Menu

Veelgestelde vragen

Hoe start ik met Easy Banking Web?
  1. Bezoek Easy Banking Web en klik op Aanmelden.
  2. Vul uw klantnummer en kaartnummer in.
  3. Vink Dit profiel onthouden aan om uw gegevens te bewaren en voer een naam in.
  4. Vul een naam in en klik op Volgende.
  5. Gebruik de itsme® app op uw smartphone of gebruik uw kaartlezer.

Nog geen kaartlezer? Bestel hem online.

Hoe kan ik een profiel aanmaken in Easy Banking Web?

Een eerste profiel aanmaken:

  1. Bezoek onze website en klik rechtsboven op Aanmelden
  2. Voer uw klantnummer en kaartnummer in.
  3. Vink het vak Dit profiel bewaren aan en voer een profielnaam in.
  4. Klik op Volgende en meld u aan.

Een bijkomend profiel aanmaken:

  1. Bezoek onze website en klik rechtsboven op Aanmelden
  2. Klik onder uw profielnaam op Aanmelden met een ander profiel.
  3. Op dit scherm kan u een profiel selecteren door erop te klikken. U kan ook een profiel verwijderen en een nieuw profiel aanmaken.
Hoe kan ik inloggen op Easy Banking Web?
  1. Bezoek onze website en klik bovenaan rechts op Aanmelden.
  2. Meld u zich voor het eerst aan? Vul dan uw klantnummer en kaartnummer in. 
  3. Meld u aan met itsme of met uw kaartlezer.
Hoelang blijven betalingen bewaard in Mijn Handtekeningen?

Betalingen bewaard in Mijn Handtekeningen blijven 2 maanden beschikbaar. Als u een betaling niet binnen deze tijd ondertekent, dan verdwijnt ze automatisch.

Waar in Easy Banking Web vind ik de waarde van de effecten op mijn effectenrekening?
  1. Ga naar het overzicht van uw beleggingen.
  2. Kies uw effectenrekening.
  3. U ziet de waarde van uw effecten.
  4. Klik op een effect voor meer info. 
Waarom is mijn Easy Banking Web-profiel verdwenen?

Verwijdert u de cookies of websitegegevens van uw browser, dan verwijdert u ook uw aanmeldgegevens van Easy Banking Web.

Verwijderde u deze gegevens niet zelf, dan maakt u mogelijk gebruik van een antivirusprogramma of andere software dat ingesteld werd om deze data automatisch te wissen.

Ik kan mijn elektronische handtekening niet invullen. Wat nu?

,

Mijn vingerafdruk werkt niet in Easy Banking App. Wat nu?

Mogelijke redenen:

  1. Uw toestel ondersteunt geen vingerafdrukken.
  2. U registreerde uw vingerafdruk nog niet.
  3. U gebruikt de verkeerde vinger.
  4. Er zijn krassen op de vingerafdruksensor.

Als deze redenen niet de oorzaak zijn, probeer Easy Banking App opnieuw te installeren.

Hoe gebruik ik mijn vingerafdruk of FaceID in Easy Banking App?

U kan het gebruik van uw vingerafdruk of FaceID activeren tijdens de installatie van Easy Banking App.

Nadien kan u de instelling in Easy Banking App beheren via Instellingen en Beveiliging.

Hoe kan ik aanmelden in de Easy Banking App (met mijn smartphone of tablet)?

U hebt verschillende mogelijkheden om u aan te melden:

  1. Met uw vingerafdruk of Face ID.
  2. Met uw Easy Banking-code
  3. Met uw kaartlezer (als u uw Easy Banking-code vergeten bent).
Hoe start ik met Easy Banking App?

Hou uw smartphone en/of tablet, uw debetkaart en uw kaartlezer bij de hand

Download Easy Banking App in de App Store of in Google Play. Open de app, ga naar Aan de slag en volg de instructies om Easy Banking App te activeren.

Hoe kan ik een profiel aanmaken in Easy Banking App?
  1. Download Easy Banking App in de App Store of in Google Play.
  2. Open de app en druk op Aanmelden.
  3. Voer uw klantnummer en kaartnummer in.
  4. Bevestig met uw debetkaart en kaartlezer
  5. Voer uw telefoonnummer in en druk op Een sms ontvangen. U ontvangt een activatiecode die u dient in te geven in Easy Banking App.
  6. Kies uw Easy Banking-code van 5 cijfers en bevestig ze.
  7. Activeer het gebruik van uw vingerafdruk indien u dit wilt..
Hoe kan mijn kind Easy Banking App gebruiken?

In Easy Banking App of Easy Banking Web, beheert u de toegang van uw kinderen ouder dan 12 jaar.

In Easy Banking App

  1. Meld u aan in Easy Banking App.
  2. Ga naar Instellingen.
  3. Tik op Toegang voor kinderen.
  4. Tik op Easy Banking App toestaan.
  5. Bevestig met je kaartlezer.

In Easy Banking Web ga naar Instellingen. Klik op de naam van uw kind en kies Easy Banking App. Bevestig met uw kaartlezer.

Ik ben mijn Easy Banking-code vergeten. Wat nu?
  1. Kies in Easy Banking App voor Aanmelden en kies Code vergeten.
  2. Volg de stappen met uw kaartlezer.
  3. Kies een nieuwe Easy Banking-code en bevestig met uw kaartlezer.
Een foutmelding zegt mij dat een app boven Easy Banking komt te staan. Wat nu?

Sluit alle andere geopende apps of herstart uw toestel.

Bel het Easy Banking Centre als u de app nog steeds niet kan gebruiken.

Kan ik twee profielen aanmaken in Easy Banking App?

Op dit ogenblik is het niet mogelijk om meerdere profielen aan te maken in Easy Banking App.

Waar vind ik de waarde van mijn beleggingen?
  1. Meld u aan in Easy Banking App.
  2. Tik op Mijn diensten en op Beleggingen.  
  3. Kies uw effectenrekening. U hebt een Adviserend Beheer? Tik dan eerst op het contractnummer.
  4. Kies een categorie en tik op een effect voor meer details.
Werkt Easy Banking App op mijn toestel?

Easy Banking App werkt op toestellen met Android 7 en iOS 14 of recenter.

U kan de app niet gebruiken op een 'rooted' Android-toestel of op een 'jailbroken' iPhone of iPad.

Rooten en jailbreaken omzeilt de standaardbeveiliging van het besturingssysteem van een smartphone of tablet. Het stelt het toestel meer bloot aan virussen en malware.

Hoe gebruik ik itsme in Easy Banking Web?
  1. Vul uw klant- en kaartnummer in op het aanmeldscherm van Easy Banking Web.
  2. Kies voor Aanmelden met itsme.
  3. Volg de stappen met uw kaartlezer.
  4. Klik op Volgende.
  5. Bevestig nogmaals met uw kaartlezer.
Hoe meld ik me met itsme aan in Easy Banking Web?
  1. Ga naar Easy Banking Web op een computer of tablet.
  2. Kies voor Aanmelden met itsme.
  3. Open de itsme®-app en volg de instructies.
  4. U krijgt automatisch toegang tot Easy Banking Web.
Hoe heractiveer ik mijn itsme®-profiel?

Maak een nieuw profiel aan in de itsme®-app of neem contact op met itsme®

Hoe blokkeer ik mijn itsme® account?

Dat kan via de itsme®-website. Klik op Mijn account.

Wilt u ook Easy Banking App blokkeren?

  1. Ga op computer of tablet naar www.bnpparibasfortis.be en kies Aanmelden.
  2. Kies Instellingen en dan Toegang tot onze apps.
  3. Schrap uw toestel uit de lijst.

U kan ook bellen naar het Easy Banking Centre.

Hoe installeer ik itsme®?

Download de itsme®-app via de App Store of Google Play en maak een profiel aan met uw debetkaart en kaartlezer.

Itsme® is beschikbaar vanaf 16 jaar.

Wil u een profiel aanmaken met uw identiteitskaart? Dan kan dat via www.itsme.be (enkel mogelijk vanaf 18 jaar).

Hoe kies ik mijn Easy Banking Phone-code?

Dat kan in Easy Banking Web

  1. Ga naar www.bnpparibasfortis.be en kies Aanmelden.
  2. Kies Instellingen en dan Easy Banking Phone.
  3. Klik op Activeren of Wijzigen.
  4. Kies uw code van 5 cijfers.
  5. Klik op Volgende en bevestig met uw kaartlezer.
Hoe bestel ik een kaartlezer?

In Easy Banking App

  1. Meld u aan in Easy Banking App.
  2. Tik op Aanbod.
  3. Ga naar Handige diensten.
  4. Tik op Kaartlezer aanvragen en vervolgens op Online aanvragen.

In Easy Banking Web op een computer of tablet

  1. Bezoek www.bnpparibasfortis.be/.
  2. Klik op Aanmelden maar meld u niet aan.
  3. Kies voor Aanmelden met kaartlezer.
  4. Kies voor Bestel een kaartlezer.
Welke kaart moet ik met de kaartlezer gebruiken?

Aanmelden op Easy Banking Web met een kaartlezer kan enkel in combinatie met een actieve debetkaart. De kaart waarmee u aanmeldt, hebt u ook nodig om overschrijvingen te bevestigen. Ongeacht de rekening waarvan u overschrijft.

Wilt u online betalen? Gebruik de kaart waarvan u het kaartnummer opgaf. Betaalt u met een kredietkaart? Steek dan die kredietkaart in de kaartlezer.

Mijn kaartlezer werkt niet meer. Wat nu?

U kan online gratis een nieuwe kaartlezer aanvragen.

In Easy Banking App

  1. Meld u aan in Easy Banking App.
  2. Tik op Aanbod.
  3. Kies bij Handige diensten voor Kaartlezer aanvragen.
  4. Kies voor Online aanvragen en volg de instructies.

U kan ook een kaartlezer bestellen via Easy Banking Web via pc of tablet.

Welke kaart moet ik met de kaartlezer gebruiken?

Aanmelden op Easy Banking Web met een kaartlezer kan enkel in combinatie met een actieve debetkaart. De kaart waarmee u aanmeldt, hebt u ook nodig om overschrijvingen te bevestigen. Ongeacht de rekening waarvan u overschrijft.

Wilt u online betalen? Gebruik de kaart waarvan u het kaartnummer opgaf. Betaalt u met een kredietkaart? Steek dan die kredietkaart in de kaartlezer.

Gelieve uw toestel te draaien.

Om een optimale gebruikerservaring te garanderen, is deze functie alleen beschikbaar in portretmodus.

Easy Banking App, uw mobile banking app

De voordelen in een notendop

Uw dagelijkse verrichtingen binnen handbereik

  • Check het saldo en de historiek van uw rekeningen en kredietkaarten.
  • Doe een overschrijving waar en wanneer het u past.

Makkelijk betalen met uw smartphone

  • Betaal of ontvang geld via een QR-code tussen vrienden en familie, op het internet of in de winkel.
  • Betaal contactloos.

En zoveel meer

  • Beheer uw beleggingen.
  • Bel makkelijk een expert.
  • Check uw verzekeringen voor een stand van zaken.
  • Beheer zelf de instellingen van uw debetkaart en van uw kredietkaart: wijzig de limieten voor betalingen en geldopnames, (de)activeer contactloos betalen, online betalen of betalen buiten Europa…
  • Simuleer of vraag een krediet aan voor uw verbouwing, uw wagen of een ander project.
  • Geniet met Easy Cashback van exclusieve aanbiedingen van onze partners en krijg geld terug op uw aankopen.

In alle veiligheid!

  • U voert enkel verrichtingen uit op toestellen die u vooraf geregistreerd heeft.
  • Gebruik van een persoonlijke geheime code, digitale vingerafdruk, enz. bij het aanmelden en bevestigen van verrichtingen.
  • Na enkele minuten van inactiviteit wordt uw sessie automatisch afgesloten.
  • Uw smartphone is vergrendeld met een toegangscode? Dan geniet u van een dubbele beveiliging.

Analyseer uw budget met Easy Banking App

Nood aan een klare kijk op uw budget? De app geeft u een overzicht van de evolutie van uw uitgaven en inkomsten doorheen de tijd

Uw app, altijd bij de hand

Een overschrijving doen? Da’s easy!

Ons contacteren, betalen, snel en eenvoudig? Natuurlijk!

Snel uw saldo checken en betalen? Makkelijk!

Installeren en aan de slag

Hoe starten met Easy Banking App?

Hou uw smartphone en/of tablet, uw debetkaart en uw kaartlezer bij de hand.

1

Downloaden: afspraak in de App Store of op Google Play.

2

Activeren: open de app, ga naar ‘Aan de slag’ en volg de instructies.

3

Gebruiken: meld u aan en gebruik uw mobiele app in alle veiligheid, altijd en overal.

In video

Hulp nodig bij de installatie?

Volg de instructies stap voor stap!

Wist u dat…?

In enkele klikken uw debetkaart blokkeren en/of vervangen

Debetkaart zoek, gestolen of defect? Bestel een nieuwe via Easy Banking App, waar en wanneer u maar wilt.

  • Meld u aan in Easy Banking App.
  • Klik op ‘Mijn diensten’, daarna op ‘Kaarten’ en kies de debetkaart die u wilt vervangen.
  • Klik op ‘Definitief blokkeren of vervangen’.
  • Geef aan of de kaart stuk, kwijt of gestolen is, of dat u vermoedt dat er fraude mee is gepleegd.*
  • Bevestig de blokkering en kies vervolgens de pincode van uw nieuwe kaart.
  • Bevestig dat u de kaart wenst te vervangen.

Beheer zelf de limieten van uw kaarten

Een groot bedrag te betalen? Met een gerust hart naar het buitenland vertrekken? Pas in enkele klikken tijdelijk** de limiet van uw debetkaart en/of uw kredietkaart aan. De nieuwe limiet geldt onmiddellijk.

  • Meld u aan in de Easy Banking App.
  • Tik onderaan op het pictogram ‘Mijn diensten’.
  • Kies ‘Kaarten’ en selecteer de kaart waarvan u de limieten wilt wijzigen.

Voor een debetkaart kiest u of u de limiet voor ‘Betalingen’ of ‘Geldopnemingen’ wilt aanpassen.

Bij een kredietkaart tikt u eerst rechts bovenaan om naar de instellingen te gaan, en dan selecteert u ‘Betalingen en geldopnemingen’.

Snel en makkelijk betalen met uw smartphone? Dat kan!

Uw vrienden terugbetalen, de rekening in het restaurant regelen, aankopen – online of in uw favoriete winkel, of zelfs uw doktersbezoek afrekenen, ... Scan gewoon een QR-code voor een snelle en veilige betaling. Makkelijk.

Om te betalen:

  • open Easy Banking App;
  • druk op "Scan”;
  • scan de QR-code die verschijnt op het toestel van de andere persoon of op de webshop;
  • controleer het bedrag en bevestig de betaling met uw vingerafdruk, gezichtsherkenning of uw PIN-code.

Schadegeval aangeven in enkele klikken

Brand? Diefstal? In de Easy Banking App geeft u makkelijk een schadegeval aan waar en wanneer u maar wilt! U kunt zelfs direct in de app foto’s toevoegen.

  • Meld u aan in de app.
  • Klik op het pictogram ‘Communicatie’ onderaan op het scherm.
  • Kies ‘Schade aangeven’ en selecteer dan de betrokken verzekering***: Top Familiale of Top Woning.
  • Volg de stappen op de website van AG Insurance en bevestig.

* Een defecte kaart wordt niet geblokkeerd tot u de nieuwe kaart ontvangt. Blokkeer bij fraude uw kaart direct via de app. Onze collega’s van het Easy Banking Centre helpen u bij het vervangen van de kaart.

** De tijdelijke limiet van uw debetkaart is 7 dagen geldig en die van uw kredietkaart tot het einde van de huidige of de volgende periode – dat kiest u zelf.

*** Als het schadegeval geen verband houdt met een verzekeringspolis Burgerlijke Aansprakelijkheid Top Familiale of een brandverzekering Top Woning (voor eigenaar, voor huurder of voor verhuurder), kunt u ervoor kiezen Teleclaims te bellen via de app.

Aan uw zijde

Ook voor tieners!

Met Easy Banking App leert uw kind in alle veiligheid zijn geld beheren, altijd met uw toestemming.