Ondernemers en ondernemingen: we zijn er voor u
Uw bank blijft bereikbaar
Uw bank staat meer dan ooit aan uw zijde. Omdat het aantal coronavirusbesmettingen hoog blijft en de regering strenge maatregelen aanhoudt maar vooral omdat uw gezondheid en die van onze medewerkers onze hoogste prioriteit is, geven we de voorkeur aan advies op afstand in onze kantoren en/of Ondernemersbank Centres.
Bankieren waar en wanneer u wilt? U kunt rekenen op onze digitale oplossingen Easy Banking Web, App en Business (Mobile): via Easy Banking hebt u waar en wanneer u wilt toegang tot uw bank, ook op uitzonderlijke sluitingsdagen: controleer uw saldo, raadpleeg uw rekeninguittreksels, voer uw overschrijvingen uit ...
Hebt u een dringende vraag? Contacteer uw adviseur of het Easy Banking Centre. Aanvragen waarvoor een afspraak op kantoor noodzakelijk is, zijn alleen in de voormiddag mogelijk. Hebt u nog geen afspraak? Maak er een, dat is zo gebeurd:
- in Easy Banking App klikt u op ‘Contacteer ons’;
- in Easy Banking Web klikt u op ‘Maak een afspraak’;
- via de telefoon op het nummer 02 433 43 31 of bel rechtstreeks naar uw adviseur.
Hebt u nood aan advies? Uw adviseur is beschikbaar op afspraak, telefonisch of via een videogesprek, en dit van maandag tot vrijdag van 9 tot 20 u. Op zaterdag zijn de kantoren gesloten.
Maatregelen voor professionele kredieten
Verlenging uitstel van terugbetaling voor kredieten tot juni 2021
De Belgische regering en Febelfin hebben beslist de versoepelingsmaatregelen te verlengen tot 30 juni 2021, voor de terugbetaling van kredieten aan bedrijven en zelfstandigen.
Wilt u meer informatie over het betalingsuitstel voor uw professionele krediet(en), contacteer dan uw adviseur of relatiebeheerder.
Alle praktische details over het betalingsuitstel voor uw hypothecair krediet vindt u hier.
Hebt u een vraag die geen verband houdt met het betalingsuitstel? Wilt u een afspraak op afstand maken?
Uw adviseur is beschikbaar per telefoon of videogesprek, op afspraak, van maandag tot en met vrijdag van 9 tot 20 uur.
Of een van onze adviseurs op afstand zal u snel antwoorden:
- via de knop ‘Contacteer ons’ in uw Easy Banking App ;
- op 02 433 43 31, van maandag tot vrijdag, van 7 tot 22u, en op zaterdag, van 9 tot 17u.
Nieuwe aanvragen van kredieten
De koninklijke besluiten van 14/04/2020 en 20/07/2020 geven de banken de mogelijkheid om, onder specifieke voorwaarden, nieuwe kredieten te verstrekken aan zelfstandigen, kmo’s en bedrijven die liquiditeitsproblemen ondervinden tijdens de coronacrisis.
Wenst u een kredietaanvraag in te dienen? Met deze simulatie in Excel kunt u snel uw liquiditeitstekort en uw kredietbehoefte berekenen.
Voor hulp bij het invullen van de berekeningstool en advies op maat van uw specifieke situatie, neem contact op met uw vertrouwde contactpersoon of bel onze adviseurs van het Easy Banking Centre op 02 433 43 31.
Subsidies
Overheidssteun voor ondernemers en ondernemingen
Het coronavirus treft niet alleen de samenleving maar heeft ook een sterke economische impact op zowat alle ondernemers, ondernemingen en sectoren. Uw bank maakt u graag wegwijs in het kluwen van lokale, nationale en internationale subsidies en steunmaatregelen, die deze impact draagbaar moeten maken.
Onze oplossingen voor online en mobiel bankieren
Een expert aan de lijn
Wilt u graag begeleid worden bij het aangaan van een lening, de herziening van uw verzekeringen of uw inschrijving op een belegging? Zonder u te moeten verplaatsen?
Bel ons op het nummer 02 433 43 31, op weekdagen van 7 tot 20 uur en op zaterdag van 9 tot 17 uur, en maak een afspraak!
Easy Banking App
Meet deze gratis app hebt u uw bank overal en altijd bij u. U bankiert makkelijk en veilig op uw smartphone of tablet.
Easy Banking Web
Als ondernemer of zelfstandige beheert u uw bankzaken, zakelijk of privé, via deze virtuele bank.
Easy Banking Business
De oplossing voor ondernemingen en juridische professionals die alle onmisbare bancaire tools aanbiedt voor een efficiënt beheer van uw activiteit.
Stay safe, pay Safe: contactloos betalen
Contactloos betalen
Gezien de huidige context is contactloos betalen heel belangrijk. Uw klant betaalt u door zijn debet- of kredietkaart vlakbij uw terminal te houden. Als hun aankoop een bepaald bedrag niet overschrijdt, hoeven ze niet eens het toetsenbord van uw terminal aan te raken om hun pincode in te voeren. Zero contact.
Vandaag is het ook mogelijk om contactloos te betalen met een smartphone en een smartwatch. Al wat u nodig hebt is een betaalterminal. Welke contactloze betaalmethoden biedt u uw klanten aan?
Toolkit
De toolkit voor het welzijn van werknemers en managers in coronatijden
De coronacrisis veranderde ons leven bruusk en ingrijpend. Dit betekent ook een totaal andere manier van werken en ondernemen. Wij willen bedrijven en handelszaken ondersteunen want ook dat is #positivebanking. Als onderdeel daarvan vindt u hier een toolkit vol tips & tricks, advies en ondersteuning rond (thuis)werken met respect voor de social distancing, stressmanagement, emotionele beschikbaarheid en meer.
Bescherm uzelf tegen online fraude
Het coronavirus : een zegen voor fraudeurs
De coronacrisis houdt ons allemaal bezig en jaagt velen onder ons angst aan. En dat hebben fraudeurs goed begrepen. E-mails, sms- en WhatsApp-berichten, Facebook, de post… Cybercriminaliteit komt meer en meer voor. Wees dus waakzaam, en denk goed na voor u op een link of een bijlage klikt of de richtlijnen in een brief volgt.
We zullen u nooit vragen om uw bankkaart op te sturen of vertrouwelijke informatie mee te delen. Niet per telefoon, niet per e-mail, niet per post, op geen enkele manier. Deel uw geheime codes nooit, dat geldt ook voor de handtekening van uw kaartlezer, uw Easy Banking- en itsme-codes en het wachtwoord van Easy Banking Web.
Een verdacht bericht ontvangen? Bel 02 762 60 00 en stuur het bericht door naar phishing@bnpparibasfortis.com.
COVID-19-Barometer
5e editie (26.10.2020) - De wereld is veranderd… onze bankgewoontes ook
Innovatieve betaalmiddelen, online aankopen, het gebruiken van handige tools om onze rekeningen en uitgaven te beheren… In deze vijfde editie van onze COVID-19-Barometer vindt u een analyse over de belangrijkste veranderingen sinds de coronacrisis losbarstte.
Herlees onze vorige edities
Contactpersonen
Bent u ondernemer? Vraag raad aan uw bank
Hebt u vragen of maakt u zich zorgen rond de financiële gevolgen van de coronacrisis voor uw professionele activiteit? Neem contact op met onze adviseurs van de Ondernemersbank via 02 433 43 31. Uw contactpersoon staat voor u klaar met een luisterend oor en de juiste expertise. Aarzel niet hem te contacteren voor een afspraak op afstand of mail naar corona@bnpparibasfortis.com.
Hebt u een onderneming? Uw bank is er voor u
Hoe kan uw onderneming het hoofd bieden aan de gevolgen van de coronacrisis? Uw contactpersoon blijft bereikbaar zodat u samen naar concrete oplossingen kunt zoeken om deze moeilijke periode te overbruggen. Aarzel niet hem te contacteren voor een afspraak op afstand of mail naar corona@bnpparibasfortis.com
Veelgestelde vragen
Geen resultaten gevondenGeen resultaten gevondenZoekresultaten
CORONAVIRUS - INFORMATIE VOOR ONDERNEMERS EN ONDERNEMINGEN
Blijft mijn Centre van de Ondernemersbank of Business Centre open? Hoe kan ik vanop afstand bankieren?
Uw gezondheid en die van onze medewerkers staat bij ons centraal, naast de continuïteit van onze dienstverlening. Daarom geven wij, zoals de federale regering aanraadt, de voorkeur aan bankieren op afstand.
Via Easy Banking App, Easy Banking Web, Easy Banking Business en Isabel regelt u uw bankzaken waar en wanneer u maar wilt met uw pc, tablet of smartphone, zelfs op uitzonderlijke sluitingsdagen.
U kunt ook contact opnemen met uw relatiebeheerder, uw Centre van de Ondernemersbank, uw Business Centre of uw kantoor via hun gebruikelijke telefoonnummers om een afspraak te maken, op weekdagen van 7 tot 20 uur en op zaterdag van 9 tot 20 uur. Uw afspraak kan telefonisch gebeuren of via videogesprek (Cisco Webex), waarmee u uw adviseur op afstand kunt ontmoeten via uw pc, smartphone of tablet. U kunt ook direct een afspraak maken via deze links:
Ondernemers: als uw persoonlijke adviseur van de Ondernemersbank niet beschikbaar is en u een dringende vraag heeft, kunt u ook telefonisch contact opnemen met uw Easy Banking Centre op 02 433 43 31, op weekdagen van 7 tot 22 uur en zaterdag van 9 tot 17 uur. Dan krijgt u direct een adviseur aan de lijn.
Specifieke vragen over steun en subsidies voor ondernemers, zelfstandigen en bedrijfsleiders in het kader van COVID-19, stuurt u naar corona@bnpparibasfortis.com.
Ik ben ondernemer of ik beheer een onderneming. Op welke steunmaatregelen kan ik een beroep doen?
De autoriteiten geven uitzonderlijke steun aan ondernemingen en zelfstandigen in het kader van het coronavirus. Uw contactpersoon zal u begeleiden bij uw aanvraag om te genieten van lokale, nationale en internationale subsidies en steunmaatregelen. Meer informatie hierover vindt u hier.
Welke ondersteuning kan ik als ondernemer of bedrijf krijgen voor mijn professionele kredieten?
Zoals aangekondigd op 22 maart van dit jaar hebben de banken, de Nationale Bank van België en de Minister van Financiën een akkoord gesloten om financiële steun te bieden aan Belgische bedrijven en particulieren die moeilijkheden ondervinden door de coronacrisis.
Op 31 maart 2020 heeft de overheid en de financiële sector een akkoord bereikt rond de voorwaarden en de praktische modaliteiten van de verschillende maatregelen.
Met betrekking tot professionele kredieten, kunt u, als u een niet-financiële onderneming, een kmo, een zelfstandige of een vzw bent en moeilijkheden ondervindt door de coronacrisis, uitstel van kapitaalsaflossingen van kredieten aanvragen voor een periode van 6 maanden.
De federale overheid heeft ook een garantieregeling geactiveerd voor alle nieuwe leningen en nieuwe kredietlijnen met een maximale looptijd van 12 maanden. Deze regeling laat niet-financiële bedrijven en zelfstandigen toe om een nieuw krediet aan te vragen om tijdelijke problemen te overbruggen. Wil u hiervan gebruik maken? Neem dan eerst contact op met uw relatiebeheerder die uw aanvraag mee zal helpen structureren en voorleggen voor een kredietbeslissing.
Alle informatie, voorwaarden en praktische details vindt u in dit document. Contacteer uw contactpersoon of het Easy Banking Centre om uw situatie te analyseren en uw aanvraag in te dienen. Het Easy Banking Centre is bereikbaar op 02 433 43 31, op weekdagen van 7 tot 22 uur en zaterdag van 9 tot 17 uur.
Wordt mijn betaalterminal automatisch aangepast aan de nieuwe limieten voor contactloze betalingen?
Alle betaalterminals, met inbegrip van de betaalterminals van Axepta BNP Paribas, worden automatisch aangepast. U dient hiervoor niets te doen. Klanten kunnen met de nieuwe limieten contactloos zonder pin betalen tot 50 euro en cumulatief tot 100 euro.