Menu

Veelgestelde vragen

Hoe kan ik een contract Easy Banking Web openen?

Via onze website:  

  1. Klik bovenaan rechts op Aanmelden.
  2. Geef uw kaartnummer en klantnummer in.
  3. De pagina zal automatisch naar het ondertekenen van een Easy Banking-contract gaan.

Hebt u nog geen kaartlezer? Dan kan u online een bestellen. U kan ook een kaartlezer vragen aan het onthaal van een van onze kantoren.

Telefonisch via ons Easy Banking Centre.

Hoe kan ik een profiel aanmaken in Easy Banking Web?

Een eerste profiel aanmaken:

  1. Bezoek onze website en klik rechtsboven op Aanmelden
  2. Voer uw klantnummer en kaartnummer in.
  3. Vink, indien u dit wenst, het vak bij Dit profiel bewaren aan en geef een profielnaam in. Zo zullen uw gegevens op dit toestel bewaard worden.
  4. Klik op Volgende.

Een bijkomend profiel aanmaken:

  1. Bezoek onze website en klik rechtsboven op Aanmelden
  2. Klik onder uw profielnaam op Aanmelden met een ander profiel.
  3. Op dit scherm kan u een profiel selecteren door erop te klikken. U kan ook een profiel verwijderen en een nieuw profiel aanmaken.
Hoe kan ik inloggen op Easy Banking Web?
  1. Bezoek onze website en klik bovenaan rechts op Aanmelden.
  2. Meld u voor het eerst aan? Vul dan uw klantnummer en kaartnummer in in het 
  3. Kies hoe u zich wilt aanmelden: Met kaartlezer of met itsme.
  4. Voer de stappen uit die op het scherm staan of open de itsme-app op uw smartphone.
Hoe lang blijven verrichtingen opgeslagen in Mijn Handtekeningen zichtbaar?

Verrichtingen opgeslagen in Mijn Handtekeningen blijven 2 maanden zichtbaar. Als de verrichtingen binnen deze tijd niet ondertekend zijn, dan verdwijnen ze automatisch.

Ik krijg de foutmelding : de code is vervallen (EBA0001). Wat moet ik doen?

Deze foutmelding heeft te maken met uw browser (bijvoorbeeld: Internet Explorer, Google Chrome, Mozilla Firefox of Microsoft Edge).

Het volstaat om alle openstaande vensters te sluiten en opnieuw te openen.

Indien u met een Macbook of iMac werkt, dient u in de linkerbovenhoek van het scherm te klikken op de naam van uw browser (bijvoorbeeld: Safari) en te klikken op Stop+browsernaam.

Helpt dit niet, dan neemt u best contact op met ons Easy Banking Centre wanneer u in de buurt van uw computer bent.

Waar in Easy Banking Web vind ik de waarde van de effecten op mijn effectenrekening?
  1. Ga naar het overzicht van uw beleggingen.
  2. Klik op het nummer van uw effectenrekening.
  3. U ziet nu een lijst van uw effecten met hun huidige waarde.
  4. Wenst u meer info? Klik dan op de naam van het effect. 
Waarom is mijn bewaarde profiel verdwenen?

Als u de cookies verwijdert, wordt ook de cookie met uw gebruikersgegevens verwijderd. Weet ook dat de meeste anti-spyware-programma's cookies verwijderen. Ook in dat geval moet u opnieuw uw gebruikersgegevens ingeven.

Waarom kan ik mij niet aanmelden?

Dit zijn mogelijke oorzaken:

  1. U hebt een verkeerd klantnummer ingevoerd: het klantnummer bevat 10 cijfers; u vindt dit nummer op uw bankkaart naast het woord Client.
  2. U hebt een verkeerd kaartnummer ingevoerd: het kaartnummer bestaat uit 17 cijfers en staat naast het woord Card; het begint met 6703
  3. U hebt een kredietkaart of vervallen kaart gebruikt.
  4. U hebt een verkeerde elektronische handtekening ingevoerd.

Voor meer info kunt u terecht bij ons Easy Banking Centre.

Waarom kan ik me niet aanmelden met mijn vingerafdruk?
  1. Uw toestel ondersteunt geen vingerafdrukken.
  2. Uw toestel werkt met verouderde software. U hebt minimum iOS 9.0 of Android 6.0 nodig.
  3. U gebruikt een tablet. Easy Banking App ondersteunt vingerafdrukken enkel op smartphone.
  4. Uw vingerafdruk werd nog niet geregistreerd op uw toestel.
  5. U gebruikt de verkeerde vinger.
  6. De vinger die u gebruikt is vuil, waardoor deze niet herkend wordt.
  7. Als u meerdere vingerafdrukken bewaard hebt op uw toestel, dan moet u er wissen tot u er maar een overhoudt.
  8. Er zijn krassen op de sensor voor uw vingerafdruk.

U kan ook steeds Easy Banking App verwijderen en opnieuw installeren om eventuele problemen op te lossen.

Hebt u nog vragen? U kan steeds terecht bij ons Easy Banking Centre.

Hoe activeer ik mijn vingerafdruk of touch ID?

Als u Easy Banking App voor het eerst gebruikt, wordt u gevraagd om Touch ID of aanmelden met vingerafdruk te activeren.

Wilt u het later pas doen, dan kan het zo:

  1. Meld u aan op onze app.
  2. Druk onderaan rechts op de horizontale strepen en kies Instellingen.
  3. Kies voor Touch ID of Vingerafdruk .
Hoe kan ik aanmelden in de Easy Banking App (met mijn smartphone of tablet)?

U hebt verschillende mogelijkheden om u aan te melden:

  1. Met uw vingerafdruk (enkel voor smartphone: via iPhone vanaf het model 5S en met iOS 9 of via Android 6.0).
  2. Met uw wachtwoord.
  3. Met uw kaartlezer (als u uw wachtwoord vergeten bent).
  4. Met ITSME.
Hoe kan ik een contract Easy Banking App openen?

Enkel als u al beschikt over een contract Easy Banking Web kunt u een contract Easy Banking App afsluiten.

  1. Download de app in de App Store (iPhone, iPad) of op Google Play (Android)
  2. Maak een profiel aan met uw debetkaart en kaartlezer.

Bekijk alvast onze instructies om een eerste keer aan te melden.

Hoe kan ik een profiel aanmaken in Easy Banking App?
  1. Download de app in de App store of in Google Play.
  2. Open de app en druk op Aan de slag.
  3. Voer uw klantnummer en kaartnummer in.
  4. U kan (optioneel) een foto toevoegen, tik dan op Volgende.
  5. Bevestig uw profiel via elektronische handtekening met uw bankkaart en kaartlezer.
  6. Is dit de eerste keer dat u Easy Banking gebruikt? Dan wordt u ook gevraagd om een paswoord te kiezen en om de algemene voorwaarden te aanvaarden.
  7. U wordt nu gevraagd of u aanmelden met vingerafdruk wilt activeren. Dit is optioneel.
  8. Bevestig tot slot nog eenmaal met uw bankkaart en kaartlezer.
Hoe kan ik mijn minderjarig kind toestemming geven om de Easy Banking App te gebruiken?

U geeft als ouder zelf toestemming voor uw kinderen via uw Easy Banking Web contract. Dit kan van zodra ze de leeftijd van 15 jaar hebben bereikt.

  1. Beheer de toegangen voor uw kinderen.
  2. Klik op de naam van uw zoon of dochter.
  3. Klik op Easy Banking App.
  4. Bevestig met uw bankkaart en kaartlezer.
  5. U kan de toegang langs dezelfde weg ook blokkeren.
Ik ben mijn wachtwoord voor de Easy Banking app vergeten. Hoe kies ik een nieuw wachtwoord?
  1. Klik op Aanmelden in de app en kies Ik ben mijn paswoord vergeten.
  2. Volg de stappen met uw kaartlezer.
  3. Kies een nieuw wachtwoord en bevestig met uw kaartlezer.
Ik krijg een foutmelding dat een app boven Easy Banking komt te staan. Wat moet ik doen?

Het gaat om een waarschuwing die verschijnt wanneer Easy Banking App detecteert dat een andere app uw beeldscherm aanpast. Om te voorkomen dat een andere app uw scherm kan lezen of informatie aanpast, zal Easy Banking zichzelf blokkeren. 

Meestal gaat het om apps die de lichtsterkte van uw scherm regelen, bijvoorbeeld om een blauwlichtfilter te activeren. U dient deze apps volledig te sluiten.

Afhankelijk van uw Android-toestel kan dit zo:

  1. Sluit alle achtergrond apps via shortcut (een toets die meestal links onderaan het toestel staat). Deze toets heeft meestal een icoon van twee overlappende vierkanten.
  2. Ga naar de instellingen van uw toestel, vervolgens naar Applicaties en kies in de instellingen van de blokkerende app voor Geforceerd sluiten.

Lukt het niet, dan kunt u terecht bij ons Easy Banking Centre.

Kan ik twee profielen aanmaken in Easy Banking App?

Dit kan enkel op een tablet, omdat een smartphone geacht wordt persoonlijk te zijn.

Een nieuw profiel toevoegen kan door na het openen van de app rechtsboven te drukken op de drie punten en te kiezen voor profiel toevoegen.

Waar in Easy Banking App vind ik de waarde van de effecten op mijn effectenrekening?
  1. Meld u aan op onze app.
  2. Tik onderaan rechts op de drie punten en kies voor Beleggingen.  
  3. Selecteer de effectenrekening (indien de effectenrekening deel uitmaakt van een contract selecteert u eerst het contract).
  4. U ziet nu de totale waarde van uw effectenrekening. Om de waarde van een specifieke belegging te kennen, tikt u op de gewenste categorie.
  5. Druk op de naam van het effect waarover u meer info wenst.
Werkt Easy Banking App op mijn toestel?

De volgende mobiele besturingssystemen zijn compatibel met de meest recente versies van de app:

  1. Android 4.4 of hoger
  2. iOS 9 of hoger
Hoe activeer ik ITSME in Easy Banking Web?
  1. Vul uw klantnummer en kaartnummer in op het aanmeldscherm van Easy Banking.
  2. Kies voor Aanmelden met ITSME.
  3. Volg de stappen met uw kaartlezer.
  4. Uw naam zal verschijnen. Klik nu op Volgende..
  5. Volg opnieuw de stappen met uw kaartlezer.

Bekijk ook dit filmpje om aan te melden met de applicatie ITSME.

Hoe meld ik me met ITSME aan op Easy Banking Web?

U hebt ITSME al geactiveerd voor Easy Banking Web:

  1. Ga naar Easy Banking Web.
  2. Kies voor Aanmelden met ITSME.
  3. Open de ITSME-app op uw smartphone en volg de stappen op uw scherm.
  4. U wordt nu automatisch aangemeld op Easy Banking.
Hoe kan ik mijn geblokkeerde itsme-account opnieuw activeren?

U kan uw itsme-account opnieuw activeren via de itsme-app. Hiervoor hebt u om veiligheidsredenen uw kaartlezer nodig. U kunt ook contact opnemen met itsme via hun website of via de itsme-helpdesk op het nummer +32 (0)2 657 32 13 (ma - vrij van 8u tot 18 uur).

BNP Paribas Fortis heeft geen toegang tot de itsme-accounts.

Ik heb mijn smartphone verloren. Hoe blokkeer ik mijn itsme account?

Dat kan via de website van itsme of via de itsme-helpdesk op het nummer +32 (0)2 657 32 13 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 18 uur).

Gebruik u ook Easy Banking App? Neem dan contact op met ons Easy Banking Centre om ook Easy Banking App te laten blokkeren.

Kan iedereen gebruik maken van itsme?

Bent u ouder dan 18 jaar en hebt u een Belgisch eID, een Belgische simkaart en een gsm, dan kunt u gebruik maken van itsme.

U hebt ook een smartphone nodig met minimaal Android 5.0 of minimaal iOS 9.0.

Hoe activeer ik mijn code Easy Banking Phone?

Via Easy Banking Web:

  1. Bezoek onze pagina over Easy Banking Phone.
  2. Klik op de groene knop Activeren of Wijzigen.
  3. Aanvaard indien nodig de algemene voorwaarden en klik op volgende.
  4. Kies uw code van 5 cijfers, klik op volgende en bevestig met uw kaartlezer.

Via Easy Banking App:

  1. Meld aan op onze app.
  2. Druk onderaan op Contacteer ons.
  3. Klik op de afbeelding van een telefoon om ons beveiligd te bellen.

U kan ook ons Easy Banking Centre contacteren. Uw code wordt dan naar uw domicilieadres gestuurd.

Hoe bestel ik een kaartlezer?
  1. U kan online een kaartlezer aanvragen. U ontvangt ze binnen een week.
  2. U kan een kaartlezer vragen in een van onze kantoren.
Welke kaart moet ik met de kaartlezer gebruiken?

Aanmelden op Easy Banking kan enkel met een actieve debetkaart.

Overschrijvingen kan u vervolgens enkel bevestigen met de debetkaart die u gebruikte om aan te melden of om uw profiel aan te maken, ongeacht de rekening waarvan u overschrijft.

Wilt u betaling via een webshop, dan dient u de kaart waarvan u het kaartnummer invoerde in uw kaartlezer te gebruiken. Koos u ervoor om met kredietkaart te betalen, dan dient u ook die kredietkaart in te kaartlezer te gebruiken.

Wat moet ik doen als mijn kaartlezer niet meer werkt?

Uw kaartlezer is defect? Of de melding Battery low verschijnt?

Bestel dan gratis een nieuwe kaartlezer..

  1. Vraag online een nieuwe kaartlezer aan.
  2. Ga langs in een van onze kantoren indien u onmiddellijk een kaartlezer wenst.
Welke kaart moet ik met de kaartlezer gebruiken?

Aanmelden op Easy Banking kan enkel met een actieve debetkaart.

Overschrijvingen kan u vervolgens enkel bevestigen met de debetkaart die u gebruikte om aan te melden of om uw profiel aan te maken, ongeacht de rekening waarvan u overschrijft.

Wilt u betaling via een webshop, dan dient u de kaart waarvan u het kaartnummer invoerde in uw kaartlezer te gebruiken. Koos u ervoor om met kredietkaart te betalen, dan dient u ook die kredietkaart in te kaartlezer te gebruiken.

Gelieve uw toestel te draaien.

Om een optimale gebruikerservaring te garanderen, is deze functie alleen beschikbaar in portretmodus.

Uw Private Bank adviseert u

Het beste van de bank

BNP Paribas Fortis Private Banking & Wealth Management is gespecialiseerd in het aanbieden van een volledig pakket van diensten aan welgestelde gezinnen en particuliere cliënten. Voor elk vermogen bieden we specifieke oplossingen aan. Tussen 250.000 en 5.000.000 euro begeleiden bekwame en professionele Private Bankers u. Boven 5.000.000 euro zorgt het Wealth Management-team voor nog gerichtere oplossingen in functie van uw vermogen.

Financial Times verkiest BNP Paribas Fortis tot ‘Best Private Bank in Belgium’

Hoofd van Private Banking & Wealth Management België Stéphane Vermeire nam de prijs op 26 oktober in ontvangst tijdens een officiële ceremonie in Londen. De award geldt als een van de meest prestigieuze prijzen in de private banking-wereld. Dat de bank koploper is op het gebied van duurzame beleggingen, speelde een doorslaggevende rol.

Onze filosofie: elk vermogen is uniek

Ook dat van u. Daarom engageert de Private Bank van BNP Paribas Fortis zich om u met maatwerk professioneel bij te staan in het beheer en de verdere opbouw van uw vermogen. Of het nu gaat om een roerend of onroerend, een nationaal of internationaal vermogen, het is onze taak om het optimaal te beschermen, te doen groeien en u te adviseren hoe u het op de beste manier aan de volgende generatie kunt overdragen.

De cliënten van de Private Bank genieten een professionele service die de expertise van verschillende medewerkers samenbrengt. Of het nu gaat om vermogensplanning, investeringen, kredieten of zelfs verzekeringen, wij stellen u onze gerichte aanpak voor die best beantwoordt aan uw financiële situatie en uw wensen en verwachtingen.

De meest gefortuneerde cliënten (met een vermogen van minimaal 5.000.000 euro) begeleiden we naar onze afdeling Wealth Management. Specifieke teams stellen hun expertise ten dienste van deze cliënten en werken oplossingen uit die in het bijzonder beantwoorden aan hun eisen en bezorgheden. Beheer, vermogensstucturering, filantropie of ook exclusieve en perfect aangepaste investeringsstrategieën, niets wordt aan het toeval overgelaten om de cliënten van BNP Paribas Fortis Wealth Management toe te laten een geprivilegieerde relatie met hun bank te ervaren.

BNP Paribas Groep, de expertise van een erkend leider

  • de grootste bank in de eurozone;
  • staat in de top tien van de belangrijkste financiële dienstverleners wereldwijd;
  • actief in drie grote domeinen: Retail & Private Banking, Investment Solutions en Corporate & Investment Banking;
  • sterk aanwezig in de Verenigde Staten, Azië en de belangrijkste groeilanden;
  • al vele jaren beloond met verschillende internationale awards als een van de beste private banken;
  • BNP Paribas Groep heeft momenteel de volgende rating: A+ bij S&P en Fitch en A2 bij Moody's.

Dicht bij u

Omdat uw karakteristieken uniek zijn, kiest u zelf op welke manier u uw relatie met de Private Bank wenst aan te gaan. U kunt uw Private Banker ontmoeten in uw Private Banking Centre in uw buurt. Of hij kan zich begeven naar een plaats die u kiest op basis van uw beschikbaarheid (thuis, kantoor, …). Hetzelfde geldt voor de Wealth Manager.

Voor mensen die de voorkeur geven aan ruimere openingsuren of hun vermogen op afstand willen beheren, is er Private Banking by James. Uw Private Banker werkt vooral telefonisch (u kunt hem bereiken op het nummer 02 433 40 51), maar gebruikt ook alle digitale communicatiekanalen. Hij staat voor u klaar, op weekdagen van 7 tot 22 uur en op zaterdag van 9 tot 17 uur. Wij bieden u ook de telefoonlijn PrivilegeConnect voor uw vragen over bankzaken,een  exclusieveservice waarbij onze medewerkers u de klok rond verder helpen.

Om nog dichter bij u te staan, ontwikkelen wij dagelijks specifieke oplossingen perfect op maat van aparte profielen zoals de vrije beroepen of de ondernemers. Ontdek de gerichte oplossingen die we u aanreiken!

U beter van dienst zijn

Vertrouwen en transparantie zijn de hoekstenen van onze relatie. Samen met u en uw familie bouwen we een duurzame band op. In die context hechten we er veel belang aan dat we u en uw projecten leren kennen. Zo zijn we u ongetwijfeld beter van dienst.

Ieder jaar nemen wij dan ook de tijd om onze relatie te toetsen en ons te verzekeren van uw volledige tevredenheid. We bekijken al uw projecten om samen met u een actieplan te bepalen dat beantwoordt aan uw noden en verwachtingen.

Een geëngageerde speler

Wij hechten veel belang aan ethiek en sociaal engagement. Ondernemen op een sociaal verantwoordelijke manier is essentieel in ons algemeen ondernemingsbeleid.

Het is meer dan ooit van belang om ethische regels vast te stellen in de relatie met onze cliënten, deze correct uit te leggen en ze te laten respecteren in elke situatie.

Ons engagement en de keuze voor sociaal verantwoordelijk ondernemen zijn voor ons zo waardevol dat het ons fier maakt op ons werk van elke dag.

Het zijn waarden die we met u delen in alle stappen die we nemen voor u en/of met u.

Stéphane Vermeire

Met Stéphane Vermeire, sinds 2013 hoofd van BNP Paribas Fortis Private Banking & Wealth Management, waait er een nieuwe wind doorheen het bedrijf: nieuwe services, technologische innovaties en een vernieuwde aanpak. Samen met zijn teams werkt hij er dag na dag aan om deze dynamische afdeling up-to-the-minute te brengen met de laatste innovaties.

"Dankzij onze expertise op de meest uiteenlopende vlakken, dankzij onze gespecialiseerde kantoren en dankzij de persoonlijke aanpak van onze 500 Private Bankers en Wealth Managers, staan wij dicht bij onze cliënt. En dat zowel op professioneel als op geografisch vlak. Bovendien hebben wij het geluk deel uit te maken van een grote internationale groep. Die stelt al haar expertise en haar hele netwerk ter beschikking."

"Private Banking is een métier waarbij het persoonlijk contact essentieel is. Toch zijn we er ook van overtuigd dat technologie cruciaal is voor de toekomst van ons vak en in de communicatie met onze cliënten. Daarvan zijn wij overtuigd. Onze teams zijn dan ook voortdurend bezig met de ontwikkeling van nieuwe tools om het leven van onze cliënten makkelijker te maken en om hen een betere service te bieden."

"Ik ben er trots op dat de Private Bank een koploper is op vlak van maatschappelijk verantwoord beleggen en filantropie ... Wij zijn één van de weinige private banken die daarvoor een gespecialiseerd team hebben. Ook ons partnership met de Koning Boudewijnstichting is uniek en maakt het mogelijk om onze cliënten rechtstreeks te betrekken bij deze aanpak."