Menu

Veelgestelde vragen

Hoe krijg ik toegang tot Easy Banking Web?

Via onze website:  

  1. Klik bovenaan rechts op Aanmelden.
  2. Geef uw kaartnummer en klantnummer in.
  3. Vink indien u dit wenst het vak bij Dit profiel onthouden aan en voer een gebruikersnaam in. Bijvoorbeeld uw voornaam. Hierdoor moet u niet elke keer uw klant- en kaartnummer opnieuw invullen.
  4. Klik op Volgende.
  5. Kies of u zich aan wilt melden via Itsme of via uw debetkaart of kaartlezer en volg de stappen.

Hebt u nog geen kaartlezer? Dan kan u online een bestellen. U kan ook een kaartlezer vragen aan het onthaal van een van onze kantoren.

Hoe kan ik een profiel aanmaken in Easy Banking Web?

Een eerste profiel aanmaken:

  1. Bezoek onze website en klik rechtsboven op Aanmelden
  2. Voer uw klantnummer en kaartnummer in.
  3. Vink, indien u dit wenst, het vak bij Dit profiel bewaren aan en geef een profielnaam in. Zo zullen uw gegevens op dit toestel bewaard worden.
  4. Klik op Volgende.

Een bijkomend profiel aanmaken:

  1. Bezoek onze website en klik rechtsboven op Aanmelden
  2. Klik onder uw profielnaam op Aanmelden met een ander profiel.
  3. Op dit scherm kan u een profiel selecteren door erop te klikken. U kan ook een profiel verwijderen en een nieuw profiel aanmaken.
Hoe kan ik inloggen op Easy Banking Web?
  1. Bezoek onze website en klik bovenaan rechts op Aanmelden.
  2. Meld u voor het eerst aan? Vul dan uw klantnummer en kaartnummer in in het 
  3. Kies hoe u zich wilt aanmelden: Met kaartlezer of met itsme.
  4. Voer de stappen uit die op het scherm staan of open de itsme-app op uw smartphone.
Hoelang blijven verrichtingen opgeslagen in Mijn Handtekeningen zichtbaar?

Verrichtingen opgeslagen in Mijn Handtekeningen blijven 2 maanden zichtbaar. Als de verrichtingen binnen deze tijd niet ondertekend zijn, dan verdwijnen ze automatisch.

Waar in Easy Banking Web vind ik de waarde van de effecten op mijn effectenrekening?
  1. Ga naar het overzicht van uw beleggingen.
  2. Klik op het nummer van uw effectenrekening.
  3. U ziet nu een lijst van uw effecten met hun huidige waarde.
  4. Wenst u meer info? Klik dan op de naam van het effect. 
Waarom is mijn bewaarde profiel verdwenen?

Als u de cookies verwijdert, wordt ook de cookie met uw gebruikersgegevens verwijderd. Verwijderde u niet zelf de door uw browser bewaarde cookies en andere gegevens, dan maakt u mogelijk gebruik van software, zoals een antivirusprogramma, dat ingesteld werd om deze data automatisch te wissen.

Waarom kan ik mijn elektronische handtekening niet invullen?
  1. Kijk na of de NumLock toets van uw computer ingeschakeld werd. Staat deze uit, dan kan u geen cijfers typen via het numeriek klavier, rechts op uw toetsenbord.
  2. U activeerde het veld waarin u uw elektronische handtekening dient in te vullen nog niet. Dit kan u doen door erin te klikken.
Waarom kan ik me niet aanmelden met mijn vingerafdruk?
  1. Uw toestel ondersteunt geen vingerafdrukken.
  2. Uw toestel werkt met verouderde software. U hebt minimum iOS 12 of Android 6.0 nodig.
  3. Uw vingerafdruk werd nog niet geregistreerd op uw toestel.
  4. U gebruikt de verkeerde vinger.
  5. Er zijn krassen op de sensor voor uw vingerafdruk.

U kunt ook steeds Easy Banking App verwijderen en opnieuw installeren om eventuele problemen op te lossen.

Hoe activeer ik mijn vingerafdruk, Touch ID of Face ID?

Als u Easy Banking App voor het eerst gebruikt, wordt u gevraagd om Touch ID/ Vingerafdruk of FaceID te activeren.

Wilt u het later pas doen, dan kan het zo:

  1. Meld u aan op onze app.
  2. Druk onderaan rechts op Instellingen en kies Beveiliging.
  3. Kies voor Touch ID/Vingerafdruk of Face ID.
Hoe kan ik aanmelden in de Easy Banking App (met mijn smartphone of tablet)?

U hebt verschillende mogelijkheden om u aan te melden:

  1. Met uw vingerafdruk of Face ID.
  2. Met uw Easy Banking-code
  3. Met uw kaartlezer (als u uw Easy Banking-code vergeten bent).
Hoe krijg ik toegang tot Easy Banking App?
  1. Download Easy Banking App in de App Store (iPhone, iPad) of op Google Play (Android)
  2. Maak een profiel aan met uw debetkaart en kaartlezer.
  3. Tijdens het aanmaken van een profiel zal u een bijkomende bevestigingscode via sms ontvangen. Nadien zal u gevraagd worden om een persoonlijke Easy Banking-code van 5 cijfers te kiezen. Deze code moet verschillen van de code die u per sms ontving.
  4. Indien uw toestel dit ondersteunt, zal u tijdens de creatie van uw profiel ook gevraagd worden of u uw vingerafdruk of Face ID wilt activeren voor gebruik op Easy Banking App.

Bekijk alvast onze instructies om een eerste keer aan te melden.

Hoe kan ik een profiel aanmaken in Easy Banking App?
  1. Download de app in de App store of in Google Play.
  2. Open de app en druk op Aanmelden.
  3. Voer uw klantnummer en kaartnummer in.
  4. Bevestig met een M1-handtekening, hiervoor hebt u een kaart en kaartlezer nodig.
  5. Geef uw telefoonnummer in en druk op Een sms ontvangen. U ontvangt een activatiecode die u dient in te geven in Easy Banking App.
  6. Hierna kunt u uw Easy Banking-code van 5 cijfers kiezen. Deze dient u nogmaals te bevestigen.
  7. U wordt nu gevraagd of u aanmelden met vingerafdruk wilt activeren. Dit is optioneel.
  8. Bevestig tot slot met uw Easy Banking-code van 5 cijfers.
Hoe kan ik mijn minderjarig kind toestemming geven om de Easy Banking App te gebruiken?

U geeft als ouder zelf toestemming voor uw kinderen via uw eigen Easy Banking Web. Dit kan van zodra ze de leeftijd van 15 jaar hebben bereikt.

  1. Beheer de toegangen voor uw kinderen.
  2. Klik op de naam van uw zoon of dochter.
  3. Klik op Easy Banking App.
  4. Bevestig met uw debetkaart en kaartlezer.
  5. U kan de toegang langs dezelfde weg ook blokkeren.
Ik ben mijn Easy Banking-code vergeten. Hoe kies ik een nieuwe code?
  1. Klik in de app op Aanmelden en kies Code vergeten?
  2. Volg de stappen met uw kaartlezer.
  3. Kies een nieuwe Easy Banking-code en bevestig met uw kaartlezer.
Ik krijg een foutmelding dat een app boven Easy Banking komt te staan. Wat moet ik doen?

Het gaat om een waarschuwing die verschijnt wanneer Easy Banking App detecteert dat een andere app uw beeldscherm aanpast. Om te voorkomen dat een andere app uw scherm kan lezen of informatie aanpast, zal Easy Banking zichzelf blokkeren. 

Meestal gaat het om apps die de lichtsterkte van uw scherm regelen, bijvoorbeeld om een blauwlichtfilter te activeren. U dient deze apps volledig te sluiten.

Afhankelijk van uw Android-toestel kan dit zo:

  1. Sluit alle achtergrond apps via shortcut (een toets die meestal links onderaan het toestel staat). Deze toets heeft meestal een icoon van twee overlappende vierkanten.
  2. Ga naar de instellingen van uw toestel, vervolgens naar Applicaties en kies in de instellingen van de blokkerende app voor Geforceerd sluiten.

Lukt het niet, dan kunt u terecht bij ons Easy Banking Centre.

Kan ik twee profielen aanmaken in Easy Banking App?

Op dit ogenblik is het niet mogelijk om meerdere profielen aan te maken in Easy Banking App.

Waar in Easy Banking App vind ik de waarde van de effecten op mijn effectenrekening?
  1. Meld u aan op onze app.
  2. Tik onderaan Mijn diensten en kies voor Beleggingen.  
  3. Selecteer de effectenrekening (indien de effectenrekening deel uitmaakt van een contract selecteert u eerst het contract).
  4. U ziet nu de totale waarde van uw effectenrekening. Om de waarde van een specifieke belegging te kennen, tikt u op de gewenste categorie.
  5. Druk op de naam van het effect waarover u meer info wenst.
Werkt Easy Banking App op mijn toestel?

U kunt Easy Banking App gebruiken op toestellen die beschikken over minstens Android 6.0 of minstens iOS 12.

Hoe activeer ik itsme in Easy Banking Web?
  1. Vul uw klantnummer en kaartnummer in op het aanmeldscherm van Easy Banking.
  2. Kies voor Aanmelden met itsme.
  3. Volg de stappen met uw kaartlezer.
  4. Uw naam zal verschijnen. Klik nu op Volgende.
  5. Volg opnieuw de stappen met uw kaartlezer.

Bekijk ook dit filmpje om aan te melden met de applicatie itsme.

Hoe meld ik me met itsme aan op Easy Banking Web?

U hebt itsme al geactiveerd voor Easy Banking Web:

  1. Ga naar Easy Banking Web.
  2. Kies voor Aanmelden met itsme.
  3. Open de itsme-app op uw smartphone en volg de stappen op uw scherm.
  4. U wordt nu automatisch aangemeld op Easy Banking.
Hoe kan ik mijn geblokkeerde itsme-account opnieuw activeren?

U kan uw itsme-account opnieuw activeren via de itsme-app. Hiervoor hebt u om veiligheidsredenen uw kaartlezer nodig. U kunt ook contact opnemen met itsme via hun website.

BNP Paribas Fortis heeft geen toegang tot de itsme-accounts.

Ik heb mijn smartphone verloren. Hoe blokkeer ik mijn itsme account?

Dat kan via de website van Itsme.

Gebruikt u ook Easy Banking App? Neem dan contact op met ons Easy Banking Centre om ook Easy Banking App te laten blokkeren.

Kan iedereen gebruik maken van itsme?

Bent u ouder dan 18 jaar en hebt u een smartphone en een Belgische of Nederlandse eID, dan kunt u gebruik maken van Itsme.

Hoe activeer ik mijn Easy Banking Phone-code?

Via Easy Banking Web:

  1. Bezoek onze pagina over Easy Banking Phone.
  2. Klik op de groene knop Activeren of Wijzigen.
  3. Kies uw code van 5 cijfers, klik op volgende en bevestig met uw kaartlezer.

Via Easy Banking App:

  1. Meld u aan op onze app.
  2. Druk onderaan op Communicatie.
  3. kies voor Easy Banking Centre. Op deze manier belt u beveiligd zonder dat u zelf een code moet ingeven.

U kunt ook ons Easy Banking Centre contacteren. Uw code wordt dan naar uw domicilieadres gestuurd.

Hoe bestel ik een kaartlezer?

Via Easy Banking App

  1. Meld u aan in Easy Banking App.
  2. Druk onderaan op Aanbod.
  3. Scroll naar beneden tot u Handige diensten ziet.
  4. Druk op Kaartlezer aanvragen en tik vervolgens bovenaan op Online aanvragen.
  5. Vervolledig het aanvraagformulier.

Via Easy Banking Web

  1. Ga via pc of laptop naar https://www.bnpparibasfortis.be/.
  2. Klik bovenaan op Aanmelden maar meld niet aan.
  3. Klik op Aanmelden met kaartlezer.
  4. Klik vervolgens onder het kader op Bestel een kaartlezer.
  5. Vervolledig het aanvraagformulier.
Welke kaart moet ik met de kaartlezer gebruiken?

Aanmelden op Easy Banking Web kan enkel met een actieve debetkaart.

Overschrijvingen kan u vervolgens enkel bevestigen met de debetkaart die u gebruikte om aan te melden of om uw profiel aan te maken, ongeacht de rekening waarvan u overschrijft.

Wilt u betalen via een webshop, dan dient u de kaart waarvan u het kaartnummer invoerde in uw kaartlezer te gebruiken. Koos u ervoor om met kredietkaart te betalen, dan dient u ook die kredietkaart in te kaartlezer te gebruiken.

Wat moet ik doen als mijn kaartlezer niet meer werkt?

Uw kaartlezer is defect? U kunt online gratis een nieuwe kaartlezer aanvragen.

Via Easy Banking App

  1. Meld u aan in Easy Banking App.
  2. Druk onderaan op Aanbod.
  3. Scroll naar beneden tot u Handige diensten ziet.
  4. Druk op Kaartlezer aanvragen en tik vervolgens bovenaan op Online aanvragen.
  5. Vervolledig het aanvraagformulier.

Via Easy Banking Web

  1. Ga via pc of laptop naar https://www.bnpparibasfortis.be/.
  2. Klik bovenaan op Aanmelden maar meld niet aan.
  3. Klik op Aanmelden met kaartlezer.
  4. Klik vervolgens onder het kader op Bestel een kaartlezer.
  5. Vervolledig het aanvraagformulier.
Welke kaart moet ik met de kaartlezer gebruiken?

Aanmelden op Easy Banking Web kan enkel met een actieve debetkaart.

Overschrijvingen kan u vervolgens enkel bevestigen met de debetkaart die u gebruikte om aan te melden of om uw profiel aan te maken, ongeacht de rekening waarvan u overschrijft.

Wilt u betalen via een webshop, dan dient u de kaart waarvan u het kaartnummer invoerde in uw kaartlezer te gebruiken. Koos u ervoor om met kredietkaart te betalen, dan dient u ook die kredietkaart in te kaartlezer te gebruiken.

Gelieve uw toestel te draaien.

Om een optimale gebruikerservaring te garanderen, is deze functie alleen beschikbaar in portretmodus.

Uw tool voor budgetbeheer in Easy Banking App

Analyseer uw budget

Met Easy Banking App kunt u uw budget dagelijks analyseren. Volg de evolutie van uw uitgaven in real time op voor een beter budgetbeheer.

Een duidelijke grafiek

In enkele klikken krijgt u toegang tot een overzicht van uw uitgaven via een duidelijke grafiek. U kiest zelf de periode die u wilt analyseren: per week, per maand of per jaar.

Ga aan de slag met mobiel bankieren

Hebt u interesse in deze functionaliteit, maar gebruikt u Easy Banking App nog niet? Wacht dan niet langer en download deze app van uw Private Bank nu meteen.

Een analyse in real time

Dankzij Easy Banking App houdt u in real time een oogje in het zeil op uw Private Bank. Het instantoverzicht van uw uitgaven van de lopende maand helpen u bij uw dagelijks budgetbeheer.

Volg de evolutie van uw budget

Een duidelijke grafiek toont u uw uitgaven per week, per maand of per jaar. Zo ontdekt u snel optimalisatiemogelijkheden en kunt u overbodige uitgaven bijsturen.

Sleutelinformatie van de vorige maand

Elke maand krijgt u belangrijke informatie over uw uitgaven van de maand voordien. Zo ziet u bijvoorbeeld in welke winkel u het meest hebt uitgegeven en welke uw grootste uitgave was. Handig om uw budget zo goed mogelijk te beheren!

Voor welke rekeningen?

Voor alle privérekeningen waarvan u (co)houder bent. De analyse is gebaseerd op de gegevens van uw betaal- en spaarrekening. Klik op de knop in de rechterbovenhoek van het scherm om de lijst van geanalyseerde rekeningen te zien.

*De analyses worden u enkel ter informatie aangeboden. Ze zijn geenszins bedoeld voor boekhoudkundige doeleinden.

Installeren en aan de slag

Hoe starten met Easy Banking App?

Hou uw smartphone en/of tablet, uw debetkaart en uw kaartlezer bij de hand.

1

Downloaden: afspraak in de App Store of op Google Play.

2

Activeren: open de app, ga naar ‘Aan de slag’ en volg de instructies.

3

Gebruiken: meld u aan en gebruik uw mobiele app in alle veiligheid, altijd en overal.

Heeft u een Android smartphone of tablet?

Heeft u een iPhone of iPad?

Onze digitale kanalen staan ten dienste van uw Private Bank

Item

Veelgestelde vragen

Geen resultaten gevonden

Geen resultaten gevondenGeen resultaten gevondenZoekresultaten

Welke informatie vind ik in mijn budgetanalyse?

U vindt er een overzicht van uw uitgaven van de lopende maand in de vorm van een grafiek. Onderaan het scherm krijgt u informatie over uw uitgaven van de voorgaande maand. (Een voorbeeld: in maart ziet u het verslag van de maand februari.)

Op welke rekeningen is de analyse van mijn budget gebaseerd?

De analyse is gebaseerd op de verrichtingen van uw persoonlijke zicht- en spaarrekening. U vindt de lijst van geanalyseerde rekeningen door te klikken op de informatieknop in de rechterbovenhoek van het scherm van de budgetanalyse.

Kan ik de periode wijzigen voor het overzicht van mijn uitgaven?

Jazeker. Standaard ziet u het overzicht van de lopende maand.

U kunt de periode wijzigen door te klikken op de pijltjes of door te swipen. Zo kunt u de historiek van uw uitgaven overlopen.

U kunt uw overzicht ook wijzigen om uw uitgaven per week of per jaar te bekijken. Dat doet u door bovenaan rechts te klikken op ‘Per maand’ en de gewenste periode te selecteren.

Voor bepaalde periodes zijn de balken van mijn grafiek leeg. Is dat normaal?

Als er lege balken zijn, kan dat drie dingen betekenen:

  1. U hebt niets uitgegeven in de geselecteerde periode.
  2. De datum waarvoor u uw uitgaven wilt bekijken, situeert zich in de toekomst. De uitgaven met een toekomstige uitvoeringsdatum verschijnen niet in het overzicht.
  3. De datum waarvoor u uw uitgaven wilt zien, situeert zich voor de start van uw budgetanalyse.*

Vanaf welke datum start mijn budgetanalyse?

Voor elke Easy Banking App-gebruiker gaat de analyse van zijn of haar uitgaven tot een jaar terug.

De nieuwe functionaliteit werd toegevoegd in maart 2022. Als u de applicatie al voor die datum gebruikte, start uw analyse dus op 1 maart 2021.

Als u de applicatie voor de allereerste keer gebruikt na maart 2022, dan zal uw analyse een jaar voor de datum van uw eerste verbinding met Easy Banking App starten. (Een voorbeeld: als u de applicatie voor het eerst gebruikt op 24 april 2022, dan start uw analyse op 24 april 2021.)

Is het bedrag in de widget op het startscherm up-to-date?

Normaal gezien wel. Er kan een lichte vertraging op zitten als u zonet een verrichting hebt uitgevoerd met uw kaart of een overschrijving via Easy Banking App of Easy Banking Web.

Let op: de nieuwe functionaliteit ‘Budgetanalyse’ is in geen geval een boekhoudkundige tool. Het gaat om een louter informatieve functie waarvan de gegevens niet noodzakelijk 100% correct zijn. De analyse is gebaseerd op de datum van de verrichting en niet op die van de verwerking (zoals het geval is voor het overzicht van uw verrichtingen in Easy Banking App).

Als u het rekeninguittreksel nodig hebt van een verrichting, gebruikt u dus het best de historiek van uw rekening en niet de functionaliteit ‘Budgetanalyse’.

Wat tonen de inzichten voor de vorige maand?

Momenteel geven de inzichten voor de vorige maand aan:

  1. waar u het vaakst geld hebt uitgegeven (de meest frequente betalingen);
  2. wat uw grootste uitgave was (het hoogste bedrag).

Die gegevens zijn gebaseerd op uw verrichtingen van de maand voordien. Een voorbeeld: in april 2022 verwijzen de gegevens naar de maand maart van dat jaar.

Wanneer krijg ik toegang tot de inzichten voor de vorige maand?

De inzichten voor de vorige maan verschijnen enkel als u een overschrijving of betaling hebt uitgevoerd of ontvangen op een van de rekeningen waarop uw budgetanalyse van de lopende maand is gebaseerd.

Als u geen enkele uitgave deed in de voorgaande maand, kunnen we u geen analyse bezorgen.

Worden mijn gegevens op een veilige manier behandeld?

Zeer zeker. De bescherming van uw gegevens is heel belangrijk voor ons. Onze procedures garanderen de veiligheid van uw persoonlijke en bancaire gegevens. De bank gebruikt uw gegevens enkel voor de analyse van uw budget. U bent de enige die daar toegang toe heeft in Easy Banking App.

Welke verrichtingen worden weergegeven als uitgave in de budgetanalyse?

Elke betaling die u uitvoert met uw debet kaart of elke overschrijving uitgevoerd via Easy Banking App of Web wordt aanzien als een uitgave en zal dus in uw uitgavenoverzicht worden opgenomen. Zo ook overschrijvingen naar een andere soort rekening zoals bijvoorbeeld een professionele of beleggersrekening.

Verrichtingen tussen uw persoonlijke zicht- en/of spaarrekeningen waarvan u houder of medehouder bent worden uitgesloten van uw uitgavenoverzicht.