Menu

Veelgestelde vragen

Hoe start ik met Easy Banking Web?
  1. Bezoek Easy Banking Web en klik op Aanmelden.
  2. Vul uw klantnummer en kaartnummer in.
  3. Vink Dit profiel onthouden aan om uw gegevens te bewaren en voer een naam in.
  4. Vul een naam in en klik op Volgende.
  5. Gebruik de itsme® app op uw smartphone of gebruik uw kaartlezer.

Nog geen kaartlezer? Bestel hem online.

Hoe kan ik een profiel aanmaken in Easy Banking Web?

Een eerste profiel aanmaken:

  1. Bezoek onze website en klik rechtsboven op Aanmelden
  2. Voer uw klantnummer en kaartnummer in.
  3. Vink het vak Dit profiel bewaren aan en voer een profielnaam in.
  4. Klik op Volgende en meld u aan.

Een bijkomend profiel aanmaken:

  1. Bezoek onze website en klik rechtsboven op Aanmelden
  2. Klik onder uw profielnaam op Aanmelden met een ander profiel.
  3. Op dit scherm kan u een profiel selecteren door erop te klikken. U kan ook een profiel verwijderen en een nieuw profiel aanmaken.
Hoe kan ik inloggen op Easy Banking Web?
  1. Bezoek onze website en klik bovenaan rechts op Aanmelden.
  2. Meld u zich voor het eerst aan? Vul dan uw klantnummer en kaartnummer in. 
  3. Meld u aan met itsme of met uw kaartlezer.
Hoelang blijven betalingen bewaard in Mijn Handtekeningen?

Betalingen bewaard in Mijn Handtekeningen blijven 2 maanden beschikbaar. Als u een betaling niet binnen deze tijd ondertekent, dan verdwijnt ze automatisch.

Waar in Easy Banking Web vind ik de waarde van de effecten op mijn effectenrekening?
  1. Ga naar het overzicht van uw beleggingen.
  2. Kies uw effectenrekening.
  3. U ziet de waarde van uw effecten.
  4. Klik op een effect voor meer info. 
Waarom is mijn Easy Banking Web-profiel verdwenen?

Verwijdert u de cookies of websitegegevens van uw browser, dan verwijdert u ook uw aanmeldgegevens van Easy Banking Web.

Verwijderde u deze gegevens niet zelf, dan maakt u mogelijk gebruik van een antivirusprogramma of andere software dat ingesteld werd om deze data automatisch te wissen.

Ik kan mijn elektronische handtekening niet invullen. Wat nu?
  1. Kijk na of de NumLock-toets van uw computer ingeschakeld werd. Staat ze uit, dan kan u geen cijfers typen.
  2. Klik in het vak waarin u uw elektronische handtekening moet invullen en probeer opnieuw.
Mijn vingerafdruk werkt niet in Easy Banking App. Wat nu?

Mogelijke redenen:

  1. Uw toestel ondersteunt geen vingerafdrukken.
  2. U registreerde uw vingerafdruk nog niet.
  3. U gebruikt de verkeerde vinger.
  4. Er zijn krassen op de vingerafdruksensor.

Als deze redenen niet de oorzaak zijn, probeer Easy Banking App opnieuw te installeren.

Hoe gebruik ik mijn vingerafdruk of FaceID in Easy Banking App?

U kan het gebruik van uw vingerafdruk of FaceID activeren tijdens de installatie van Easy Banking App.

Nadien kan u de instelling in Easy Banking App beheren via Instellingen en Beveiliging.

Hoe kan ik aanmelden in de Easy Banking App (met mijn smartphone of tablet)?

U hebt verschillende mogelijkheden om u aan te melden:

  1. Met uw vingerafdruk of Face ID.
  2. Met uw Easy Banking-code
  3. Met uw kaartlezer (als u uw Easy Banking-code vergeten bent).
Hoe start ik met Easy Banking App?

Hou uw smartphone en/of tablet, uw debetkaart en uw kaartlezer bij de hand

Download Easy Banking App in de App Store of in Google Play. Open de app, ga naar Aan de slag en volg de instructies om Easy Banking App te activeren.

Hoe kan ik een profiel aanmaken in Easy Banking App?
  1. Download Easy Banking App in de App Store of in Google Play.
  2. Open de app en druk op Aanmelden.
  3. Voer uw klantnummer en kaartnummer in.
  4. Bevestig met uw debetkaart en kaartlezer
  5. Voer uw telefoonnummer in en druk op Een sms ontvangen. U ontvangt een activatiecode die u dient in te geven in Easy Banking App.
  6. Kies uw Easy Banking-code van 5 cijfers en bevestig ze.
  7. Activeer het gebruik van uw vingerafdruk indien u dit wilt..
Hoe kan mijn kind Easy Banking App gebruiken?

In Easy Banking App of Easy Banking Web, beheert u de toegang van uw kinderen ouder dan 12 jaar.

In Easy Banking App

  1. Meld u aan in Easy Banking App.
  2. Ga naar Instellingen.
  3. Tik op Toegang voor kinderen.
  4. Tik op Easy Banking App toestaan.
  5. Bevestig met je kaartlezer.

In Easy Banking Web ga naar Instellingen. Klik op de naam van uw kind en kies Easy Banking App. Bevestig met uw kaartlezer.

Ik ben mijn Easy Banking-code vergeten. Wat nu?
  1. Kies in Easy Banking App voor Aanmelden en kies Code vergeten.
  2. Volg de stappen met uw kaartlezer.
  3. Kies een nieuwe Easy Banking-code en bevestig met uw kaartlezer.
Een foutmelding zegt mij dat een app boven Easy Banking komt te staan. Wat nu?

Sluit alle andere geopende apps of herstart uw toestel.

Bel het Easy Banking Centre als u de app nog steeds niet kan gebruiken.

Kan ik twee profielen aanmaken in Easy Banking App?

Op dit ogenblik is het niet mogelijk om meerdere profielen aan te maken in Easy Banking App.

Waar vind ik de waarde van mijn beleggingen?
  1. Meld u aan in Easy Banking App.
  2. Tik op Mijn diensten en op Beleggingen.  
  3. Kies uw effectenrekening. U hebt een Adviserend Beheer? Tik dan eerst op het contractnummer.
  4. Kies een categorie en tik op een effect voor meer details.
Werkt Easy Banking App op mijn toestel?

Easy Banking App werkt op toestellen met Android 7 en iOS 14 of recenter.

U kan de app niet gebruiken op een 'rooted' Android-toestel of op een 'jailbroken' iPhone of iPad.

Rooten en jailbreaken omzeilt de standaardbeveiliging van het besturingssysteem van een smartphone of tablet. Het stelt het toestel meer bloot aan virussen en malware.

Hoe gebruik ik itsme in Easy Banking Web?
  1. Vul uw klant- en kaartnummer in op het aanmeldscherm van Easy Banking Web.
  2. Kies voor Aanmelden met itsme.
  3. Volg de stappen met uw kaartlezer.
  4. Klik op Volgende.
  5. Bevestig nogmaals met uw kaartlezer.
Hoe meld ik me met itsme aan in Easy Banking Web?
  1. Ga naar Easy Banking Web op een computer of tablet.
  2. Kies voor Aanmelden met itsme.
  3. Open de itsme®-app en volg de instructies.
  4. U krijgt automatisch toegang tot Easy Banking Web.
Hoe heractiveer ik mijn itsme®-profiel?

Maak een nieuw profiel aan in de itsme®-app of neem contact op met itsme®

Hoe blokkeer ik mijn itsme® account?

Dat kan via de itsme®-website. Klik op Mijn account.

Wilt u ook Easy Banking App blokkeren?

  1. Ga op computer of tablet naar www.bnpparibasfortis.be en kies Aanmelden.
  2. Kies Instellingen en dan Toegang tot onze apps.
  3. Schrap uw toestel uit de lijst.

U kan ook bellen naar het Easy Banking Centre.

Hoe installeer ik itsme®?

Download de itsme®-app via de App Store of Google Play en maak een profiel aan met uw debetkaart en kaartlezer.

Itsme® is beschikbaar vanaf 16 jaar.

Wil u een profiel aanmaken met uw identiteitskaart? Dan kan dat via www.itsme.be (enkel mogelijk vanaf 18 jaar).

Hoe kies ik mijn Easy Banking Phone-code?

Dat kan in Easy Banking Web

  1. Ga naar www.bnpparibasfortis.be en kies Aanmelden.
  2. Kies Instellingen en dan Easy Banking Phone.
  3. Klik op Activeren of Wijzigen.
  4. Kies uw code van 5 cijfers.
  5. Klik op Volgende en bevestig met uw kaartlezer.
Hoe bestel ik een kaartlezer?

In Easy Banking App

  1. Meld u aan in Easy Banking App.
  2. Tik op Aanbod.
  3. Ga naar Handige diensten.
  4. Tik op Kaartlezer aanvragen en vervolgens op Online aanvragen.

In Easy Banking Web op een computer of tablet

  1. Bezoek www.bnpparibasfortis.be/.
  2. Klik op Aanmelden maar meld u niet aan.
  3. Kies voor Aanmelden met kaartlezer.
  4. Kies voor Bestel een kaartlezer.
Welke kaart moet ik met de kaartlezer gebruiken?

Aanmelden op Easy Banking Web met een kaartlezer kan enkel in combinatie met een actieve debetkaart. De kaart waarmee u aanmeldt, hebt u ook nodig om overschrijvingen te bevestigen. Ongeacht de rekening waarvan u overschrijft.

Wilt u online betalen? Gebruik de kaart waarvan u het kaartnummer opgaf. Betaalt u met een kredietkaart? Steek dan die kredietkaart in de kaartlezer.

Mijn kaartlezer werkt niet meer. Wat nu?

U kan online gratis een nieuwe kaartlezer aanvragen.

In Easy Banking App

  1. Meld u aan in Easy Banking App.
  2. Tik op Aanbod.
  3. Kies bij Handige diensten voor Kaartlezer aanvragen.
  4. Kies voor Online aanvragen en volg de instructies.

U kan ook een kaartlezer bestellen via Easy Banking Web via pc of tablet.

Welke kaart moet ik met de kaartlezer gebruiken?

Aanmelden op Easy Banking Web met een kaartlezer kan enkel in combinatie met een actieve debetkaart. De kaart waarmee u aanmeldt, hebt u ook nodig om overschrijvingen te bevestigen. Ongeacht de rekening waarvan u overschrijft.

Wilt u online betalen? Gebruik de kaart waarvan u het kaartnummer opgaf. Betaalt u met een kredietkaart? Steek dan die kredietkaart in de kaartlezer.

Gelieve uw toestel te draaien.

Om een optimale gebruikerservaring te garanderen, is deze functie alleen beschikbaar in portretmodus.

Easy Fund Plan, met of zonder aangestuurd beheer

Beleggingsoplossing op maat

Easy Fund Plan is een zeer flexibele beleggingsformule die u toelaat te mikken op het potentieel rendement van verschillende activaklassen, zonder dat u zelf moet instaan voor het actief beheer van een portefeuille. Uit een grote verscheidenheid aan beleggingsfondsen kiest u het (of de) beleggingsfonds(en) die het best uw rendementsverwachting en uw risicotolerantie combineren.

Optionele beschermingsmechanismen

Indien uw belegde kapitaal minstens 10.000 euro bedraagt, biedt Easy Fund Plan u de mogelijkheid om, tegen een lage kostprijs, de risicocontrole van uw belegging te verhogen, hoewel het risico op verlies nooit kan worden uitgesloten. Dit gebeurt via meerdere optionele beschermingsmechanismen: de Winstbeschermer, de Verliesbeperker en ook de 'Drip Feed'-optie die u toelaat uw belegging te spreiden in de tijd.

Tak 23-beleggingsverzekering

Easy Fund Plan is een individuele levensverzekering zonder vaste looptijd, zonder kapitaalbescherming en zonder gewaarborgd rendement van AG Insurance, die wordt aangeboden door BNP Paribas Fortis. Wilt u graag meer weten? Ga naar een BNP Paribas Fortis-kantoor of contacteer ons online.

Het potentieel van een fonds, de troeven van een levensverzekering

Beschikt u over kapitaal dat u op lange termijn wil laten renderen en bent u op zoek naar een potentieel aantrekkelijk rendement? Kies dan voor Easy Fund Plan. Het rendement van deze beleggingsverzekering van AG Insurance is gelinkt aan de prestatie van beleggingsfondsen. Bovendien belegt u op een fiscaalvriendelijke manier: u betaalt taks op levensverzekeringen, maar u betaalt geen taks op beursverrichtingen of roerende voorheffing op uw rendement.

Bovendien waakt u over het welzijn van uw dierbaren via de troeven van een kwalitatieve levensverzekering. In geval van overlijden van de verzekerde kunnen successierechten verschuldigd zijn.

Flexibele belegging

Easy Fund Plan is er voor elk budget. Er zijn meerdere formules beschikbaar:

  • Opbouwformule: u belegt regelmatig een bepaald bedrag. Dit is mogelijk vanaf 30 euro per maand (inclusief taksen).
  • Investeringsformule: u belegt een eenmalige premie van minimaal 2.500 euro (inclusief taksen).
  • Bijkomende premies mogelijk vanaf 1.500 euro (inclusief taksen).

Van zodra uw belegde kapitaal minstens 10.000 euro bedraagt, kunt u gebruik maken van meerdere optionele beschermingsmechanismen die, tegen een lage kostprijs, de risicocontrole van uw belegging verhogen.

Winstbeschermer

Niets is frustrerender dan uw gerealiseerde meerwaarden in rook te zien opgaan. Het eerste optionele beschermingsmechanisme in uw Easy Fund Plan probeert deze ontgoocheling te voorkomen: wanneer de eenheidswaarde van het (de) door u geselecteerde basisfonds(en) stijgt met minstens het percentage dat u instelt, draagt dit beschermingsmechanisme de gerealiseerde meerwaarden over naar het fonds AG Life Cash Euro.

Dat fonds, dat het doelfonds wordt genoemd, kan beleggen in obligaties, geldmarktinstrumenten, termijndeposito's en cash. Dit fonds is dus minder risicovol dan uw basisfonds.

U kunt kiezen uit drie percentages voor de Winstbeschermer: 10, 15 of 20 %. Concreet betekent dit dat, telkens als de waarde van uw basisfonds stijgt met het percentage dat u gekozen hebt, (het grootste gedeelte van) de gerealiseerde meerwaarde wordt beschermd door eenheden van dit fonds over te dragen naar het doelfonds AG Life Cash Euro.

Verliesbeperker

Als er een andere deprimerende situatie is dan is dat wel dat u de waarde van uw belegging ziet dalen en u zich afvraagt wanneer, en vooral op welk niveau, deze trend zal stoppen.

Easy Fund Plan biedt de mogelijkheid te kiezen voor een tweede beschermingsmechanisme dat potentiële verliezen in een dalende markt beperkt. Dat laat toe om automatisch alle eenheden van het basisfonds dat u gekozen hebt over te dragen naar het doelfonds AG Life Cash Euro. Dit meer defensieve fonds is minder gevoelig voor marktschommelingen.

U kunt kiezen uit drie percentages voor de Verliesbeperker: 10, 15 of 20 %. Concreet betekent dit dat, zodra de waarde van uw basisfonds het door u ingestelde 'toegestane' verliesniveau heeft bereikt of overschreden, het volledige belegde kapitaal in het fonds, wordt overgeheveld naar het doelfonds AG Life Cash Euro.

Easy Fund Plan: 2 opties gekoppeld aan de Verliesbeperker

Automatisch herbeleggen

Na de overdracht van uw belegde kapitaal naar het doelfonds is uw belegging minder gevoelig voor de turbulentie op de financiële markten. De kwestie van het herbeleggen blijft echter bestaan. Nadat koersen sterk dalen, aarzelen veel beleggers vooraleer ze terugkeren naar de financiële markten... soms te lang! Daardoor kunnen ze een deel van het herstel missen.

Dankzij het automatische herbeleggen, blijft u van dit dilemma gespaard. Vanaf de eerste bankwerkdag van de maand die volgt op de totale overdracht van uw basisfonds naar het doelfonds begint u geleidelijk te herbeleggen, gespreid over 6 maanden.

Het automatische herbeleggen gebeurt maandelijks en geldt alleen voor de eenheden van het doelfonds die zijn verworven op het moment dat de Verliesbeperker ze overdraagt.

Dynamisch aanpassen

Telkens de eenheidswaarde van het basisfonds met 1% stijgt ten opzichte van de referentiewaarde, wordt automatisch een nieuwe referentiewaarde ingesteld. Dat is het dynamisch aanpassen. De nieuwe referentiewaarde is de oude referentiewaarde plus 1%.

Het percentage dat u gekozen hebt voor de Verliesbeperker (10, 15 of 20%) geldt dan op de nieuwe referentiewaarde.

Bij het dynamisch aanpassen is er geen overdracht van eenheden.

Verminder het risico op een slechte beleggingstiming

Wanneer is het het ideale moment om in te stappen in de financiële markten? Indien u een aanzienlijk kapitaal wenst te beleggen, spreidt u uw aankopen best in de tijd in plaats van alles tegelijkertijd te beleggen. Op die manier vermindert u het risico op een slechte beleggingstiming. De 'Drip Feed'-beleggingsoptie laat u toe de kwestie van de 'timing' te vermijden via een maandelijkse automatische progressieve belegging van uw kapitaal in het door u gekozen basisfonds. Voor deze gratis optie kunt u kiezen uit beleggingsperiodes van 6, 12, 18 of 24 maanden.

Easy Fund Plan: diversificatie en flexibiliteit

Stel uw Easy Fund Plan samen 

Met de hulp van uw adviseur selecteert u een of meerdere basisfondsen die uw rendementsambities, de beleggingsstrategie om hieraan te voldoen, en uw risicotolerantie het beste combineren. Alle fondsen die u worden aangeboden, worden gekenmerkt door een ruime diversificatie van hun activa en door een actief en professioneel beheer.

U kiest op basis van uw beleggersprofiel. Vergeet echter niet dat u, tegen een lage kostprijs, het controlerisico van uw belegging kan verhogen door de optionele beschermingsmechanismen te activeren die het Easy Fund Plan voorziet voor een belegd kapitaal van minstens 10.000 euro. Indien u beslist om die beschermingsmechanismen te activeren, zullen de overdrachten die gebeuren om uw belegging te beschermen sowieso worden overgedragen naar het doelfonds AG Life Cash Euro, dat werd geselecteerd om wille van zijn defensieve karakter.

Nuttige informatie over de voorgestelde beleggingsfondsen vindt u in het Essentiële-informatiedocument, het Beheersreglement en de Flash Invest die eraan gewijd zijn.

U behoudt altijd de controle over uw beleggingsverzekering

U kunt uw basisfonds geheel of gedeeltelijk overdragen naar een ander fonds binnen uw contract (ook naar het doelfonds) of omgekeerd op voorwaarde dat deze overdracht minimaal 1.500 euro bedraagt en dat er in elk fonds een reserve van minstens 1.500 euro overblijft.

Overdrachten tussen fondsen binnen het contract zijn volledig gratis.

Liquiditeit van uw belegging

Een gedeeltelijke afkoop van uw belegging is mogelijk indien:

  • de gedeeltelijke afkoop minimaal 1.500 euro bedraagt;
  • er een reserve van minstens 1.500 euro in elk fonds overblijft.

U kunt periodieke afkopen doen om extra inkomsten te genereren op voorwaarde dat:

  • de reserve minstens 25.000 euro per contract bedraagt;
  • de afkopen niet meer dan 4% bedragen van de reserve berekend op het moment van de aanvraag van de afkopen.

Het contract wordt stopgezet als u het volledige bedrag van uw reserve opeist.

Wat gebeurt er als u voortijdig overlijdt ?

Bij de ondertekening van uw contract kunt u een begunstigde aanduiden voor het kapitaal van uw Easy Fund Plan na uw overlijden. De overlijdensdekking biedt u een uitkering bij overlijden van het totale aantal eenheden dat u bezit in elk fonds van het contract, vermenigvuldigd met de eenheidswaarde op de dag van de vereffening. In de Algemene Voorwaarden vindt u hierover meer informatie.

Fiscaliteit, kosten en risico's verbonden aan Easy Fund Plan

Fiscaliteit van deze tak 23-beleggingsverzekering

Verzekeringstaks: 2% op de gestorte premies. U betaalt geen beurstaks, noch 30% roerende voorheffing of eindbelasting. In geval van overlijden kunnen er successierechten worden geheven.

Dit fiscaal regime geldt voor particuliere beleggers in België en kan in de toekomst veranderen. Aan andere beleggerscategorieën wordt gevraagd dat ze zich informeren over het fiscaal regime dat voor hen geldt.

Kosten verbonden aan deze tak 23-beleggingsverzekering

  • Instapkosten: 3% toe te voegen aan de nettopremie.
  • Kosten specifiek verbonden aan de fondsen van elk Easy Fund Plan worden automatisch aangerekend via de eenheidswaarde:
  • Recurrente kosten: afhankelijk van het gekozen fonds. Ze staan vermeld in het Beheersreglement van elk fonds.
  • Recurrente transactiekosten tussen 0 en 0,20% per jaar, afhankelijk van het gekozen fonds. 

Informatie over de specifieke kosten voor elk fonds en hun impact op het potentiële rendement vindt u in het Beheersreglement en het Essentiële-informatiedocument van elk fonds. Klik hier voor een overzicht van de fondsen die worden aangeboden in het kader van Easy Fund Plan en hun wettelijke documentatie.

  • Afkoopvergoeding: de afkoopvergoeding bedraagt 1% van de theoretische afkoopwaarde gedurende 2 jaar en 11 maanden. Na die periode is er geen afkoopvergoeding meer verschuldigd. Geen uitstapkosten in geval van overlijden van de verzekerde.
  • Kosten verbonden aan de beschermingsmechanismen: 0,20% van de reserve in het basisfonds, per jaar en per actief mechanisme. Zolang het (de) beschermingsmechanisme(n) actief is (zijn), worden deze vergoedingen maandelijks berekend en automatisch afgehouden via een vermindering van het aantal eenheden in het basisfonds. De opties gekoppeld aan het mechanisme van de Verliesbeperker zijn gratis.
  • Geen kosten voor overdrachten tussen beleggingsfondsen ongeacht of die overdrachten nu gebeuren op uw vraag of dat ze het gevolg zijn van de inwerkingtreding van de beschermingsmechanismen.

Belangrijkste risico’s verbonden aan het Easy Fund Plan (tak 23- levensverzekering)

Kapitaalrisico: er is geen kapitaalbescherming en geen gewaarborgd rendement. De waarde van het beleggingsfonds schommelt met de financiële markten. Als u deelbewijzen van het fonds verkoopt, kan het zijn dat u minder krijgt dan wat u betaald hebt toen u ze kocht.

Risico verbonden aan de beschermingsmechanismen: hoewel het doel van de beschermingsmechanismen is om de negatieve impact van de marktschommelingen op uw belegging te beperken, is het mogelijk dat hun inwerkingtreding op bepaalde momenten in de levenscyclus van het product tot een lager rendement leidt dan het rendement van hetzelfde basisfonds zonder beschermingsmechanisme. Beleggers moeten er zich dan ook van bewust zijn dat, om technische redenen, de beschermingsmechanismen niet onmiddellijk in werking treden na het overschrijden van een drempel in stijgende of dalende richting. Dat kan, bijvoorbeeld, een groter verlies tot gevolg hebben dan dat beoogd door het mechanisme van de Verliesbeperker. Een het beschermingsmechanisme in werking is getreden kan de uitvoering ervan ook niet meer worden geannuleerd, zelfs indien de markt zich snel zou herstellen na de inwerkingtreding.

Faillissement van de verzekeraar: de activa van het fonds gelinkt aan het levensverzekeringscontract dat de verzekeringsnemer ondertekent, behoren tot een bijzonder vermogen dat afzonderlijk beheerd wordt binnen het vermogen van de verzekeraar. In geval van faillissement van de verzekeraar worden deze activa bij voorrang gereserveerd voor de uitvoering van de verplichtingen jegens de verzekerden en/of begunstigden.

Bij een levensverzekeringsproduct dat gekoppeld is aan een beleggingsfonds (tak 23) moet u rekening houden met de volgende risico's:

Risico op schommelingen van de eenheidswaarde (marktrisico): de eenheidswaarde is afhankelijk van de evolutie van de onderliggende activa en van de schommelingen op de markten. Het financiële risico wordt altijd volledig door de verzekeringnemer gedragen. Bijgevolg kan de waarde van een eenheid op het ogenblik van een terugkoop, de vereffening van het contract of op enig ander ogenblik, hoger of lager zijn dan de waarde ervan op het tijdstip van de premiebetaling. De verzekeringsnemer moet zich er dan ook van bewust zijn dat hij het belegde bedrag mogelijk niet (volledig) terugkrijgt.

Liquiditeitsrisico: in bepaalde uitzonderlijke omstandigheden kan de liquidatie van de eenheden van het fonds worden uitgesteld of opgeschort.

Risico’s verbonden aan het beheer van de fondsen: de fondsen staan bloot aan verschillende risico's die variëren afhankelijk van de doelstellingen en het beleggingsbeleid van de fondsen en hun onderliggende fondsen. Om deze beleggingsdoelstelling te behalen, kunnen de beheerders van elk fonds in verschillende activaklassen en -stijlen beleggen, in verschillende verhoudingen, afhankelijk van de marktomstandigheden en het beleggingsbeleid van dat fonds. Aangezien het rendement echter niet gegarandeerd is, bestaat altijd het risico dat de gedane beleggingen niet het verwachte resultaat opleveren, ondanks de expertise van de beheerders.

Meer weten

Alvorens een beleggingsbeslissing te nemen, is de belegger verplicht kennis te nemen van de Algemene Voorwaarden die een beschrijving van de kenmerken en de kosten van het Easy Fund Plan bevatten, alsook van het Essentiële-informatiedocument en het Beheersreglement van alle fondsen die in het kader van Easy Fund Plan worden aangeboden.

Beleggers kunnen op elk moment

  • de situatie van hun Easy Fund Plan bekijken via Easy Banking Web;
  • de eenheidswaarde van alle fondsen die worden aangeboden binnen het Easy Fund Plan terugvinden op de website van AG Insurance of in de gespecialiseerde pers.

Juridische informatie

Het Easy Fund Plan is een verzekeringsproduct zonder vaste looptijd, zonder kapitaalbescherming en zonder gewaarborgd rendement (tak 23) van AG Insurance nv dat wordt verdeeld door BNP Paribas Fortis. Het is onderworpen aan het Belgisch recht.

AG Insurance nv– E. Jacqmainlaan 53, B-1000 Brussel– RPR Brussel – BTW BE 0404.494.849 – www.aginsurance.be

Belgische verzekeringsonderneming toegelaten onder code 0079 en onder toezicht van de Nationale Bank van België, de Berlaimontlaan 14, 1000 Brussel.

BNP Paribas Fortis NV – Warandeberg 3, 1000 Brussel – RPR Brussel – BTW BE 0403.199.702 – is een kredietinstelling naar Belgisch recht onderworpen aan het Gemeenschappelijk Toezichtsmechanisme (prudentieel toezicht) van de Europese Centrale Bank en de Nationale Bank van België. BNP Paribas Fortis NV is ingeschreven onder het voornoemde ondernemingsnummer bij de FSMA, Congresstraat 12-14, 1000 Brussel, en handelt als verbonden verzekeringsagent, vergoed door commissies, voor AG Insurance nv. BNP Paribas Fortis NV bezit een deelneming van meer dan 10% in AG Insurance nv.

Met al uw vragen contacteert u in eerste instantie uw BNP Paribas Fortis Private Banking Centre. Klachten kunt u indienen bij BNP Paribas Fortis NV, afdeling Klachtenbeheer, Warandeberg 3, B-1000 Brussel of bij AG Insurance NV, afdeling Klachtenbeheer, E. Jacqmainlaan 53, B-1000 Brussel (telefonisch op 02/664 02 00 of via e-mail: customercomplaints@aginsurance.be).

Als u niet tevreden bent met de door BNP Paribas Fortis of AG Insurance voorgestelde oplossing, kunt u uw klacht indienen bij de Ombudsman van de Verzekeringen (info@ombudsman.as), Meeûssquare 35, B-1000 Brussel, www.ombudsman.as.