Menu

Veelgestelde vragen

Hoe start ik met Easy Banking Web?
  1. Bezoek Easy Banking Web en klik op Aanmelden.
  2. Vul uw klantnummer en kaartnummer in.
  3. Vink Dit profiel onthouden aan om uw gegevens te bewaren en voer een naam in.
  4. Vul een naam in en klik op Volgende.
  5. Gebruik de itsme® app op uw smartphone of gebruik uw kaartlezer.

Nog geen kaartlezer? Bestel hem online.

Hoe kan ik een profiel aanmaken in Easy Banking Web?

Een eerste profiel aanmaken:

  1. Bezoek onze website en klik rechtsboven op Aanmelden
  2. Voer uw klantnummer en kaartnummer in.
  3. Vink het vak Dit profiel bewaren aan en voer een profielnaam in.
  4. Klik op Volgende en meld u aan.

Een bijkomend profiel aanmaken:

  1. Bezoek onze website en klik rechtsboven op Aanmelden
  2. Klik onder uw profielnaam op Aanmelden met een ander profiel.
  3. Op dit scherm kan u een profiel selecteren door erop te klikken. U kan ook een profiel verwijderen en een nieuw profiel aanmaken.
Hoe kan ik inloggen op Easy Banking Web?
  1. Bezoek onze website en klik bovenaan rechts op Aanmelden.
  2. Meld u zich voor het eerst aan? Vul dan uw klantnummer en kaartnummer in. 
  3. Meld u aan met itsme of met uw kaartlezer.
Hoelang blijven betalingen bewaard in Mijn Handtekeningen?

Betalingen bewaard in Mijn Handtekeningen blijven 2 maanden beschikbaar. Als u een betaling niet binnen deze tijd ondertekent, dan verdwijnt ze automatisch.

Waar in Easy Banking Web vind ik de waarde van de effecten op mijn effectenrekening?
  1. Ga naar het overzicht van uw beleggingen.
  2. Kies uw effectenrekening.
  3. U ziet de waarde van uw effecten.
  4. Klik op een effect voor meer info. 
Waarom is mijn Easy Banking Web-profiel verdwenen?

Verwijdert u de cookies of websitegegevens van uw browser, dan verwijdert u ook uw aanmeldgegevens van Easy Banking Web.

Verwijderde u deze gegevens niet zelf, dan maakt u mogelijk gebruik van een antivirusprogramma of andere software dat ingesteld werd om deze data automatisch te wissen.

Ik kan mijn elektronische handtekening niet invullen. Wat nu?

,

Mijn vingerafdruk werkt niet in Easy Banking App. Wat nu?

Mogelijke redenen:

  1. Uw toestel ondersteunt geen vingerafdrukken.
  2. U registreerde uw vingerafdruk nog niet.
  3. U gebruikt de verkeerde vinger.
  4. Er zijn krassen op de vingerafdruksensor.

Als deze redenen niet de oorzaak zijn, probeer Easy Banking App opnieuw te installeren.

Hoe gebruik ik mijn vingerafdruk of FaceID in Easy Banking App?

U kan het gebruik van uw vingerafdruk of FaceID activeren tijdens de installatie van Easy Banking App.

Nadien kan u de instelling in Easy Banking App beheren via Instellingen en Beveiliging.

Hoe kan ik aanmelden in de Easy Banking App (met mijn smartphone of tablet)?

U hebt verschillende mogelijkheden om u aan te melden:

  1. Met uw vingerafdruk of Face ID.
  2. Met uw Easy Banking-code
  3. Met uw kaartlezer (als u uw Easy Banking-code vergeten bent).
Hoe start ik met Easy Banking App?

Hou uw smartphone en/of tablet, uw debetkaart en uw kaartlezer bij de hand

Download Easy Banking App in de App Store of in Google Play. Open de app, ga naar Aan de slag en volg de instructies om Easy Banking App te activeren.

Hoe kan ik een profiel aanmaken in Easy Banking App?
  1. Download Easy Banking App in de App Store of in Google Play.
  2. Open de app en druk op Aanmelden.
  3. Voer uw klantnummer en kaartnummer in.
  4. Bevestig met uw debetkaart en kaartlezer
  5. Voer uw telefoonnummer in en druk op Een sms ontvangen. U ontvangt een activatiecode die u dient in te geven in Easy Banking App.
  6. Kies uw Easy Banking-code van 5 cijfers en bevestig ze.
  7. Activeer het gebruik van uw vingerafdruk indien u dit wilt..
Hoe kan mijn kind Easy Banking App gebruiken?

In Easy Banking App of Easy Banking Web, beheert u de toegang van uw kinderen ouder dan 12 jaar.

In Easy Banking App

  1. Meld u aan in Easy Banking App.
  2. Ga naar Instellingen.
  3. Tik op Toegang voor kinderen.
  4. Tik op Easy Banking App toestaan.
  5. Bevestig met je kaartlezer.

In Easy Banking Web ga naar Instellingen. Klik op de naam van uw kind en kies Easy Banking App. Bevestig met uw kaartlezer.

Ik ben mijn Easy Banking-code vergeten. Wat nu?
  1. Kies in Easy Banking App voor Aanmelden en kies Code vergeten.
  2. Volg de stappen met uw kaartlezer.
  3. Kies een nieuwe Easy Banking-code en bevestig met uw kaartlezer.
Een foutmelding zegt mij dat een app boven Easy Banking komt te staan. Wat nu?

Sluit alle andere geopende apps of herstart uw toestel.

Bel het Easy Banking Centre als u de app nog steeds niet kan gebruiken.

Kan ik twee profielen aanmaken in Easy Banking App?

Op dit ogenblik is het niet mogelijk om meerdere profielen aan te maken in Easy Banking App.

Waar vind ik de waarde van mijn beleggingen?
  1. Meld u aan in Easy Banking App.
  2. Tik op Mijn diensten en op Beleggingen.  
  3. Kies uw effectenrekening. U hebt een Adviserend Beheer? Tik dan eerst op het contractnummer.
  4. Kies een categorie en tik op een effect voor meer details.
Werkt Easy Banking App op mijn toestel?

Easy Banking App werkt op toestellen met Android 7 en iOS 14 of recenter.

U kan de app niet gebruiken op een 'rooted' Android-toestel of op een 'jailbroken' iPhone of iPad.

Rooten en jailbreaken omzeilt de standaardbeveiliging van het besturingssysteem van een smartphone of tablet. Het stelt het toestel meer bloot aan virussen en malware.

Hoe gebruik ik itsme in Easy Banking Web?
  1. Vul uw klant- en kaartnummer in op het aanmeldscherm van Easy Banking Web.
  2. Kies voor Aanmelden met itsme.
  3. Volg de stappen met uw kaartlezer.
  4. Klik op Volgende.
  5. Bevestig nogmaals met uw kaartlezer.
Hoe meld ik me met itsme aan in Easy Banking Web?
  1. Ga naar Easy Banking Web op een computer of tablet.
  2. Kies voor Aanmelden met itsme.
  3. Open de itsme®-app en volg de instructies.
  4. U krijgt automatisch toegang tot Easy Banking Web.
Hoe heractiveer ik mijn itsme®-profiel?

Maak een nieuw profiel aan in de itsme®-app of neem contact op met itsme®

Hoe blokkeer ik mijn itsme® account?

Dat kan via de itsme®-website. Klik op Mijn account.

Wilt u ook Easy Banking App blokkeren?

  1. Ga op computer of tablet naar www.bnpparibasfortis.be en kies Aanmelden.
  2. Kies Instellingen en dan Toegang tot onze apps.
  3. Schrap uw toestel uit de lijst.

U kan ook bellen naar het Easy Banking Centre.

Hoe installeer ik itsme®?

Download de itsme®-app via de App Store of Google Play en maak een profiel aan met uw debetkaart en kaartlezer.

Itsme® is beschikbaar vanaf 16 jaar.

Wil u een profiel aanmaken met uw identiteitskaart? Dan kan dat via www.itsme.be (enkel mogelijk vanaf 18 jaar).

Hoe kies ik mijn Easy Banking Phone-code?

Dat kan in Easy Banking Web

  1. Ga naar www.bnpparibasfortis.be en kies Aanmelden.
  2. Kies Instellingen en dan Easy Banking Phone.
  3. Klik op Activeren of Wijzigen.
  4. Kies uw code van 5 cijfers.
  5. Klik op Volgende en bevestig met uw kaartlezer.
Hoe bestel ik een kaartlezer?

In Easy Banking App

  1. Meld u aan in Easy Banking App.
  2. Tik op Aanbod.
  3. Ga naar Handige diensten.
  4. Tik op Kaartlezer aanvragen en vervolgens op Online aanvragen.

In Easy Banking Web op een computer of tablet

  1. Bezoek www.bnpparibasfortis.be/.
  2. Klik op Aanmelden maar meld u niet aan.
  3. Kies voor Aanmelden met kaartlezer.
  4. Kies voor Bestel een kaartlezer.
Welke kaart moet ik met de kaartlezer gebruiken?

Aanmelden op Easy Banking Web met een kaartlezer kan enkel in combinatie met een actieve debetkaart. De kaart waarmee u aanmeldt, hebt u ook nodig om overschrijvingen te bevestigen. Ongeacht de rekening waarvan u overschrijft.

Wilt u online betalen? Gebruik de kaart waarvan u het kaartnummer opgaf. Betaalt u met een kredietkaart? Steek dan die kredietkaart in de kaartlezer.

Mijn kaartlezer werkt niet meer. Wat nu?

U kan online gratis een nieuwe kaartlezer aanvragen.

In Easy Banking App

  1. Meld u aan in Easy Banking App.
  2. Tik op Aanbod.
  3. Kies bij Handige diensten voor Kaartlezer aanvragen.
  4. Kies voor Online aanvragen en volg de instructies.

U kan ook een kaartlezer bestellen via Easy Banking Web via pc of tablet.

Welke kaart moet ik met de kaartlezer gebruiken?

Aanmelden op Easy Banking Web met een kaartlezer kan enkel in combinatie met een actieve debetkaart. De kaart waarmee u aanmeldt, hebt u ook nodig om overschrijvingen te bevestigen. Ongeacht de rekening waarvan u overschrijft.

Wilt u online betalen? Gebruik de kaart waarvan u het kaartnummer opgaf. Betaalt u met een kredietkaart? Steek dan die kredietkaart in de kaartlezer.

Gelieve uw toestel te draaien.

Om een optimale gebruikerservaring te garanderen, is deze functie alleen beschikbaar in portretmodus.

Uw tool voor budgetbeheer in Easy Banking App

Klare kijk op uw budget

Nood aan een klare kijk op uw budget? U wilt weten waar uw financiën? Uw Easy Banking App kan u helpen. Uw budget optimaliseren, ook dat is Positive Banking!

Controle en opvolging

Easy Banking App toont uw inkomsten en uitgaven in categorieën. U kan kiezen voor een weergave per week, maand of jaar en uitgavenlimieten instellen. Easy, toch?

Download de app

Deze functie interesseert u, maar u gebruikt Easy Banking App nog niet? Wacht niet langer en download ze nu!

De voordelen in een notendop

Breng uw uitgaven en inkomsten duidelijk in beeld en stel limieten in om uw budget te optimaliseren.

Duidelijke grafieken

Analyses* in de vorm van grafieken bieden een instantoverzicht van het verloop van uw financiën per week, per maand of per jaar.

Uw budget per categorie

De onderverdeling van uw uitgaven en inkomsten in categorieën gebeurt automatisch. U kunt wel op elk moment handmatig een verrichting aan een andere categorie toewijzen, of uitsluiten van de analyse.

Uw uitgaven onder controle

Stel algemeen of per uitgavencategorie limieten in. Zo ziet u in één oogopslag waar u aan toe bent. Heel handig als u spaart of uw uitgaven onder controle wil krijgen. 

Overzicht van de vorige maand

Wat was uw grootste uitgave? Bij welke handelaar hebt u het vaakst geld uitgegeven? Dat krijgt u in de app telkens te zien voor de vorige maand!

Allemaal volledig automatisch!

De budgetanalyse gebeurt op basis van de gegevens van al uw privé betaal- en spaarrekeningen bij BNP Paribas Fortis. U hoeft dus zelf niets manueel in te geven!

*De analyses worden u enkel ter informatie aangeboden. Ze zijn geenszins bedoeld voor boekhoudkundige doeleinden.

In video

Hoe werkt het ?

Bekijk een overzicht.

Installeren en aan de slag

Hoe starten met Easy Banking App?

Hou uw smartphone en/of tablet, uw debetkaart en uw kaartlezer bij de hand.

1

Downloaden: afspraak in de App Store of op Google Play.

2

Activeren: open de app, ga naar ‘Aan de slag’ en volg de instructies.

3

Gebruiken: meld u aan en gebruik uw mobiele app in alle veiligheid, altijd en overal.

Heeft u een Android smartphone of tablet?

Heeft u een iPhone of iPad?

Onze digitale kanalen staan ten dienste van uw Private Bank

Item

Veelgestelde vragen

Geen resultaten gevonden

Geen resultaten gevondenGeen resultaten gevondenZoekresultaten

Welke informatie vind ik in mijn budgetanalyse?

U vindt er een overzicht van uw uitgaven en inkomsten van de lopende week, maand of jaar in de vorm van een grafiek.

Het is ook mogelijk om de uitgaven en inkomsten per categorie te bekijken. Onderaan het scherm krijgt u informatie over uw uitgaven van de voorgaande maand. Bv. in maart ziet u het verslag van de maand februari.

Op welke rekeningen is mijn budgetanalyse gebaseerd?

Op alle privérekeningen waarvan u (co)houder bent. De analyse is gebaseerd op de gegevens van uw betaalrekening en die van uw spaarrekening. Klik in het scherm van de budgetanalyse op de knop in de rechterbovenhoek om te zien welke rekeningen mee worden geanalyseerd.

Waarom is de grafiek van mijn budgetanalyse voor bepaalde periodes leeg?

Als er lege balken zijn, kan dat drie dingen betekenen:

  1. U hebt niets uitgegeven of ontvangen in de gekozen periode.
  2. De datum waarvoor u uw uitgaven of inkomsten wilt bekijken, bevindt zich in de toekomst. Betalingen met een toekomstige uitvoeringsdatum verschijnen niet in het overzicht.
  3. De datum waarvoor u uw uitgaven of inkomsten wilt zien, bevindt zich voor de start van uw budgetanalyse.

Vanaf welke datum start mijn budgetanalyse?

De budgetanalyse gaat tot een jaar terug.

De budgetanalyse werd toegevoegd in maart 2022. Als u de applicatie al voor die datum gebruikte, start uw analyse dus op 1 maart 2021.

Als u de applicatie voor de allereerste keer gebruikt na maart 2022, dan zal uw analyse een jaar voor de datum van uw eerste verbinding met Easy Banking App starten. Een voorbeeld: als u de applicatie voor het eerst gebruikt op 24 april 2022, dan start uw analyse op 24 april 2021.

Is het bedrag in de budgetanalyse up-to-date?

Normaal gezien wel. Er kan een lichte vertraging op zitten als u zonet een betaling hebt uitgevoerd met uw kaart of een overschrijving in Easy Banking App of Easy Banking Web.

Behandelt de budgetanalyse mijn gegevens op een veilige manier?

Zeer zeker. De bescherming van uw gegevens is heel belangrijk voor ons. Onze procedures garanderen de veiligheid van uw persoonlijke en bancaire gegevens. De bank gebruikt uw gegevens enkel voor de analyse van uw budget. U bent de enige die daar toegang toe heeft in Easy Banking App.

Welke betalingen tellen als uitgave in de budgetanalyse?

Elke betaling die u uitvoert met uw debetkaart of elke overschrijving uitgevoerd in Easy Banking App of Web. Zo ook overschrijvingen naar een andere soort rekening zoals bv. een professionele of beleggersrekening.

Betalingen tussen uw persoonlijke betaal- en/of spaarrekeningen waarvan u houder of medehouder bent worden uitgesloten.

Zitten in de budgetanalyse ook de betalingen op rekeningen van andere banken (toegevoegde rekeningen)?

Neen, de analyse is enkel gebaseerd op de betalingen op de betaalrekeningen en privé-spaarrekeningen waarvan u (mede)houder bent bij BNP Paribas Fortis en Hello bank!. Rekeningen van andere banken die u in de app hebt toegevoegd zijn niet in de analyse opgenomen.

Hoe bepaalt de budgetanalyse de categorie van een betaling?

De budgetanalyse analyseert de gegevens van uw betalingen (bv. het bedrag en de beschrijving). Gaandeweg leert de budgetanalyse bij op basis van de betalingen die het verwerkt.

Op die manier gaat de budgetanalyse steeds beter werken en deelt het uw betalingen steeds nauwkeuriger in categorieën op.

Kan ik in mijn budgetanalyse de categorie van een betaling wijzigen?

Ja, dat kan.

  1. Meld u aan in Easy Banking App.
  2. Tik op Mijn diensten en op Budgetanalyse.
  3. Kies Uitsplitsen in categorieën.
  4. Kies een categorie en subcategorie en kies een betaling.
  5. Tik op het potlood en kies een nieuwe categorie en sub-categorie.
  6. Kies of u alle betalingen van deze handelaar of enkel deze ene betaling wil wijzigen.