Menu

itsme®, uw digitale identiteit

Veilig inloggen en betalen met itsme

itsme, uw digitale identiteit

Om extra veilig online te bankieren, vragen we op Easy Banking App en Easy Banking Web soms om uw identiteit extra te bevestigen. Dat kon al via uw kaartlezer en kan nu ook via uw itsme-app.

itsme is een app voor beveiligde digitale identificatie. De app maakt al uw verschillende wachtwoorden, gebruikersnamen, kaartlezers én tokens overbodig. Met itsme kan u met 1 code veilig inloggen en verrichtingen ondertekenen op de websites en apps van de deelnemende bedrijven en van overheidswebsites zoals MyPension en tax-on-web. Deze partners kozen al voor de veiligheid en het gebruiksgemak van itsme.

Zo werkt itsme:

  1. Download de itsme-app op uw smartphone.
  2. Maak uw itsme-account aan en kies een code van vijf cijfers.
  3. Log in en onderteken verrichtingen met uw nieuwe digitale identiteit.

itsme, 1 app, 1 code, 1 digitale identiteit

  • Uw digitale identiteit met 1 code of vingerafdruk
  • Veilig, snel en eenvoudig in gebruik
  • Voor 1.001 digitale toepassingen

Geen kaartlezer meer nodig

Met itsme hebt u geen kaartlezer meer nodig voor uw digitale acties. Gewoon de 5 cijfers van uw itsme-code invoeren en klaar.

Zo kunt u bij BNP Paribas Fortis inloggen in Easy Banking Web zonder kaartlezer. Bovendien kunt u er ook eenvoudig, veilig en snel betalingen mee bevestigen.

itsme kunt u ook gebruiken om betalingen in Easy Banking App goed te keuren. Zo hebt u geen kaartlezer meer nodig om begunstigden toe te voegen of te wijzigen. Hiervoor hoeft u slechts eenmalig de itsme-app te activeren in de instellingen van uw Easy Banking App. Vanaf dan is itsme uw aanmeldmethode. Wenst u toch liever geen gebruik te maken van itsme, dan wijzigt u dit wanneer u wilt in de instellingen van Easy Banking App.

In de toekomst zult u itsme vaker als alternatief voor de kaartlezer kunnen gebruiken.

Veiligheid en privacy boven alles

itsme werkt alleen met de combinatie van uw smartphone, simkaart en persoonlijke itsme-code. Bovendien hebt u controle over uw identiteitsgegevens, want u beslist zelf of u uw gegevens deelt en met wie. Geef wel uw itsme-code nooit door. Die is enkel en alleen voor u bedoeld!

Veiligheid:

  • Uw gsm, uw simkaart en uw geïnstalleerde itsme-app. Een unieke combinatie die alleen u toegang geeft.
  • Alleen u kent uw itsme-code. Geef de code nooit door aan iemand anders.
  • Bovendien verlopen mobiele interacties met itsme niet zomaar over het gewone internet. Ze maken bijkomend gebruik van de hoogbeveiligde simkaart en netwerk van de mobiele operatoren.

Privacy:

  • U beslist! U hebt altijd zelf in de hand welke gegevens u deelt.
  • Belgian Mobile ID is een consortium van de grootste banken en mobiele netwerkoperatoren in België. Het neemt uw gecodeerde gegevens aan en waakt erover dat enkel het hoogstnodige gedeeld wordt.

Zo maakt u uw digitale identiteit aan

Met itsme inloggen in Easy Banking Web in 1, 2, 3

Bevestig betalingen in Easy Banking Web met itsme

Veelgestelde vragen

Ik heb al een itsme-account. Hoe kan ik die linken met mijn rekeningen bij BNP Paribas Fortis?

Als u al een itsme-account hebt aangemaakt, kunt u uw rekeningen bij BNP Paribas Fortis op volgende manier linken via uw Easy Banking Web-account:

  • Ga naar de inlogpagina van Easy Banking Web en kies voor ‘Aanmelden met itsme’.
  • Geef uw gsm-nummer in.
  • Teken met uw kaartlezer en een M1-handtekening.
  • Accepteer de algemene voorwaarden. Bevestig met uw kaartlezer en een M2- handtekening.
  • Vanaf nu kunt u zich via de itsme-app aanmelden in Easy Banking Web van BNP Paribas Fortis.

U kunt uw itsme-account ook gebruiken voor Easy Banking App. Op volgende manier kan u de itsme-app linken met onze Easy Banking App:

  1. Meld u aan in Easy Banking App.
  2. Ga naar ‘Meer’ – en druk op ‘Instellingen’
  3. Selecteer ‘itsme’ en activeer de toepassing.

U hoeft dit slechts eenmalig te activeren. Vanaf dan is itsme uw aanmeldmethode. U kunt dit steeds wijzigen in de instellingen van Easy Banking App.

Wat als ik van toestel verander?

Om itsme op uw nieuwe toestel te activeren, blokkeert u eerst uw itsme-account op de website van itsme of via de helpdesk van itsme (02 657 32 13).

Daarna downloadt u de app op uw nieuwe toestel en gaat u opnieuw door het registratieproces.

Hoe kan ik mijn geblokkeerde itsme-account opnieuw deblokkeren?”

U deblokkeert uw itsme-account in de itsme-app. Hiervoor hebt u om veiligheidsredenen uw kaartlezer nodig. Nadat u de itsme-app heeft geopend, klikt u op de optie om uw itsme-account te deblokkeren. Volg vervolgens de stappen om uw itsme opnieuw te registreren.

Problemen? Contacteer itsme via www.itsme.be of telefonisch 02 657 32 13 (ma - vrij van 8u tot 18 uur).

BNP Paribas Fortis kan de itsme-app niet deblokkeren.

Meer veelgestelde vragen over itsme bekijken

Ontdek alle mogelijkheden van itsme

De diensten van itsme worden geleverd door Belgian Mobile ID en aangeboden door BNP Paribas Fortis (BMID-partner), onder voorbehoud van aanvaarding van uw aanvraag. Ga voor meer informatie over deze diensten naar de website van itsme.