • via e-mail, door uw aangifte en eventuele bijlages (foto’s, documenten) te versturen naar goldcardinsurance@aginsurance.be;
  • telefonisch via Teleclaims, de schadeafdeling van AG Insurance, op het nummer 02 664 45 25.

  • Uw kaart is gestolen of u raakte uw kaart kwijt?

Contacteer Card Stop op +32 78 170 170.

  • U werd het slachtoffer van kaartfraude?

Contacteer Worldline op +32 2 205 85 85 of via mijnkaart.be. U moet een franchise betalen na tussenkomst van Worldline? Contacteer TeleClaims, de schadeafdeling van AG, op het nummer 02 664 45 25. Opgelet, enkel in geval van diefstal of verlies van de kredietkaart, zal de franchise terugbetaald worden.

U heeft een Mastercard World Platinum of Mastercard World Elite kredietkaart

  • U moet uw reis noodgedwongen annuleren?
  • Uw online aankoop werd niet geleverd of komt niet overeen met uw bestelling?
  • Een aankoop met uw kaart is beschadigd of werd gestolen?
  • U vertrekt op vakantie en u heeft autopech?
  • Tijdens uw vakantie wordt u ziek en moet u gerepatrieerd worden?

Afhankelijk van de kaart waarover u beschikt, ontdekt u op de desbetreffende pagina hoe u aangifte doet van uw schadegeval: ga naar Mastercard World Platinum of Mastercard World Elite.

Uw mobiliteit

Uw wagen, motor of fiets: ongeval of diefstal

  • U veroorzaakte een verkeersongeval, waarbij u schade heeft berokkend aan derden?
  • Uw voertuig raakte beschadigd als gevolg van een ongeval (waarvoor u verantwoordelijk bent)?
  • Ondanks een goede beveiliging werd uw wagen, motor of fiets gestolen?

Heeft u een schadegeval, dan doet u aangifte bij Teleclaims, de schadeafdeling van AG Insurance:

voor een Autoverzekering:

  • via het online formulier (u voegt eenvouding een aanrijdingsformulier, foto's en documenten toe aan uw dossier om de afhandeling te versnellen);
  • telefonisch via het gratis nummer 0800 960 40 (in België) of +32 2 664 99 00 (vanuit het buitenland).

voor een Motorverzekering of een Top Fiets verzekering: telefonisch via het gratis nummer 0800 960 40 (in België) of +32 2 664 99 00 (vanuit het buitenland).

Bijstand in België en het buitenland

  • U had een ongeval in binnen- of buitenland en u heeft bijstand nodig?
  • U verblijft in het buitenland en u bent ziek of raakte gekwetst?
  • U moet gerepatrieerd worden?
  • U verloor uw bagage in het buitenland?

  • Heeft u een Top Bijstand verzekering van AG, contacteer Teleclaims op het gratis nummer 0800 960 40 (in België) of +32 2 664 99 00 (vanuit het buitenland) en kies de optie Bijstand.
  • Heeft u een Touring reisbijstandsverzekering, bel het gratis nummer 078 178 178 (in België) of +32 2 233 23 45 (vanuit het buitenland).
  • Heeft u een Europ Assistance reisbijstandsverzekering, bel dan +32 2 533 75 75.

Pechverhelping en bijstand voor uw voertuig

  • U staat in panne?
  • U hebt een lekke band?
  • U hebt een ongeval met uw voertuig en kunt niet meer verder?
  • Iemand heeft geprobeerd uw voertuig te stelen en u kunt niet meer verder?

  • Hebt u een AG Top Bijstand verzekering, contacteer dan Teleclaims op het gratis nummer 0800 960 40 (in België) of +32 2 664 99 00 (vanuit het buitenland) en kies de optie Bijstand.
  • Hebt u een Touring Go of Touring Move On contract voor pechverhelping en bijstand, bel dan het gratis nummer 078 178 178 (in België) of +32 2 233 23 45 (vanuit het buitenland).
  • Is uw voertuig gedekt door een Touring reisbijstandsverzekering, bel dan het gratis nummer 078 178 178 (in België) of +32 2 233 23 45 (vanuit het buitenland).
  • Is uw voertuig gedekt door een Europ Assistance reisbijstandsverzekering, bel dan het nummer +32 2 533 75 75.
  • Kunt u niet meer verder met uw voertuig door een ongeval of een lekke band, en hebt u een Burgerlijke Aansprakelijkheid Auto, contacteer dan Teleclaims op het gratis nummer 0800 960 40 (in België) of +32 2 664 99 00 (vanuit het buitenland).

Glasbreuk

  • Uw voorruit is gebarsten?
  • U heeft een barst in een zijruit van uw wagen?

Heeft u een Autoverzekering, bel naar:

  • Touring Glass op 0800 95 555 (in België) of +32 3 502 70 60 (vanuit het buitenland);
  • Carglass op 0800 16 616;
  • Autoglass Clinic op 0800 23 332.

Een naaste is overleden

U wordt geconfronteerd met het overlijden van een naaste?

Had de overledene een Schuldsaldoverzekering, een Tijdelijke Overlijdensverzekering met Vast Kapitaal, een Verzekering Lening op Afbetaling of een Rekeningverzekering? Neem dan contact op met zijn adviseur verzekeringen bij BNP Paribas Fortis.

Hij of zij zal u in deze moeilijke periode bijstaan en u begeleiden bij de te nemen stappen.

Waar vind ik mijn verzekeringen?