Menu

Veelgestelde vragen

Hoe start ik met Easy Banking Web?
  1. Bezoek Easy Banking Web en klik op Aanmelden.
  2. Vul uw klantnummer en kaartnummer in.
  3. Vink Dit profiel onthouden aan om uw gegevens te bewaren en voer een naam in.
  4. Vul een naam in en klik op Volgende.
  5. Gebruik de itsme® app op uw smartphone of gebruik uw kaartlezer.

Nog geen kaartlezer? Bestel hem online.

Hoe kan ik een profiel aanmaken in Easy Banking Web?

Een eerste profiel aanmaken:

  1. Bezoek onze website en klik rechtsboven op Aanmelden
  2. Voer uw klantnummer en kaartnummer in.
  3. Vink het vak Dit profiel bewaren aan en voer een profielnaam in.
  4. Klik op Volgende en meld u aan.

Een bijkomend profiel aanmaken:

  1. Bezoek onze website en klik rechtsboven op Aanmelden
  2. Klik onder uw profielnaam op Aanmelden met een ander profiel.
  3. Op dit scherm kan u een profiel selecteren door erop te klikken. U kan ook een profiel verwijderen en een nieuw profiel aanmaken.
Hoe kan ik inloggen op Easy Banking Web?
  1. Bezoek onze website en klik bovenaan rechts op Aanmelden.
  2. Meld u zich voor het eerst aan? Vul dan uw klantnummer en kaartnummer in. 
  3. Meld u aan met itsme of met uw kaartlezer.
Hoelang blijven betalingen bewaard in Mijn Handtekeningen?

Betalingen bewaard in Mijn Handtekeningen blijven 2 maanden beschikbaar. Als u een betaling niet binnen deze tijd ondertekent, dan verdwijnt ze automatisch.

Waar in Easy Banking Web vind ik de waarde van de effecten op mijn effectenrekening?
  1. Ga naar het overzicht van uw beleggingen.
  2. Kies uw effectenrekening.
  3. U ziet de waarde van uw effecten.
  4. Klik op een effect voor meer info. 
Waarom is mijn Easy Banking Web-profiel verdwenen?

Verwijdert u de cookies of websitegegevens van uw browser, dan verwijdert u ook uw aanmeldgegevens van Easy Banking Web.

Verwijderde u deze gegevens niet zelf, dan maakt u mogelijk gebruik van een antivirusprogramma of andere software dat ingesteld werd om deze data automatisch te wissen.

Ik kan mijn elektronische handtekening niet invullen. Wat nu?

,

Mijn vingerafdruk werkt niet in Easy Banking App. Wat nu?

Mogelijke redenen:

  1. Uw toestel ondersteunt geen vingerafdrukken.
  2. U registreerde uw vingerafdruk nog niet.
  3. U gebruikt de verkeerde vinger.
  4. Er zijn krassen op de vingerafdruksensor.

Als deze redenen niet de oorzaak zijn, probeer Easy Banking App opnieuw te installeren.

Hoe gebruik ik mijn vingerafdruk of FaceID in Easy Banking App?

U kan het gebruik van uw vingerafdruk of FaceID activeren tijdens de installatie van Easy Banking App.

Nadien kan u de instelling in Easy Banking App beheren via Instellingen en Beveiliging.

Hoe kan ik aanmelden in de Easy Banking App (met mijn smartphone of tablet)?

U hebt verschillende mogelijkheden om u aan te melden:

  1. Met uw vingerafdruk of Face ID.
  2. Met uw Easy Banking-code
  3. Met uw kaartlezer (als u uw Easy Banking-code vergeten bent).
Hoe start ik met Easy Banking App?

Hou uw smartphone en/of tablet, uw debetkaart en uw kaartlezer bij de hand

Download Easy Banking App in de App Store of in Google Play. Open de app, ga naar Aan de slag en volg de instructies om Easy Banking App te activeren.

Hoe kan ik een profiel aanmaken in Easy Banking App?
  1. Download Easy Banking App in de App Store of in Google Play.
  2. Open de app en druk op Aanmelden.
  3. Voer uw klantnummer en kaartnummer in.
  4. Bevestig met uw debetkaart en kaartlezer
  5. Voer uw telefoonnummer in en druk op Een sms ontvangen. U ontvangt een activatiecode die u dient in te geven in Easy Banking App.
  6. Kies uw Easy Banking-code van 5 cijfers en bevestig ze.
  7. Activeer het gebruik van uw vingerafdruk indien u dit wilt..
Hoe kan mijn kind Easy Banking App gebruiken?

In Easy Banking App of Easy Banking Web, beheert u de toegang van uw kinderen ouder dan 12 jaar.

In Easy Banking App

  1. Meld u aan in Easy Banking App.
  2. Ga naar Instellingen.
  3. Tik op Toegang voor kinderen.
  4. Tik op Easy Banking App toestaan.
  5. Bevestig met je kaartlezer.

In Easy Banking Web ga naar Instellingen. Klik op de naam van uw kind en kies Easy Banking App. Bevestig met uw kaartlezer.

Ik ben mijn Easy Banking-code vergeten. Wat nu?
  1. Kies in Easy Banking App voor Aanmelden en kies Code vergeten.
  2. Volg de stappen met uw kaartlezer.
  3. Kies een nieuwe Easy Banking-code en bevestig met uw kaartlezer.
Een foutmelding zegt mij dat een app boven Easy Banking komt te staan. Wat nu?

Sluit alle andere geopende apps of herstart uw toestel.

Bel het Easy Banking Centre als u de app nog steeds niet kan gebruiken.

Kan ik twee profielen aanmaken in Easy Banking App?

Op dit ogenblik is het niet mogelijk om meerdere profielen aan te maken in Easy Banking App.

Waar vind ik de waarde van mijn beleggingen?
  1. Meld u aan in Easy Banking App.
  2. Tik op Mijn diensten en op Beleggingen.  
  3. Kies uw effectenrekening. U hebt een Adviserend Beheer? Tik dan eerst op het contractnummer.
  4. Kies een categorie en tik op een effect voor meer details.
Werkt Easy Banking App op mijn toestel?

Easy Banking App werkt op toestellen met Android 7 en iOS 14 of recenter.

U kan de app niet gebruiken op een 'rooted' Android-toestel of op een 'jailbroken' iPhone of iPad.

Rooten en jailbreaken omzeilt de standaardbeveiliging van het besturingssysteem van een smartphone of tablet. Het stelt het toestel meer bloot aan virussen en malware.

Hoe gebruik ik itsme in Easy Banking Web?
  1. Vul uw klant- en kaartnummer in op het aanmeldscherm van Easy Banking Web.
  2. Kies voor Aanmelden met itsme.
  3. Volg de stappen met uw kaartlezer.
  4. Klik op Volgende.
  5. Bevestig nogmaals met uw kaartlezer.
Hoe meld ik me met itsme aan in Easy Banking Web?
  1. Ga naar Easy Banking Web op een computer of tablet.
  2. Kies voor Aanmelden met itsme.
  3. Open de itsme®-app en volg de instructies.
  4. U krijgt automatisch toegang tot Easy Banking Web.
Hoe heractiveer ik mijn itsme®-profiel?

Maak een nieuw profiel aan in de itsme®-app of neem contact op met itsme®

Hoe blokkeer ik mijn itsme® account?

Dat kan via de itsme®-website. Klik op Mijn account.

Wilt u ook Easy Banking App blokkeren?

  1. Ga op computer of tablet naar www.bnpparibasfortis.be en kies Aanmelden.
  2. Kies Instellingen en dan Toegang tot onze apps.
  3. Schrap uw toestel uit de lijst.

U kan ook bellen naar het Easy Banking Centre.

Hoe installeer ik itsme®?

Download de itsme®-app via de App Store of Google Play en maak een profiel aan met uw debetkaart en kaartlezer.

Itsme® is beschikbaar vanaf 16 jaar.

Wil u een profiel aanmaken met uw identiteitskaart? Dan kan dat via www.itsme.be (enkel mogelijk vanaf 18 jaar).

Hoe kies ik mijn Easy Banking Phone-code?

Dat kan in Easy Banking Web

  1. Ga naar www.bnpparibasfortis.be en kies Aanmelden.
  2. Kies Instellingen en dan Easy Banking Phone.
  3. Klik op Activeren of Wijzigen.
  4. Kies uw code van 5 cijfers.
  5. Klik op Volgende en bevestig met uw kaartlezer.
Hoe bestel ik een kaartlezer?

In Easy Banking App

  1. Meld u aan in Easy Banking App.
  2. Tik op Aanbod.
  3. Ga naar Handige diensten.
  4. Tik op Kaartlezer aanvragen en vervolgens op Online aanvragen.

In Easy Banking Web op een computer of tablet

  1. Bezoek www.bnpparibasfortis.be/.
  2. Klik op Aanmelden maar meld u niet aan.
  3. Kies voor Aanmelden met kaartlezer.
  4. Kies voor Bestel een kaartlezer.
Welke kaart moet ik met de kaartlezer gebruiken?

Aanmelden op Easy Banking Web met een kaartlezer kan enkel in combinatie met een actieve debetkaart. De kaart waarmee u aanmeldt, hebt u ook nodig om overschrijvingen te bevestigen. Ongeacht de rekening waarvan u overschrijft.

Wilt u online betalen? Gebruik de kaart waarvan u het kaartnummer opgaf. Betaalt u met een kredietkaart? Steek dan die kredietkaart in de kaartlezer.

Mijn kaartlezer werkt niet meer. Wat nu?

U kan online gratis een nieuwe kaartlezer aanvragen.

In Easy Banking App

  1. Meld u aan in Easy Banking App.
  2. Tik op Aanbod.
  3. Kies bij Handige diensten voor Kaartlezer aanvragen.
  4. Kies voor Online aanvragen en volg de instructies.

U kan ook een kaartlezer bestellen via Easy Banking Web via pc of tablet.

Welke kaart moet ik met de kaartlezer gebruiken?

Aanmelden op Easy Banking Web met een kaartlezer kan enkel in combinatie met een actieve debetkaart. De kaart waarmee u aanmeldt, hebt u ook nodig om overschrijvingen te bevestigen. Ongeacht de rekening waarvan u overschrijft.

Wilt u online betalen? Gebruik de kaart waarvan u het kaartnummer opgaf. Betaalt u met een kredietkaart? Steek dan die kredietkaart in de kaartlezer.

Gelieve uw toestel te draaien.

Om een optimale gebruikerservaring te garanderen, is deze functie alleen beschikbaar in portretmodus.

Beleggingsverzekering Junior Future Plan

Belegging voor de toekomst van uw (klein)kinderen  

U wilt uw (klein)kinderen later een financieel duwtje in de rug geven? Met de beleggingsverzekering Junior Future Plan zet u op uw eigen tempo geld voor hen opzij tot hun 18e, 21e of 24e verjaardag.

Mix van meer zekerheid en kans op hoger rendement 

U geniet de voordelen van sparen en beleggen in één soepele formule. U stelt uw beleggingsverzekering samen zoals u wilt: een deel biedt u meer zekerheid, een ander deel biedt u de kans op meer rendement.

Uw beleggingsverzekering online volgen

U kunt de prestaties van uw beleggingsverzekering altijd snel even raadplegen via Easy Banking Web of Easy Banking App. Zo houdt u de vinger aan de pols van uw belegging voor uw (klein)kinderen.

Waarom deze beleggingsverzekering?

U belegt in alle gemoedsrust

Met een beleggingsverzekering van onze verzekeringspartner AG is uw geld in goede handen. U kunt rekenen op de jarenlange ervaring en ruime expertise van de grootste verzekeraar in België. En dat geeft gemoedsrust.

U belegt op uw eigen tempo

U bepaalt zelf hoe u de jaarlijkse premie stort: in één keer of periodiek, met een doorlopende betalingsopdracht. Dat kan al vanaf 30 euro per maand. U kunt uw betalingen ook altijd nog bijstellen, even stopzetten of een extra storting doen.

U blijft de baas over uw belegging

Vreest u dat uw (klein)kind het geld later misschien niet zal besteden zoals u dat wilt? Dan kunt u de beleggingsverzekering in uw eigen naam afsluiten en het kind als begunstigde aanduiden. Zo kunt u altijd nog de begunstigde wijzigen.

Rendementen van deze beleggingsverzekering

De beleggingsverzekering Junior Future Plan is een individuele levensverzekering van AG met een minimumlooptijd van 10 jaar, waarmee u zowel een gewaarborgde rentevoet geniet (via het tak 21-luik ‘Kapitaalopbouw’) als het potentieel hogere rendement van beleggingsfondsen (via het tak 23-luik ‘Kapitaal Plus’).

Tak 21 biedt u een dubbele zekerheid 

Tak 21 is een spaarverzekering met gewaarborgde rente en kapitaalbescherming. De rentevoet bij elke storting blijft geldig gedurende de hele looptijd van het contract en op de vervaldag krijgt u uw kapitaal (na aftrek van kosten en taksen) volledig terug. Bovenop de rente kan elk jaar nog een eventuele winstdeelname komen.  Dit is het luik ‘kapitaalopbouw’.

Met tak 23 mikt u op meer rendement

Tak 23 is een belegging gekoppeld aan een of meer fondsen, die vooral in aandelen en obligaties beleggen, maar ook in vastgoed en alternatieve beleggingen. U maakt dus kans op meer rendement, maar geniet geen gewaarborgde rente en kapitaalbescherming zoals in tak 21. Dankzij het Life Cycle-systeem blijft het risico op kapitaalverlies wel binnen de perken.

Bepaal zelf hoeveel zekerheid u wilt

U beslist zelf of samen met uw adviseur hoeveel u in elke tak wilt beleggen, rekening houdend met uw beleggersprofiel en risicobereidheid. Wilt u bijvoorbeeld 70% in tak 21 beleggen en 30% in tak 23? Of 50% in elke tak? Aan u de keuze. Bovendien kunt u die verdeling tussen tak 21 en tak 23 altijd nog bijsturen in de loop van uw contract.

Zoom op het rendement van het tak 21-luik

In de tabel vindt u een overzicht van het globale brutorendement (= gewaarborgde rente + eventuele winstdeelname)* van de voorbije vijf jaar voor het luik ‘Kapitaalopbouw’ van het Junior Future Plan. Voor 2022 bedroeg dat rendement 2,50% voor de nettostortingen van het jaar en 1,70% de rest van de reserve.

De gewaarborgde rentevoet in tak 21 bedraagt momenteel 1,75% (rentevoet van toepassing sinds 01/02/2023) op de netto geïnvesteerde premie.

De eventuele jaarlijkse winstdeelname is niet gewaarborgd, kan van jaar tot jaar verschillen en hangt af van de resultaten van AG en van de economische situatie. AG is juridisch noch contractueel verplicht om in een winstdeling te voorzien. Eenmaal toegekend, maakt deze winstdeelname integraal deel uit van de reserve en wordt ze gekapitaliseerd tegen de geldende gewaarborgde rentevoet.

Jaar

Globale brutorendement

2018

2019

2020

2021

2022

2,00 %

1,80 %

1,70 %

1,70 %

2,50 % voor de nettostortingen

1,70 % voor de rest van de reserve

* Het globale brutorendement houdt geen rekening met kosten en taksen. Rendementen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Voor contracten met een rentevoet die hoger is dan het globale brutorendement, is het brutorendement gelijk aan de gewaarborgde rentevoet.

Zoom op het rendementsmechanisme van tak 23

Het tak 23-luik werkt met 2 fondsen: een startfonds en een slotfonds. Zolang de looptijd meer dan 10 jaar is, belegt u in het startfonds. 10 jaar vóór de einddatum van uw contract, wordt uw reserve van dit tak 23-luik automatisch overgedragen naar het slotfonds. Dit fonds heeft een defensievere beleggingsmix, met als doel het tot dan opgebouwde kapitaal te beschermen. Dit beschermingssysteem noemen we de “Life Cycle”.

Het Life Cycle-beschermingssysteem in tak 23

Tijdens de laatste 10 jaar van uw tak 23-contract belegt u dus in het slotfonds. In dit slotfonds daalt het gewicht in aandelen, en stijgt het gewicht in obligaties. De volatiliteit (koersschommeling) van obligaties is immers lager dan die van aandelen, waardoor het risico van uw portefeuille daalt.

Duurzaamheidsbeleid van AG

Om het duurzame en maatschappelijk verantwoorde karakter van zijn producten te weerspiegelen, past onze verzekeringspartner AG verschillende strategieën toe, zoals:

  • de integratie van factoren als milieu, maatschappij en goed bestuur (bv. gebruik van ESG-risicoscores);
  • de uitsluiting van controversiële activiteiten (tabak, wapens, steenkool, onconventionele energie zoals oliezanden, schaliegas en -olie, ...);
  • de uitsluiting van bedrijven die de principes van het Global Compact van de Verenigde Naties niet naleven;
  • een 'best-in-class'-benadering;
  • een actief aandeelhouderschap.

Dit product promoot ecologische en/of sociale kenmerken, maar heeft geen duurzame beleggingsdoelstelling op zich. Meer informatie over de strategieën die AG op zijn tak 21-producten toepast, vindt u in dit document.

Het Towards Sustainability-label

Deze beleggingsverzekering draagt sinds maart 2020 het Towards Sustainability-label. Dit label, dat jaarlijks opnieuw wordt geëvalueerd, is een kwaliteitsnorm die onder toezicht staat van het Central Labelling Agency of the Belgian SRI Label (CLA). Om aan deze norm te voldoen, moeten financiële producten beantwoorden aan een aantal minimumvereisten met betrekking tot duurzaamheid, zowel op het vlak van de portefeuille als op dat van het beleggingsproces. Meer informatie over dit label vindt u op de website van het CLA.

De toekenning van dit label betekent echter niet dat dit product beantwoordt aan uw eigen duurzaamheidsdoelstellingen, noch dat het label voldoet aan toekomstige nationale of Europese regelgevingen. Meer informatie hierover vindt u op de website van de FSMA.

Wat als u zou overlijden voor het einde van het contract?

Dan ontvangt de ‘begunstigde bij overlijden’ de reserve in tak 21 (eventuele winstdeelname inbegrepen) en de waarde van alle deelbewijzen in het tak 23-luik. Op het uitbetaalde bedrag kunnen wel successierechten verschuldigd zijn.

Kosten en taksen

Kosten van deelname

  • Instapkosten: 3,5% op elke gestorte nettopremie. Zodra u bij een storting de drempel van 25.000 euro belegd kapitaal bereikt, betaalt u op die en elke volgende storting maar 3% instapkosten meer. In het 5e, 4e en 3e jaar voor het einde van het contract dalen de instapkosten verder met 0,5% per jaar. In het voorlaatste en laatste jaar betaalt u geen instapkosten meer.
  • Uitstapkosten: geen op de einddatum of bij overlijden van de verzekerde.
  • Beheerskosten: geen voor het luik Kapitaalopbouw (tak 21). Voor het luik Kapitaal Plus (tak 23) worden de beheerskosten automatisch verrekend in de eenheidswaarden. U vindt het geldende tarief in het beheersreglement van de fondsen .

Kosten bij afkoop of overdracht

  • Afkoopvergoeding: geen bij afkoop op de 12e verjaardag en vanaf de 18e verjaardag van het begunstigde kind. Bij afkoop op een ander moment is een afkoopvergoeding verschuldigd van 5% van de afkoopwaarde. In de laatste 5 jaar van het contract daalt de afkoopvergoeding met 1% per jaar.
  • Bijzondere afkoopvergoeding (alleen voor tak 21): bij afkoop in de eerste 8 jaar van het contract kan een financiële correctie toegepast worden. De afkoopwaarde wordt dan gecorrigeerd met een factor die de evolutie van de marktrentevoeten weerspiegelt.
  • Kosten bij overdracht van tak 21 naar tak 23 of omgekeerd: kan twee keer per jaar gratis, daarna bedragen de kosten 1% van de overgedragen waarde.

Taksen

Verzekeringstaks:  2% op de gestorte premies

Roerende voorheffing:  als u het kapitaal in tak 21 afkoopt binnen de eerste 8 jaar van uw contract, dan betaalt u 30% roerende voorheffing. Tak 23 is van bij het begin vrij van roerende voorheffing.

Hebt u vragen over de fiscaliteit? Neem gerust contact op met uw kantoor of uw adviseur.

Risico’s en waarborgen

Voor het tak 21-luik

  • Kapitaal en rentevoet gegarandeerd: tak 21-spaarverzekeringen bieden een gewaarborgde rentevoet en kapitaalbescherming, zodat u precies weet wat uw belegging minimaal zal opbrengen op de einddatum.
  • Winstdeelname niet gegarandeerd: als u weinig of geen winstdeelname krijgt, is het uitbetaalde kapitaal na aftrek van kosten en taksen mogelijk lager dan het totaal geïnvesteerde bedrag.
  • Waarborg Garantiefonds: tak 21-producten worden in het kader van de Belgische beschermingsregeling gewaarborgd door het Garantiefonds. Deze treedt in werking ingeval AG in gebreke zou blijven. De tussenkomst bedraagt momenteel maximaal 100.000 euro per verzekeringsnemer en per verzekeringsmaatschappij. Voor het eventuele surplus draagt de verzekeringsnemer zelf het risico.

Voor het tak 23-luik

  • Faillissement van de verzekeraar: de activa van het fonds verbonden aan uw contract worden afzonderlijk beheerd van de activa van AG. In geval van faillissement van AG wordt dit vermogen eerst en vooral gebruikt om de verbintenissen tegenover u en de andere verzekeringsnemers en/of begunstigden na te komen.
  • Marktrisico: de eenheidswaarde is afhankelijk van de evolutie van de onderliggende activa en het verloop van de markten. U draagt zelf het financiële risico. Bij uitbetaling van het kapitaal kan de eenheidswaarde hoger of lager liggen dan de waarde op het moment dat u de premie stortte. Houd er dus rekening mee dat u (een deel van) het belegde bedrag kunt verliezen.
  • Liquiditeitsrisico: in uitzonderlijke omstandigheden kan het gebeuren dat de deelbewijzen tijdelijk niet kunnen worden verhandeld.
  • Risico's gelinkt aan het beheer van fondsen: fondsen zijn blootgesteld aan verschillende risico's die variëren naargelang de beleggingsdoelstelling en het beleid van deze fondsen (en eventuele onderliggende fondsen). Om die doelstelling te behalen, beleggen de beheerders van elk fonds in verschillende beleggingsklassen en ‑types. De verhouding hangt af van de marktomstandigheden en het beleid van het fonds. Ondanks de expertise van specialisten, bestaat het risico dat de beleggingen niet het verwachte resultaat opleveren.

Wenst u persoonlijk advies over deze beleggingsverzekering?

Meer weten

Neem zeker kennis van de essentiële-informatiedocumenten en van de algemene voorwaarden vooraleer u een contract afsluit. Lees ook zeker het beheersreglement van de onderliggende fondsen.

Andere nuttige info:

Wettelijke informatie

Het Junior Future Plan is een beleggingsverzekering (tak 21 en 23) naar Belgisch recht van AG Insurance NV, aangeboden door BNP Paribas Fortis. Deze verzekering wordt aangegaan voor een overeengekomen looptijd.

AG Insurance NV – E. Jacqmainlaan 53, 1000 Brussel – BTW BE 0404.494.849 – RPR Brussel – www.aginsurance.be, is een Belgische verzekeringsonderneming toegelaten onder code 0079, onder toezicht van de Nationale Bank van België, de Berlaimontlaan 14, 1000 Brussel.

Tussenpersoon: BNP Paribas Fortis NV – Warandeberg 3, 1000 Brussel – BTW BE 0403.199.702 – RPR Brussel, is een kredietinstelling naar Belgisch recht, onderworpen aan het Gemeenschappelijk Toezichtsmechanisme (prudentieel toezicht) van de Europese Centrale Bank en de Nationale Bank van België. BNP Paribas Fortis NV is ingeschreven onder het voornoemde ondernemingsnummer bij de FSMA, Congresstraat 12-14, 1000 Brussel, en handelt als verbonden verzekeringsagent, vergoed door commissies, voor AG Insurance NV. BNP Paribas Fortis NV bezit een deelneming van meer dan 10% in AG Insurance NV.

Klachten

U kunt met al uw vragen in eerste instantie terecht bij uw vertrouwde kantoor of adviseur van BNP Paribas Fortis. Klachten kunt u indienen bij BNP Paribas Fortis NV - Dienst Klachtenmanagement - Warandeberg 3, 1000 Brussel, of bij AG Insurance NV - Dienst Klachtenbeheer, E. Jacqmainlaan 53, 1000 Brussel – Telefoon: 02 664 02 00 – E‑mail: customercomplaints@aginsurance.be

Als de oplossing voorgesteld door BNP Paribas Fortis of AG Insurance u geen voldoening schenkt, kunt u het geschil voorleggen aan de Ombudsman van de Verzekeringen, de Meeûssquare 35, 1000 Brussel - www.ombudsman.as - E-mail: info@ombudsman.as.

Ook interessant voor u