Menu

Veelgestelde vragen

Hoe krijg ik toegang tot Easy Banking Web?

Via onze website:  

  1. Klik bovenaan rechts op Aanmelden.
  2. Geef uw kaartnummer en klantnummer in.
  3. Vink indien u dit wenst het vak bij Dit profiel onthouden aan en voer een gebruikersnaam in. Bijvoorbeeld uw voornaam. Hierdoor moet u niet elke keer uw klant- en kaartnummer opnieuw invullen.
  4. Klik op Volgende.
  5. Kies of u zich aan wilt melden via Itsme of via uw debetkaart of kaartlezer en volg de stappen.

Hebt u nog geen kaartlezer? Dan kan u online een bestellen. U kan ook een kaartlezer vragen aan het onthaal van een van onze kantoren.

Hoe kan ik een profiel aanmaken in Easy Banking Web?

Een eerste profiel aanmaken:

  1. Bezoek onze website en klik rechtsboven op Aanmelden
  2. Voer uw klantnummer en kaartnummer in.
  3. Vink, indien u dit wenst, het vak bij Dit profiel bewaren aan en geef een profielnaam in. Zo zullen uw gegevens op dit toestel bewaard worden.
  4. Klik op Volgende.

Een bijkomend profiel aanmaken:

  1. Bezoek onze website en klik rechtsboven op Aanmelden
  2. Klik onder uw profielnaam op Aanmelden met een ander profiel.
  3. Op dit scherm kan u een profiel selecteren door erop te klikken. U kan ook een profiel verwijderen en een nieuw profiel aanmaken.
Hoe kan ik inloggen op Easy Banking Web?
  1. Bezoek onze website en klik bovenaan rechts op Aanmelden.
  2. Meld u voor het eerst aan? Vul dan uw klantnummer en kaartnummer in in het 
  3. Kies hoe u zich wilt aanmelden: Met kaartlezer of met itsme.
  4. Voer de stappen uit die op het scherm staan of open de itsme-app op uw smartphone.
Hoelang blijven verrichtingen opgeslagen in Mijn Handtekeningen zichtbaar?

Verrichtingen opgeslagen in Mijn Handtekeningen blijven 2 maanden zichtbaar. Als de verrichtingen binnen deze tijd niet ondertekend zijn, dan verdwijnen ze automatisch.

Waar in Easy Banking Web vind ik de waarde van de effecten op mijn effectenrekening?
  1. Ga naar het overzicht van uw beleggingen.
  2. Klik op het nummer van uw effectenrekening.
  3. U ziet nu een lijst van uw effecten met hun huidige waarde.
  4. Wenst u meer info? Klik dan op de naam van het effect. 
Waarom is mijn bewaarde profiel verdwenen?

Als u de cookies verwijdert, wordt ook de cookie met uw gebruikersgegevens verwijderd. Verwijderde u niet zelf de door uw browser bewaarde cookies en andere gegevens, dan maakt u mogelijk gebruik van software, zoals een antivirusprogramma, dat ingesteld werd om deze data automatisch te wissen.

Waarom kan ik mijn elektronische handtekening niet invullen?
  1. Kijk na of de NumLock toets van uw computer ingeschakeld werd. Staat deze uit, dan kan u geen cijfers typen via het numeriek klavier, rechts op uw toetsenbord.
  2. U activeerde het veld waarin u uw elektronische handtekening dient in te vullen nog niet. Dit kan u doen door erin te klikken.
Waarom kan ik me niet aanmelden met mijn vingerafdruk?
  1. Uw toestel ondersteunt geen vingerafdrukken.
  2. Uw toestel werkt met verouderde software. U hebt minimum iOS 12 of Android 6.0 nodig.
  3. Uw vingerafdruk werd nog niet geregistreerd op uw toestel.
  4. U gebruikt de verkeerde vinger.
  5. Er zijn krassen op de sensor voor uw vingerafdruk.

U kunt ook steeds Easy Banking App verwijderen en opnieuw installeren om eventuele problemen op te lossen.

Hoe activeer ik mijn vingerafdruk, Touch ID of Face ID?

Als u Easy Banking App voor het eerst gebruikt, wordt u gevraagd om Touch ID/ Vingerafdruk of FaceID te activeren.

Wilt u het later pas doen, dan kan het zo:

  1. Meld u aan op onze app.
  2. Druk onderaan rechts op Instellingen en kies Beveiliging.
  3. Kies voor Touch ID/Vingerafdruk of Face ID.
Hoe kan ik aanmelden in de Easy Banking App (met mijn smartphone of tablet)?

U hebt verschillende mogelijkheden om u aan te melden:

  1. Met uw vingerafdruk of Face ID.
  2. Met uw Easy Banking-code
  3. Met uw kaartlezer (als u uw Easy Banking-code vergeten bent).
Hoe gebruik ik Easy Banking App?

Easy Banking App werkt op alle smartphones en tablets die beschikken over minstens iOS 12 (iPhone en iPad) of Android 6 (Android-toestellen). U kan Easy Banking App downloaden via uw App Store of Play Store.

Hebt u de app geïnstalleerd? Maak dan een profiel aan met uw debetkaart en kaartlezer. Nadien kan u zich aanmelden met uw persoonlijke Easy Banking-code, met uw vingerafdruk of via Face ID.

Hoe kan ik een profiel aanmaken in Easy Banking App?
  1. Download de app in de App store of in Google Play.
  2. Open de app en druk op Aanmelden.
  3. Voer uw klantnummer en kaartnummer in.
  4. Bevestig met een M1-handtekening, hiervoor hebt u een kaart en kaartlezer nodig.
  5. Geef uw telefoonnummer in en druk op Een sms ontvangen. U ontvangt een activatiecode die u dient in te geven in Easy Banking App.
  6. Hierna kunt u uw Easy Banking-code van 5 cijfers kiezen. Deze dient u nogmaals te bevestigen.
  7. U wordt nu gevraagd of u aanmelden met vingerafdruk wilt activeren. Dit is optioneel.
  8. Bevestig tot slot met uw Easy Banking-code van 5 cijfers.
Hoe kan ik mijn minderjarig kind toestemming geven om de Easy Banking App te gebruiken?

U geeft als ouder zelf toestemming voor uw kinderen via uw eigen Easy Banking Web. Dit kan van zodra ze de leeftijd van 12 jaar hebben bereikt.

  1. Beheer de toegangen voor uw kinderen.
  2. Klik op de naam van uw zoon of dochter.
  3. Klik op Easy Banking App.
  4. Bevestig met uw debetkaart en kaartlezer.
  5. U kan de toegang langs dezelfde weg ook blokkeren.
Ik ben mijn Easy Banking-code vergeten. Hoe kies ik een nieuwe code?
  1. Klik in de app op Aanmelden en kies Code vergeten?
  2. Volg de stappen met uw kaartlezer.
  3. Kies een nieuwe Easy Banking-code en bevestig met uw kaartlezer.
Ik krijg een foutmelding dat een app boven Easy Banking komt te staan. Wat moet ik doen?

Het gaat om een waarschuwing die verschijnt wanneer Easy Banking App detecteert dat een andere app uw beeldscherm aanpast. Om te voorkomen dat een andere app uw scherm kan lezen of informatie aanpast, zal Easy Banking zichzelf blokkeren. 

Meestal gaat het om apps die de lichtsterkte van uw scherm regelen, bijvoorbeeld om een blauwlichtfilter te activeren. U dient deze apps volledig te sluiten.

Afhankelijk van uw Android-toestel kan dit zo:

  1. Sluit alle achtergrond apps via shortcut (een toets die meestal links onderaan het toestel staat). Deze toets heeft meestal een icoon van twee overlappende vierkanten.
  2. Ga naar de instellingen van uw toestel, vervolgens naar Applicaties en kies in de instellingen van de blokkerende app voor Geforceerd sluiten.

Lukt het niet, dan kunt u terecht bij ons Easy Banking Centre.

Kan ik twee profielen aanmaken in Easy Banking App?

Op dit ogenblik is het niet mogelijk om meerdere profielen aan te maken in Easy Banking App.

Waar in Easy Banking App vind ik de waarde van de effecten op mijn effectenrekening?
  1. Meld u aan op onze app.
  2. Tik onderaan Mijn diensten en kies voor Beleggingen.  
  3. Selecteer de effectenrekening (indien de effectenrekening deel uitmaakt van een contract selecteert u eerst het contract).
  4. U ziet nu de totale waarde van uw effectenrekening. Om de waarde van een specifieke belegging te kennen, tikt u op de gewenste categorie.
  5. Druk op de naam van het effect waarover u meer info wenst.
Werkt Easy Banking App op mijn toestel?

U kunt Easy Banking App gebruiken op toestellen die beschikken over minstens Android 6.0 of minstens iOS 12.

Het is niet mogelijk om Easy Banking App te gebruiken op een 'rooted' Android-toestel of op een 'jailbroken' iPhone of iPad.

Bij rooten en jailbreaken wordt de standaardbeveiliging van het besturingssysteem van een mobiel Android-toestel, een iPhone of een iPad omzeild. Het toestel dat een dergelijke manipulatie heeft ondergaan, wordt daardoor meer blootgesteld aan virussen en malware.

Hoe activeer ik itsme in Easy Banking Web?
  1. Vul uw klantnummer en kaartnummer in op het aanmeldscherm van Easy Banking.
  2. Kies voor Aanmelden met itsme.
  3. Volg de stappen met uw kaartlezer.
  4. Uw naam zal verschijnen. Klik nu op Volgende.
  5. Volg opnieuw de stappen met uw kaartlezer.

Bekijk ook dit filmpje om aan te melden met de applicatie itsme.

Hoe meld ik me met itsme aan op Easy Banking Web?

U hebt itsme al geactiveerd voor Easy Banking Web:

  1. Ga naar Easy Banking Web.
  2. Kies voor Aanmelden met itsme.
  3. Open de itsme-app op uw smartphone en volg de stappen op uw scherm.
  4. U wordt nu automatisch aangemeld op Easy Banking.
Hoe kan ik mijn geblokkeerde itsme-account opnieuw activeren?

U kan uw itsme-account opnieuw activeren via de itsme-app. Hiervoor hebt u om veiligheidsredenen uw kaartlezer nodig. U kunt ook contact opnemen met itsme via hun website.

BNP Paribas Fortis heeft geen toegang tot de itsme-accounts.

Ik heb mijn smartphone verloren. Hoe blokkeer ik mijn itsme account?

Dat kan via de website van Itsme.

Gebruikt u ook Easy Banking App? Neem dan contact op met ons Easy Banking Centre om ook Easy Banking App te laten blokkeren.

Kan iedereen gebruik maken van itsme?

Bent u ouder dan 18 jaar en hebt u een smartphone en een Belgische of Nederlandse eID, dan kunt u gebruik maken van Itsme.

Hoe activeer ik mijn Easy Banking Phone-code?

Via Easy Banking Web:

  1. Bezoek onze pagina over Easy Banking Phone.
  2. Klik op de groene knop Activeren of Wijzigen.
  3. Kies uw code van 5 cijfers, klik op volgende en bevestig met uw kaartlezer.

Via Easy Banking App:

  1. Meld u aan op onze app.
  2. Druk onderaan op Communicatie.
  3. kies voor Easy Banking Centre. Op deze manier belt u beveiligd zonder dat u zelf een code moet ingeven.

U kunt ook ons Easy Banking Centre contacteren. Uw code wordt dan naar uw domicilieadres gestuurd.

Hoe bestel ik een kaartlezer?

Via Easy Banking App

  1. Meld u aan in Easy Banking App.
  2. Druk onderaan op Aanbod.
  3. Scroll naar beneden tot u Handige diensten ziet.
  4. Druk op Kaartlezer aanvragen en tik vervolgens bovenaan op Online aanvragen.
  5. Vervolledig het aanvraagformulier.

Via Easy Banking Web

  1. Ga via pc of laptop naar https://www.bnpparibasfortis.be/.
  2. Klik bovenaan op Aanmelden maar meld niet aan.
  3. Klik op Aanmelden met kaartlezer.
  4. Klik vervolgens onder het kader op Bestel een kaartlezer.
  5. Vervolledig het aanvraagformulier.
Welke kaart moet ik met de kaartlezer gebruiken?

Aanmelden op Easy Banking Web kan enkel met een actieve debetkaart.

Overschrijvingen kan u vervolgens enkel bevestigen met de debetkaart die u gebruikte om aan te melden of om uw profiel aan te maken, ongeacht de rekening waarvan u overschrijft.

Wilt u betalen via een webshop, dan dient u de kaart waarvan u het kaartnummer invoerde in uw kaartlezer te gebruiken. Koos u ervoor om met kredietkaart te betalen, dan dient u ook die kredietkaart in te kaartlezer te gebruiken.

Wat moet ik doen als mijn kaartlezer niet meer werkt?

Uw kaartlezer is defect? U kunt online gratis een nieuwe kaartlezer aanvragen.

Via Easy Banking App

  1. Meld u aan in Easy Banking App.
  2. Druk onderaan op Aanbod.
  3. Scroll naar beneden tot u Handige diensten ziet.
  4. Druk op Kaartlezer aanvragen en tik vervolgens bovenaan op Online aanvragen.
  5. Vervolledig het aanvraagformulier.

Via Easy Banking Web

  1. Ga via pc of laptop naar https://www.bnpparibasfortis.be/.
  2. Klik bovenaan op Aanmelden maar meld niet aan.
  3. Klik op Aanmelden met kaartlezer.
  4. Klik vervolgens onder het kader op Bestel een kaartlezer.
  5. Vervolledig het aanvraagformulier.
Welke kaart moet ik met de kaartlezer gebruiken?

Aanmelden op Easy Banking Web kan enkel met een actieve debetkaart.

Overschrijvingen kan u vervolgens enkel bevestigen met de debetkaart die u gebruikte om aan te melden of om uw profiel aan te maken, ongeacht de rekening waarvan u overschrijft.

Wilt u betalen via een webshop, dan dient u de kaart waarvan u het kaartnummer invoerde in uw kaartlezer te gebruiken. Koos u ervoor om met kredietkaart te betalen, dan dient u ook die kredietkaart in te kaartlezer te gebruiken.

Gelieve uw toestel te draaien.

Om een optimale gebruikerservaring te garanderen, is deze functie alleen beschikbaar in portretmodus.

Easy Banking App, uw mobile banking app

De voordelen in een notendop

Uw dagelijkse verrichtingen binnen handbereik

  • Check het saldo en de historiek van uw rekeningen en kredietkaarten.
  • Doe een overschrijving waar en wanneer het u past.

Makkelijk betalen met uw smartphone

  • Betaal of ontvang geld via een QR-code tussen vrienden en familie, op het internet of in de winkel.
  • Betaal contactloos.

En zoveel meer

  • Beheer uw beleggingen.
  • Bel makkelijk een expert.
  • Check uw verzekeringen voor een stand van zaken.
  • Beheer zelf de instellingen van uw debetkaart en van uw kredietkaart: wijzig de limieten voor betalingen en geldopnames, (de)activeer contactloos betalen, online betalen of betalen buiten Europa…
  • Simuleer of vraag een krediet aan voor uw verbouwing, uw wagen of een ander project.

In alle veiligheid!

  • U voert enkel verrichtingen uit op toestellen die u vooraf geregistreerd heeft.
  • Gebruik van een persoonlijke geheime code, digitale vingerafdruk, enz. bij het aanmelden en bevestigen van verrichtingen.
  • Na enkele minuten van inactiviteit wordt uw sessie automatisch afgesloten.
  • Uw smartphone is vergrendeld met een toegangscode? Dan geniet u van een dubbele beveiliging.

Analyseer uw budget met uw app

Op het startscherm van Easy Banking App krijgt u in realtime zicht op de uitgaven van de lopende maand. Om u te helpen uw budget in de gaten te houden, staan uw uitgaven per week, maand of jaar in een grafiek. Daarnaast krijgt u een overzicht van uw verrichtingen onderverdeeld in categorieën (energie, vrije tijd, eten …). En in een oogopslag ziet u ook info over uw uitgaven van de vorige maand.

Uw app, altijd bij de hand

Een overschrijving doen? Da’s easy!

Ons contacteren, betalen, snel en eenvoudig? Natuurlijk!

Snel uw saldo checken en betalen? Makkelijk!

Installeren en aan de slag

Hoe starten met Easy Banking App?

Hou uw smartphone en/of tablet, uw debetkaart en uw kaartlezer bij de hand.

1

Downloaden: afspraak in de App Store of op Google Play.

2

Activeren: open de app, ga naar ‘Aan de slag’ en volg de instructies.

3

Gebruiken: meld u aan en gebruik uw mobiele app in alle veiligheid, altijd en overal.

In video

Hulp nodig bij de installatie?

Volg de instructies stap voor stap!

Wist u dat…?

Beheer zelf de limieten van uw kaarten

Een groot bedrag te betalen? Met een gerust hart naar het buitenland vertrekken? Pas in enkele klikken tijdelijk* de limiet van uw debetkaart en/of uw kredietkaart aan. De nieuwe limiet geldt onmiddellijk.

  • Meld u aan in de Easy Banking App.
  • Tik onderaan op het pictogram ‘Mijn diensten’.
  • Kies ‘Kaarten’ en selecteer de kaart waarvan u de limieten wilt wijzigen.

Voor een debetkaart kiest u of u de limiet voor ‘Betalingen’ of ‘Geldopnemingen’ wilt aanpassen.

Bij een kredietkaart tikt u eerst rechts bovenaan om naar de instellingen te gaan, en dan selecteert u ‘Betalingen en geldopnemingen’.

Snel en makkelijk betalen met uw smartphone? Dat kan!

Uw vrienden terugbetalen, de rekening in het restaurant regelen, aankopen – online of in uw favoriete winkel, of zelfs uw doktersbezoek afrekenen, ... Scan gewoon een QR-code voor een snelle en veilige betaling. Makkelijk.

Om te betalen:

  1. open Easy Banking App;
  2. druk op "Scan”;
  3. scan de QR-code die verschijnt op het toestel van de andere persoon of op de webshop;
  4. controleer het bedrag en bevestig de betaling met uw vingerafdruk, gezichtsherkenning of uw PIN-code.

Schadegeval aangeven in enkele klikken

Brand? Diefstal? In de Easy Banking App geeft u makkelijk een schadegeval aan waar en wanneer u maar wilt! U kunt zelfs direct in de app foto’s toevoegen.

  1. Meld u aan in de app
  2. Klik op het pictogram ‘Communicatie’ onderaan op het scherm
  3. Kies ‘Schade aangeven’ en selecteer dan de betrokken verzekering**: Top Familiale of Top Woning
  4. Volg de stappen op de website van AG Insurance en bevestig

Uw beleggingen in één oogopslag

Bekijk al uw beleggingen op één scherm, waar en wanneer u wilt, met Easy Banking App. Hoe u toegang krijgt tot uw beleggingsoverzicht? Dat is heel eenvoudig: open uw app, log in, op uw startscherm: druk op de "Beleggingen"-knop onder uw rekeningen en kaarten en u bent er!

* De tijdelijke limiet van uw debetkaart is 7 dagen geldig en die van uw kredietkaart tot het einde van de huidige of de volgende periode – dat kiest u zelf.

** Als het schadegeval geen verband houdt met een verzekeringspolis Burgerlijke Aansprakelijkheid Top Familiale of een brandverzekering Top Woning (voor eigenaar, voor huurder of voor verhuurder), kunt u ervoor kiezen Teleclaims te bellen via de app.

Aan uw zijde