Menu

Veelgestelde vragen

Hoe krijg ik toegang tot Easy Banking Web?

Via onze website:  

  1. Klik bovenaan rechts op Aanmelden.
  2. Geef uw kaartnummer en klantnummer in.
  3. Vink indien u dit wenst het vak bij Dit profiel onthouden aan en voer een gebruikersnaam in. Bijvoorbeeld uw voornaam. Hierdoor moet u niet elke keer uw klant- en kaartnummer opnieuw invullen.
  4. Klik op Volgende.
  5. Kies of u zich aan wilt melden via Itsme of via uw debetkaart of kaartlezer en volg de stappen.

Hebt u nog geen kaartlezer? Dan kan u online een bestellen. U kan ook een kaartlezer vragen aan het onthaal van een van onze kantoren.

Hoe kan ik een profiel aanmaken in Easy Banking Web?

Een eerste profiel aanmaken:

  1. Bezoek onze website en klik rechtsboven op Aanmelden
  2. Voer uw klantnummer en kaartnummer in.
  3. Vink, indien u dit wenst, het vak bij Dit profiel bewaren aan en geef een profielnaam in. Zo zullen uw gegevens op dit toestel bewaard worden.
  4. Klik op Volgende.

Een bijkomend profiel aanmaken:

  1. Bezoek onze website en klik rechtsboven op Aanmelden
  2. Klik onder uw profielnaam op Aanmelden met een ander profiel.
  3. Op dit scherm kan u een profiel selecteren door erop te klikken. U kan ook een profiel verwijderen en een nieuw profiel aanmaken.
Hoe kan ik inloggen op Easy Banking Web?
  1. Bezoek onze website en klik bovenaan rechts op Aanmelden.
  2. Meld u voor het eerst aan? Vul dan uw klantnummer en kaartnummer in in het 
  3. Kies hoe u zich wilt aanmelden: Met kaartlezer of met itsme.
  4. Voer de stappen uit die op het scherm staan of open de itsme-app op uw smartphone.
Hoe lang blijven verrichtingen opgeslagen in Mijn Handtekeningen zichtbaar?

Verrichtingen opgeslagen in Mijn Handtekeningen blijven 2 maanden zichtbaar. Als de verrichtingen binnen deze tijd niet ondertekend zijn, dan verdwijnen ze automatisch.

Waar in Easy Banking Web vind ik de waarde van de effecten op mijn effectenrekening?
  1. Ga naar het overzicht van uw beleggingen.
  2. Klik op het nummer van uw effectenrekening.
  3. U ziet nu een lijst van uw effecten met hun huidige waarde.
  4. Wenst u meer info? Klik dan op de naam van het effect. 
Waarom is mijn bewaarde profiel verdwenen?

Als u de cookies verwijdert, wordt ook de cookie met uw gebruikersgegevens verwijderd. Verwijderde u niet zelf de door uw browser bewaarde cookies en andere gegevens, dan maakt u mogelijk gebruik van software, zoals een antivirusprogramma, dat ingesteld werd om deze data automatisch te wissen.

Waarom kan ik mijn elektronische handtekening niet invullen?
  1. Kijk na of de NumLock toets van uw computer ingeschakeld werd. Staat deze uit, dan kan u geen cijfers typen via het numeriek klavier, rechts op uw toetsenbord.
  2. U activeerde het veld waarin u uw elektronische handtekening dient in te vullen nog niet. Dit kan u doen door erin te klikken.
Waarom kan ik me niet aanmelden met mijn vingerafdruk?
  1. Uw toestel ondersteunt geen vingerafdrukken.
  2. Uw toestel werkt met verouderde software. U hebt minimum iOS 12 of Android 6.0 nodig.
  3. Uw vingerafdruk werd nog niet geregistreerd op uw toestel.
  4. U gebruikt de verkeerde vinger.
  5. Er zijn krassen op de sensor voor uw vingerafdruk.

U kunt ook steeds Easy Banking App verwijderen en opnieuw installeren om eventuele problemen op te lossen.

Hoe activeer ik mijn vingerafdruk, Touch ID of Face ID?

Als u Easy Banking App voor het eerst gebruikt, wordt u gevraagd om Touch ID/ Vingerafdruk of FaceID te activeren.

Wilt u het later pas doen, dan kan het zo:

  1. Meld u aan op onze app.
  2. Druk onderaan rechts op de horizontale strepen en kies Instellingen.
  3. Kies voor Touch ID/Vingerafdruk of Face ID.
Hoe kan ik aanmelden in de Easy Banking App (met mijn smartphone of tablet)?

U hebt verschillende mogelijkheden om u aan te melden:

  1. Met uw vingerafdruk of Face ID.
  2. Met uw Easy Banking-code
  3. Met uw kaartlezer (als u uw Easy Banking-code vergeten bent).
Hoe krijg ik toegang tot Easy Banking App?
  1. Download Easy Banking App in de App Store (iPhone, iPad) of op Google Play (Android)
  2. Maak een profiel aan met uw debetkaart en kaartlezer.
  3. Tijdens het aanmaken van een profiel zal u een bijkomende bevestigingscode via sms ontvangen. Nadien zal u gevraagd worden om een persoonlijke Easy Banking-code van 5 cijfers te kiezen. Deze code moet verschillen van de code die u per sms ontving.
  4. Indien uw toestel dit ondersteunt, zal u tijdens de creatie van uw profiel ook gevraagd worden of u uw vingerafdruk of Face ID wilt activeren voor gebruik op Easy Banking App.

Bekijk alvast onze instructies om een eerste keer aan te melden.

Hoe kan ik een profiel aanmaken in Easy Banking App?
  1. Download de app in de App store of in Google Play.
  2. Open de app en druk op Aanmelden.
  3. Voer uw klantnummer en kaartnummer in.
  4. Bevestig met een M1-handtekening, hiervoor hebt u een kaart en kaartlezer nodig.
  5. Geef uw telefoonnummer in en druk op Een sms ontvangen. U ontvangt een activatiecode die u dient in te geven in Easy Banking App.
  6. Hierna kunt u uw Easy Banking-code van 5 cijfers kiezen. Deze dient u nogmaals te bevestigen.
  7. U wordt nu gevraagd of u aanmelden met vingerafdruk wilt activeren. Dit is optioneel.
  8. Bevestig tot slot met uw Easy Banking-code van 5 cijfers.
Hoe kan ik mijn minderjarig kind toestemming geven om de Easy Banking App te gebruiken?

U geeft als ouder zelf toestemming voor uw kinderen via uw eigen Easy Banking Web. Dit kan van zodra ze de leeftijd van 15 jaar hebben bereikt.

  1. Beheer de toegangen voor uw kinderen.
  2. Klik op de naam van uw zoon of dochter.
  3. Klik op Easy Banking App.
  4. Bevestig met uw debetkaart en kaartlezer.
  5. U kan de toegang langs dezelfde weg ook blokkeren.
Ik ben mijn Easy Banking-code vergeten. Hoe kies ik een nieuwe code?
  1. Klik in de app op Aanmelden en kies Code vergeten?
  2. Volg de stappen met uw kaartlezer.
  3. Kies een nieuwe Easy Banking-code en bevestig met uw kaartlezer.
Ik krijg een foutmelding dat een app boven Easy Banking komt te staan. Wat moet ik doen?

Het gaat om een waarschuwing die verschijnt wanneer Easy Banking App detecteert dat een andere app uw beeldscherm aanpast. Om te voorkomen dat een andere app uw scherm kan lezen of informatie aanpast, zal Easy Banking zichzelf blokkeren. 

Meestal gaat het om apps die de lichtsterkte van uw scherm regelen, bijvoorbeeld om een blauwlichtfilter te activeren. U dient deze apps volledig te sluiten.

Afhankelijk van uw Android-toestel kan dit zo:

  1. Sluit alle achtergrond apps via shortcut (een toets die meestal links onderaan het toestel staat). Deze toets heeft meestal een icoon van twee overlappende vierkanten.
  2. Ga naar de instellingen van uw toestel, vervolgens naar Applicaties en kies in de instellingen van de blokkerende app voor Geforceerd sluiten.

Lukt het niet, dan kunt u terecht bij ons Easy Banking Centre.

Kan ik twee profielen aanmaken in Easy Banking App?

Op dit ogenblik is het niet mogelijk om meerdere profielen aan te maken in Easy Banking App.

Waar in Easy Banking App vind ik de waarde van de effecten op mijn effectenrekening?
  1. Meld u aan op onze app.
  2. Tik onderaan rechts op de drie punten en kies voor Beleggingen.  
  3. Selecteer de effectenrekening (indien de effectenrekening deel uitmaakt van een contract selecteert u eerst het contract).
  4. U ziet nu de totale waarde van uw effectenrekening. Om de waarde van een specifieke belegging te kennen, tikt u op de gewenste categorie.
  5. Druk op de naam van het effect waarover u meer info wenst.
Werkt Easy Banking App op mijn toestel?

U kunt Easy Banking App gebruiken op toestellen die beschikken over minstens Android 6.0 of minstens iOS 12.

Hoe activeer ik itsme in Easy Banking Web?
  1. Vul uw klantnummer en kaartnummer in op het aanmeldscherm van Easy Banking.
  2. Kies voor Aanmelden met itsme.
  3. Volg de stappen met uw kaartlezer.
  4. Uw naam zal verschijnen. Klik nu op Volgende.
  5. Volg opnieuw de stappen met uw kaartlezer.

Bekijk ook dit filmpje om aan te melden met de applicatie itsme.

Hoe meld ik me met itsme aan op Easy Banking Web?

U hebt itsme al geactiveerd voor Easy Banking Web:

  1. Ga naar Easy Banking Web.
  2. Kies voor Aanmelden met ITSME.
  3. Open de itsme-app op uw smartphone en volg de stappen op uw scherm.
  4. U wordt nu automatisch aangemeld op Easy Banking.
Hoe kan ik mijn geblokkeerde itsme-account opnieuw activeren?

U kan uw itsme-account opnieuw activeren via de itsme-app. Hiervoor hebt u om veiligheidsredenen uw kaartlezer nodig. U kunt ook contact opnemen met itsme via hun website.

BNP Paribas Fortis heeft geen toegang tot de itsme-accounts.

Ik heb mijn smartphone verloren. Hoe blokkeer ik mijn itsme account?

Dat kan via de website van Itsme.

Gebruikt u ook Easy Banking App? Neem dan contact op met ons Easy Banking Centre om ook Easy Banking App te laten blokkeren.

Kan iedereen gebruik maken van itsme?

Bent u ouder dan 18 jaar en hebt u een smartphone en een Belgische of Nederlandse eID, dan kunt u gebruik maken van Itsme.

Hoe activeer ik mijn code Easy Banking Phone?

Via Easy Banking Web:

  1. Bezoek onze pagina over Easy Banking Phone.
  2. Klik op de groene knop Activeren of Wijzigen.
  3. Kies uw code van 5 cijfers, klik op volgende en bevestig met uw kaartlezer.

Via Easy Banking App:

  1. Meld aan op onze app.
  2. Druk onderaan op Contact.
  3. kies voor Easy Banking Centre. Op deze manier belt u beveiligd zonder dat zelf een code moet ingeven.

U kunt ook ons Easy Banking Centre contacteren. Uw code wordt dan naar uw domicilieadres gestuurd.

Hoe bestel ik een kaartlezer?
  1. U kunt online een kaartlezer aanvragen.
  2. U kunt ook een kaartlezer vragen in een van onze kantoren.
Welke kaart moet ik met de kaartlezer gebruiken?

Aanmelden op Easy Banking Web kan enkel met een actieve debetkaart.

Overschrijvingen kan u vervolgens enkel bevestigen met de debetkaart die u gebruikte om aan te melden of om uw profiel aan te maken, ongeacht de rekening waarvan u overschrijft.

Wilt u betalen via een webshop, dan dient u de kaart waarvan u het kaartnummer invoerde in uw kaartlezer te gebruiken. Koos u ervoor om met kredietkaart te betalen, dan dient u ook die kredietkaart in te kaartlezer te gebruiken.

Wat moet ik doen als mijn kaartlezer niet meer werkt?

Uw kaartlezer is defect?

U kunt online gratis een nieuwe kaartlezer aanvragen.

Welke kaart moet ik met de kaartlezer gebruiken?

Aanmelden op Easy Banking Web kan enkel met een actieve debetkaart.

Overschrijvingen kan u vervolgens enkel bevestigen met de debetkaart die u gebruikte om aan te melden of om uw profiel aan te maken, ongeacht de rekening waarvan u overschrijft.

Wilt u betalen via een webshop, dan dient u de kaart waarvan u het kaartnummer invoerde in uw kaartlezer te gebruiken. Koos u ervoor om met kredietkaart te betalen, dan dient u ook die kredietkaart in te kaartlezer te gebruiken.

Gelieve uw toestel te draaien.

Om een optimale gebruikerservaring te garanderen, is deze functie alleen beschikbaar in portretmodus.

Ondernemers en ondernemingen: we zijn er voor u

Uw bank blijft bereikbaar

Uw bank staat meer dan ooit aan uw zijde. Uit voorzorg geven we in juli en augustus nog de voorkeur aan advies op afstand in onze kantoren en/of Ondernemersbank Centres.

Bankieren waar en wanneer u wilt? U kunt rekenen op onze digitale oplossingen Easy Banking Web, App en Business (Mobile): via Easy Banking hebt u waar en wanneer u wilt toegang tot uw bank, ook op uitzonderlijke sluitingsdagen: controleer uw saldo, raadpleeg uw rekeninguittreksels, voer uw overschrijvingen uit ...

Hebt u een dringende vraag? Contacteer uw adviseur of het Easy Banking Centre. Voor uw aanvraag is een kantoorbezoek noodzakelijk? Dat kan ‘s morgens maar alleen op afspraak. Op zaterdag zijn de kantoren gesloten. Hebt u advies nodig? Maak er een, dat is zo gebeurd:

  • in Easy Banking App klikt u op ‘Contacteer ons’;
  • in Easy Banking Web klikt u op ‘Maak een afspraak’;
  • via de telefoon op het nummer 02 433 43 31 of bel rechtstreeks naar uw adviseur.

Hebt u nood aan advies? Uw adviseur is beschikbaar op afspraak, telefonisch of via een videogesprek, en dit van maandag tot vrijdag van 9 tot 20 u.

Maatregelen voor professionele kredieten

Einde verlenging uitstel van terugbetaling voor kredieten

Sinds 30 juni 2021 kan geen betalingsuitstel voor professionele kredieten meer aangevraagd worden onder toepassing van het charter omdat de regering een einde maakte aan de versoepelingsmaatregelen.

Een vraag over betalingsuitstel van uw woonkrediet? Alle praktische details vindt u hier.

Hebt u een vraag die geen verband houdt met het betalingsuitstel? Wilt u een afspraak op afstand maken?

Uw adviseur is beschikbaar per telefoon of videogesprek, op afspraak, van maandag tot en met vrijdag van 9 tot 20 uur.

Of een van onze adviseurs op afstand zal u snel antwoorden:

  • via de knop ‘Contacteer ons’ in uw Easy Banking App ;
  • op 02 433 43 31, van maandag tot vrijdag, van 7 tot 22u, en op zaterdag, van 9 tot 17u.

Nieuwe aanvragen van kredieten

De koninklijke besluiten van 14/04/2020 en 20/07/2020 geven de banken de mogelijkheid om, onder specifieke voorwaarden, nieuwe kredieten te verstrekken aan zelfstandigen, kmo’s en bedrijven die liquiditeitsproblemen ondervinden tijdens de coronacrisis.

Wenst u een kredietaanvraag in te dienen? Met deze simulatie in Excel kunt u snel uw liquiditeitstekort en uw kredietbehoefte berekenen.

Voor hulp bij het invullen van de berekeningstool en advies op maat van uw specifieke situatie, neem contact op met uw vertrouwde contactpersoon of bel onze adviseurs van het Easy Banking Centre op 02 433 43 31.

Subsidies

Overheidssteun voor ondernemers en ondernemingen

Het coronavirus treft niet alleen de samenleving maar heeft ook een sterke economische impact op zowat alle ondernemers, ondernemingen en sectoren. Uw bank maakt u graag wegwijs in het kluwen van lokale, nationale en internationale subsidies en steunmaatregelen, die deze impact draagbaar moeten maken.

Onze oplossingen voor online en mobiel bankieren

Stay safe, pay Safe: contactloos betalen

Contactloos betalen

Gezien de huidige context is contactloos betalen heel belangrijk. Uw klant betaalt u door zijn debet- of kredietkaart vlakbij uw terminal te houden. Als hun aankoop een bepaald bedrag niet overschrijdt, hoeven ze niet eens het toetsenbord van uw terminal aan te raken om hun pincode in te voeren. Zero contact.

Vandaag is het ook mogelijk om contactloos te betalen met een smartphone en een smartwatch. Al wat u nodig hebt is een betaalterminal. Welke contactloze betaalmethoden biedt u uw klanten aan?

Toolkit

De toolkit voor het welzijn van werknemers en managers in coronatijden

De coronacrisis veranderde ons leven bruusk en ingrijpend. Dit betekent ook een totaal andere manier van werken en ondernemen. Wij willen bedrijven en handelszaken ondersteunen want ook dat is #positivebanking. Als onderdeel daarvan vindt u hier een toolkit vol tips & tricks, advies en ondersteuning rond (thuis)werken met respect voor de social distancing, stressmanagement, emotionele beschikbaarheid en meer.

Bescherm uzelf tegen online fraude

Het coronavirus : een zegen voor fraudeurs

De coronacrisis houdt ons allemaal bezig en jaagt velen onder ons angst aan. En dat hebben fraudeurs goed begrepen. E-mails, sms- en WhatsApp-berichten, Facebook, de post… Cybercriminaliteit komt meer en meer voor. Wees dus waakzaam, en denk goed na voor u op een link of een bijlage klikt of de richtlijnen in een brief volgt.

We zullen u nooit vragen om uw bankkaart op te sturen of vertrouwelijke informatie mee te delen. Niet per telefoon, niet per e-mail, niet per post, op geen enkele manier. Deel uw geheime codes nooit, dat geldt ook voor de handtekening van uw kaartlezer, uw Easy Banking- en itsme-codes en het wachtwoord van Easy Banking Web.

Een verdacht bericht ontvangen? Bel 02 762 60 00 en stuur het bericht door naar phishing@bnpparibasfortis.com.

COVID-19-Barometer

5e editie (26.10.2020) - De wereld is veranderd… onze bankgewoontes ook

Innovatieve betaalmiddelen, online aankopen, het gebruiken van handige tools om onze rekeningen en uitgaven te beheren… In deze vijfde editie van onze COVID-19-Barometer vindt u een analyse over de belangrijkste veranderingen sinds de coronacrisis losbarstte.

Contactpersonen

Item

Veelgestelde vragen

Geen resultaten gevonden

Geen resultaten gevondenGeen resultaten gevondenZoekresultaten

Blijft mijn Centre van de Ondernemersbank of Business Centre open? Hoe kan ik vanop afstand bankieren?

Uw gezondheid en die van onze medewerkers staat bij ons centraal, naast de continuïteit van onze dienstverlening. Daarom geven wij, zoals de federale regering aanraadt, de voorkeur aan bankieren op afstand.

Via Easy Banking App, Easy Banking Web, Easy Banking Business en Isabel regelt u uw bankzaken waar en wanneer u maar wilt met uw pc, tablet of smartphone, zelfs op uitzonderlijke sluitingsdagen.

U kunt ook contact opnemen met uw relatiebeheerder, uw Centre van de Ondernemersbank, uw Business Centre of uw kantoor via hun gebruikelijke telefoonnummers om een afspraak te maken, op weekdagen van 7 tot 20 uur en op zaterdag van 9 tot 20 uur. Uw afspraak kan telefonisch gebeuren of via videogesprek (Cisco Webex), waarmee u uw adviseur op afstand kunt ontmoeten via uw pc, smartphone of tablet. U kunt ook direct een afspraak maken via deze links:

  1. Ondernemers
  2. Corporates

Ondernemers: als uw persoonlijke adviseur van de Ondernemersbank niet beschikbaar is en u een dringende vraag heeft, kunt u ook telefonisch contact opnemen met uw Easy Banking Centre op 02 433 43 31, op weekdagen van 7 tot 22 uur en zaterdag van 9 tot 17 uur. Dan krijgt u direct een adviseur aan de lijn.

Specifieke vragen over steun en subsidies voor ondernemers, zelfstandigen en bedrijfsleiders in het kader van COVID-19, stuurt u naar corona@bnpparibasfortis.com.

Ik ben ondernemer of ik beheer een onderneming. Op welke steunmaatregelen kan ik een beroep doen?

De autoriteiten geven uitzonderlijke steun aan ondernemingen en zelfstandigen in het kader van het coronavirus. Uw contactpersoon zal u begeleiden bij uw aanvraag om te genieten van lokale, nationale en internationale subsidies en steunmaatregelen. Meer informatie hierover vindt u hier.

Welke ondersteuning kan ik als ondernemer of bedrijf krijgen voor mijn professionele kredieten?

Zoals aangekondigd op 22 maart van dit jaar hebben de banken, de Nationale Bank van België en de Minister van Financiën een akkoord gesloten om financiële steun te bieden aan Belgische bedrijven en particulieren die moeilijkheden ondervinden door de coronacrisis.

Op 31 maart 2020 heeft de overheid en de financiële sector een akkoord bereikt rond de voorwaarden en de praktische modaliteiten van de verschillende maatregelen.

Met betrekking tot professionele kredieten, kunt u, als u een niet-financiële onderneming, een kmo, een zelfstandige of een vzw bent en moeilijkheden ondervindt door de coronacrisis, uitstel van kapitaalsaflossingen van kredieten aanvragen voor een periode van 6 maanden.

De federale overheid heeft ook een garantieregeling geactiveerd voor alle nieuwe leningen en nieuwe kredietlijnen met een maximale looptijd van 12 maanden. Deze regeling laat niet-financiële bedrijven en zelfstandigen toe om een nieuw krediet aan te vragen om tijdelijke problemen te overbruggen. Wil u hiervan gebruik maken? Neem dan eerst contact op met uw relatiebeheerder die uw aanvraag mee zal helpen structureren en voorleggen voor een kredietbeslissing.

Alle informatie, voorwaarden en praktische details vindt u in dit document. Contacteer uw contactpersoon of het Easy Banking Centre om uw situatie te analyseren en uw aanvraag in te dienen. Het Easy Banking Centre is bereikbaar op 02 433 43 31, op weekdagen van 7 tot 22 uur en zaterdag van 9 tot 17 uur.

Wordt mijn betaalterminal automatisch aangepast aan de nieuwe limieten voor contactloze betalingen?

Alle betaalterminals, met inbegrip van de betaalterminals van Axepta BNP Paribas, worden automatisch aangepast. U dient hiervoor niets te doen. Klanten kunnen met de nieuwe limieten contactloos zonder pin betalen tot 50 euro en cumulatief tot 100 euro.