Menu

Veelgestelde vragen

Hoe krijg ik toegang tot Easy Banking Web?

Via onze website:  

  1. Klik bovenaan rechts op Aanmelden.
  2. Geef uw kaartnummer en klantnummer in.
  3. Vink indien u dit wenst het vak bij Dit profiel onthouden aan en voer een gebruikersnaam in. Bijvoorbeeld uw voornaam. Hierdoor moet u niet elke keer uw klant- en kaartnummer opnieuw invullen.
  4. Klik op Volgende.
  5. Kies of u zich aan wilt melden via uw debetkaart of kaartlezer of via Itsme en volg de stappen.

Hebt u nog geen kaartlezer? Dan kan u online een bestellen. U kan ook een kaartlezer vragen aan het onthaal van een van onze kantoren.

Telefonisch via ons Easy Banking Centre.

Hoe kan ik een profiel aanmaken in Easy Banking Web?

Een eerste profiel aanmaken:

  1. Bezoek onze website en klik rechtsboven op Aanmelden
  2. Voer uw klantnummer en kaartnummer in.
  3. Vink, indien u dit wenst, het vak bij Dit profiel bewaren aan en geef een profielnaam in. Zo zullen uw gegevens op dit toestel bewaard worden.
  4. Klik op Volgende.

Een bijkomend profiel aanmaken:

  1. Bezoek onze website en klik rechtsboven op Aanmelden
  2. Klik onder uw profielnaam op Aanmelden met een ander profiel.
  3. Op dit scherm kan u een profiel selecteren door erop te klikken. U kan ook een profiel verwijderen en een nieuw profiel aanmaken.
Hoe kan ik inloggen op Easy Banking Web?
  1. Bezoek onze website en klik bovenaan rechts op Aanmelden.
  2. Meld u voor het eerst aan? Vul dan uw klantnummer en kaartnummer in in het 
  3. Kies hoe u zich wilt aanmelden: Met kaartlezer of met itsme.
  4. Voer de stappen uit die op het scherm staan of open de itsme-app op uw smartphone.
Hoelang blijven verrichtingen opgeslagen in Mijn Handtekeningen zichtbaar?

Verrichtingen opgeslagen in Mijn Handtekeningen blijven 2 maanden zichtbaar. Als de verrichtingen binnen deze tijd niet ondertekend zijn, dan verdwijnen ze automatisch.

Waar in Easy Banking Web vind ik de waarde van de effecten op mijn effectenrekening?
  1. Ga naar het overzicht van uw beleggingen.
  2. Klik op het nummer van uw effectenrekening.
  3. U ziet nu een lijst van uw effecten met hun huidige waarde.
  4. Wenst u meer info? Klik dan op de naam van het effect. 
Waarom is mijn bewaarde profiel verdwenen?

Als u de cookies verwijdert, wordt ook de cookie met uw gebruikersgegevens verwijderd. Weet ook dat de meeste anti-spyware-programma's cookies verwijderen. Ook in dat geval moet u opnieuw uw gebruikersgegevens ingeven.

Waarom kan ik mijn elektronische handtekening niet invullen?
  1. Kijk na of de NumLock toets van uw computer ingeschakeld werd. Staat deze uit, dan kan u geen cijfers typen via het numeriek klavier, rechts op uw toetsenbord.
  2. U activeerde het veld waarin u uw elektronische handtekening dient in te vullen nog niet. Dit kan u doen door erin te klikken.
Waarom kan ik me niet aanmelden met mijn vingerafdruk?
  1. Uw toestel ondersteunt geen vingerafdrukken.
  2. Uw toestel werkt met verouderde software. U hebt minimum iOS 9.0 of Android 6.0 nodig.
  3. U gebruikt een tablet. Easy Banking App ondersteunt vingerafdrukken enkel op smartphone.
  4. Uw vingerafdruk werd nog niet geregistreerd op uw toestel.
  5. U gebruikt de verkeerde vinger.
  6. De vinger die u gebruikt is vuil, waardoor deze niet herkend wordt.
  7. Als u meerdere vingerafdrukken bewaard hebt op uw toestel, dan moet u er wissen tot u er maar een overhoudt.
  8. Er zijn krassen op de sensor voor uw vingerafdruk.

U kan ook steeds Easy Banking App verwijderen en opnieuw installeren om eventuele problemen op te lossen.

Hebt u nog vragen? U kan steeds terecht bij ons Easy Banking Centre.

Hoe activeer ik mijn vingerafdruk, Touch ID of Face ID?

Als u Easy Banking App voor het eerst gebruikt, wordt u gevraagd om Touch ID/ Vingerafdruk of FaceID te activeren.

Wilt u het later pas doen, dan kan het zo:

  1. Meld u aan op onze app.
  2. Druk onderaan rechts op de horizontale strepen en kies Instellingen.
  3. Kies voor Touch ID/Vingerafdruk of Face ID.
Hoe kan ik aanmelden in de Easy Banking App (met mijn smartphone of tablet)?

U hebt verschillende mogelijkheden om u aan te melden:

  1. Met uw vingerafdruk (enkel voor smartphone: via iPhone vanaf het model 5S en met iOS 9 of via Android 6.0).
  2. Met uw wachtwoord.
  3. Met uw kaartlezer (als u uw wachtwoord vergeten bent).
  4. Met ITSME.
Hoe krijg ik toegang tot Easy Banking App?

Enkel als u al toegang hebt tot Easy Banking Web, kunt u ook Easy Banking App gebruiken.

  1. Download de app in de App Store (iPhone, iPad) of op Google Play (Android)
  2. Maak een profiel aan met uw debetkaart en kaartlezer.

Bekijk alvast onze instructies om een eerste keer aan te melden.

Hoe kan ik een profiel aanmaken in Easy Banking App?
  1. Download de app in de App store of in Google Play.
  2. Open de app en druk op Aanmelden.
  3. Voer uw klantnummer en kaartnummer in.
  4. Bevestigt met een M2 handtekening, voor heb je een kaart en kaartlezer nodig.
  5. Geef uw telefoonnummer in en klik op Een sms ontvangen. U ontvangt hierop een activatiecode die u dan dient in te geven.
  6. Hierna kan u uw Easy Banking-code van 5 cijfers kiezen en deze dient u nogmaals te bevestigen.
  7. U wordt nu gevraagd of u aanmelden met vingerafdruk wilt activeren. Dit is optioneel.
  8. Bevestig tot slot met uw Easy Banking-code van 5 cijfers.
Hoe kan ik mijn minderjarig kind toestemming geven om de Easy Banking App te gebruiken?

U geeft als ouder zelf toestemming voor uw kinderen via uw eigen Easy Banking Web. Dit kan van zodra ze de leeftijd van 15 jaar hebben bereikt.

  1. Beheer de toegangen voor uw kinderen.
  2. Klik op de naam van uw zoon of dochter.
  3. Klik op Easy Banking App.
  4. Bevestig met uw debetkaart en kaartlezer.
  5. U kan de toegang langs dezelfde weg ook blokkeren.
Ik ben mijn Easy Banking-code vergeten. Hoe kies ik een nieuwe code?
  1. Klik in de app op Aanmelden en kies Code vergeten?
  2. Volg de stappen met uw kaartlezer.
  3. Kies een nieuwe Easy Banking-code en bevestig met uw kaartlezer.
Ik krijg een foutmelding dat een app boven Easy Banking komt te staan. Wat moet ik doen?

Het gaat om een waarschuwing die verschijnt wanneer Easy Banking App detecteert dat een andere app uw beeldscherm aanpast. Om te voorkomen dat een andere app uw scherm kan lezen of informatie aanpast, zal Easy Banking zichzelf blokkeren. 

Meestal gaat het om apps die de lichtsterkte van uw scherm regelen, bijvoorbeeld om een blauwlichtfilter te activeren. U dient deze apps volledig te sluiten.

Afhankelijk van uw Android-toestel kan dit zo:

  1. Sluit alle achtergrond apps via shortcut (een toets die meestal links onderaan het toestel staat). Deze toets heeft meestal een icoon van twee overlappende vierkanten.
  2. Ga naar de instellingen van uw toestel, vervolgens naar Applicaties en kies in de instellingen van de blokkerende app voor Geforceerd sluiten.

Lukt het niet, dan kunt u terecht bij ons Easy Banking Centre.

Kan ik twee profielen aanmaken in Easy Banking App?

Dit kan enkel op een tablet, omdat een smartphone geacht wordt persoonlijk te zijn.

Een nieuw profiel toevoegen kan door na het openen van de app rechtsboven te drukken op de drie punten en te kiezen voor profiel toevoegen.

Waar in Easy Banking App vind ik de waarde van de effecten op mijn effectenrekening?
  1. Meld u aan op onze app.
  2. Tik onderaan rechts op de drie punten en kies voor Beleggingen.  
  3. Selecteer de effectenrekening (indien de effectenrekening deel uitmaakt van een contract selecteert u eerst het contract).
  4. U ziet nu de totale waarde van uw effectenrekening. Om de waarde van een specifieke belegging te kennen, tikt u op de gewenste categorie.
  5. Druk op de naam van het effect waarover u meer info wenst.
Werkt Easy Banking App op mijn toestel?

De volgende mobiele besturingssystemen zijn compatibel met de meest recente versies van de app:

  1. Android 4.4 of hoger
  2. iOS 10.3 of hoger
Hoe activeer ik ITSME in Easy Banking Web?
  1. Vul uw klantnummer en kaartnummer in op het aanmeldscherm van Easy Banking.
  2. Kies voor Aanmelden met ITSME.
  3. Volg de stappen met uw kaartlezer.
  4. Uw naam zal verschijnen. Klik nu op Volgende..
  5. Volg opnieuw de stappen met uw kaartlezer.

Bekijk ook dit filmpje om aan te melden met de applicatie ITSME.

Hoe meld ik me met ITSME aan op Easy Banking Web?

U hebt ITSME al geactiveerd voor Easy Banking Web:

  1. Ga naar Easy Banking Web.
  2. Kies voor Aanmelden met ITSME.
  3. Open de ITSME-app op uw smartphone en volg de stappen op uw scherm.
  4. U wordt nu automatisch aangemeld op Easy Banking.
Hoe kan ik mijn geblokkeerde itsme-account opnieuw activeren?

U kan uw itsme-account opnieuw activeren via de itsme-app. Hiervoor hebt u om veiligheidsredenen uw kaartlezer nodig. U kunt ook contact opnemen met itsme via hun website of via de itsme-helpdesk op het nummer +32 (0)2 657 32 13 (ma - vrij van 8u tot 18 uur).

BNP Paribas Fortis heeft geen toegang tot de itsme-accounts.

Ik heb mijn smartphone verloren. Hoe blokkeer ik mijn itsme account?

Dat kan via de website van itsme of via de itsme-helpdesk op het nummer +32 (0)2 657 32 13 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 18 uur).

Gebruik u ook Easy Banking App? Neem dan contact op met ons Easy Banking Centre om ook Easy Banking App te laten blokkeren.

Kan iedereen gebruik maken van itsme?

Bent u ouder dan 18 jaar en hebt u een Belgisch eID, een Belgische simkaart en een gsm, dan kunt u gebruik maken van itsme.

U hebt ook een smartphone nodig met minimaal Android 5.0 of minimaal iOS 9.0.

Hoe activeer ik mijn code Easy Banking Phone?

Via Easy Banking Web:

  1. Bezoek onze pagina over Easy Banking Phone.
  2. Klik op de groene knop Activeren of Wijzigen.
  3. Kies uw code van 5 cijfers, klik op volgende en bevestig met uw kaartlezer.

Via Easy Banking App:

  1. Meld aan op onze app.
  2. Druk onderaan op Contacteer ons.
  3. Klik op de afbeelding van een telefoon om ons beveiligd te bellen.

U kan ook ons Easy Banking Centre contacteren. Uw code wordt dan naar uw domicilieadres gestuurd.

Hoe bestel ik een kaartlezer?
  1. U kan online een kaartlezer aanvragen. U ontvangt ze binnen een week.
  2. U kan een kaartlezer vragen in een van onze kantoren.
Welke kaart moet ik met de kaartlezer gebruiken?

Aanmelden op Easy Banking kan enkel met een actieve debetkaart.

Overschrijvingen kan u vervolgens enkel bevestigen met de debetkaart die u gebruikte om aan te melden of om uw profiel aan te maken, ongeacht de rekening waarvan u overschrijft.

Wilt u betaling via een webshop, dan dient u de kaart waarvan u het kaartnummer invoerde in uw kaartlezer te gebruiken. Koos u ervoor om met kredietkaart te betalen, dan dient u ook die kredietkaart in te kaartlezer te gebruiken.

Wat moet ik doen als mijn kaartlezer niet meer werkt?

Uw kaartlezer is defect? Of de melding Battery low verschijnt?

Bestel dan gratis een nieuwe kaartlezer..

  1. Vraag online een nieuwe kaartlezer aan.
  2. Ga langs in een van onze kantoren indien u onmiddellijk een kaartlezer wenst.
Welke kaart moet ik met de kaartlezer gebruiken?

Aanmelden op Easy Banking kan enkel met een actieve debetkaart.

Overschrijvingen kan u vervolgens enkel bevestigen met de debetkaart die u gebruikte om aan te melden of om uw profiel aan te maken, ongeacht de rekening waarvan u overschrijft.

Wilt u betaling via een webshop, dan dient u de kaart waarvan u het kaartnummer invoerde in uw kaartlezer te gebruiken. Koos u ervoor om met kredietkaart te betalen, dan dient u ook die kredietkaart in te kaartlezer te gebruiken.

Gelieve uw toestel te draaien.

Om een optimale gebruikerservaring te garanderen, is deze functie alleen beschikbaar in portretmodus.

Ondernemers en ondernemingen: we zijn er voor u

Stay Safe, Pay Safe: contactloos betalen

Uw zaak heropent op 11 mei. We wensen het u toe. Maar we moeten voorzichtig blijven, want het virus is er nog steeds. In dit opzicht is contactloos betalen een uitstekende manier om de verspreiding ervan te beperken. Of het nu gaat om een kaart, een smartphone of een smartwatch – uw klanten zullen vandaag de dag liever betalen zonder het klavier van de betaalterminal aan te raken.

De ‘Stay Safe, Pay Safe’-campagne belicht de voordelen van contactloos betalen.

Maatregelen voor professionele kredieten

Nieuwe aanvragen van kredieten

Het koninklijk besluit van 14 april 2020 geeft de banken het groene licht om nieuwe kredieten te verstrekken aan zelfstandigen, kmo’s en bedrijven die liquiditeitsproblemen ondervinden tijdens de coronacrisis. De federale overheid trekt daarvoor 50 miljard euro uit als staatsgarantie.

Wenst u een kredietaanvraag in te dienen? Met deze simulatie in Excel kunt u snel uw liquiditeitstekort en uw kredietbehoefte berekenen.

Voor hulp bij het invullen van de berekeningstool en advies op maat van uw specifieke situatie, neem contact op met uw vertrouwde contactpersoon of bel onze adviseurs van het Easy Banking Centre op 02 433 43 31.

Lopende kredieten

Zoals aangekondigd op 22 maart van dit jaar hebben de banken, de Nationale Bank van België en de minister van Financiën een akkoord gesloten om financiële steun te bieden aan Belgische bedrijven en particulieren die moeilijkheden ondervinden door de coronacrisis.

Op 31 maart 2020 heeft de overheid en de financiële sector een akkoord bereikt rond de voorwaarden en de praktische modaliteiten van de verschillende maatregelen.

Met betrekking tot professionele kredieten, kunt u, als u een niet-financiële onderneming, een kmo, een zelfstandige of een vzw bent en moeilijkheden ondervindt door de coronacrisis, uitstel van kapitaalsaflossingen van kredieten aanvragen voor een periode van 6 maanden. Alle informatie, voorwaarden en praktische details vindt u in dit document.

U kunt uw contactpersoon of het Easy Banking Centre contacteren om uw situatie te analyseren en uw aanvraag in te dienen.

Subsidies

Overheidssteun voor ondernemers en ondernemingen

Het coronavirus treft niet alleen de samenleving maar heeft ook een sterke economische impact op zowat alle ondernemers, ondernemingen en sectoren. Uw bank maakt u graag wegwijs in het kluwen van lokale, nationale en internationale subsidies en steunmaatregelen, die deze impact draagbaar moeten maken.

Yes, we zijn open-KIT 

De toolkit voor het welzijn van werknemers en managers in coronatijden

De coronacrisis veranderde ons leven bruusk en ingrijpend. De ‘lockdown light’ betekende ook een totaal andere manier van werken en ondernemen. Met #SamenSterk wil BNP Paribas Fortis bedrijven en handelszaken ondersteunen, van de exitstrategie naar “Yes, we zijn open”. Als onderdeel daarvan vindt u hier een toolkit vol tips & tricks, advies en ondersteuning rond (thuis)werken met respect voor de social distancing, stressmanagement, emotionele beschikbaarheid en meer.

Verhoging limieten contactloos betalen

Contactloos betalen

Gezien de huidige context is contactloos betalen heel belangrijk. Uw klant betaalt u door zijn debet- of kredietkaart vlakbij uw terminal te houden. Als hun aankoop een bepaald bedrag niet overschrijdt, hoeven ze niet eens het toetsenbord van uw terminal aan te raken om hun pincode in te voeren. Zero contact.

Om het aantal transacties zonder pincode aan te moedigen, is vanaf 14 april het maximumbedrag per transactie verhoogd 50 euro (vroeger was het 25 euro). Voor elke aankoop voor een bedrag dat kleiner of gelijk is aan 50 euro is geen pincode meer nodig. Hetzelfde geldt voor het cumulatieve bedrag: opeenvolgende betalingen kunnen oplopen tot een totaalbedrag van 100 euro (vroeger 50 euro) zonder pincode. Boven 100 euro moet uw klant zijn code wel intikken.

Vandaag is het ook mogelijk om contactloos te betalen met een smartphone en een smartwatch. Al wat u nodig hebt is een betaalterminal. Welke contactloze betaalmethoden biedt u uw klanten aan?

Bescherm uzelf tegen online fraude

Cybercriminelen gebruiken het coronavirus

De coronacrisis baart ons allen zorgen en is schrikwekkend. Cybercriminelen weten dat. E-mails, sms'en, Whatsapp-berichten, Facebook, ... cybercriminaliteit vermenigvuldigt zich. Blijf waakzaam. Denk goed na voordat u op een link of een bijlage klikt.

Onze oplossingen voor online en mobiel bankieren

Contactpersonen

Item

Veelgestelde vragen

Geen resultaten gevonden

Geen resultaten gevondenGeen resultaten gevondenZoekresultaten

Blijft mijn Centre van de Ondernemersbank of Business Centre open? Hoe kan ik vanop afstand bankieren?

Uw gezondheid en die van onze medewerkers staat bij ons centraal, naast de continuïteit van onze dienstverlening. Daarom geven wij, zoals de federale regering aanraadt, de voorkeur aan bankieren op afstand.

Via Easy Banking App, Easy Banking Web, Easy Banking Business en Isabel regelt u uw bankzaken waar en wanneer u maar wilt met uw pc, tablet of smartphone, zelfs op uitzonderlijke sluitingsdagen.

U kunt ook contact opnemen met uw relatiebeheerder, uw Centre van de Ondernemersbank, uw Business Centre of uw kantoor via hun gebruikelijke telefoonnummers om een afspraak te maken, op weekdagen van 7 tot 20 uur en op zaterdag van 9 tot 20 uur. Uw afspraak kan telefonisch gebeuren of via videogesprek (Cisco Webex), waarmee u uw adviseur op afstand kunt ontmoeten via uw pc, smartphone of tablet. U kunt ook direct een afspraak maken via deze links:

  1. Ondernemers
  2. Corporates

Ondernemers: als uw persoonlijke adviseur van de Ondernemersbank niet beschikbaar is en u een dringende vraag heeft, kunt u ook telefonisch contact opnemen met uw Easy Banking Centre op 02 433 43 31, op weekdagen van 7 tot 22 uur en zaterdag van 9 tot 17 uur. Dan krijgt u direct een adviseur aan de lijn.

Specifieke vragen over steun en subsidies voor ondernemers, zelfstandigen en bedrijfsleiders in het kader van COVID-19, stuurt u naar corona@bnpparibasfortis.com.

Ik ben ondernemer of ik beheer een onderneming. Op welke steunmaatregelen kan ik een beroep doen?

De autoriteiten geven uitzonderlijke steun aan ondernemingen en zelfstandigen in het kader van het coronavirus. Uw contactpersoon zal u begeleiden bij uw aanvraag om te genieten van lokale, nationale en internationale subsidies en steunmaatregelen. Meer informatie hierover vindt u hier.

Welke ondersteuning kan ik als ondernemer of bedrijf krijgen voor mijn professionele kredieten?

Zoals aangekondigd op 22 maart van dit jaar hebben de banken, de Nationale Bank van België en de Minister van Financiën een akkoord gesloten om financiële steun te bieden aan Belgische bedrijven en particulieren die moeilijkheden ondervinden door de coronacrisis.

Op 31 maart 2020 heeft de overheid en de financiële sector een akkoord bereikt rond de voorwaarden en de praktische modaliteiten van de verschillende maatregelen.

Met betrekking tot professionele kredieten, kunt u, als u een niet-financiële onderneming, een kmo, een zelfstandige of een vzw bent en moeilijkheden ondervindt door de coronacrisis, uitstel van kapitaalsaflossingen van kredieten aanvragen voor een periode van 6 maanden.

De federale overheid heeft ook een garantieregeling geactiveerd voor alle nieuwe leningen en nieuwe kredietlijnen met een maximale looptijd van 12 maanden. Deze regeling laat niet-financiële bedrijven en zelfstandigen toe om een nieuw krediet aan te vragen om tijdelijke problemen te overbruggen. Wil u hiervan gebruik maken? Neem dan eerst contact op met uw relatiebeheerder die uw aanvraag mee zal helpen structureren en voorleggen voor een kredietbeslissing.

Alle informatie, voorwaarden en praktische details vindt u in dit document. Contacteer uw contactpersoon of het Easy Banking Centre om uw situatie te analyseren en uw aanvraag in te dienen. Het Easy Banking Centre is bereikbaar op 02 433 43 31, op weekdagen van 7 tot 22 uur en zaterdag van 9 tot 17 uur.

Wordt mijn betaalterminal automatisch aangepast aan de nieuwe limieten voor contactloze betalingen?

Alle betaalterminals, met inbegrip van de betaalterminals van Axepta BNP Paribas, worden automatisch aangepast. U dient hiervoor niets te doen. Klanten kunnen met de nieuwe limieten contactloos zonder pin betalen tot 50 euro en cumulatief tot 100 euro.