Menu

Veelgestelde vragen

Hoe start ik met Easy Banking Web?
  1. Bezoek Easy Banking Web en klik op Aanmelden.
  2. Vul uw klantnummer en kaartnummer in.
  3. Vink Dit profiel onthouden aan om uw gegevens te bewaren en voer een naam in.
  4. Vul een naam in en klik op Volgende.
  5. Gebruik de itsme® app op uw smartphone of gebruik uw kaartlezer.

Nog geen kaartlezer? Bestel hem online.

Hoe kan ik een profiel aanmaken in Easy Banking Web?

Een eerste profiel aanmaken:

  1. Bezoek onze website en klik rechtsboven op Aanmelden
  2. Voer uw klantnummer en kaartnummer in.
  3. Vink het vak Dit profiel bewaren aan en voer een profielnaam in.
  4. Klik op Volgende en meld u aan.

Een bijkomend profiel aanmaken:

  1. Bezoek onze website en klik rechtsboven op Aanmelden
  2. Klik onder uw profielnaam op Aanmelden met een ander profiel.
  3. Op dit scherm kan u een profiel selecteren door erop te klikken. U kan ook een profiel verwijderen en een nieuw profiel aanmaken.
Hoe kan ik inloggen op Easy Banking Web?
  1. Bezoek onze website en klik bovenaan rechts op Aanmelden.
  2. Meld u zich voor het eerst aan? Vul dan uw klantnummer en kaartnummer in. 
  3. Meld u aan met itsme of met uw kaartlezer.
Hoelang blijven betalingen bewaard in Mijn Handtekeningen?

Betalingen bewaard in Mijn Handtekeningen blijven 2 maanden beschikbaar. Als u een betaling niet binnen deze tijd ondertekent, dan verdwijnt ze automatisch.

Waar in Easy Banking Web vind ik de waarde van de effecten op mijn effectenrekening?
  1. Ga naar het overzicht van uw beleggingen.
  2. Kies uw effectenrekening.
  3. U ziet de waarde van uw effecten.
  4. Klik op een effect voor meer info. 
Waarom is mijn Easy Banking Web-profiel verdwenen?

Verwijdert u de cookies of websitegegevens van uw browser, dan verwijdert u ook uw aanmeldgegevens van Easy Banking Web.

Verwijderde u deze gegevens niet zelf, dan maakt u mogelijk gebruik van een antivirusprogramma of andere software dat ingesteld werd om deze data automatisch te wissen.

Ik kan mijn elektronische handtekening niet invullen. Wat nu?
  1. Kijk na of de NumLock-toets van uw computer ingeschakeld werd. Staat ze uit, dan kan u geen cijfers typen.
  2. Klik in het vak waarin u uw elektronische handtekening moet invullen en probeer opnieuw.
Mijn vingerafdruk werkt niet in Easy Banking App. Wat nu?

Mogelijke redenen:

  1. Uw toestel ondersteunt geen vingerafdrukken.
  2. U registreerde uw vingerafdruk nog niet.
  3. U gebruikt de verkeerde vinger.
  4. Er zijn krassen op de vingerafdruksensor.

Als deze redenen niet de oorzaak zijn, probeer Easy Banking App opnieuw te installeren.

Hoe gebruik ik mijn vingerafdruk of FaceID in Easy Banking App?

U kan het gebruik van uw vingerafdruk of FaceID activeren tijdens de installatie van Easy Banking App.

Nadien kan u de instelling in Easy Banking App beheren via Instellingen en Beveiliging.

Hoe kan ik aanmelden in de Easy Banking App (met mijn smartphone of tablet)?

U hebt verschillende mogelijkheden om u aan te melden:

  1. Met uw vingerafdruk of Face ID.
  2. Met uw Easy Banking-code
  3. Met uw kaartlezer (als u uw Easy Banking-code vergeten bent).
Hoe start ik met Easy Banking App?

Hou uw smartphone en/of tablet, uw debetkaart en uw kaartlezer bij de hand

Download Easy Banking App in de App Store of in Google Play. Open de app, ga naar Aan de slag en volg de instructies om Easy Banking App te activeren.

Hoe kan ik een profiel aanmaken in Easy Banking App?
  1. Download Easy Banking App in de App Store of in Google Play.
  2. Open de app en druk op Aanmelden.
  3. Voer uw klantnummer en kaartnummer in.
  4. Bevestig met uw debetkaart en kaartlezer
  5. Voer uw telefoonnummer in en druk op Een sms ontvangen. U ontvangt een activatiecode die u dient in te geven in Easy Banking App.
  6. Kies uw Easy Banking-code van 5 cijfers en bevestig ze.
  7. Activeer het gebruik van uw vingerafdruk indien u dit wilt..
Hoe kan mijn kind Easy Banking App gebruiken?

In Easy Banking App of Easy Banking Web, beheert u de toegang van uw kinderen ouder dan 12 jaar.

In Easy Banking App

  1. Meld u aan in Easy Banking App.
  2. Ga naar Instellingen.
  3. Tik op Toegang voor kinderen.
  4. Tik op Easy Banking App toestaan.
  5. Bevestig met je kaartlezer.

In Easy Banking Web ga naar Instellingen. Klik op de naam van uw kind en kies Easy Banking App. Bevestig met uw kaartlezer.

Ik ben mijn Easy Banking-code vergeten. Wat nu?
  1. Kies in Easy Banking App voor Aanmelden en kies Code vergeten.
  2. Volg de stappen met uw kaartlezer.
  3. Kies een nieuwe Easy Banking-code en bevestig met uw kaartlezer.
Een foutmelding zegt mij dat een app boven Easy Banking komt te staan. Wat nu?

Sluit alle andere geopende apps of herstart uw toestel.

Bel het Easy Banking Centre als u de app nog steeds niet kan gebruiken.

Kan ik twee profielen aanmaken in Easy Banking App?

Op dit ogenblik is het niet mogelijk om meerdere profielen aan te maken in Easy Banking App.

Waar vind ik de waarde van mijn beleggingen?
  1. Meld u aan in Easy Banking App.
  2. Tik op Mijn diensten en op Beleggingen.  
  3. Kies uw effectenrekening. U hebt een Adviserend Beheer? Tik dan eerst op het contractnummer.
  4. Kies een categorie en tik op een effect voor meer details.
Werkt Easy Banking App op mijn toestel?

Easy Banking App werkt op toestellen met Android 7 en iOS 14 of recenter.

U kan de app niet gebruiken op een 'rooted' Android-toestel of op een 'jailbroken' iPhone of iPad.

Rooten en jailbreaken omzeilt de standaardbeveiliging van het besturingssysteem van een smartphone of tablet. Het stelt het toestel meer bloot aan virussen en malware.

Hoe gebruik ik itsme in Easy Banking Web?
  1. Vul uw klant- en kaartnummer in op het aanmeldscherm van Easy Banking Web.
  2. Kies voor Aanmelden met itsme.
  3. Volg de stappen met uw kaartlezer.
  4. Klik op Volgende.
  5. Bevestig nogmaals met uw kaartlezer.
Hoe meld ik me met itsme aan in Easy Banking Web?
  1. Ga naar Easy Banking Web op een computer of tablet.
  2. Kies voor Aanmelden met itsme.
  3. Open de itsme®-app en volg de instructies.
  4. U krijgt automatisch toegang tot Easy Banking Web.
Hoe heractiveer ik mijn itsme®-profiel?

Maak een nieuw profiel aan in de itsme®-app of neem contact op met itsme®

Hoe blokkeer ik mijn itsme® account?

Dat kan via de itsme®-website. Klik op Mijn account.

Wilt u ook Easy Banking App blokkeren?

  1. Ga op computer of tablet naar www.bnpparibasfortis.be en kies Aanmelden.
  2. Kies Instellingen en dan Toegang tot onze apps.
  3. Schrap uw toestel uit de lijst.

U kan ook bellen naar het Easy Banking Centre.

Hoe installeer ik itsme®?

Download de itsme®-app via de App Store of Google Play en maak een profiel aan met uw debetkaart en kaartlezer.

Itsme® is beschikbaar vanaf 16 jaar.

Wil u een profiel aanmaken met uw identiteitskaart? Dan kan dat via www.itsme.be (enkel mogelijk vanaf 18 jaar).

Hoe kies ik mijn Easy Banking Phone-code?

Dat kan in Easy Banking Web

  1. Ga naar www.bnpparibasfortis.be en kies Aanmelden.
  2. Kies Instellingen en dan Easy Banking Phone.
  3. Klik op Activeren of Wijzigen.
  4. Kies uw code van 5 cijfers.
  5. Klik op Volgende en bevestig met uw kaartlezer.
Hoe bestel ik een kaartlezer?

In Easy Banking App

  1. Meld u aan in Easy Banking App.
  2. Tik op Aanbod.
  3. Ga naar Handige diensten.
  4. Tik op Kaartlezer aanvragen en vervolgens op Online aanvragen.

In Easy Banking Web op een computer of tablet

  1. Bezoek www.bnpparibasfortis.be/.
  2. Klik op Aanmelden maar meld u niet aan.
  3. Kies voor Aanmelden met kaartlezer.
  4. Kies voor Bestel een kaartlezer.
Welke kaart moet ik met de kaartlezer gebruiken?

Aanmelden op Easy Banking Web met een kaartlezer kan enkel in combinatie met een actieve debetkaart. De kaart waarmee u aanmeldt, hebt u ook nodig om overschrijvingen te bevestigen. Ongeacht de rekening waarvan u overschrijft.

Wilt u online betalen? Gebruik de kaart waarvan u het kaartnummer opgaf. Betaalt u met een kredietkaart? Steek dan die kredietkaart in de kaartlezer.

Mijn kaartlezer werkt niet meer. Wat nu?

U kan online gratis een nieuwe kaartlezer aanvragen.

In Easy Banking App

  1. Meld u aan in Easy Banking App.
  2. Tik op Aanbod.
  3. Kies bij Handige diensten voor Kaartlezer aanvragen.
  4. Kies voor Online aanvragen en volg de instructies.

U kan ook een kaartlezer bestellen via Easy Banking Web via pc of tablet.

Welke kaart moet ik met de kaartlezer gebruiken?

Aanmelden op Easy Banking Web met een kaartlezer kan enkel in combinatie met een actieve debetkaart. De kaart waarmee u aanmeldt, hebt u ook nodig om overschrijvingen te bevestigen. Ongeacht de rekening waarvan u overschrijft.

Wilt u online betalen? Gebruik de kaart waarvan u het kaartnummer opgaf. Betaalt u met een kredietkaart? Steek dan die kredietkaart in de kaartlezer.

Gelieve uw toestel te draaien.

Om een optimale gebruikerservaring te garanderen, is deze functie alleen beschikbaar in portretmodus.

Kredietkaart Mastercard World Platinum

U maak al uw dromen waar met één kredietkaart

De Mastercard World Platinum begeleidt u overal, in alle omstandigheden. Ze laat u van elk moment genieten dankzij een pakket exclusieve voordelen.

De Mastercard World Platinum opent een wereld aan voordelen voor u

Met uw kredietkaart krijgt u toegang tot een verzekeringspakket, een getrouwheidsprogramma, een conciërgedienst en luchthavenlounges.

Vraag uw Mastercard World Platinum aan via een afspraak

Vraag uw Mastercard World Platinum* aan bij uw Private Banker. Maak een afspraak wanneer u dat het beste past.

*Onder voorbehoud van aanvaarding door de bank.

De voordelen en privileges van de Mastercard World Platinum

Gemoedsrust dankzij een uitgebreid verzekeringspakket

Met de Mastercard World Platinum bent u hier en in de rest van de wereld beschermd! Uw kaart geeft recht op:

  • de dekking van uw medische kosten in het buitenland tot 250.000 euro;
  • een annuleringsverzekering voor uw reizen tot 10.000 euro per reis;
  • een verzekering op uw aankopen, ook online;
  • pechverhelping voor uw wagens én (elektrische) fiets.

Meer informatie over de verzekeringen van de Mastercard World Platinum vindt u hieronder.

Een getrouwheidsprogramma voor exclusieve voordelen

Met 'Privileged Experiences' krijgt u toegang tot een wereld van exclusieve voordelen en fantastische evenementen. Bij elk gebruik van uw Mastercard World Platinum krijgt u punten die u kunt inruilen voor:

  • schenkingen aan een goed doel;
  • uitnodigingen voor uitzonderlijke evenementen;
  • unieke geschenken.

Ontdek meer op het platform 'Privileged Experiences'

Een conciërgedienst op maat

Met 'Lifestyle Assistance' hebt u elke dag een persoonlijke assistent aan uw zijde. Deze dienst is bereikbaar van maandag tot vrijdag van 9.30 tot 18 uur via het contactpunt voor cliënten van de Private Bank: PrivilegeConnect via 02 433 43 10.

Uw assistent reserveert voor u:

  • concerttickets;
  • theatertickets;
  • tafels in restaurants;
  • nachten in hotels.

en begeleidt u in tal van andere situaties.

Een geprivilegieerde ervaring op de luchthaven

Sla de wachtrij over bij uw volgende reis

U en uw reisgenoten krijgen dit jaar 4 gratis toegangstickets voor de priority lanes in een groeiend aantal luchthavens over de hele wereld. Extra Fast Track-toegangen kunt u bijbestellen! Meldt u aan op de app of op de website van ‘Mastercard Travel Experiences’.

Relax in de lounge

Dankzij uw kaart ontvangt u jaarlijks 1 gratis toegang tot de 'Loungekey'- lounges in tal van luchthavens. Elke extra toegang kost 28 euro. Check de app of het digitale platform 'LoungeKey' voor alle details.

De dekkingen van de Mastercard World Platinum

Wat dekt de Mastercard World Platinum?

  • Reisverzekering

    De Mastercard World Platinum biedt u een annulatie- en bagageverzekering die geldt:

    • bij ziekte, ongeval, ontslag of ernstige materiële schade, voor een maximumbedrag van 10.000 euro per reis;
    • voor vertragingen in de bagagelevering evenals het verlies, de diefstal of beschadiging van uw bagage tot maximaal 1.500 euro.

  • Reisbijstand

    De Mastercard World Platinum biedt bijstand en pechverhelping voor uw voertuig (ook voor uw fiets) tijdens de reis. Het gaat hierbij om:

    • de dekking van medische kosten in het buitenland tot 250.000 euro per jaar;
    • repatriëring; een vervangwagen tot vijf dagen na een panne binnen Europa (ook in België);
    • pechverhelping voor uw (elektrische) fiets in België, tot 30 kilometer over de grens.

  • Verzekering Aankoopgarantie

    U hebt een aankoop gedaan met uw Mastercard World Platinum? Deze is gedekt door een specifieke verzekering:

    • een waarborg bij diefstal of onverwachte beschadiging binnen 120 dagen vanaf de aankoop- of leveringsdatum.

  • Verzekering Aankoopgarantie Internet

    De kredietkaart Mastercard World Platinum omvat een verzekering waardoor u onbezorgd online shopt:

    • een waarborg voor internetaankopen bij niet-levering binnen 90 dagen na aankoop of bij niet-conforme levering of beschadigde goederen.

Wat dekt de Mastercard World Platinum niet?

  • Reisverzekering

    • Verzekering Reisannulering: zakenreizen, in geval van faillissement van de touroperator, ongevallen tijdens sportwedstrijden, klim- of speleologieuitstappen, snelheidsraces.
    • Bagageverzekering: muntstukken, bankbiljetten, cheques, alle soorten waardepapieren, vervoersbewijzen met uitzondering van vliegtuigtickets uitgegeven door een erkende luchtvaartmaatschappij.

  • Reisbijstand

    • In het kader van een reis: esthetische ingrepen of behandelingen of zwangerschap (behalve bij onvoorziene complicaties), en ook brillen, protheses, medische toestellen.

  • Verzekering Aankoopgarantie

    • Het gewoon verliezen of het verdwijnen van een goed aangekocht met de Mastercard World Platinum.

  • Verzekering Aankoopgarantie Internet

    • De niet-levering van een internetaankoop betaald met de Mastercard World Platinum, bij staking van de post of de koerierdienst.

De bovenstaande opsommingen zijn niet beperkend

Hulp nodig?

Wilt u een claim indienen of hebt u hulp nodig bij de dekking van uw World Platinum MasterCard-verzekering?

  • Neem contact op met onze PrivilegeConnect experts door te bellen naar +32 (0) 2 433 43 10 of stuur hen het zorgvuldig ingevulde aangifteformulier binnen 8 dagen kalenderdagen vanaf de datum van het incident.
  • Mastercard Verzekering: Aangifteformulier bij schade

 

Kaart verloren of gestolen?

  • Contact Card Stop op 078 170 170 (24/24).

Niet tevreden?

Klachten kunt u indienen bij de afdeling Klachtenbeheer van BNP Paribas Fortis (JQABD), Warandeberg 3, 1000 Brussel, fax 02 228 72 00. U kunt uw klacht ook richten aan de Ombudsman van de Verzekeringen, de Meeûssquare 35, 1000 Brussel. Tel.: 02 547.58.71– Fax: 02 547. 59.75 - www.ombudsman.as.

5 uitstekende redenen om uw Mastercard World Platinum dagelijks te gebruiken

  1. Uw Mastercard World Platinum wordt aanvaard in meer dan 44 miljoen verkooppunten wereldwijd.
  2. Tijdens reizen zijn u en uw medereizigers verzekerd, ongeacht hoe u uw reis betaalt via uw rekening bij BNP Paribas Fortis.
  3. PrivilegeConnect is 24/7 beschikbaar voor praktische ondersteuning in kader van uw Mastercard World Platinum. Onze adviseurs staan de klok rond voor u klaar, waar ter wereld u zich ook bevindt
  4. Dankzij onze onlinebank- en mobiele platformen hebt u altijd zicht op uw rekeningen, lopende verrichtingen en actieve contracten. U kunt uw betalingslimieten zelf instellen.
  5. U kunt ze zelfs tijdelijk of definitief verdubbelen via uw online bank*.

*Onder voorbehoud van aanvaarding door de bank.

U wenst een kredietkaart Mastercard World Platinum

Dankzij de talrijke voordelen van de Mastercard World Platinum kunt u gemakkelijker doen waar u zin in hebt of grote dromen verwezenlijken. Met uw kaart haalt u alles uit het leven.

De kredietkaart Mastercard World Platinum is exclusief voorbehouden voor onze Private Banking-cliënten*. Neem contact op met uw Private Banker voor de voorwaarden van dit aanbod.

*Dit aanbod is geldig onder voorbehoud van aanvaarding van uw aanvraag door BNP Paribas Fortis nv, kaartuitgever.

Past een andere kredietkaart beter bij uw wensen en verwachtingen?

Mastercard Gold

Mastercard World Platinum

Standaarduitgavenlimiet

5.000 EUR

10.000 EUR

Contactless betalen

Verzekering Reisannulering

6.000 EUR/reis

10.000 EUR/reis

Verzekering Aankoopgarantie

3.000 EUR/schadegeval (max. 2/jaar, vrijstelling van 75 EUR)

3.000 EUR/schadegeval (max. 2/jaar, mininumaankoop van 50 EUR)

Verzekering Aankoopgarantie Internet

1.000 EUR/schadegeval (max. 2/jaar, vrijstelling van 50 EUR)

1.000 EUR/schadegeval (max. 2/jaar, vrijstelling van 50 EUR)

Medische kosten buitenland

-

250.000 EUR

Pechverhelping voertuig

-

+ Pechverhelping voor een (elektrische) fiets in België, tot 30 kilometer over de grens

Luchthavenlounges

-

Onbeperkte toegang en 1x gratis per jaar (toegang betalend voor medereizigers)

Conciërgedienst

-

Van maandag tot vrijdag van 9.30 tot 18 uur

Getrouwheidsprogramma

-

Wettelijke informatie

Mastercard World Platinum: dit aanbod is geldig onder voorbehoud van aanvaarding van uw aanvraag door BNP Paribas Fortis nv, de uitgever van de kaart, met maatschappelijke zetel in 1000 Brussel, Warandeberg 3 – ondernemingsnummer BE 0403.199.702 – RPR Brussel.

AG Insurance nv – E. Jacqmainlaan 53, 1000 Brussel – RPR Brussel – BTW BE 0404.494.849 – www.aginsurance.be. Verzekeringsmaatschappij erkend onder codenummer 0079, onder toezicht van de Nationale Bank van België, de Berlaimontlaan 14, 1000 Brussel.

Tussenpersoon: BNP Paribas Fortis nv – Warandeberg 3, 1000 Brussel – RPR Brussel – BTW BE 0403.199.702, is ingeschreven onder dit nummer bij de FSMA, Congresstraat 12-14, 1000 Brussel, en handelt als verbonden verzekeringsagent, vergoed met commissies, voor AG Insurance nv. BNP Paribas Fortis nv houdt een deelneming van meer dan 10 procent aan in het kapitaal van AG Insurance nv. 

Vraag uw Mastercard World Platinum aan bij uw Private Banker of maak een afspraak.