Menu

Veelgestelde vragen

Hoe krijg ik toegang tot Easy Banking Web?

Via onze website:  

  1. Klik bovenaan rechts op Aanmelden.
  2. Geef uw kaartnummer en klantnummer in.
  3. Vink indien u dit wenst het vak bij Dit profiel onthouden aan en voer een gebruikersnaam in. Bijvoorbeeld uw voornaam. Hierdoor moet u niet elke keer uw klant- en kaartnummer opnieuw invullen.
  4. Klik op Volgende.
  5. Kies of u zich aan wilt melden via uw debetkaart of kaartlezer of via Itsme en volg de stappen.

Hebt u nog geen kaartlezer? Dan kan u online een bestellen. U kan ook een kaartlezer vragen aan het onthaal van een van onze kantoren.

Telefonisch via ons Easy Banking Centre.

Hoe kan ik een profiel aanmaken in Easy Banking Web?

Een eerste profiel aanmaken:

  1. Bezoek onze website en klik rechtsboven op Aanmelden
  2. Voer uw klantnummer en kaartnummer in.
  3. Vink, indien u dit wenst, het vak bij Dit profiel bewaren aan en geef een profielnaam in. Zo zullen uw gegevens op dit toestel bewaard worden.
  4. Klik op Volgende.

Een bijkomend profiel aanmaken:

  1. Bezoek onze website en klik rechtsboven op Aanmelden
  2. Klik onder uw profielnaam op Aanmelden met een ander profiel.
  3. Op dit scherm kan u een profiel selecteren door erop te klikken. U kan ook een profiel verwijderen en een nieuw profiel aanmaken.
Hoe kan ik inloggen op Easy Banking Web?
  1. Bezoek onze website en klik bovenaan rechts op Aanmelden.
  2. Meld u voor het eerst aan? Vul dan uw klantnummer en kaartnummer in in het 
  3. Kies hoe u zich wilt aanmelden: Met kaartlezer of met itsme.
  4. Voer de stappen uit die op het scherm staan of open de itsme-app op uw smartphone.
Hoe lang blijven verrichtingen opgeslagen in Mijn Handtekeningen zichtbaar?

Verrichtingen opgeslagen in Mijn Handtekeningen blijven 2 maanden zichtbaar. Als de verrichtingen binnen deze tijd niet ondertekend zijn, dan verdwijnen ze automatisch.

Ik krijg de foutmelding : de code is vervallen (EBA0001). Wat moet ik doen?

Deze foutmelding heeft te maken met uw browser (bijvoorbeeld: Internet Explorer, Google Chrome, Mozilla Firefox of Microsoft Edge).

Het volstaat om alle openstaande vensters te sluiten en opnieuw te openen.

Indien u met een Macbook of iMac werkt, dient u in de linkerbovenhoek van het scherm te klikken op de naam van uw browser (bijvoorbeeld: Safari) en te klikken op Stop+browsernaam.

Helpt dit niet, dan neemt u best contact op met ons Easy Banking Centre wanneer u in de buurt van uw computer bent.

Waar in Easy Banking Web vind ik de waarde van de effecten op mijn effectenrekening?
  1. Ga naar het overzicht van uw beleggingen.
  2. Klik op het nummer van uw effectenrekening.
  3. U ziet nu een lijst van uw effecten met hun huidige waarde.
  4. Wenst u meer info? Klik dan op de naam van het effect. 
Waarom is mijn bewaarde profiel verdwenen?

Als u de cookies verwijdert, wordt ook de cookie met uw gebruikersgegevens verwijderd. Weet ook dat de meeste anti-spyware-programma's cookies verwijderen. Ook in dat geval moet u opnieuw uw gebruikersgegevens ingeven.

Waarom kan ik mij niet aanmelden?

Dit zijn mogelijke oorzaken:

  1. U hebt een verkeerd klantnummer ingevoerd: het klantnummer bevat 10 cijfers; u vindt dit nummer op uw debetkaart naast het woord Client.
  2. U hebt een verkeerd kaartnummer ingevoerd: het kaartnummer bestaat uit 17 cijfers en staat naast het woord Card; het begint met 6703
  3. U hebt een kredietkaart of vervallen kaart gebruikt.
  4. U hebt een verkeerde elektronische handtekening ingevoerd.

Voor meer info kunt u terecht bij ons Easy Banking Centre.

Waarom kan ik me niet aanmelden met mijn vingerafdruk?
  1. Uw toestel ondersteunt geen vingerafdrukken.
  2. Uw toestel werkt met verouderde software. U hebt minimum iOS 9.0 of Android 6.0 nodig.
  3. U gebruikt een tablet. Easy Banking App ondersteunt vingerafdrukken enkel op smartphone.
  4. Uw vingerafdruk werd nog niet geregistreerd op uw toestel.
  5. U gebruikt de verkeerde vinger.
  6. De vinger die u gebruikt is vuil, waardoor deze niet herkend wordt.
  7. Als u meerdere vingerafdrukken bewaard hebt op uw toestel, dan moet u er wissen tot u er maar een overhoudt.
  8. Er zijn krassen op de sensor voor uw vingerafdruk.

U kan ook steeds Easy Banking App verwijderen en opnieuw installeren om eventuele problemen op te lossen.

Hebt u nog vragen? U kan steeds terecht bij ons Easy Banking Centre.

Hoe activeer ik mijn vingerafdruk of touch ID?

Als u Easy Banking App voor het eerst gebruikt, wordt u gevraagd om Touch ID of aanmelden met vingerafdruk te activeren.

Wilt u het later pas doen, dan kan het zo:

  1. Meld u aan op onze app.
  2. Druk onderaan rechts op de horizontale strepen en kies Instellingen.
  3. Kies voor Touch ID of Vingerafdruk .
Hoe kan ik aanmelden in de Easy Banking App (met mijn smartphone of tablet)?

U hebt verschillende mogelijkheden om u aan te melden:

  1. Met uw vingerafdruk (enkel voor smartphone: via iPhone vanaf het model 5S en met iOS 9 of via Android 6.0).
  2. Met uw wachtwoord.
  3. Met uw kaartlezer (als u uw wachtwoord vergeten bent).
  4. Met ITSME.
Hoe krijg ik toegang tot Easy Banking App?

Enkel als u al toegang hebt tot Easy Banking Web, kunt u ook Easy Banking App gebruiken.

  1. Download de app in de App Store (iPhone, iPad) of op Google Play (Android)
  2. Maak een profiel aan met uw debetkaart en kaartlezer.

Bekijk alvast onze instructies om een eerste keer aan te melden.

Hoe kan ik een profiel aanmaken in Easy Banking App?
  1. Download de app in de App store of in Google Play.
  2. Open de app en druk op Aan de slag.
  3. Voer uw klantnummer en kaartnummer in.
  4. U kan (optioneel) een foto toevoegen, tik dan op Volgende.
  5. Bevestig uw profiel via elektronische handtekening met uw debetkaart en kaartlezer.
  6. Is dit de eerste keer dat u Easy Banking gebruikt? Dan wordt u ook gevraagd om een paswoord te kiezen en om de algemene voorwaarden te aanvaarden.
  7. U wordt nu gevraagd of u aanmelden met vingerafdruk wilt activeren. Dit is optioneel.
  8. Bevestig tot slot nog eenmaal met uw debetkaart en kaartlezer.
Hoe kan ik mijn minderjarig kind toestemming geven om de Easy Banking App te gebruiken?

U geeft als ouder zelf toestemming voor uw kinderen via uw eigen Easy Banking Web. Dit kan van zodra ze de leeftijd van 15 jaar hebben bereikt.

  1. Beheer de toegangen voor uw kinderen.
  2. Klik op de naam van uw zoon of dochter.
  3. Klik op Easy Banking App.
  4. Bevestig met uw debetkaart en kaartlezer.
  5. U kan de toegang langs dezelfde weg ook blokkeren.
Ik ben mijn wachtwoord voor de Easy Banking app vergeten. Hoe kies ik een nieuw wachtwoord?
  1. Klik op Aanmelden in de app en kies Ik ben mijn paswoord vergeten.
  2. Volg de stappen met uw kaartlezer.
  3. Kies een nieuw wachtwoord en bevestig met uw kaartlezer.
Ik krijg een foutmelding dat een app boven Easy Banking komt te staan. Wat moet ik doen?

Het gaat om een waarschuwing die verschijnt wanneer Easy Banking App detecteert dat een andere app uw beeldscherm aanpast. Om te voorkomen dat een andere app uw scherm kan lezen of informatie aanpast, zal Easy Banking zichzelf blokkeren. 

Meestal gaat het om apps die de lichtsterkte van uw scherm regelen, bijvoorbeeld om een blauwlichtfilter te activeren. U dient deze apps volledig te sluiten.

Afhankelijk van uw Android-toestel kan dit zo:

  1. Sluit alle achtergrond apps via shortcut (een toets die meestal links onderaan het toestel staat). Deze toets heeft meestal een icoon van twee overlappende vierkanten.
  2. Ga naar de instellingen van uw toestel, vervolgens naar Applicaties en kies in de instellingen van de blokkerende app voor Geforceerd sluiten.

Lukt het niet, dan kunt u terecht bij ons Easy Banking Centre.

Kan ik twee profielen aanmaken in Easy Banking App?

Dit kan enkel op een tablet, omdat een smartphone geacht wordt persoonlijk te zijn.

Een nieuw profiel toevoegen kan door na het openen van de app rechtsboven te drukken op de drie punten en te kiezen voor profiel toevoegen.

Waar in Easy Banking App vind ik de waarde van de effecten op mijn effectenrekening?
  1. Meld u aan op onze app.
  2. Tik onderaan rechts op de drie punten en kies voor Beleggingen.  
  3. Selecteer de effectenrekening (indien de effectenrekening deel uitmaakt van een contract selecteert u eerst het contract).
  4. U ziet nu de totale waarde van uw effectenrekening. Om de waarde van een specifieke belegging te kennen, tikt u op de gewenste categorie.
  5. Druk op de naam van het effect waarover u meer info wenst.
Werkt Easy Banking App op mijn toestel?

De volgende mobiele besturingssystemen zijn compatibel met de meest recente versies van de app:

  1. Android 4.4 of hoger
  2. iOS 9 of hoger
Hoe activeer ik ITSME in Easy Banking Web?
  1. Vul uw klantnummer en kaartnummer in op het aanmeldscherm van Easy Banking.
  2. Kies voor Aanmelden met ITSME.
  3. Volg de stappen met uw kaartlezer.
  4. Uw naam zal verschijnen. Klik nu op Volgende..
  5. Volg opnieuw de stappen met uw kaartlezer.

Bekijk ook dit filmpje om aan te melden met de applicatie ITSME.

Hoe meld ik me met ITSME aan op Easy Banking Web?

U hebt ITSME al geactiveerd voor Easy Banking Web:

  1. Ga naar Easy Banking Web.
  2. Kies voor Aanmelden met ITSME.
  3. Open de ITSME-app op uw smartphone en volg de stappen op uw scherm.
  4. U wordt nu automatisch aangemeld op Easy Banking.
Hoe kan ik mijn geblokkeerde itsme-account opnieuw activeren?

U kan uw itsme-account opnieuw activeren via de itsme-app. Hiervoor hebt u om veiligheidsredenen uw kaartlezer nodig. U kunt ook contact opnemen met itsme via hun website of via de itsme-helpdesk op het nummer +32 (0)2 657 32 13 (ma - vrij van 8u tot 18 uur).

BNP Paribas Fortis heeft geen toegang tot de itsme-accounts.

Ik heb mijn smartphone verloren. Hoe blokkeer ik mijn itsme account?

Dat kan via de website van itsme of via de itsme-helpdesk op het nummer +32 (0)2 657 32 13 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 18 uur).

Gebruik u ook Easy Banking App? Neem dan contact op met ons Easy Banking Centre om ook Easy Banking App te laten blokkeren.

Kan iedereen gebruik maken van itsme?

Bent u ouder dan 18 jaar en hebt u een Belgisch eID, een Belgische simkaart en een gsm, dan kunt u gebruik maken van itsme.

U hebt ook een smartphone nodig met minimaal Android 5.0 of minimaal iOS 9.0.

Hoe activeer ik mijn code Easy Banking Phone?

Via Easy Banking Web:

  1. Bezoek onze pagina over Easy Banking Phone.
  2. Klik op de groene knop Activeren of Wijzigen.
  3. Kies uw code van 5 cijfers, klik op volgende en bevestig met uw kaartlezer.

Via Easy Banking App:

  1. Meld aan op onze app.
  2. Druk onderaan op Contacteer ons.
  3. Klik op de afbeelding van een telefoon om ons beveiligd te bellen.

U kan ook ons Easy Banking Centre contacteren. Uw code wordt dan naar uw domicilieadres gestuurd.

Hoe bestel ik een kaartlezer?
  1. U kan online een kaartlezer aanvragen. U ontvangt ze binnen een week.
  2. U kan een kaartlezer vragen in een van onze kantoren.
Welke kaart moet ik met de kaartlezer gebruiken?

Aanmelden op Easy Banking kan enkel met een actieve debetkaart.

Overschrijvingen kan u vervolgens enkel bevestigen met de debetkaart die u gebruikte om aan te melden of om uw profiel aan te maken, ongeacht de rekening waarvan u overschrijft.

Wilt u betaling via een webshop, dan dient u de kaart waarvan u het kaartnummer invoerde in uw kaartlezer te gebruiken. Koos u ervoor om met kredietkaart te betalen, dan dient u ook die kredietkaart in te kaartlezer te gebruiken.

Wat moet ik doen als mijn kaartlezer niet meer werkt?

Uw kaartlezer is defect? Of de melding Battery low verschijnt?

Bestel dan gratis een nieuwe kaartlezer..

  1. Vraag online een nieuwe kaartlezer aan.
  2. Ga langs in een van onze kantoren indien u onmiddellijk een kaartlezer wenst.
Welke kaart moet ik met de kaartlezer gebruiken?

Aanmelden op Easy Banking kan enkel met een actieve debetkaart.

Overschrijvingen kan u vervolgens enkel bevestigen met de debetkaart die u gebruikte om aan te melden of om uw profiel aan te maken, ongeacht de rekening waarvan u overschrijft.

Wilt u betaling via een webshop, dan dient u de kaart waarvan u het kaartnummer invoerde in uw kaartlezer te gebruiken. Koos u ervoor om met kredietkaart te betalen, dan dient u ook die kredietkaart in te kaartlezer te gebruiken.

Gelieve uw toestel te draaien.

Om een optimale gebruikerservaring te garanderen, is deze functie alleen beschikbaar in portretmodus.

Kredietkaart Mastercard World Platinum

U maak al uw dromen waar met één kredietkaart

De Mastercard World Platinum begeleidt u overal, in alle omstandigheden. Ze laat u van elk moment genieten dankzij een pakket exclusieve voordelen.

De Mastercard World Platinum opent een wereld aan voordelen voor u

Met uw kredietkaart krijgt u toegang tot een verzekeringspakket, een getrouwheidsprogramma, een conciërgedienst en luchthavenlounges.

Vraag uw Mastercard World Platinum aan via een afspraak

Vraag uw Mastercard World Platinum* aan bij uw Private Banker. Maak een afspraak wanneer u dat het beste past.

*Onder voorbehoud van aanvaarding door de bank.

De voordelen en privileges van de Mastercard World Platinum

Gemoedsrust dankzij een uitgebreid verzekeringspakket

Met de Mastercard World Platinum bent u hier en in de rest van de wereld beschermd! Uw kaart geeft recht op:

  • de dekking van uw medische kosten in het buitenland tot 250.000 euro;
  • een annuleringsverzekering voor uw reizen tot 10.000 euro per reis;
  • een verzekering tegen fraude, ook bij online aankopen, voor het volledige bedrag en zonder franchise;
  • pechverhelping voor uw wagens én (elektrische) fiets.

Meer informatie over de verzekeringen van de Mastercard World Platinum vindt u hieronder.

Een getrouwheidsprogramma voor exclusieve voordelen

Met 'Privileged Experiences' krijgt u toegang tot een wereld van exclusieve voordelen en fantastische evenementen. Bij elk gebruik van uw Mastercard World Platinum krijgt u punten die u kunt inruilen voor:

  • schenkingen aan een goed doel;
  • uitnodigingen voor uitzonderlijke evenementen;
  • unieke geschenken.

Ontdek meer op het platform 'Privileged Experiences'

Een conciërgedienst op maat

Met 'Lifestyle Assistance' hebt u elke dag een persoonlijke assistent aan uw zijde. Deze dienst is bereikbaar van maandag tot vrijdag van 9.30 tot 18 uur via het unieke contactpunt voor cliënten van de Private Bank: PrivilegeConnect via 02 433 43 10.

Uw assistent reserveert voor u:

  • concerttickets;
  • theatertickets;
  • tafels in restaurants;
  • nachten in hotels.

en begeleidt u in tal van andere situaties.

Bevoorrechte toegang tot luchthavenlounges

Met 'LoungeKey' hebt u onbeperkt toegang tot lounges van luchtvaartmaatschappijen in een van de duizend deelnemende luchthavens. (De kaarthouder krijgt één gratis toegang per jaar; daarna is de toegang betalend. Medereizigers betalen altijd).

U kunt de toegang tot de lounges vlot regelen via de app of het digitale platform 'LoungeKey'.

De dekkingen van de Mastercard World Platinum

Wat dekt de Mastercard World Platinum?

  • Reisverzekering

    De Mastercard World Platinum biedt u een annulatie- en bagageverzekering die geldt:

    • bij ziekte, ongeval, ontslag of ernstige materiële schade, voor een maximumbedrag van 10.000 euro per reis;
    • voor vertragingen in de bagagelevering evenals het verlies, de diefstal of beschadiging van uw bagage tot maximaal 1.500 euro.

  • Reisbijstand

    De Mastercard World Platinum biedt bijstand en pechverhelping voor uw voertuig (ook voor uw fiets) tijdens de reis. Het gaat hierbij om:

    • de dekking van medische kosten in het buitenland tot 250.000 euro per jaar;
    • repatriëring; een vervangwagen tot vijf dagen na een panne binnen Europa (ook in België);
    • pechverhelping voor uw (elektrische) fiets in België, tot 30 kilometer over de grens.

  • Verzekering Aankoopgarantie

    U hebt een aankoop gedaan met uw Mastercard World Platinum? Deze is gedekt door een specifieke verzekering:

    • een waarborg bij diefstal of onverwachte beschadiging binnen 120 dagen vanaf de aankoop- of leveringsdatum.

  • Verzekering Aankoopgarantie Internet

    De kredietkaart Mastercard World Platinum omvat een verzekering waardoor u onbezorgd online shopt:

    • een waarborg voor internetaankopen bij niet-levering binnen 90 dagen na aankoop of bij niet-conforme levering of beschadigde goederen.

Wat dekt de Mastercard World Platinum niet?

  • Reisverzekering

    • Verzekering Reisannulering: zakenreizen, in geval van faillissement van de touroperator, ongevallen tijdens sportwedstrijden, klim- of speleologieuitstappen, snelheidsraces.
    • Bagageverzekering: muntstukken, bankbiljetten, cheques, alle soorten waardepapieren, vervoersbewijzen met uitzondering van vliegtuigtickets uitgegeven door een erkende luchtvaartmaatschappij.

  • Reisbijstand

    • In het kader van een reis: esthetische ingrepen of behandelingen of zwangerschap (behalve bij onvoorziene complicaties), en ook brillen, protheses, medische toestellen.

  • Verzekering Aankoopgarantie

    • Het gewoon verliezen of het verdwijnen van een goed aangekocht met de Mastercard World Platinum.

  • Verzekering Aankoopgarantie Internet

    • De niet-levering van een internetaankoop betaald met de Mastercard World Platinum, bij staking van de post of de koerierdienst.

De bovenstaande opsommingen zijn niet beperkend

Hulp nodig?

Wilt u een claim indienen of hebt u hulp nodig bij de dekking van uw World Platinum MasterCard-verzekering?

  • Neem contact op met onze PrivilegeConnect experts door te bellen naar +32 (0) 2 433 43 10 of stuur hen het zorgvuldig ingevulde aangifteformulier binnen 8 dagen kalenderdagen vanaf de datum van het incident.
  • Mastercard Verzekering: Aangifteformulier bij schade

 

Kaart verloren of gestolen?

  • Contact Card Stop op 070 344 344 (24/24).

Niet tevreden?

Klachten kunt u indienen bij de afdeling Klachtenbeheer van BNP Paribas Fortis (JQABD), Warandeberg 3, 1000 Brussel, fax 02 228 72 00. U kunt uw klacht ook richten aan de Ombudsman van de Verzekeringen, de Meeûssquare 35, 1000 Brussel. Tel.: 02 547.58.71– Fax: 02 547. 59.75 - www.ombudsman.as.

5 uitstekende redenen om uw Mastercard World Platinum dagelijks te gebruiken

  1. Uw Mastercard World Platinum wordt aanvaard in meer dan 44 miljoen verkooppunten wereldwijd.
  2. Tijdens reizen zijn u en uw medereizigers verzekerd, ongeacht hoe u uw reis betaalt via uw rekening bij BNP Paribas Fortis.
  3. PrivilegeConnect is uw unieke aanspreekpunt voor uw Mastercard World Platinum. Onze adviseurs staan de klok rond voor u klaar, waar ter wereld u zich ook bevindt
  4. Dankzij onze onlinebank- en mobiele platformen hebt u altijd zicht op uw rekeningen, lopende verrichtingen en actieve contracten. U kunt uw betalingslimieten zelf instellen.
  5. U kunt ze zelfs tijdelijk of definitief verdubbelen via uw online bank*.

*Onder voorbehoud van aanvaarding door de bank.

U wenst een kredietkaart Mastercard World Platinum

Dankzij de talrijke voordelen van de Mastercard World Platinum kunt u gemakkelijker doen waar u zin in hebt of grote dromen verwezenlijken. Met uw kaart haalt u alles uit het leven.

De kredietkaart Mastercard World Platinum is exclusief voorbehouden voor onze Private Banking-cliënten*. Neem contact op met uw Private Banker voor de voorwaarden van dit aanbod.

*Dit aanbod is geldig onder voorbehoud van aanvaarding van uw aanvraag door BNP Paribas Fortis nv, kaartuitgever.

Past een andere kredietkaart beter bij uw wensen en verwachtingen?

Mastercard Gold

Mastercard World Platinum

Standaarduitgavenlimiet

5.000 EUR

10.000 EUR

Contactless betalen

Verzekering Reisannulering

6.000 EUR/reis

10.000 EUR/reis

Verzekering Aankoopgarantie

3.000 EUR/schadegeval (max. 2/jaar, vrijstelling van 75 EUR)

3.000 EUR/schadegeval (max. 2/jaar, mininumaankoop van 50 EUR)

Verzekering Aankoopgarantie Internet

1.000 EUR/schadegeval (max. 2/jaar, vrijstelling van 50 EUR)

1.000 EUR/schadegeval (max. 2/jaar, vrijstelling van 50 EUR)

Verzekering tegen kaartmisbruik

(50 EUR vrijstelling)

(Geen vrijstelling)

Medische kosten buitenland

-

250.000 EUR

Pechverhelping voertuig

-

+ Pechverhelping voor een (elektrische) fiets in België, tot 30 kilometer over de grens

Luchthavenlounges

-

Onbeperkte toegang en 1x gratis per jaar (toegang betalend voor medereizigers)

Conciërgedienst

-

Van maandag tot vrijdag van 9.30 tot 18 uur

Getrouwheidsprogramma

-

Wettelijke informatie

Mastercard World Platinum: dit aanbod is geldig onder voorbehoud van aanvaarding van uw aanvraag door BNP Paribas Fortis nv, de uitgever van de kaart, met maatschappelijke zetel in 1000 Brussel, Warandeberg 3 – ondernemingsnummer BE 0403.199.702 – RPR Brussel.

AG Insurance nv – E. Jacqmainlaan 53, 1000 Brussel – RPR Brussel – BTW BE 0404.494.849 – www.aginsurance.be. Verzekeringsmaatschappij erkend onder codenummer 0079, onder toezicht van de Nationale Bank van België, de Berlaimontlaan 14, 1000 Brussel.

Tussenpersoon: BNP Paribas Fortis nv – Warandeberg 3, 1000 Brussel – RPR Brussel – BTW BE 0403.199.702, is ingeschreven onder dit nummer bij de FSMA, Congresstraat 12-14, 1000 Brussel, en handelt als verbonden verzekeringsagent, vergoed met commissies, voor AG Insurance nv. BNP Paribas Fortis nv houdt een deelneming van meer dan 10 procent aan in het kapitaal van AG Insurance nv. 

Vraag uw Mastercard World Platinum aan bij uw Private Banker of maak een afspraak.