Menu

Veelgestelde vragen

Hoe krijg ik toegang tot Easy Banking Web?

Via onze website:  

  1. Klik bovenaan rechts op Aanmelden.
  2. Geef uw kaartnummer en klantnummer in.
  3. Vink indien u dit wenst het vak bij Dit profiel onthouden aan en voer een gebruikersnaam in. Bijvoorbeeld uw voornaam. Hierdoor moet u niet elke keer uw klant- en kaartnummer opnieuw invullen.
  4. Klik op Volgende.
  5. Kies of u zich aan wilt melden via uw debetkaart of kaartlezer of via Itsme en volg de stappen.

Hebt u nog geen kaartlezer? Dan kan u online een bestellen. U kan ook een kaartlezer vragen aan het onthaal van een van onze kantoren.

Telefonisch via ons Easy Banking Centre.

Hoe kan ik een profiel aanmaken in Easy Banking Web?

Een eerste profiel aanmaken:

  1. Bezoek onze website en klik rechtsboven op Aanmelden
  2. Voer uw klantnummer en kaartnummer in.
  3. Vink, indien u dit wenst, het vak bij Dit profiel bewaren aan en geef een profielnaam in. Zo zullen uw gegevens op dit toestel bewaard worden.
  4. Klik op Volgende.

Een bijkomend profiel aanmaken:

  1. Bezoek onze website en klik rechtsboven op Aanmelden
  2. Klik onder uw profielnaam op Aanmelden met een ander profiel.
  3. Op dit scherm kan u een profiel selecteren door erop te klikken. U kan ook een profiel verwijderen en een nieuw profiel aanmaken.
Hoe kan ik inloggen op Easy Banking Web?
  1. Bezoek onze website en klik bovenaan rechts op Aanmelden.
  2. Meld u voor het eerst aan? Vul dan uw klantnummer en kaartnummer in in het 
  3. Kies hoe u zich wilt aanmelden: Met kaartlezer of met itsme.
  4. Voer de stappen uit die op het scherm staan of open de itsme-app op uw smartphone.
Hoe lang blijven verrichtingen opgeslagen in Mijn Handtekeningen zichtbaar?

Verrichtingen opgeslagen in Mijn Handtekeningen blijven 2 maanden zichtbaar. Als de verrichtingen binnen deze tijd niet ondertekend zijn, dan verdwijnen ze automatisch.

Waar in Easy Banking Web vind ik de waarde van de effecten op mijn effectenrekening?
  1. Ga naar het overzicht van uw beleggingen.
  2. Klik op het nummer van uw effectenrekening.
  3. U ziet nu een lijst van uw effecten met hun huidige waarde.
  4. Wenst u meer info? Klik dan op de naam van het effect. 
Waarom is mijn bewaarde profiel verdwenen?

Als u de cookies verwijdert, wordt ook de cookie met uw gebruikersgegevens verwijderd. Verwijderde u niet zelf de door uw browser bewaarde cookies en andere gegevens, dan maakt u mogelijk gebruik van software, zoals een antivirusprogramma, dat ingesteld werd om deze data automatisch te wissen.

Waarom kan ik mijn elektronische handtekening niet invullen?
  1. Kijk na of de NumLock toets van uw computer ingeschakeld werd. Staat deze uit, dan kan u geen cijfers typen via het numeriek klavier, rechts op uw toetsenbord.
  2. U activeerde het veld waarin u uw elektronische handtekening dient in te vullen nog niet. Dit kan u doen door erin te klikken.
Waarom kan ik me niet aanmelden met mijn vingerafdruk?
  1. Uw toestel ondersteunt geen vingerafdrukken.
  2. Uw toestel werkt met verouderde software. U hebt minimum iOS 12 of Android 6.0 nodig.
  3. Uw vingerafdruk werd nog niet geregistreerd op uw toestel.
  4. U gebruikt de verkeerde vinger.
  5. Er zijn krassen op de sensor voor uw vingerafdruk.

U kunt ook steeds Easy Banking App verwijderen en opnieuw installeren om eventuele problemen op te lossen.

Hoe activeer ik mijn vingerafdruk, Touch ID of Face ID?

Als u Easy Banking App voor het eerst gebruikt, wordt u gevraagd om Touch ID/ Vingerafdruk of FaceID te activeren.

Wilt u het later pas doen, dan kan het zo:

  1. Meld u aan op onze app.
  2. Druk onderaan rechts op de horizontale strepen en kies Instellingen.
  3. Kies voor Touch ID/Vingerafdruk of Face ID.
Hoe kan ik aanmelden in de Easy Banking App (met mijn smartphone of tablet)?

U hebt verschillende mogelijkheden om u aan te melden:

  1. Met uw vingerafdruk of Face ID.
  2. Met uw Easy Banking-code
  3. Met uw kaartlezer (als u uw Easy Banking-code vergeten bent).
Hoe krijg ik toegang tot Easy Banking App?
  1. Download Easy Banking App in de App Store (iPhone, iPad) of op Google Play (Android)
  2. Maak een profiel aan met uw debetkaart en kaartlezer.
  3. Tijdens het aanmaken van een profiel zal u een bijkomende bevestigingscode via sms ontvangen. Nadien zal u gevraagd worden om een persoonlijke Easy Banking-code van 5 cijfers te kiezen. Deze code moet verschillen van de code die u per sms ontving.
  4. Indien uw toestel dit ondersteunt, zal u tijdens de creatie van uw profiel ook gevraagd worden of u uw vingerafdruk of Face ID wilt activeren voor gebruik op Easy Banking App.

Bekijk alvast onze instructies om een eerste keer aan te melden.

Hoe kan ik een profiel aanmaken in Easy Banking App?
  1. Download de app in de App store of in Google Play.
  2. Open de app en druk op Aanmelden.
  3. Voer uw klantnummer en kaartnummer in.
  4. Bevestig met een M1-handtekening, hiervoor hebt u een kaart en kaartlezer nodig.
  5. Geef uw telefoonnummer in en druk op Een sms ontvangen. U ontvangt een activatiecode die u dient in te geven in Easy Banking App.
  6. Hierna kunt u uw Easy Banking-code van 5 cijfers kiezen. Deze dient u nogmaals te bevestigen.
  7. U wordt nu gevraagd of u aanmelden met vingerafdruk wilt activeren. Dit is optioneel.
  8. Bevestig tot slot met uw Easy Banking-code van 5 cijfers.
Hoe kan ik mijn minderjarig kind toestemming geven om de Easy Banking App te gebruiken?

U geeft als ouder zelf toestemming voor uw kinderen via uw eigen Easy Banking Web. Dit kan van zodra ze de leeftijd van 15 jaar hebben bereikt.

  1. Beheer de toegangen voor uw kinderen.
  2. Klik op de naam van uw zoon of dochter.
  3. Klik op Easy Banking App.
  4. Bevestig met uw debetkaart en kaartlezer.
  5. U kan de toegang langs dezelfde weg ook blokkeren.
Ik ben mijn Easy Banking-code vergeten. Hoe kies ik een nieuwe code?
  1. Klik in de app op Aanmelden en kies Code vergeten?
  2. Volg de stappen met uw kaartlezer.
  3. Kies een nieuwe Easy Banking-code en bevestig met uw kaartlezer.
Ik krijg een foutmelding dat een app boven Easy Banking komt te staan. Wat moet ik doen?

Het gaat om een waarschuwing die verschijnt wanneer Easy Banking App detecteert dat een andere app uw beeldscherm aanpast. Om te voorkomen dat een andere app uw scherm kan lezen of informatie aanpast, zal Easy Banking zichzelf blokkeren. 

Meestal gaat het om apps die de lichtsterkte van uw scherm regelen, bijvoorbeeld om een blauwlichtfilter te activeren. U dient deze apps volledig te sluiten.

Afhankelijk van uw Android-toestel kan dit zo:

  1. Sluit alle achtergrond apps via shortcut (een toets die meestal links onderaan het toestel staat). Deze toets heeft meestal een icoon van twee overlappende vierkanten.
  2. Ga naar de instellingen van uw toestel, vervolgens naar Applicaties en kies in de instellingen van de blokkerende app voor Geforceerd sluiten.

Lukt het niet, dan kunt u terecht bij ons Easy Banking Centre.

Kan ik twee profielen aanmaken in Easy Banking App?

Op dit ogenblik is het niet mogelijk om meerdere profielen aan te maken in Easy Banking App.

Waar in Easy Banking App vind ik de waarde van de effecten op mijn effectenrekening?
  1. Meld u aan op onze app.
  2. Tik onderaan rechts op de drie punten en kies voor Beleggingen.  
  3. Selecteer de effectenrekening (indien de effectenrekening deel uitmaakt van een contract selecteert u eerst het contract).
  4. U ziet nu de totale waarde van uw effectenrekening. Om de waarde van een specifieke belegging te kennen, tikt u op de gewenste categorie.
  5. Druk op de naam van het effect waarover u meer info wenst.
Werkt Easy Banking App op mijn toestel?

De volgende mobiele besturingssystemen zijn compatibel met de meest recente versies van de app:

  1. Android 5.0 of hoger
  2. iOS 12 of hoger
Hoe activeer ik ITSME in Easy Banking Web?
  1. Vul uw klantnummer en kaartnummer in op het aanmeldscherm van Easy Banking.
  2. Kies voor Aanmelden met ITSME.
  3. Volg de stappen met uw kaartlezer.
  4. Uw naam zal verschijnen. Klik nu op Volgende.
  5. Volg opnieuw de stappen met uw kaartlezer.

Bekijk ook dit filmpje om aan te melden met de applicatie ITSME.

Hoe meld ik me met ITSME aan op Easy Banking Web?

U hebt ITSME al geactiveerd voor Easy Banking Web:

  1. Ga naar Easy Banking Web.
  2. Kies voor Aanmelden met ITSME.
  3. Open de ITSME-app op uw smartphone en volg de stappen op uw scherm.
  4. U wordt nu automatisch aangemeld op Easy Banking.
Hoe kan ik mijn geblokkeerde itsme-account opnieuw activeren?

U kan uw itsme-account opnieuw activeren via de itsme-app. Hiervoor hebt u om veiligheidsredenen uw kaartlezer nodig. U kunt ook contact opnemen met itsme via hun website.

BNP Paribas Fortis heeft geen toegang tot de itsme-accounts.

Ik heb mijn smartphone verloren. Hoe blokkeer ik mijn itsme account?

Dat kan via de website van Itsme.

Gebruikt u ook Easy Banking App? Neem dan contact op met ons Easy Banking Centre om ook Easy Banking App te laten blokkeren.

Kan iedereen gebruik maken van itsme?

Bent u ouder dan 18 jaar en hebt u een smartphone en een Belgische of Nederlandse eID, dan kunt u gebruik maken van Itsme.

Hoe activeer ik mijn code Easy Banking Phone?

Via Easy Banking Web:

  1. Bezoek onze pagina over Easy Banking Phone.
  2. Klik op de groene knop Activeren of Wijzigen.
  3. Kies uw code van 5 cijfers, klik op volgende en bevestig met uw kaartlezer.

Via Easy Banking App:

  1. Meld aan op onze app.
  2. Druk onderaan op Contact.
  3. kies voor Easy Banking Centre. Op deze manier belt u beveiligd zonder dat zelf een code moet ingeven.

U kunt ook ons Easy Banking Centre contacteren. Uw code wordt dan naar uw domicilieadres gestuurd.

Hoe bestel ik een kaartlezer?
  1. U kunt online een kaartlezer aanvragen.
  2. U kunt ook een kaartlezer vragen in een van onze kantoren.
Welke kaart moet ik met de kaartlezer gebruiken?

Aanmelden op Easy Banking Web kan enkel met een actieve debetkaart.

Overschrijvingen kan u vervolgens enkel bevestigen met de debetkaart die u gebruikte om aan te melden of om uw profiel aan te maken, ongeacht de rekening waarvan u overschrijft.

Wilt u betaling via een webshop, dan dient u de kaart waarvan u het kaartnummer invoerde in uw kaartlezer te gebruiken. Koos u ervoor om met kredietkaart te betalen, dan dient u ook die kredietkaart in te kaartlezer te gebruiken.

Wat moet ik doen als mijn kaartlezer niet meer werkt?

Uw kaartlezer is defect?

U kunt online gratis een nieuwe kaartlezer aanvragen.

Welke kaart moet ik met de kaartlezer gebruiken?

Aanmelden op Easy Banking Web kan enkel met een actieve debetkaart.

Overschrijvingen kan u vervolgens enkel bevestigen met de debetkaart die u gebruikte om aan te melden of om uw profiel aan te maken, ongeacht de rekening waarvan u overschrijft.

Wilt u betaling via een webshop, dan dient u de kaart waarvan u het kaartnummer invoerde in uw kaartlezer te gebruiken. Koos u ervoor om met kredietkaart te betalen, dan dient u ook die kredietkaart in te kaartlezer te gebruiken.

Gelieve uw toestel te draaien.

Om een optimale gebruikerservaring te garanderen, is deze functie alleen beschikbaar in portretmodus.

Schade aangeven

Waterschade: wij zijn er voor u in deze uitzonderlijke omstandigheden

Schade aangeven

De uitzonderlijke weersomstandigheden zorgen jammer genoeg voor heel wat aangiftes van schadegevallen. De collega’s die de schadegevallen behandelen, doen al het mogelijke om ook uw dossier binnen een redelijke termijn te behandelen. Door het grote aantal oproepen zal het bovendien bijzonder moeilijk zijn om uw aangifte telefonisch te doen. Wij raden u dan ook aan om uw aangifte online in te dienen.

Wij danken u voor uw begrip en geduld.

Hebt u nog vragen?

U wil geen schade aangeven, maar u heeft andere vragen gelinkt aan de gevolgen van de uitzonderlijke weersomstandigheden ?

Onze adviseurs zijn voor u beschikbaar om in de mate van het mogelijke te antwoorden op al uw vragen.

U krijgt te maken met schade, brand of diefstal, u bent het slachtoffer van een verkeersongeval, u berokkent schade aan derden, u raakt uw sleutel kwijt of u wordt geconfronteerd met een overlijden… We zijn er voor u en helpen u stap voor stap op weg.

Een doorgedreven expertise voor wat echt telt

Samen met onze partners bieden we u de juiste begeleiding en een compleet pakket aan verzekeringsoplossingen. Voor vandaag en morgen.

We zijn er voor u, ook wanneer het misgaat

Bij schade kunt u steeds rekenen op de hulp van uw BNP Paribas Fortis adviseur én de schadebeheerder verantwoordelijk voor uw dossier. Van aangifte tot opvolging.

Aangifte van uw schadegeval: snel en eenvoudig

Een schadegeval aangeven doet u eenvoudig online of telefonisch.

Bijstand nodig? Onze partners staan ook telefonisch voor u klaar, en dat 24/7.

Uw woning

Brand, waterschade, vandalisme, natuurramp

  • Er is een leiding gesprongen in uw badkamer en u heeft waterschade?
  • Het dak van uw woning raakte beschadigd tijdens een storm?
  • Men heeft bij u ingebroken?
  • Er brak brand uit in uw woning?

Heeft u een Top Woning verzekering, dan doet u aangifte van uw schadegeval bij Teleclaims, de schadeafdeling van AG Insurance:

  • via het online formulier (u voegt eenvoudig foto’s en documenten toe aan uw dossier om de afhandeling te versnellen);
  • telefonisch via het gratis nummer 0800 960 40 (in België) of +32 2 664 99 00 (vanuit het buitenland).

Dringende bijstand en herstellingen (indien u over het Pack Woning & Assist+ beschikt)

  • U kunt uw garagepoort niet meer sluiten?
  • Uw gootsteen is verstopt?
  • U heeft geen warm water meer?

Bel het gratis nummer 0800 960 40 (in België) of +32 2 664 99 00 (vanuit het buitenland) en kies de optie Bijstand.

Uzelf, uw gezin en uw huisgenoten

U berokkent schade aan derden

  • De voetbal van uw zoon of dochter heeft een raam bij de buren gebroken?
  • Uw huisdier is ontsnapt en heeft een ongeluk veroorzaakt?
  • Tijdens het inladen van uw boodschappen is uw winkelkar tegen een andere wagen gerold?

Heeft u een Top Familiale verzekering, dan doet u aangifte van uw schadegeval bij Teleclaims, de schadeafdeling van AG Insurance:

  • via het online formulier (u voegt eenvoudig foto’s en documenten toe aan uw dossier om de afhandeling te versnellen);
  • telefonisch via het gratis nummer 0800 960 40 (in België) of +32 2 664 99 00 (vanuit het buitenland).

Een persoonlijk ongeval met lichamelijke schade

  • U raakte gewond bij een verkeersongeval?
  • U bent gevallen tijdens het klussen in huis?
  • Uw zoon of dochter is gestruikeld op de speelplaats?

Heeft u een Top Ongevallen verzekering? Neem dan contact op met Teleclaims, de schadeafdeling van AG Insurance, via het gratis nummer 0800 960 40 (in België) of +32 2 664 99 00 (vanuit het buitenland).

Uw juridische bescherming

U heeft een Providis Globale Rechtsbijstand verzekering en:

  • u bent het slachtoffer van een medische fout?
  • u gaat niet akkoord met een verkeersboete?
  • u bent net verhuisd naar uw nieuwe woning en ontdekt een fout door de aannemer?
  • u heeft iets gekocht, maar dat komt niet overeen met wat de verkoper u heeft beloofd?

Of u bent gedekt door de Rechtsbijstand binnen uw Autoverzekering, Top Familiale of Top Woning en u wil een beroep doen op deze verzekeringen voor de risico’s die zij specifiek dekken?

Dan doet u aangifte:

  • via e-mail naar info@providis.be met vermelding van uw contractnummer;
  • telefonisch via het nummer 02 664 42 20.

Uw werk en inkomen

  • Bent u uw job kwijtgeraakt?
  • Kunt u niet meer aan de slag na invaliditeit door ziekte of ongeval?

Heeft u een verzekering Vaste Kosten? Contacteer Life Claims:

  • via e-mail naar claims@aginsurance.be met vermelding van uw contractnummer;
  • telefonisch via het nummer 02 664 90 70.

Mastercard Gold, Mastercard World Platinum en Mastercard World Elite kredietkaart

U heeft een Mastercard Gold kredietkaart

  • U moet uw reis noodgedwongen annuleren?
  • Uw online aankoop werd niet geleverd of komt niet overeen met uw bestelling?
  • Een aankoop met uw kaart is beschadigd of werd gestolen?

Dan doet u aangifte:

  • via het online aangifteformulier, dat u hier terugvindt;
  • via e-mail, door uw aangifte en eventuele bijlages (foto’s, documenten) te versturen naar goldcardinsurance@aginsurance.be;
  • telefonisch via Teleclaims, de schadeafdeling van AG Insurance, op het nummer 02 664 45 25.

  • Uw kaart is gestolen of u raakte uw kaart kwijt?

Contacteer Card Stop op +32 70 344 344.

  • U werd het slachtoffer van kaartfraude?

Contacteer Worldline op +32 2 205 85 85 of via mijnkaart.be. U moet een franchise betalen na tussenkomst van Worldline? Contacteer TeleClaims, de schadeafdeling van AG, op het nummer 02 664 45 25.

U heeft een Mastercard World Platinum of Mastercard World Elite kredietkaart

  • U moet uw reis noodgedwongen annuleren?
  • Uw online aankoop werd niet geleverd of komt niet overeen met uw bestelling?
  • Een aankoop met uw kaart is beschadigd of werd gestolen?
  • U vertrekt op vakantie en u heeft autopech?
  • Tijdens uw vakantie wordt u ziek en moet u gerepatrieerd worden?

Afhankelijk van de kaart waarover u beschikt, ontdekt u op de desbetreffende pagina hoe u aangifte doet van uw schadegeval: ga naar Mastercard World Platinum of Mastercard World Elite.

Uw mobiliteit

Uw wagen, motor of fiets

  • U veroorzaakte een verkeersongeval, waarbij u schade heeft berokkend aan derden?
  • Uw voertuig raakte beschadigd als gevolg van een ongeval (waarvoor u verantwoordelijk bent)?
  • Ondanks een goede beveiliging werd uw wagen, motor of fiets gestolen?
  • U hebt pech onderweg en raakt niet meer verder?

Heeft u:

  • een Autoverzekering,
  • een Motorverzekering
  • of een Fietsverzekering,

dan doet u aangifte van uw schadegeval bij Teleclaims, de schadeafdeling van AG Insurance:

  • via het online formulier;
  • telefonisch via het gratis nummer 0800 960 40 (in België) of +32 2 664 99 00 (vanuit het buitenland).

Bijstand in België en het buitenland

  • U had een ongeval in binnen- of buitenland en u heeft bijstand nodig?
  • U verblijft in het buitenland en u bent ziek of raakte gekwetst?
  • U moet gerepatrieerd worden?
  • U verloor uw bagage in het buitenland?

  • Heeft u een Top Assistance verzekering van AG, contacteer Teleclaims op het gratis nummer 0800 960 40 (in België) of +32 2 664 99 00 (vanuit het buitenland) en kies de optie Bijstand.
  • Heeft u een Touring reisbijstandsverzekering, bel het gratis nummer 070 344 777 (in België) of +32 2 233 23 45 (vanuit het buitenland).
  • Heeft u een Europ Assistance reisbijstandsverzekering, bel dan +32 2 533 75 75.

Glasbreuk

  • Uw voorruit is gebarsten?
  • U heeft een barst in een zijruit van uw wagen?

Heeft u een Autoverzekering, bel naar:

  • Touring Glass op 0800 95 555 (in België) of +32 3 502 70 60 (vanuit het buitenland);
  • Carglass op 0800 16 616;
  • Autoglass Clinic op 0800 23 332.

Een naaste is overleden

U wordt geconfronteerd met het overlijden van een naaste?

Had de overledene een Schuldsaldoverzekering, een Tijdelijke Overlijdensverzekering met Vast Kapitaal, een Verzekering Lening op Afbetaling of een Rekeningverzekering? Neem dan contact op met zijn adviseur verzekeringen bij BNP Paribas Fortis.

Hij of zij zal u in deze moeilijke periode bijstaan en u begeleiden bij de te nemen stappen.

Waar vind ik mijn verzekeringen?