Menu

De veiligheid van uw gegevens staat centraal

Valse websites, bedrieglijke e-mails, hacking, factuurfraude …

ü Internetcriminelen zijn ontzettend creatief. De veiligheid van uw gegevens is onze topprioriteit. We gebruiken de nieuwste technologieën om uw gegevens te beschermen. U kunt ook zelf actief meewerken aan de dagelijkse veiligheid van uw mobiele bank. Met een aantal handige tips leert u wat u kunt doen om uw gegevens te beschermen.

Hoe beveiligen we uw gegevens?

Om toegang te hebben tot Easy Banking App moet u zich altijd identificeren. Het aanmaken van uw Easy Banking-profiel op uw toestel zorgt voor een optimale beveiliging van uw gegevens.

Wat kunt u zelf doen om uw gegevens te beveiligen?

Er bestaan veel manieren om uw smartphone of tablet te vergrendelen en dus uw gegevens te beveiligen. Sommige toestellen werken met een toegangscode, andere met een patroon of met vingerafdrukauthenticatie.

Uw identificatie verloopt volkomen veilig, ongeacht of u zich aanmeldt met uw kaartlezer en persoonlijk Easy Banking-paswoord, of met de vingerafdruklezer die in uw smartphone is ingebouwd.

Hoe sterker uw paswoord, hoe beter de gegevensbeveiliging. Zorg er dus voor dat u voor elke toepassing een uniek en moeilijk te achterhalen paswoord hebt. Hoe u dat doet? Hier vindt u een aantal nuttige tips.

Sommige verrichtingen bij online en mobiel bankieren, zoals overschrijvingen naar nieuwe begunstigden, vragen een extra bevestiging met uw bankkaart en kaartlezer.

Om zeker te zijn van de betrouwbaarheid van onze mobiele bankapps (zoals Easy Banking App) raden we u aan om ze alleen te downloaden via de officiële downloadsites van Google, Apple of Windows.

Om uw gegevens veilig te houden, zullen wij u nooit vertrouwelijke informatie (pincode, M1- of M2-code, itsme code, paswoord voor Easy Banking en dergelijke meer) per telefoon of e-mail vragen.

Bewaar uw persoonsgegevens nooit op uw smartphone of tablet (adres, nummer van uw identiteitskaart, rekeningnummer, pincode, paswoorden, ID's enz.).

Het gebruik van Easy Banking App voor een snelle afhandeling van uw dagelijkse verrichtingen is absoluut veilig. Zo wordt bijvoorbeeld uw verbinding automatisch verbroken na vijf minuten inactiviteit.

Stel, u hebt een transactie verricht in Easy Banking App. Om ongewenste handeligen te vermijden, doet u er goed aan om uw Easy Banking-sessie daarna onmiddellijk af te sluiten.

Dag na dag onderzoeken we de nieuwste technieken die cybercriminelen gebruiken om hun frauduleuze praktijken te maskeren.

De besturingssystemen (iOS of Android) van uw mobiele toestellen worden regelmatig bijgewerkt. Om uw gegevens optimaal te beschermen, raden we aan om die bijgewerkte versies zo snel mogelijk te installeren.

Wat te doen als uw mobiele toestel verloren of gestolen is?

  • Bel uw mobiele operator om uw simkaart te blokkeren.
  • Bel naar het Easy Banking Centre op 02 762 60 00 en laat uw smartphone of tablet uitschrijven.

Uw Easy Banking App blijft op die manier veilig en de 'gelukkige vinder' van uw toestel kan niet op uw account aanmelden. Houd uw klantnummer en de naam die u gebruikte om uw Easy Banking-profiel op uw toestel aan te maken bij de hand.

Hoe fraude herkennen en melden?

Wat zijn de meest voorkomende vormen van fraude? Hoe veilig gebruik maken van Easy Banking Web en het internet in het algemeen? Lees het hier.