Menu

De beveiliging van uw paswoorden in Easy Banking App

Een uniek Easy Banking App-profiel voor een maximale veiligheid

Als u Easy Banking App voor het eerst gebruikt, vraagt de app u om uw smartphone of tablet te registreren met behulp van uw kaartlezer. U moet ook een paswoord kiezen. Zo creëert u een persoonlijk profiel, dat de toegang tot uw mobiele bank beschermt. U kunt namelijk alleen aanmelden in Easy Banking App met het toestel waarop u uw profiel aanmaakte en met uw persoonlijke paswoord.

Hoe een veilig paswoord maken?

  1. Begin met een eenvoudige zin van minstens acht tekens. Bijvoorbeeld: "mijn zoon verjaart in de zomer".
  2. Maak die zin nu ingewikkeldermet speciale tekens, cijfers, hoofdletters, kleine letters en zelfs spelfouten: "mijnZoonVerjaartindezoomer2004".
  3. Gebruik een verschillend paswoord voor elk platformdoor uw aanvankelijke paswoord te wijzigen.

Wees voorzichtig:

  • Schrijf uw paswoorden en codes nergens op.
  • Deel ze aan niemand mee. Uw bank zal uw identiteitsgegevens en paswoorden nooit per telefoon of e-mail vragen.
  • Verander uw paswoorden drie tot vier keer per jaar.
  • Bent u uw paswoord voor Easy Banking App vergeten? Reset het hier

Log in op Easy Banking App

Via itsme®  

Met de itsme app kunt u binnenkort met uw smartphone inloggen op heel wat online platformen en apps.  Iitsme® maakt gebruik van een unieke code van vijf cijfers, waarmee u zich in enkele seconden volledig veilig kunt aanmelden. Geef de code nooit door. 

Dat betekent:

  • dat u binnenkort zonder kaartlezer in Easy Banking App kunt aanmelden;
  • dat u uw betalingen nog sneller en eenvoudiger kunt bevestigen.

De itsme app garandeert een volledige online veiligheid door de combinatie van uw smartphone, simkaart en persoonlijke itsme-code. Bovendien behoudt u de controle over al uw identiteitsgegevens. Download de app gratis. Die is beschikbaar voor iOS en Android.

Met Fingerprint of TouchID

Uw mobiele bank binnen handbereik.

Neem uw smartphone (Android of iOS), open Easy Banking App en plaats uw vinger op de aanraaksensor van uw telefoon. U bent nu veilig aangemeld!

Deze aanmeldmethodes zijn niet beschikbaar voor tablet. De reden is eenvoudig: de veiligheid van uw gegevens. Een tablet is een mobiele drager: mensen geven hem aan elkaar door. Om frauduleus gebruik van uw Easy Banking-account zoveel mogelijk tegen te gaan, hebben we de vingerafdrukauthenticatie beperkt tot smartphones.

Wat te doen als uw mobiele toestel verloren of gestolen is?

  • Bel uw mobiele operator om uw simkaart te blokkeren.
  • Bel naar het Easy Banking Centre op 02 762 60 00 en laat uw smartphone of tablet uitschrijven van de lijst geregistreerde toestellen.

Uw Easy Banking App blijft op die manier veilig en de 'gelukkige vinder' van uw toestel kan niet op uw account aanmelden. Houd uw klantnummer en de naam die u gebruikte om uw Easy Banking-profiel op uw toestel aan te maken bij de hand.

De veiligheid van uw gegevens staat centraal

De veiligheid van uw gegevens is onze topprioriteit. Ontdek hoe uw bank ze beschermt en hoe u zelf actief kunt meewerken aan de dagelijkse veiligheid van uw mobiele bank.