VERZEKEREN

Schadeaangifte

PRAKTISCH

We zijn er voor u

U verliest uw sleutel, of krijgt te maken met schade, brand of diefstal? U bent het slachtoffer van een verkeersongeval of u berokkent schade aan derden? Of geconfronteerd met een overlijden... We zijn er voor u en helpen u stap voor stap op weg.

UW VOORDELEN

Een doorgedreven expertise

Bij schade kunt u steeds rekenen op de hulp van uw adviseur én de schadebeheerder verantwoordelijk voor uw dossier. Van aangifte tot opvolging. Samen met onze partners bieden we u de juiste begeleiding en een compleet pakket aan verzekeringsoplossingen.

MEER INFO

Snel en eenvoudig aangifte doen

Een schadegeval aangeven doet u eenvoudig online of telefonisch. Bijstand nodig? Onze partners staan telefonisch voor u klaar, en dat 24/7.

Stormen

De opeenvolgende stormen die we momenteel meemaken, hebben mogelijk schade aan uw woning veroorzaakt. Hoe meldt u een schade?

  • Via een online aangifte toegankelijk via uw Easy Banking Web of via uw Easy Banking App. Uw voordelen: 24/7, geen wachttijden aan de telefoon, onmiddellijke opening van een dossier, gemakkelijk foto's bijvoegen om het beheer van uw schade te versnellen.
  • Telefonisch via het nummer 0800 96 040 tussen 9.00 en 17.00 uur (24/24 indien noodmaatregelen nodig zijn).
  • Bescherm uzelf, uw gezin en uw bezittingen. Zo veel mogelijk. Ontdek onze tips.

Uw woning

Brand, waterschade, vandalisme, natuurramp

  • Er is een leiding gesprongen in uw badkamer en u hebt waterschade?
  • Het dak van uw woning raakte beschadigd tijdens een storm?
  • Men heeft bij u ingebroken?
  • Er brak brand uit in uw woning?

Heeft u een Top Woning verzekering, dan doet u aangifte van uw schadegeval bij Teleclaims, de schadeafdeling van AG Insurance:

    • via het online formulier (u voegt eenvoudig foto’s en documenten toe aan uw dossier om de afhandeling te versnellen)
    • telefonisch via het gratis nummer 0800 960 40 (in België) of +32 2 664 99 00 (vanuit het buitenland)

Dringende bijstand en herstellingen (indien u over het Pack Woning & Assist+ beschikt)

    • U kunt uw garagepoort niet meer sluiten?
    • Uw gootsteen is verstopt?
    • U hebt geen warm water meer?

Bel het gratis nummer 0800 960 40 (in België) of +32 2 664 99 00 (vanuit het buitenland) en kies de optie Bijstand.

Gemoedsrust bij natuurrampen

Voorkom schade

Door de klimaatopwarming komen stormen en natuurrampen helaas steeds vaker voor in België en de rest van de wereld. Ze lijken jaar na jaar toe te nemen in frequentie en hevigheid. Bescherm uzelf, uw gezin en uw bezittingen. Zo veel mogelijk.

Ontdek onze tips

Uzelf, uw gezin en uw huisgenoten

U berokkent schade aan derden

  • De voetbal van uw zoon of dochter heeft een raam bij de buren gebroken?
  • Uw huisdier is ontsnapt en heeft een ongeluk veroorzaakt?
  • Tijdens het inladen van uw boodschappen is uw winkelkar tegen een andere wagen gerold?

Hebt u een Top Familiale verzekering, dan doet u aangifte van uw schadegeval bij Teleclaims, de schadeafdeling van AG Insurance:

  • via het online formulier (u voegt eenvoudig foto’s en documenten toe aan uw dossier om de afhandeling te versnellen)

telefonisch via het gratis nummer 0800 960 40 (in België) of +32 2 664 99 00 (vanuit het buitenland)

Een persoonlijk ongeval met lichamelijke schade

  • U raakte gewond bij een verkeersongeval?
  • U bent gevallen tijdens het klussen in huis?
  • Uw zoon of dochter is gestruikeld op de speelplaats?

Hebt u een Top Ongevallen verzekering? Neem dan contact op met Teleclaims, de schadeafdeling van AG Insurance, via het gratis nummer 0800 960 40 (in België) of +32 2 664 99 00 (vanuit het buitenland).

Uw juridische bescherming

U hebt een Providis Globale Rechtsbijstand verzekering en:

  • u bent het slachtoffer van een medische fout?
  • u gaat niet akkoord met een verkeersboete?
  • u bent net verhuisd naar uw nieuwe woning en ontdekt een fout door de aannemer?
  • u hebt iets gekocht, maar dat komt niet overeen met wat de verkoper u heeft beloofd?

Of u bent gedekt door de Rechtsbijstand binnen uw Autoverzekering, Top Familiale of Top Woning en u wilt een beroep doen op deze verzekeringen voor de risico’s die zij specifiek dekken?

Dan doet u aangifte:

  • via e-mail naar info@providis.be met vermelding van uw contractnummer
  • telefonisch via het nummer 02 664 42 20

Uw werk en inkomen

  • Bent u uw job kwijtgeraakt?
  • Kunt u niet meer aan de slag na invaliditeit door ziekte of ongeval?

Hebt u een verzekering Vaste Kosten? Contacteer Life Claims:

  • via e-mail naar claims@aginsurance.be met vermelding van uw contractnummer
  • telefonisch via het nummer 02 664 90 70

VERZEKERINGEN VIA UW KREDIETKAART

Visa en Mastercard kredietkaarten

Visa Classic kredietkaart

  • Uw online aankoop werd niet geleverd of komt niet overeen met uw bestelling?
  • Een aankoop met uw kaart is beschadigd of werd gestolen?

Dan kunt u aangifte doen:

  • via het online aangifteformulier, dat u hier terugvindt
  • telefonisch via Teleclaims, de schadeafdeling van AG Insurance, op het nummer 02 664 45 25

Uw kaart is gestolen of kwijt geraakt?
Contacteer Card Stop op +32 78 170 170.

Mastercard Gold kredietkaart

  • U moet uw reis noodgedwongen annuleren?
  • Uw online aankoop werd niet geleverd of komt niet overeen met uw bestelling?
  • Een aankoop met uw kaart is beschadigd of werd gestolen?

Dan kunt u aangifte doen:

  • via het online aangifteformulier, dat u hier terugvindt
  • telefonisch via Teleclaims, de schadeafdeling van AG Insurance, op het nummer 02 664 45 25

Uw kaart is gestolen of u raakte uw kaart kwijt?

U werd het slachtoffer van kaartfraude?

Ga naar mijnkaart.be en kies voor ‘U wenst een betaling te betwisten’.

Is uw kaart gestolen of verloren geraakt en moet u na tussenkomst van Worldline een franchise betalen naar aanleiding van kaartfraude? Vul het online aangifteformulier in, dat u hier terugvindt, om uw verzekering aan te spreken i.v.m. kaartfraude.

Mastercard World Platinum of Mastercard World Elite kredietkaart

  • U moet uw reis noodgedwongen annuleren?
  • Uw online aankoop werd niet geleverd of komt niet overeen met uw bestelling?
  • Een aankoop met uw kaart is beschadigd of werd gestolen?
  • U vertrekt op vakantie en u heeft autopech?
  • Tijdens uw vakantie wordt u ziek en moet u gerepatrieerd worden?

Afhankelijk van de kaart waarover u beschikt, ontdekt u op de desbetreffende pagina hoe u aangifte doet van uw schadegeval: ga naar Mastercard World Platinum of Mastercard World Elite.

Uw mobiliteit

Uw wagen, motor of fiets: ongeval of diefstal

  • U veroorzaakte een verkeersongeval, waarbij u schade heeft berokkend aan derden?
  • Uw voertuig raakte beschadigd als gevolg van een ongeval (waarvoor u verantwoordelijk bent)?
  • Ondanks een goede beveiliging werd uw wagen, motor of fiets gestolen?

Hebt u een schadegeval, dan doet u aangifte bij Teleclaims, de schadeafdeling van AG Insurance:

voor een Autoverzekering:

  • via het online formulier (u voegt eenvoudig een aanrijdingsformulier, foto's en documenten toe aan uw dossier om de afhandeling te versnellen)
  • telefonisch via het gratis nummer 0800 960 40 (in België) of +32 2 664 99 00 (vanuit het buitenland)

voor een Motorverzekering of een Top Fiets verzekering: telefonisch via het gratis nummer 0800 960 40 (in België) of +32 2 664 99 00 (vanuit het buitenland).

Bijstand in België en het buitenland

  • U had een ongeval in binnen- of buitenland en u hebt bijstand nodig?
  • U verblijft in het buitenland en u bent ziek of raakte gekwetst?
  • U moet gerepatrieerd worden?
  • U verloor uw bagage in het buitenland?
  • Hebt u een Top Bijstand verzekering van AG, contacteer Teleclaims op het gratis nummer 0800 960 40 (in België) of +32 2 664 99 00 (vanuit het buitenland) en kies de optie Bijstand.
  • Hebt u een Touring reisbijstandsverzekering, bel het gratis nummer 078 178 178 (in België) of +32 2 233 23 45 (vanuit het buitenland).
  • Hebt u een Europ Assistance reisbijstandsverzekering, bel dan +32 2 533 75 75.

Pechverhelping en bijstand voor uw voertuig

  • U staat in panne?
  • U hebt een lekke band?
  • U hebt een ongeval met uw voertuig en kunt niet meer verder?
  • Iemand heeft geprobeerd uw voertuig te stelen en u kunt niet meer verder?
  • Hebt u een AG Top Bijstand verzekering, contacteer dan Teleclaims op het gratis nummer 0800 960 40 (in België) of +32 2 664 99 00 (vanuit het buitenland) en kies de optie Bijstand.
  • Hebt u een Touring Go of Touring Move On contract voor pechverhelping en bijstand, bel dan het gratis nummer 078 178 178 (in België) of +32 2 233 23 45 (vanuit het buitenland).
  • Is uw voertuig gedekt door een Touring reisbijstandsverzekering, bel dan het gratis nummer 078 178 178 (in België) of +32 2 233 23 45 (vanuit het buitenland).
  • Is uw voertuig gedekt door een Europ Assistance reisbijstandsverzekering, bel dan het nummer +32 2 533 75 75.
  • Kunt u niet meer verder met uw voertuig door een ongeval of een lekke band en hebt u een Burgerlijke Aansprakelijkheid Auto, contacteer dan Teleclaims op het gratis nummer 0800 960 40 (in België) of +32 2 664 99 00 (vanuit het buitenland).

Glasbreuk

  • Uw voorruit is gebarsten?
  • U hebt een barst in een zijruit van uw wagen?

Hebt u een Autoverzekering, bel naar:

Een naaste is overleden

U wordt geconfronteerd met het overlijden van een naaste?

Had de overledene een Schuldsaldoverzekering, een Tijdelijke Overlijdensverzekering met Vast Kapitaal, een Verzekering Lening op Afbetaling of een Rekeningverzekering? Neem dan contact op met zijn adviseur verzekeringen bij BNP Paribas Fortis.

Hij of zij zal u in deze moeilijke periode bijstaan en u begeleiden bij de te nemen stappen.

Waar vind ik mijn verzekeringen?

  • Uw verzekeringen via uw online bank

    Welke verzekeringen hebt u afgesloten? En waar vindt u de contractnummers terug? U ontdekt het in enkele klikken op uw computer,  tablet of smartphone dankzij Easy Banking Web en Easy Banking App.

    Uw digitale bank

  • Ontdek ons aanbod

    Hebt u een nieuwe wagen gekocht? Bent u eigenaar geworden? Werd uw gezin groter? Wij hebben de verzekering die u nodig hebt.

    Ontdek ons aanbod

Het delen van uw scherm Easy Banking Web
Als u op dit moment telefonisch of via chat contact heeft met een Easy Banking adviseur, kunt u beginnen met het delen van uw scherm Easy Banking Web.
Het delen van het sessienummer
Om het delen van uw scherm Easy Banking Web te activeren, kunt u het onderstaande sessienummer doorgeven aan de Easy Banking adviseur met wie u contact heeft.

Sessienummer: