Menu

Veelgestelde vragen

Hoe start ik met Easy Banking Web?
  1. Bezoek Easy Banking Web en klik op Aanmelden.
  2. Vul uw klantnummer en kaartnummer in.
  3. Vink Dit profiel onthouden aan om uw gegevens te bewaren en voer een naam in.
  4. Vul een naam in en klik op Volgende.
  5. Gebruik de itsme® app op uw smartphone of gebruik uw kaartlezer.

Nog geen kaartlezer? Bestel hem online.

Hoe kan ik een profiel aanmaken in Easy Banking Web?

Een eerste profiel aanmaken:

  1. Bezoek onze website en klik rechtsboven op Aanmelden
  2. Voer uw klantnummer en kaartnummer in.
  3. Vink het vak Dit profiel bewaren aan en voer een profielnaam in.
  4. Klik op Volgende en meld u aan.

Een bijkomend profiel aanmaken:

  1. Bezoek onze website en klik rechtsboven op Aanmelden
  2. Klik onder uw profielnaam op Aanmelden met een ander profiel.
  3. Op dit scherm kan u een profiel selecteren door erop te klikken. U kan ook een profiel verwijderen en een nieuw profiel aanmaken.
Hoe kan ik inloggen op Easy Banking Web?
  1. Bezoek onze website en klik bovenaan rechts op Aanmelden.
  2. Meld u zich voor het eerst aan? Vul dan uw klantnummer en kaartnummer in. 
  3. Meld u aan met itsme of met uw kaartlezer.
Hoelang blijven betalingen bewaard in Mijn Handtekeningen?

Betalingen bewaard in Mijn Handtekeningen blijven 2 maanden beschikbaar. Als u een betaling niet binnen deze tijd ondertekent, dan verdwijnt ze automatisch.

Waar in Easy Banking Web vind ik de waarde van de effecten op mijn effectenrekening?
  1. Ga naar het overzicht van uw beleggingen.
  2. Kies uw effectenrekening.
  3. U ziet de waarde van uw effecten.
  4. Klik op een effect voor meer info. 
Waarom is mijn Easy Banking Web-profiel verdwenen?

Verwijdert u de cookies of websitegegevens van uw browser, dan verwijdert u ook uw aanmeldgegevens van Easy Banking Web.

Verwijderde u deze gegevens niet zelf, dan maakt u mogelijk gebruik van een antivirusprogramma of andere software dat ingesteld werd om deze data automatisch te wissen.

Ik kan mijn elektronische handtekening niet invullen. Wat nu?
  1. Kijk na of de NumLock-toets van uw computer ingeschakeld werd. Staat ze uit, dan kan u geen cijfers typen.
  2. Klik in het vak waarin u uw elektronische handtekening moet invullen en probeer opnieuw.
Mijn vingerafdruk werkt niet in Easy Banking App. Wat nu?

Mogelijke redenen:

  1. Uw toestel ondersteunt geen vingerafdrukken.
  2. U registreerde uw vingerafdruk nog niet.
  3. U gebruikt de verkeerde vinger.
  4. Er zijn krassen op de vingerafdruksensor.

Als deze redenen niet de oorzaak zijn, probeer Easy Banking App opnieuw te installeren.

Hoe gebruik ik mijn vingerafdruk of FaceID in Easy Banking App?

U kan het gebruik van uw vingerafdruk of FaceID activeren tijdens de installatie van Easy Banking App.

Nadien kan u de instelling in Easy Banking App beheren via Instellingen en Beveiliging.

Hoe kan ik aanmelden in de Easy Banking App (met mijn smartphone of tablet)?

U hebt verschillende mogelijkheden om u aan te melden:

  1. Met uw vingerafdruk of Face ID.
  2. Met uw Easy Banking-code
  3. Met uw kaartlezer (als u uw Easy Banking-code vergeten bent).
Hoe start ik met Easy Banking App?

Hou uw smartphone en/of tablet, uw debetkaart en uw kaartlezer bij de hand

Download Easy Banking App in de App Store of in Google Play. Open de app, ga naar Aan de slag en volg de instructies om Easy Banking App te activeren.

Hoe kan ik een profiel aanmaken in Easy Banking App?
  1. Download Easy Banking App in de App Store of in Google Play.
  2. Open de app en druk op Aanmelden.
  3. Voer uw klantnummer en kaartnummer in.
  4. Bevestig met uw debetkaart en kaartlezer
  5. Voer uw telefoonnummer in en druk op Een sms ontvangen. U ontvangt een activatiecode die u dient in te geven in Easy Banking App.
  6. Kies uw Easy Banking-code van 5 cijfers en bevestig ze.
  7. Activeer het gebruik van uw vingerafdruk indien u dit wilt..
Hoe kan mijn kind Easy Banking App gebruiken?

In Easy Banking App of Easy Banking Web, beheert u de toegang van uw kinderen ouder dan 12 jaar.

In Easy Banking App

  1. Meld u aan in Easy Banking App.
  2. Ga naar Instellingen.
  3. Tik op Toegang voor kinderen.
  4. Tik op Easy Banking App toestaan.
  5. Bevestig met je kaartlezer.

In Easy Banking Web ga naar Instellingen. Klik op de naam van uw kind en kies Easy Banking App. Bevestig met uw kaartlezer.

Ik ben mijn Easy Banking-code vergeten. Wat nu?
  1. Kies in Easy Banking App voor Aanmelden en kies Code vergeten.
  2. Volg de stappen met uw kaartlezer.
  3. Kies een nieuwe Easy Banking-code en bevestig met uw kaartlezer.
Een foutmelding zegt mij dat een app boven Easy Banking komt te staan. Wat nu?

Sluit alle andere geopende apps of herstart uw toestel.

Bel het Easy Banking Centre als u de app nog steeds niet kan gebruiken.

Kan ik twee profielen aanmaken in Easy Banking App?

Op dit ogenblik is het niet mogelijk om meerdere profielen aan te maken in Easy Banking App.

Waar vind ik de waarde van mijn beleggingen?
  1. Meld u aan in Easy Banking App.
  2. Tik op Mijn diensten en op Beleggingen.  
  3. Kies uw effectenrekening. U hebt een Adviserend Beheer? Tik dan eerst op het contractnummer.
  4. Kies een categorie en tik op een effect voor meer details.
Werkt Easy Banking App op mijn toestel?

Easy Banking App werkt op toestellen met Android 7 en iOS 14 of recenter.

U kan de app niet gebruiken op een 'rooted' Android-toestel of op een 'jailbroken' iPhone of iPad.

Rooten en jailbreaken omzeilt de standaardbeveiliging van het besturingssysteem van een smartphone of tablet. Het stelt het toestel meer bloot aan virussen en malware.

Hoe gebruik ik itsme in Easy Banking Web?
  1. Vul uw klant- en kaartnummer in op het aanmeldscherm van Easy Banking Web.
  2. Kies voor Aanmelden met itsme.
  3. Volg de stappen met uw kaartlezer.
  4. Klik op Volgende.
  5. Bevestig nogmaals met uw kaartlezer.
Hoe meld ik me met itsme aan in Easy Banking Web?
  1. Ga naar Easy Banking Web op een computer of tablet.
  2. Kies voor Aanmelden met itsme.
  3. Open de itsme®-app en volg de instructies.
  4. U krijgt automatisch toegang tot Easy Banking Web.
Hoe heractiveer ik mijn itsme®-profiel?

Maak een nieuw profiel aan in de itsme®-app of neem contact op met itsme®

Hoe blokkeer ik mijn itsme® account?

Dat kan via de itsme®-website. Klik op Mijn account.

Wilt u ook Easy Banking App blokkeren?

  1. Ga op computer of tablet naar www.bnpparibasfortis.be en kies Aanmelden.
  2. Kies Instellingen en dan Toegang tot onze apps.
  3. Schrap uw toestel uit de lijst.

U kan ook bellen naar het Easy Banking Centre.

Hoe installeer ik itsme®?

Download de itsme®-app via de App Store of Google Play en maak een profiel aan met uw debetkaart en kaartlezer.

Itsme® is beschikbaar vanaf 16 jaar.

Wil u een profiel aanmaken met uw identiteitskaart? Dan kan dat via www.itsme.be (enkel mogelijk vanaf 18 jaar).

Hoe kies ik mijn Easy Banking Phone-code?

Dat kan in Easy Banking Web

  1. Ga naar www.bnpparibasfortis.be en kies Aanmelden.
  2. Kies Instellingen en dan Easy Banking Phone.
  3. Klik op Activeren of Wijzigen.
  4. Kies uw code van 5 cijfers.
  5. Klik op Volgende en bevestig met uw kaartlezer.
Hoe bestel ik een kaartlezer?

In Easy Banking App

  1. Meld u aan in Easy Banking App.
  2. Tik op Aanbod.
  3. Ga naar Handige diensten.
  4. Tik op Kaartlezer aanvragen en vervolgens op Online aanvragen.

In Easy Banking Web op een computer of tablet

  1. Bezoek www.bnpparibasfortis.be/.
  2. Klik op Aanmelden maar meld u niet aan.
  3. Kies voor Aanmelden met kaartlezer.
  4. Kies voor Bestel een kaartlezer.
Welke kaart moet ik met de kaartlezer gebruiken?

Aanmelden op Easy Banking Web met een kaartlezer kan enkel in combinatie met een actieve debetkaart. De kaart waarmee u aanmeldt, hebt u ook nodig om overschrijvingen te bevestigen. Ongeacht de rekening waarvan u overschrijft.

Wilt u online betalen? Gebruik de kaart waarvan u het kaartnummer opgaf. Betaalt u met een kredietkaart? Steek dan die kredietkaart in de kaartlezer.

Mijn kaartlezer werkt niet meer. Wat nu?

U kan online gratis een nieuwe kaartlezer aanvragen.

In Easy Banking App

  1. Meld u aan in Easy Banking App.
  2. Tik op Aanbod.
  3. Kies bij Handige diensten voor Kaartlezer aanvragen.
  4. Kies voor Online aanvragen en volg de instructies.

U kan ook een kaartlezer bestellen via Easy Banking Web via pc of tablet.

Welke kaart moet ik met de kaartlezer gebruiken?

Aanmelden op Easy Banking Web met een kaartlezer kan enkel in combinatie met een actieve debetkaart. De kaart waarmee u aanmeldt, hebt u ook nodig om overschrijvingen te bevestigen. Ongeacht de rekening waarvan u overschrijft.

Wilt u online betalen? Gebruik de kaart waarvan u het kaartnummer opgaf. Betaalt u met een kredietkaart? Steek dan die kredietkaart in de kaartlezer.

Gelieve uw toestel te draaien.

Om een optimale gebruikerservaring te garanderen, is deze functie alleen beschikbaar in portretmodus.

Easy Banking Business, voor professionals

De onlineoplossing voor ondernemers

Met Easy Banking Business hebt u de vrijheid om de financiën van uw onderneming te beheren zoals u dat wilt, net als bepaalde administratieve taken. U kunt bovendien ook uw medewerkers toegangsrechten geven.

Uw activiteit in alle eenvoud en veiligheid

Met Easy Banking Business beheert u uw professionele rekeningen zo zelfstandig als u wilt én krijgt u een 24/7 service, helemaal op maat van uw onderneming. 

Ontdek Easy Banking Business

Wilt u meer weten over deze oplossing voor professionals? Neem contact op met uw adviseur of bel 02 433 43 31 om toegang te vragen tot Easy Banking Business.

Een aantal functionaliteiten van Easy Banking Business

Easy Banking Business is dé onlineoplossing voor professionals die de uitvoering en opvolging van hun zakelijke banktransacties willen optimaliseren.

Bestuur uw onderneming in alle autonomie

  • De toegangsrechten van de gebruikers bepalen
  • Uw elektronische rapporten (CODA en/of XML) integreren in uw boekhoudsysteem
  • Uw betalingen automatiseren via SEPA Direct Debit
  • Tal van functionaliteiten die u totale gemoedsrust schenken!

Beheer uw professionele kredieten online

  • Met Easy Banking Business beheert u uw kredieten op afbetaling en uw kredieten voor de voorafbetaling van uw belastingen nog makkelijker
  • U kunt zelfs eenvoudig en snel het kredietbedrag van een Straight Loan* in schijven opnemen

Optimaliseer het beheer van uw professionele kaarten

  • Alle kaarten van uw onderneming opzoeken en raadplegen
  • Uw kredietkaarten* online aanvragen
  • De limieten van uw kredietkaarten online wijzigen
  • Een kredietkaart onmiddellijk blokkeren, deblokkeren of vervangen bij verlies of diefstal

En er zijn nog meer functionaliteiten …

  • Eenvoudig en snel transacties uitvoeren met hogere bedragen dan via Easy Banking Web
  • Toegang hebben tot uw beleggingsportefeuille
  • Easy Banking Business biedt professionals nog heel wat andere voordelen, in een sterk beveiligde omgeving!

* Onder voorbehoud van aanvaarding van uw aanvraag

Easy Banking Business Mobile

Controleer uw financiën waar en wanneer u dat wilt

Easy Banking Business Mobile is een gratis app voor professionals en ondernemingen, een handige aanvulling op Easy Banking Business.

Met Easy Banking Business Mobile controleert u uw financiën op gelijk welk toestel, zonder kaartlezer. De app biedt u veilig en snel toegang tot uw rekeningen. U kunt uw transacties raadplegen en op elk moment Europese overschrijvingen invoeren en ondertekenen.

De gebruiksrechten vastgelegd in Easy Banking Business gelden ook voor de mobiele app. Handig, toch?

Uw eerste stappen

Hoe vraagt u een Easy Banking Business-contract aan?

Om een Easy Banking Business-contract aan te vragen, moet u ons de wettelijke structuur en de statuten van uw onderneming bezorgen.

1

Contacteer ons: Maak een afspraak met uw relatiebeheerder of bel ons op 02 433 43 31.

2

Preciseer uw behoeften: Vul het standaardcontract aan volgens uw behoeften.

3

Installeer en gebruik: Zodra het contract is aanvaard, ontvangt u uw kaart(en) en kaartlezer(s). Daarna kunt u aan de slag met Easy Banking Business.

Handige tips & tricks

Bankgaranties eenvoudig aanvragen en beheren

Hebt u een waarborg nodig? Wilt u uw handelspartners geruststellen? Er zijn verschillende bankgaranties beschikbaar, afhankelijk van uw behoeften: huurwaarborg, betaalgarantie, uitvoeringsgarantie en waarborg volgens de wet Breyne.

Vraag uw bankgaranties online aan: dat is veilig en zelfs gratis voor standaardgaranties.  

Vind uw attesten terug in één klik

Met Easy Banking Business vraagt u uw documenten online aan. De velden zijn vooraf ingevuld. Dat is makkelijker en gaat sneller.

Afhankelijk van het soort document, ontvangt u het via e-mail of per post: zoals het bewijs voor de identificatie van uw bankgegevens en het attest voor bedrijfsrevisoren. Binnenkort komen er andere opties bij.

Ook voor juridische beroepen en/of vermogensbeheerders

Met Easy Banking Business kunt u uw derdenrekeningen en uw rekeningen voor voorlopig bewind online beheren.

U kunt ook het rapport voor de vrederechter bewerken.

Welke kanalen voor uw professionele behoeften?

Omdat elke ondernemer anders is, zijn uw behoeften dat ook. Doe de test en ontdek in enkele klikken de digitale oplossingen die u het best ondersteunen bij uw professionele activiteiten.

Om uw professionele activiteiten makkelijker te maken

Hebt u interesse in Easy Banking Business? Maak een afspraak met uw relatiebeheerder of...