Uw bank in alle veiligheid
Raadpleeg vandaag uw saldo, doe een overschrijving, betaal of bekijk uw rekeninguittreksels rechtstreeks met uw smartphone, tablet of computer. In alle veiligheid. Echt? Zeker, wanneer u Easy Banking App en Easy Banking Web gebruikt, garanderen procedures de veiligheid van uw persoons- en bankgegevens. Oordeel zelf.
Deel nooit uw vertrouwelijke gegevens
- De geheime code van uw bankkaart, uw M1- of M2-handtekening, itsmecode, Easy Bankingcode… Deel ze nooit!
- Niet via de telefoon, noch via e-mail, brief, sms, sociale media of eender welk kanaal.
- Zelfs wanneer beweerd wordt dat u het slachtoffer bent van fraude of dat de veiligheid van uw rekening niet meer gegarandeerd is. Zelfs wanneer de auteur van het bericht een officiële instantie lijkt te zijn zoals de politie, de overheid, een openbare dienst…
Volledige controle over de verbinding
Uw app, uw toestel
U krijgt enkel toegang tot uw Easy Banking App als uw toestel herkend wordt. Uw toestel wordt automatisch geregistreerd wanneer u de eerste keer op de app inlogt met uw bankkaart en kaartlezer.
Alleen u kunt inloggen op uw app, met uw Easy Banking-code, uw vingerafdruk of via gezichtsherkenning.
Uw onlinebank, de goede combinatie
U kunt enkel op Easy Banking Web inloggen met de juiste combinatie:
- Gebruikt u itsme? U heeft uw gsm en uw itsme-code (of vingerafdruk/gezichtsherkenning) nodig.
- Gebruikt u uw kaartlezer? Dan heeft u uw bankkaart, uw geheime code en de willekeurige code die uw kaartlezer aanmaakt nodig.
Een uniek profiel
Om toegang te krijgen tot Easy Banking Web en App moet u een Easy Banking-profiel aanmaken. Dat garandeert dat uw gegevens en verbinding optimaal beveiligd zijn.
Wanneer u zich met de Easy Banking App registreert op een nieuw toestel, ontvangt u een sms om uw registratie te bevestigen. Hetzelfde gebeurt wanneer u ons een nieuw telefoonnummer bezorgt.
Dankzij die extra beveiliging kunt u sneller reageren bij (vermoeden van) fraude!
Veilig surfen
Een 's' en een hangslot
Zodra u bent aangemeld, surft u op een beveiligde website. Hoe weet u dat zeker? Dat ziet u aan het hangslot-pictogram en de 'https' in het adres van de website. Met de ‘s’ van ‘secure’.
Een uitzonderlijke verrichting?
Een nieuwe begunstigde? Moet u een groot bedrag overschrijven? Wilt u geld overschrijven naar de rekening van een begunstigde die nog niet op uw lijst staat? Elke uitzonderlijke verrichting moet worden bevestigd met uw betaalkaart en uw kaartlezer.
Bent u vergeten uit te loggen?
Na enkele minuten inactiviteit wordt u automatisch afgemeld bij Easy Banking App en Easy Banking Web.
Kwijt? Gestolen?
Werd uw toestel gestolen? Bent u het kwijtgeraakt?
- Neem contact op met uw mobiele operator en laat uw simkaart blokkeren.
- Log in op Easy Banking Web, ga naar ‘Instellingen’ > ‘Toegang tot onze apps’ en verwijder het toestel via het prullenbakicoontje. OF bel ons op 02 433 41 65. Wij halen dan het toestel waarmee u op de Easy Banking App inlogt meteen uit onze lijst. Hiervoor heeft u uw klantnummer (vermeld op uw bankkaart) nodig en de naam die u gebruikt heeft om uw Easy Banking-profiel aan te maken.
- Heeft u de functie ‘Vind mijn apparaat’ geactiveerd? Blokkeer uw toestel dan meteen!
- Werd uw toestel gestolen? Doe dan aangifte bij de politie.
Basisregels voor online veiligheid
Complexe en unieke wachtwoorden kiezen, surfen via een beveiligde verbinding, uw toestellen vergrendelen en op tijd updaten …
Ontdek de basisregels voor uw online veiligheid.
Uw onlinebank
Beheer zelf uw rekeningen, betalingen, beleggingen – waar en wanneer u wilt – met Easy Banking Web en Easy Banking App.