Menu

Veelgestelde vragen

Hoe krijg ik toegang tot Easy Banking Web?

Via onze website:  

  1. Klik bovenaan rechts op Aanmelden.
  2. Geef uw kaartnummer en klantnummer in.
  3. Vink indien u dit wenst het vak bij Dit profiel onthouden aan en voer een gebruikersnaam in. Bijvoorbeeld uw voornaam. Hierdoor moet u niet elke keer uw klant- en kaartnummer opnieuw invullen.
  4. Klik op Volgende.
  5. Kies of u zich aan wilt melden via Itsme of via uw debetkaart of kaartlezer en volg de stappen.

Hebt u nog geen kaartlezer? Dan kan u online een bestellen. U kan ook een kaartlezer vragen aan het onthaal van een van onze kantoren.

Hoe kan ik een profiel aanmaken in Easy Banking Web?

Een eerste profiel aanmaken:

  1. Bezoek onze website en klik rechtsboven op Aanmelden
  2. Voer uw klantnummer en kaartnummer in.
  3. Vink, indien u dit wenst, het vak bij Dit profiel bewaren aan en geef een profielnaam in. Zo zullen uw gegevens op dit toestel bewaard worden.
  4. Klik op Volgende.

Een bijkomend profiel aanmaken:

  1. Bezoek onze website en klik rechtsboven op Aanmelden
  2. Klik onder uw profielnaam op Aanmelden met een ander profiel.
  3. Op dit scherm kan u een profiel selecteren door erop te klikken. U kan ook een profiel verwijderen en een nieuw profiel aanmaken.
Hoe kan ik inloggen op Easy Banking Web?
  1. Bezoek onze website en klik bovenaan rechts op Aanmelden.
  2. Meld u voor het eerst aan? Vul dan uw klantnummer en kaartnummer in in het 
  3. Kies hoe u zich wilt aanmelden: Met kaartlezer of met itsme.
  4. Voer de stappen uit die op het scherm staan of open de itsme-app op uw smartphone.
Hoelang blijven verrichtingen opgeslagen in Mijn Handtekeningen zichtbaar?

Verrichtingen opgeslagen in Mijn Handtekeningen blijven 2 maanden zichtbaar. Als de verrichtingen binnen deze tijd niet ondertekend zijn, dan verdwijnen ze automatisch.

Waar in Easy Banking Web vind ik de waarde van de effecten op mijn effectenrekening?
  1. Ga naar het overzicht van uw beleggingen.
  2. Klik op het nummer van uw effectenrekening.
  3. U ziet nu een lijst van uw effecten met hun huidige waarde.
  4. Wenst u meer info? Klik dan op de naam van het effect. 
Waarom is mijn bewaarde profiel verdwenen?

Als u de cookies verwijdert, wordt ook de cookie met uw gebruikersgegevens verwijderd. Verwijderde u niet zelf de door uw browser bewaarde cookies en andere gegevens, dan maakt u mogelijk gebruik van software, zoals een antivirusprogramma, dat ingesteld werd om deze data automatisch te wissen.

Waarom kan ik mijn elektronische handtekening niet invullen?
  1. Kijk na of de NumLock toets van uw computer ingeschakeld werd. Staat deze uit, dan kan u geen cijfers typen via het numeriek klavier, rechts op uw toetsenbord.
  2. U activeerde het veld waarin u uw elektronische handtekening dient in te vullen nog niet. Dit kan u doen door erin te klikken.
Waarom kan ik me niet aanmelden met mijn vingerafdruk?
  1. Uw toestel ondersteunt geen vingerafdrukken.
  2. Uw toestel werkt met verouderde software. U hebt minimum iOS 12 of Android 6.0 nodig.
  3. Uw vingerafdruk werd nog niet geregistreerd op uw toestel.
  4. U gebruikt de verkeerde vinger.
  5. Er zijn krassen op de sensor voor uw vingerafdruk.

U kunt ook steeds Easy Banking App verwijderen en opnieuw installeren om eventuele problemen op te lossen.

Hoe activeer ik mijn vingerafdruk, Touch ID of Face ID?

Als u Easy Banking App voor het eerst gebruikt, wordt u gevraagd om Touch ID/ Vingerafdruk of FaceID te activeren.

Wilt u het later pas doen, dan kan het zo:

  1. Meld u aan op onze app.
  2. Druk onderaan rechts op Instellingen en kies Beveiliging.
  3. Kies voor Touch ID/Vingerafdruk of Face ID.
Hoe kan ik aanmelden in de Easy Banking App (met mijn smartphone of tablet)?

U hebt verschillende mogelijkheden om u aan te melden:

  1. Met uw vingerafdruk of Face ID.
  2. Met uw Easy Banking-code
  3. Met uw kaartlezer (als u uw Easy Banking-code vergeten bent).
Hoe krijg ik toegang tot Easy Banking App?
  1. Download Easy Banking App in de App Store (iPhone, iPad) of op Google Play (Android)
  2. Maak een profiel aan met uw debetkaart en kaartlezer.
  3. Tijdens het aanmaken van een profiel zal u een bijkomende bevestigingscode via sms ontvangen. Nadien zal u gevraagd worden om een persoonlijke Easy Banking-code van 5 cijfers te kiezen. Deze code moet verschillen van de code die u per sms ontving.
  4. Indien uw toestel dit ondersteunt, zal u tijdens de creatie van uw profiel ook gevraagd worden of u uw vingerafdruk of Face ID wilt activeren voor gebruik op Easy Banking App.

Bekijk alvast onze instructies om een eerste keer aan te melden.

Hoe kan ik een profiel aanmaken in Easy Banking App?
  1. Download de app in de App store of in Google Play.
  2. Open de app en druk op Aanmelden.
  3. Voer uw klantnummer en kaartnummer in.
  4. Bevestig met een M1-handtekening, hiervoor hebt u een kaart en kaartlezer nodig.
  5. Geef uw telefoonnummer in en druk op Een sms ontvangen. U ontvangt een activatiecode die u dient in te geven in Easy Banking App.
  6. Hierna kunt u uw Easy Banking-code van 5 cijfers kiezen. Deze dient u nogmaals te bevestigen.
  7. U wordt nu gevraagd of u aanmelden met vingerafdruk wilt activeren. Dit is optioneel.
  8. Bevestig tot slot met uw Easy Banking-code van 5 cijfers.
Hoe kan ik mijn minderjarig kind toestemming geven om de Easy Banking App te gebruiken?

U geeft als ouder zelf toestemming voor uw kinderen via uw eigen Easy Banking Web. Dit kan van zodra ze de leeftijd van 15 jaar hebben bereikt.

  1. Beheer de toegangen voor uw kinderen.
  2. Klik op de naam van uw zoon of dochter.
  3. Klik op Easy Banking App.
  4. Bevestig met uw debetkaart en kaartlezer.
  5. U kan de toegang langs dezelfde weg ook blokkeren.
Ik ben mijn Easy Banking-code vergeten. Hoe kies ik een nieuwe code?
  1. Klik in de app op Aanmelden en kies Code vergeten?
  2. Volg de stappen met uw kaartlezer.
  3. Kies een nieuwe Easy Banking-code en bevestig met uw kaartlezer.
Ik krijg een foutmelding dat een app boven Easy Banking komt te staan. Wat moet ik doen?

Het gaat om een waarschuwing die verschijnt wanneer Easy Banking App detecteert dat een andere app uw beeldscherm aanpast. Om te voorkomen dat een andere app uw scherm kan lezen of informatie aanpast, zal Easy Banking zichzelf blokkeren. 

Meestal gaat het om apps die de lichtsterkte van uw scherm regelen, bijvoorbeeld om een blauwlichtfilter te activeren. U dient deze apps volledig te sluiten.

Afhankelijk van uw Android-toestel kan dit zo:

  1. Sluit alle achtergrond apps via shortcut (een toets die meestal links onderaan het toestel staat). Deze toets heeft meestal een icoon van twee overlappende vierkanten.
  2. Ga naar de instellingen van uw toestel, vervolgens naar Applicaties en kies in de instellingen van de blokkerende app voor Geforceerd sluiten.

Lukt het niet, dan kunt u terecht bij ons Easy Banking Centre.

Kan ik twee profielen aanmaken in Easy Banking App?

Op dit ogenblik is het niet mogelijk om meerdere profielen aan te maken in Easy Banking App.

Waar in Easy Banking App vind ik de waarde van de effecten op mijn effectenrekening?
  1. Meld u aan op onze app.
  2. Tik onderaan Mijn diensten en kies voor Beleggingen.  
  3. Selecteer de effectenrekening (indien de effectenrekening deel uitmaakt van een contract selecteert u eerst het contract).
  4. U ziet nu de totale waarde van uw effectenrekening. Om de waarde van een specifieke belegging te kennen, tikt u op de gewenste categorie.
  5. Druk op de naam van het effect waarover u meer info wenst.
Werkt Easy Banking App op mijn toestel?

U kunt Easy Banking App gebruiken op toestellen die beschikken over minstens Android 6.0 of minstens iOS 12.

Hoe activeer ik itsme in Easy Banking Web?
  1. Vul uw klantnummer en kaartnummer in op het aanmeldscherm van Easy Banking.
  2. Kies voor Aanmelden met itsme.
  3. Volg de stappen met uw kaartlezer.
  4. Uw naam zal verschijnen. Klik nu op Volgende.
  5. Volg opnieuw de stappen met uw kaartlezer.

Bekijk ook dit filmpje om aan te melden met de applicatie itsme.

Hoe meld ik me met itsme aan op Easy Banking Web?

U hebt itsme al geactiveerd voor Easy Banking Web:

  1. Ga naar Easy Banking Web.
  2. Kies voor Aanmelden met itsme.
  3. Open de itsme-app op uw smartphone en volg de stappen op uw scherm.
  4. U wordt nu automatisch aangemeld op Easy Banking.
Hoe kan ik mijn geblokkeerde itsme-account opnieuw activeren?

U kan uw itsme-account opnieuw activeren via de itsme-app. Hiervoor hebt u om veiligheidsredenen uw kaartlezer nodig. U kunt ook contact opnemen met itsme via hun website.

BNP Paribas Fortis heeft geen toegang tot de itsme-accounts.

Ik heb mijn smartphone verloren. Hoe blokkeer ik mijn itsme account?

Dat kan via de website van Itsme.

Gebruikt u ook Easy Banking App? Neem dan contact op met ons Easy Banking Centre om ook Easy Banking App te laten blokkeren.

Kan iedereen gebruik maken van itsme?

Bent u ouder dan 18 jaar en hebt u een smartphone en een Belgische of Nederlandse eID, dan kunt u gebruik maken van Itsme.

Hoe activeer ik mijn Easy Banking Phone-code?

Via Easy Banking Web:

  1. Bezoek onze pagina over Easy Banking Phone.
  2. Klik op de groene knop Activeren of Wijzigen.
  3. Kies uw code van 5 cijfers, klik op volgende en bevestig met uw kaartlezer.

Via Easy Banking App:

  1. Meld u aan op onze app.
  2. Druk onderaan op Communicatie.
  3. kies voor Easy Banking Centre. Op deze manier belt u beveiligd zonder dat u zelf een code moet ingeven.

U kunt ook ons Easy Banking Centre contacteren. Uw code wordt dan naar uw domicilieadres gestuurd.

Hoe bestel ik een kaartlezer?

Via Easy Banking App

  1. Meld u aan in Easy Banking App.
  2. Druk onderaan op Aanbod.
  3. Scroll naar beneden tot u Handige diensten ziet.
  4. Druk op Kaartlezer aanvragen en tik vervolgens bovenaan op Online aanvragen.
  5. Vervolledig het aanvraagformulier.

Via Easy Banking Web

  1. Ga via pc of laptop naar https://www.bnpparibasfortis.be/.
  2. Klik bovenaan op Aanmelden maar meld niet aan.
  3. Klik op Aanmelden met kaartlezer.
  4. Klik vervolgens onder het kader op Bestel een kaartlezer.
  5. Vervolledig het aanvraagformulier.
Welke kaart moet ik met de kaartlezer gebruiken?

Aanmelden op Easy Banking Web kan enkel met een actieve debetkaart.

Overschrijvingen kan u vervolgens enkel bevestigen met de debetkaart die u gebruikte om aan te melden of om uw profiel aan te maken, ongeacht de rekening waarvan u overschrijft.

Wilt u betalen via een webshop, dan dient u de kaart waarvan u het kaartnummer invoerde in uw kaartlezer te gebruiken. Koos u ervoor om met kredietkaart te betalen, dan dient u ook die kredietkaart in te kaartlezer te gebruiken.

Wat moet ik doen als mijn kaartlezer niet meer werkt?

Uw kaartlezer is defect? U kunt online gratis een nieuwe kaartlezer aanvragen.

Via Easy Banking App

  1. Meld u aan in Easy Banking App.
  2. Druk onderaan op Aanbod.
  3. Scroll naar beneden tot u Handige diensten ziet.
  4. Druk op Kaartlezer aanvragen en tik vervolgens bovenaan op Online aanvragen.
  5. Vervolledig het aanvraagformulier.

Via Easy Banking Web

  1. Ga via pc of laptop naar https://www.bnpparibasfortis.be/.
  2. Klik bovenaan op Aanmelden maar meld niet aan.
  3. Klik op Aanmelden met kaartlezer.
  4. Klik vervolgens onder het kader op Bestel een kaartlezer.
  5. Vervolledig het aanvraagformulier.
Welke kaart moet ik met de kaartlezer gebruiken?

Aanmelden op Easy Banking Web kan enkel met een actieve debetkaart.

Overschrijvingen kan u vervolgens enkel bevestigen met de debetkaart die u gebruikte om aan te melden of om uw profiel aan te maken, ongeacht de rekening waarvan u overschrijft.

Wilt u betalen via een webshop, dan dient u de kaart waarvan u het kaartnummer invoerde in uw kaartlezer te gebruiken. Koos u ervoor om met kredietkaart te betalen, dan dient u ook die kredietkaart in te kaartlezer te gebruiken.

Gelieve uw toestel te draaien.

Om een optimale gebruikerservaring te garanderen, is deze functie alleen beschikbaar in portretmodus.

Beleggingsverzekering Junior Future Plan

Belegging voor de toekomst van uw (klein)kinderen  

U wilt uw (klein)kinderen later een financieel duwtje in de rug geven? Met de beleggingsverzekering Junior Future Plan zet u op uw eigen tempo geld voor hen opzij tot hun 18e, 21e of 24e verjaardag.

Mix van meer zekerheid en kans op hoger rendement 

U geniet de voordelen van sparen en beleggen in één soepele formule. U stelt uw beleggingsverzekering samen zoals u wilt: een deel biedt u meer zekerheid, een ander deel biedt u de kans op meer rendement.

Uw beleggingsverzekering online volgen

U kunt de prestaties van uw beleggingsverzekering altijd snel even raadplegen via Easy Banking Web of Easy Banking App. Zo houdt u de vinger aan de pols van uw belegging voor uw (klein)kinderen.

Waarom deze beleggingsverzekering?

U belegt in alle gemoedsrust

Met een beleggingsverzekering van onze verzekeringspartner AG is uw geld in goede handen. U kunt rekenen op de jarenlange ervaring en ruime expertise van de grootste verzekeraar in België. En dat geeft gemoedsrust.

U belegt op uw eigen tempo

U bepaalt zelf hoe u de jaarlijkse premie stort: in één keer of periodiek, met een doorlopende betalingsopdracht. Dat kan al vanaf 30 euro per maand. U kunt uw betalingen ook altijd nog bijstellen, even stopzetten of een extra storting doen.

U blijft de baas over uw belegging

Vreest u dat uw (klein)kind het geld later misschien niet zal besteden zoals u dat wilt? Dan kunt u de beleggingsverzekering in uw eigen naam afsluiten en het kind als begunstigde aanduiden. Zo kunt u altijd nog de begunstigde wijzigen.

Rendementen van deze beleggingsverzekering

De beleggingsverzekering Junior Future Plan is een individuele levensverzekering van AG met een minimumlooptijd van 10 jaar, waarmee u zowel een gewaarborgde rentevoet geniet (via het tak 21-luik ‘Kapitaalopbouw’) als het potentieel hogere rendement van beleggingsfondsen (via het tak 23-luik ‘Kapitaal Plus’).

Tak 21 biedt u een dubbele zekerheid 

Tak 21 is een spaarverzekering met gewaarborgde rente en kapitaalbescherming. De rentevoet bij elke storting blijft geldig gedurende de hele looptijd van het contract en op de vervaldag krijgt u uw kapitaal (na aftrek van kosten en taksen) volledig terug. Bovenop de rente kan elk jaar nog een eventuele winstdeelname komen.  Dit is het luik ‘kapitaalopbouw’.

Met tak 23 mikt u op meer rendement

Tak 23 is een belegging gekoppeld aan een of meer fondsen, die vooral in aandelen en obligaties beleggen, maar ook in vastgoed en alternatieve beleggingen. U maakt dus kans op meer rendement, maar geniet geen gewaarborgde rente en kapitaalbescherming zoals in tak 21. Dankzij het Life Cycle-systeem blijft het risico op kapitaalverlies wel binnen de perken.

Bepaal zelf hoeveel zekerheid u wilt

U beslist zelf of samen met uw adviseur hoeveel u in elke tak wilt beleggen, rekening houdend met uw beleggersprofiel en risicobereidheid. Wilt u bijvoorbeeld 70% in tak 21 beleggen en 30% in tak 23? Of 50% in elke tak? Aan u de keuze. Bovendien kunt u die verdeling tussen tak 21 en tak 23 altijd nog bijsturen in de loop van uw contract.

Zoom op het rendement van het tak 21-luik

In de tabel vindt u een overzicht van het globale brutorendement (= gewaarborgde rente + eventuele winstdeelname)* van de voorbije vijf jaar voor het luik ‘Kapitaalopbouw’ van het Junior Future Plan. Voor 2021 bedroeg dat rendement 1,70%.

De gewaarborgde rentevoet in tak 21 bedraagt momenteel 0,50% (rentevoet van toepassing sinds 01.08.2017) op de netto geïnvesteerde premie.

De eventuele jaarlijkse winstdeelname is niet gewaarborgd, kan van jaar tot jaar verschillen en hangt af van de resultaten van AG en van de economische situatie. AG is juridisch noch contractueel verplicht om in een winstdeling te voorzien. Eenmaal toegekend, maakt deze winstdeelname integraal deel uit van de reserve en wordt ze gekapitaliseerd tegen de geldende gewaarborgde rentevoet.

Jaar

Globale brutorendement

2017

2018

2019

2020

2021

2,00 %

2,00 %

1,80 %

1,70 %

1,70 %

* Het globale brutorendement houdt geen rekening met kosten en taksen. Rendementen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Voor contracten met een rentevoet die hoger is dan het globale brutorendement, is het brutorendement gelijk aan de gewaarborgde rentevoet.

Zoom op het rendementsmechanisme van tak 23

Het tak 23-luik werkt met 2 fondsen: een startfonds en een slotfonds. Zolang de looptijd meer dan 10 jaar is, belegt u in het startfonds. 10 jaar vóór de einddatum van uw contract, wordt uw reserve van dit tak 23-luik automatisch overgedragen naar het slotfonds. Dit fonds heeft een defensievere beleggingsmix, met als doel het tot dan opgebouwde kapitaal te beschermen. Dit beschermingssysteem noemen we de “Life Cycle”.

Het Life Cycle-beschermingssysteem in tak 23

Tijdens de laatste 10 jaar van uw tak 23-contract belegt u dus in het slotfonds. In dit slotfonds daalt het gewicht in aandelen, en stijgt het gewicht in obligaties. De volatiliteit (koersschommeling) van obligaties is immers lager dan die van aandelen, waardoor het risico van uw portefeuille daalt.

Wat als u zou overlijden voor het einde van het contract?

Dan ontvangt de ‘begunstigde bij overlijden’ de reserve in tak 21 (eventuele winstdeelname inbegrepen) en de waarde van alle deelbewijzen in het tak 23-luik. Op het uitbetaalde bedrag kunnen wel successierechten verschuldigd zijn.

Kosten en taksen

Kosten van deelname

  • Instapkosten: 3,5% op elke gestorte nettopremie. Zodra u bij een storting de drempel van 25.000 euro belegd kapitaal bereikt, betaalt u op die en elke volgende storting maar 3% instapkosten meer. In het 5e, 4e en 3e jaar voor het einde van het contract dalen de instapkosten verder met 0,5% per jaar. In het voorlaatste en laatste jaar betaalt u geen instapkosten meer.
  • Uitstapkosten: geen op de einddatum of bij overlijden van de verzekerde.
  • Beheerskosten: geen voor het luik Kapitaalopbouw (tak 21). Voor het luik Kapitaal Plus (tak 23) worden de beheerskosten automatisch verrekend in de eenheidswaarden. U vindt het geldende tarief in het beheersreglement van de fondsen .

Kosten bij afkoop of overdracht

  • Afkoopvergoeding: geen bij afkoop op de 12e verjaardag en vanaf de 18e verjaardag van het begunstigde kind. Bij afkoop op een ander moment is een afkoopvergoeding verschuldigd van 5% van de afkoopwaarde. In de laatste 5 jaar van het contract daalt de afkoopvergoeding met 1% per jaar.
  • Bijzondere afkoopvergoeding (alleen voor tak 21): bij afkoop in de eerste 8 jaar van het contract kan een financiële correctie toegepast worden. De afkoopwaarde wordt dan gecorrigeerd met een factor die de evolutie van de marktrentevoeten weerspiegelt.
  • Kosten bij overdracht van tak 21 naar tak 23 of omgekeerd: kan twee keer per jaar gratis, daarna bedragen de kosten 1% van de overgedragen waarde.

Taksen

Verzekeringstaks:  2% op de gestorte premies

Roerende voorheffing:  als u het kapitaal in tak 21 afkoopt binnen de eerste 8 jaar van uw contract, dan betaalt u 30% roerende voorheffing. Tak 23 is van bij het begin vrij van roerende voorheffing.

Hebt u vragen over de fiscaliteit? Neem gerust contact op met uw kantoor of uw adviseur.

Risico’s en waarborgen

Voor het tak 21-luik

  • Kapitaal en rentevoet gegarandeerd: tak 21-spaarverzekeringen bieden een gewaarborgde rentevoet en kapitaalbescherming, zodat u precies weet wat uw belegging minimaal zal opbrengen op de einddatum.
  • Winstdeelname niet gegarandeerd: als u weinig of geen winstdeelname krijgt, is het uitbetaalde kapitaal na aftrek van kosten en taksen mogelijk lager dan het totaal geïnvesteerde bedrag.
  • Waarborg Garantiefonds: tak 21-producten worden in het kader van de Belgische beschermingsregeling gewaarborgd door het Garantiefonds. Deze treedt in werking ingeval AG in gebreke zou blijven. De tussenkomst bedraagt momenteel maximaal 100.000 euro per verzekeringsnemer en per verzekeringsmaatschappij. Voor het eventuele surplus draagt de verzekeringsnemer zelf het risico.

Voor het tak 23-luik

  • Faillissement van de verzekeraar: de activa van het fonds verbonden aan uw contract worden afzonderlijk beheerd van de activa van AG. In geval van faillissement van AG wordt dit vermogen eerst en vooral gebruikt om de verbintenissen tegenover u en de andere verzekeringsnemers en/of begunstigden na te komen.
  • Marktrisico: de eenheidswaarde is afhankelijk van de evolutie van de onderliggende activa en het verloop van de markten. U draagt zelf het financiële risico. Bij uitbetaling van het kapitaal kan de eenheidswaarde hoger of lager liggen dan de waarde op het moment dat u de premie stortte. Houd er dus rekening mee dat u (een deel van) het belegde bedrag kunt verliezen.
  • Liquiditeitsrisico: in uitzonderlijke omstandigheden kan het gebeuren dat de deelbewijzen tijdelijk niet kunnen worden verhandeld.
  • Risico's gelinkt aan het beheer van fondsen: fondsen zijn blootgesteld aan verschillende risico's die variëren naargelang de beleggingsdoelstelling en het beleid van deze fondsen (en eventuele onderliggende fondsen). Om die doelstelling te behalen, beleggen de beheerders van elk fonds in verschillende beleggingsklassen en ‑types. De verhouding hangt af van de marktomstandigheden en het beleid van het fonds. Ondanks de expertise van specialisten, bestaat het risico dat de beleggingen niet het verwachte resultaat opleveren.

Wenst u persoonlijk advies over deze beleggingsverzekering?

Meer weten

Neem zeker kennis van de essentiële-informatiedocumenten en van de algemene voorwaarden vooraleer u een contract afsluit. Lees ook zeker het beheersreglement van de onderliggende fondsen.

Andere nuttige info:

Wettelijke informatie

Het Junior Future Plan is een beleggingsverzekering (tak 21 en 23) naar Belgisch recht van AG Insurance NV, aangeboden door BNP Paribas Fortis. Deze verzekering wordt aangegaan voor een overeengekomen looptijd.

AG Insurance NV – E. Jacqmainlaan 53, 1000 Brussel – BTW BE 0404.494.849 – RPR Brussel – www.aginsurance.be, is een Belgische verzekeringsonderneming toegelaten onder code 0079, onder toezicht van de Nationale Bank van België, de Berlaimontlaan 14, 1000 Brussel.

Tussenpersoon: BNP Paribas Fortis NV – Warandeberg 3, 1000 Brussel – BTW BE 0403.199.702 – RPR Brussel, is een kredietinstelling naar Belgisch recht, onderworpen aan het Gemeenschappelijk Toezichtsmechanisme (prudentieel toezicht) van de Europese Centrale Bank en de Nationale Bank van België. BNP Paribas Fortis NV is ingeschreven onder het voornoemde ondernemingsnummer bij de FSMA, Congresstraat 12-14, 1000 Brussel, en handelt als verbonden verzekeringsagent, vergoed door commissies, voor AG Insurance NV. BNP Paribas Fortis NV bezit een deelneming van meer dan 10% in AG Insurance NV.

Klachten

U kunt met al uw vragen in eerste instantie terecht bij uw vertrouwde kantoor of adviseur van BNP Paribas Fortis. Klachten kunt u indienen bij BNP Paribas Fortis NV - Dienst Klachtenmanagement - Warandeberg 3, 1000 Brussel, of bij AG Insurance NV - Dienst Klachtenbeheer, E. Jacqmainlaan 53, 1000 Brussel – Telefoon: 02 664 02 00 – E‑mail: customercomplaints@aginsurance.be

Als de oplossing voorgesteld door BNP Paribas Fortis of AG Insurance u geen voldoening schenkt, kunt u het geschil voorleggen aan de Ombudsman van de Verzekeringen, de Meeûssquare 35, 1000 Brussel - www.ombudsman.as - E-mail: info@ombudsman.as.

Ook interessant voor u